Onderstaande topic had ik al geopend in het gedeelte : rondreizen Thailand, maar helaas geen reactie op gekregen.
Ik hoop dat ik hier meer succes heb.
Alvast bedankt voor de moeite!!
Hoi,
zoals aangegeven gaan wij van 29 mei t/m 25 juni naar Thailand.
Nou was het plan om eerst een paar dagen Bangkok te doen (we moeten nog ff kijken of dat tegen die tijd wat rustiger is, anders vanaf de luchthaven gelijk door) en dan rustig naar beneden zakken richting Hua Hin, Krabi en Phuket.
Nou waren we benieuwd hoe we dat het beste kunnen aanpakken ivm met vervoer. Is dit makkelijk te doen met bv de bus? Waar kunnen we die bus pakken en wat kost het ongeveer?
Zijn er nog andere plekken waar we eventueel kunnen aandoen?
We hebben absoluut geen vastomlijnd plan, dus we staan open voor alle suggesties.
WAAR IS DE GLAZEN BOL ???lol2
We kunnen denken maar niet beloven! Volgens mij zal het de komende weken rustig zijn in Bangkok en kan je vandaar (onmiddellijk of na een kort verblijf ) doorvliegen naar noord of zuid met bvb lowcost Air Asia ed.
Er zijn geruchten van nieuwe betogingen maar geen zekerheid blabla…
Ook ging de premier nog onderhandelen met de redshirts , dat er hier of daar doorgedraaide kliekjes komen opdagen kan!
Zoals ik reeds zei je kan door de glazen bol kijken maar voorlopig nog niet in !
Vergeet in Bangkok niet naar het koninklijk paleis te gaan kijken, Chinatown, drijvende markt en zoveel meer!
Reisadvies Bangkok aangepast
Geplaatst in Nieuws (38x gelezen)
Tags: Ministerie van Buitenlandse zaken, Reisadvies 24 mei 2010
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vandaag het reisadvies voor Bangkok afgezwakt. Met ingang van 24 mei 2010 is waarschuwingsniveau 4. van kracht. Tot voor kort was dat 6.
Tekst op de website:
In verband met de nog steeds onzekere en instabiele politieke situatie in Thailand worden alle niet-essentiële reizen naar Bangkok ontraden. In het noorden en noordoosten van het land is extra waakzaamheid geboden in verband met mogelijke rellen. Reizigers naar Thailand wordt aangeraden samenscholingen en demonstraties te mijden en zich goed te informeren over de actuele ontwikkelingen.
Calamiteitenfonds
De dekkingbeperking van het Calamiteitenfonds is nog steeds van kracht. De verwachting is dat het Calamiteitenfonds de dekkingsbeperking nu ook spoedig zal intrekken.
Websites voor informatie over veiligheidsrisico’s in Thailand en reisadvies:
Je kunt om de 20 minuten een bus nemen(soutern busstation) van Bkk naar Hua Hin.
Je doet er ongeveer 31/2uur over om de 200km te overbruggen naar Hua Hin,prijs=171bath.
Ook een aanrader(omdat je er voorbij moet rijden)is halt te houden in Cha Aam voor een dagje.
Het strand is hagelwit en s’avonds kun je een lekker visrestaurantje opzoeken.
S’anderdaags kun je voor 20bath je reis voorzetten naar Hua Hin.(lees voor meer info over de stad op de reisinformatie subforum tips&weetjes)Vanuit het treinstation te Bangkok vertrekken over de ‘Southern Line’ dagelijks diverse treinen richting het zuiden.Het Hua hin station bevindt zich nabij het centrum. Men kan 1e, 2e of 3e klas reizen en de reis duurt circa 3 uur. Tickets zijn verkrijgbaar vanaf zo’n 250 Bath.
gegroet:georgessiam.Hieronder een foto van het strand van Hua Hin alsook een foto van één van de oudste stationetjes van Thailand in Hua Hin.
Als je toch al naar Krabi en Phuket wilt gaan dan voegt naar mijn smaak Hua Hin niet zoveel toe, zeker niet qua strand. Phuket en Krabi kun je vanuit Southern Busterminal (Saitaimai) bereizen. Zijn vanwege de afstanden doorgaans nachtbussen die rond zessen in de avond vertrekken. Afhankelijk van de klasse die kiest kost dat 600-1200 baht.
Voor 1200 baht reis je de VIP-bus (24 stoelen) vergelijkbaar met business class in een vliegtuig. Pauze onderweg met warme maaltijd inbegrepen. De reis duurt ongeveer 12 uur, die je hopelijk goeddeels slapend doorbrengt.
Je kan ook naar het Victory Monument in Bangkok vanwaar minivans vertrekken, ook naar Hua Hin.
Ik vind persoonlijk het strand van Hua Hin ook niet geweldig…er zijn mooiere stranden in Thailand (waaronder in Krabi en op Phuket), maar smaken verschillen natuurlijk…