Hoe het beste onze reis te plannen

Na lang zeuren heb ik mijn vriend dan eindelijk zo ver om naar thailand toe te gaan. Wij zijn allebei niet het type backpackers. Maar willen toch relatief goedkoop op vakantie.
In mijn omgeving geven mensen aan dat we dan het beste een ticket naar Bangkok kunnen boeken met 2 overnachtingen en vanuit daar de reis te gaan plannen.

Wat ik zelf zo’n beetje in gedachte had is vanuit Bangkok een excursie te boeken naar Ayutthaya dan een excursie river kwai (gezien op bmair.nl)
Dan met de bus (???) naar Hua Hin.
Phuket (is geen must!)
Ko Phi Phi (om te luieren en snorkelen)
Krabi (snorkelen en evt duiken)
Koh Samui (om vooral te duiken en te luieren. We willen hier ook ong. een wel een week blijven)

Ik heb geen flauw idee hoe ik deze afstanden het beste kan afleggen bus? Trein? Boot? Vliegtuig?
We gaan max. 3wk heen en willen duidelijk een hoop strand zien :wink:.

Nogmaals ik ben hier totaal on ervaren in dus als jullie tips hebben hoe ik het beste kan boeken of zeggen jullie ga liever georganiseerd… TELL ME!!! GRAAG!

Alvast bedankt!!

Groetjes Suzanne

Hoi Suzanne,

In Bangkok (en de rest van Thailand) zijn vele bureautjes waar je voor weinig geld tourtjes naar bv Ayuthaya en Kanchanaburi kan maken. Persoonlijk vind ik echter dat het tempo vaak erg hoog ligt (of beter geformuleerd: mijn tempo ligt te laag, ik wil alles RUUUUUSSSSTTTTIGGGG bekijken :)) Maar veel mensen zijn heel tevreden!

Naar Hua Hin kun je met de bus, maar er gaat ook een super conforatabele trein. Aangezien je echter ook naar de eilanden wilt gaan, zou ik overwegen Hua Hin te skippen. Het strand is niet superbijzonder, al zijn de tempels in het nabijgelegen Petchaburi wel leuk. (Ayuthaya is leuker.)

Wat vliegen betreft: vliegtickets met een hotel overnachting zijn een optie, maar je kan evt ook met LTU vanaf Duitsland (Dusseldorf) vliegen. Goed en goedkoop! Zie http://www.ltu.com

Binnenlandse vluchten zijn meestal het goedkoopst bij Air Asia, http://www.airasia.com Ook kun je ter plekke makkelijk vluchten regelen.

Groet,

Jenny
http://www.ikreis.net
http://www.outofasia.nl

Als je geen backpacker bent is het inkopen van losse reisjes (naar b.v. Kanchanaburi/river Kwai) voor een eerste reis een goede mogelijkheid. Zelf heb ik het nog nooit gedaan maar het is zeker efficiënt reizen en de prijzen liggen hier in Thailand in elk geval lager dan in Europa.

En als het jullie zo goed bevalt dat er nog een volgende reis naar Thailand komt ga je het misschien wel zelf doen.

Groeten uit Chiang Mai,
Johan

hallo,

Ik zou inderdaad alleen een ticket boeken, vaak samen in combi met 2 overnachtingen bangkok voor een prikkie. Openbaar vervoer is hier heel goedkoop en makkelijk dus een goede manier om Thailand door te reizen. Zeker Kanchanaburi is echt de moeite waarde om iets langer te blijven (wij hebben zelf een resort aan de river kwai en het is hier echt prachtig, heel veel te doen en te zien en dat zeg ik niet om ons eigen resort te promoten!). Als je in kanchanaburi echt goedkoop wilt verblijven dan zijn er volop mogelijkheden. Er is in het centrum een lange weg langs de rivier vol met kleine guesthouses en resortjes (b.v. Jolly Frog of Apple’s, zie lonley Planet). Echte aanraders zijn de Erawan watervallen, 7 trappen waterval met thaise jungle in een beschermd gebied (daar kan je je al zeker een dag vermaken met zwemmen, wandelen en relaxen), kanoen over de river Kwai is erg leuk en verder is er in het centrum nog van alles te bekijken (de bridge over the river kwai, musea’s, markten, longtail boattrips). Voor ik het vergeet, je hebt hier ook verschillende olifanten kampen dus als je een ritje door de jungle wilt op de rug van een olifant dan kan dat ook! genoeg te doen dus, ook veel mooie tempels hier en scooteren door de omgeving is ook super! Enzovoort…kan er nog wel een kantje over schrijven! Dus als je kanchanaburi wilt bekijken zou ik lekker de tijd nemen en niet in een dagje alles snelsnel. het is echt de moeite waard om hier even te verblijven! Ayuttaya is ook leuk, mooie oude stad, veel monumentale bouwwerken. Ook daar een olifantenkamp (wel erg commercieel). Verder niet heel veel te doen. Verder zou ik lekker een eiland meepikken, van druk tot heerlijk rustig, geen idee wat jullie leuk vinden. Genoeg keuze, kijk eens op internet bij Koh Samet, Koh Chang, Koh Tao en Koh Samui (erg druk!) en een van de mooiste eilanden Koh Phi Phi (echt een paradijs). Bij Krabi is Railey beach erg leuk, net een eiland maar is het niet, goede sfeer en erg mooi. Als je nog iets wil weten horen we het wel.