Ervaringen met Corendon

Ik ben zeer tevreden over vliegen met corendon de service is zeer goed aan boord mijn volgende vakantie in de zomer van 2012 ga ik zeker weer vliegen met corendon.

Als je boekt via corendon.nl, vb voor een reis naar turkije, is de transfer van luchthaven naar hotel dan inbegrepen?

jazeker, tenminste als je een pakketreis hebt geboekt.

1 like

jazeker, tenminste als je een pakketreis hebt geboekt.

-> Hoe weet je of je een pakketreis boekt? ik zou dit willen boeken, maar er staat nergens iets over de transfer… Viking Park Hotel & Spa in Kemer. Voordelige vakantie naar Viking Park Hotel & Spa

nou ga er maar van uit als je een reis en verblijf boekt bij Corendon b.v. voor 8 dagen o.i.d. dat ze je vanaf het vliegveld opvangen en je naar de bus verwijzen die naar het geboekte hotel gaat, mocht je het allemaal niet precies begrijpen is het verstandigst even naar Corendon te bellen, die kunnen je haarfijn vertellen hoe de gang van zaken is, in ieder geval een goede reis.

1 like

Alvast bedankt voor je snelle antwoord!! Ik hoop dat corendon wel meevalt… Van het hotel lees ik alleen maar goede commentaren dus :slight_smile:

,Gewoon afspraken niet nakomen ,en je daarna niet aanhoren
Ga dus nooit meer met corendon vliegen en ook mijn auto er niet meer parkeren

Na terug keren van de vlucht CAI 103 maandag 04-07-2011 2.20 uur
Moesten we heel lang wachten op de koffers
Toen we buiten kwamen was de bus vertrokken zonder ongeveer 15 personen.
Na velen malen bellen en het antwoord de bus is onderweg en nog eens bellen nog even wachten kregen we te horen dat we de bus gemist hadden (wat wij natuurlijk ook wel wisten)en dat dat ons eigen schuld was.
Echter wij kregen onze koffers pas zo laat zodat we de bus niet konden halen
Veel mensen van de zelfde vlucht waren al weg
Daarbij werd ook nog gezegd dat wij logen dat we er al zolang stonden en we wel ergens koffie gedronken hadden en een sigaretje gerookt
Maar daarna werd ook gezegd dat de bus eerst nu de anderen mensen van de andere vlucht mee zou nemen en als er geen plek meer was wij maar weer moesten wachten.
Dit lijkt nergens op want
Wanneer u terug komt van uw vakantie staat de Corendon Parking transferbus op u te wachten om u binnen nog geen 10 minuten weer naar uw auto te rijden waarna u, uw reis naar huis kunt voorzetten.
staat er op de site.

Ik wilde mij daar over beklagen bij terug komst bij de parkeerplaats maar ze vonden mij niet redelijk dat ik er zo over dacht
Dit kan toch niet
Ik dacht ook nog dat de auto mooi stond geparkeerd maar zat onder het sap van bomen maar dat stond ook niet op hun site dat dat niet zo was eindelijk iets wat waar was!!!
Dus voor mij geen corendon meer blijf nog liever thuis als al die ellende met de reizen van corendon lees de reactie s hier maar

In mei hebben wij een vakantie geboekt bij Corendon met als bestemming Alanya Turkije. Bij de boeking werd ons, tot onze verbazing want dit waren we niet gewend, de mogelijkheid geboden om te kiezen uit verschillende vertrek tijden voor de heen en terugvlucht. We hebben daarop contact opgenomen met corendon om te vragen in hoeverre dit nuttig zou zijn omdat we in de voorwaarden hadden gelezen dat van vluchttijden en schema’s kan worden afgeweken. Er werd ons toen verteld dat er natuurlijk wel afgeweken kon worden omdat er altijd iets onvoorziens kan gebeuren maar dat dit dan nooit veel zou zijn. We hebben toen juist die reis geboekt omdat we dan om 23.45 uur terug konden vliegen en dus optimaal van onze vakantiedagen gebruik konden maken. Ook op onze boekinsbevestiging stond de vlucht specifiek bevestigt dus we waren enorm blij met deze komende vakantie en met corendon. En hebben echt bijna euforisch onze blijdschap geuit tegen iedereen dat Corendon dit kon bieden en hoe fantastisch het was. Onze verbazing en teleurstelling was dan ook bijzonder groot toen we op onze vliegtickets uiteindelijk een terugvlucht met een vertrektijd van 10.00 uur 's morgens zagen staan. Enige afwijking van de gereserveerde vlucht hadden we acceptabel gevonden maar een afwijking van een hele dag?! Dit verwacht toch niemand als je specifiek boekt voor een vertrektijd van 23.45 uur?!! Dit is wel erg nadelig voor de klant en daarbij vinden we de eerste informatieverstrekking dan erg misleidend. Het mag dan zomaar dat Corendon je als klant binnenhaalt door je een gunstige vliegtijd te bieden en deze zelfs schriftelijk te bevestigen en je dit na betaling meteen weer afneemt onder het mom van “ja het staat nu eenmaal in de voorwaarden”?? Dit is absoluut misleiding! Ik heb zelf een webwinkel en schilder artikelen voor klanten. In mijn voorwaarden staat dat soms enige kleurafwijking van het origineel kan ontstaan. Ik kan dan wel een klant een rood bordje leveren terwijl ze een blauwe heeft besteld en dan zeggen “tja mevrouw, in de voorwaarden staat nu eenmaal dat enige kleurafwijking kan onstaan dus u doet het er maar mee”. Als reisorganisaties zo met klanten mogen omgaan en op deze manier hun klanten een dikke vis voor mogen houden, terwijl ze eigenlijk vooraf al weten dat ze dit niet na kunnen komen, dan is de menselijkheid wel heel erg ver te zoeken en heeft de boodschap "we hebben de intentie de klant een onvergetelijke vakantie te bezorgen"wel heel weinig inhoud. Zo begint je vakantie al met een teleurstelling terwijl je nog niet eens bent vertrokken. Zo kan een reisorganisatie de klant beloven wat hij wil en grote vissen voorhouden die hij dan naderhand onder de (heel vage!) voorwaarden weer af neemt. Want inderdaad, hoe veel mag een reisorganisatie afwijken van de vlucht tijden die hij zo specifiek aangeeft en waarom zet je als organisatie überhaupt de reistijden dan op de website? Waarom is in de boeking de accommodatie wel bindend maar niet de vluchttijd die ze nota bene zelf aangeven en aan je bevestigen? Wij vinden dit een vorm van klanten winnen die onacceptabel is. Als wij dit van tevoren hadden geweten hadden we ons namelijk niet laten verleiden door deze zeer gunstige vluchttijd en voor een heel andere bestemming gekozen. We hebben dit natuurlijk voorgelegd aan corendon maar deze kon ‘helaas niets voor ons doen’ omdat er geen andere vluchten beschikbaar waren. En ja, het staat nu eenmaal in de “voorwaarden”. Hoe kun je een klant nou een vlucht beloven die achteraf helemaal niet beschikbaar blijkt te zijn? We vinden het allemaal erg onrechtvaardig en de klanten van corendon worden zo wel erg tekort gedaan. Vermeld de vluchtnummers dan gewoon niet bij de boeking, zoals we als gebruikelijk hebben ervaren bij andere reisorganisaties, dan weet je als klant dat je op de vliegtickets moet wachten voordat je weet hoe laat je vlucht vertrekt en ja je weet dat in de uiteindelijke vluchttijden wel iets kan veranderen door bijvoorbeeld vertraging of overmacht maar geen ruim 12 uur en een compleet andere vlucht dan dat je hebt geboekt.!!! Zo verheug je je ook niet op iets dat achteraf helemaal niet waargemaakt wordt. Corendon doet dit naar onze mening bewust en puur om zo voordelig mogelijk uit te kunnen zijn, niet voor de klant maar om zo zelf zoveel mogelijk winst op te strijken. Als kers op de taart werd ons ook nog even gemeld dat het volgens de voorwaarden van corendon ook nog zo kan zijn dat de vertrektijd voor de heenvlucht ook pas 'savonds zou kunnen plaatsvinden in plaats van 's morgens en dat het zou kunnen dat we dit dan pas een dag van tevoren te horen krijgen. Corendon mag je dus gewoon 8 dagen vakantie beloven en er uiteindelijk maar 6 geven. Dit is min of meer gebruikelijk in de reiswereld (wat ik overigens ook misleidend vind maar wat blijkbaar al zo vaak is voorgekomen en wat blijkbaar economisch zoveel voordeel oplevert, dat het al maatschappelijk en qua wetgeving is geaccepteerd) maar dit wordt door de reisorganisaties dan wel aangegeven zonder dat ze eerst een specifieke vertrektijd beloven. Waarom Corendon dit dan zo doet? misschien omdat ze weten dat ze anders een hoop boekingen mislopen? Dit wordt voor ons de eerste en ook meteen laatste keer met Corendon, we gaan vanaf nu weer reizen met de bij ons bekende, en naar uiterste tevredenheid handelende reis organisaties. Jammer voor Corendon want we zijn nogal reislustig.:zon02:

Als er gebruik wordt gemaakt van chartervluchten dan hoort een reisorganisatie dit duidelijk aan te geven, als dat niet gebeurt dan is dat misleidend. Daarbij heb ik in alle jaren dat ik met chartervluchten heb gevlogen nog nooit een afwijking meegemaakt van meer dan 12 uur. Organisaties kunnen in de kleine lettertjes melden dat wijzigingen in vluchttijden kunnen voorkomen tot ze een ons wegen maar dat geeft ze nog niet het recht om vooraf dan een vliegtijd te beloven die veel en veel gunstiger is dan dat ze uiteindelijk waar kunnen maken, en die ook nog aan de klant te bevestigen. Laat het dan gewoon in het midden, dat voorkomt teleurstellingen achteraf. Ik vind Sowieso dat dit niet moet mogen, nergens anders komen maatschappijen, organisaties en bedrijven met dit soort misleidende informatie weg. En nergens anders wordt het geaccepteerd dat zomaar afspraken (vluchttijden) niet worden nagekomen zonder dat dit consequenties heeft voor het bedrijf of de organisatie. Waarom dan wel in de reiswereld? Het wordt tijd dat hier eens een echte, voor alle organisaties geldende en bindende regelgeving voor komt. Mensen worden te veel gedupeerd door dit soort praktijken. Trouwens, voorwaarden zijn alleen maar bindend en men mag alleen maar op voorwaarden terugvallen als deze niet te zeer in nadeel zijn van de klant of het bedrijf.

Wij hebben dezelfde vluchttijden geboekt als jij, waarom kan het bij jou dan wel goed gaan en bij ons niet? De vluchttijd van 's avonds 23,45 is dus blijkbaar een vaste vlucht en wordt daarom al op de website aangeboden en vastgezet in de boeking. Wij vliegen ruim desondankt nu 12 uur eerder terug naar huis. Heel vreemd, fijn dat het bij jullie goed ging en dat is dan meteen het bewijs dat het dus wel kan! Waarom dan bij ons niet, zal wel altijd een raadsel blijven.

Op 1 januari 2011 bij Corendon een week blue cruise Marmaris geboekt met vertrekdatum vrijdag 28 oktober 2011 voor de aanbiedingsprijs van 400 euro p.p.
In april al kregen we van Corendon bericht dat deze reis niet uitgevoerd zou worden. Wel konden we omboeken naar eenzelfde reis maar met vertrekdatum zondag 23 oktober. We konden onze vakantie gelukkig nog omzetten en hebben hun voorstel geaccepteerd.
Vrijdag 14 oktober jl. van Corendon telefonisch te horen gekregen dat ook deze reis door hun geannuleerd werd. Reden: te weinig deelnemers. Toen ik een dag later onder een gefingeerde naam naar Corendon belde om te kijken of ik deze reis , die inmiddels voor 621 euro aangeboden werd, te boeken bleek dit niet mogelijk omdat alle schepen volgeboekt waren!. Waarom wij hier bij deze vakantiegangers zaten terwijl we al in januari geboekt hadden is ons volstrekt onduidelijk. Ik heb het gevoel dat onze reis door Corendon ook voor 620 euro is verkocht en dat de mensen met de stuntaanbieding van 400 euro uit januari gewoonweg maar geannuleerd zijn. Zondag 16 oktober vertrok ook nog een blue cruise trip maar deze werd ons niet ter compensatie aangeboden, waarschijnlijk omdat die ook voor 620 euro p.p. op de site stond. Wat we door Corendon wel als compensatie kregen aangeboden was een week all inclusive naar een hotel in Marmaris ter waarde van 385 euro per persoon. Zou Corendon met dit geweldige aanbod nog 15 euro p.p. op ons verdienen ook. Onze opmerking dat deze reis door Corendon op hun site voor minder dan 400 euro werd aangeboden werd door de medewerkster van Corendon (Dina zonder haar achternaam te noemen) glashard ontkend. Voor ons dus nooit meer Corendon. Weliswaar lage prijzen maar ook met de daarbij horende (on)betrouwbaarheid en een totaal gebrek aan service en inlevingsvermogen!

Zaterdag terug gekomen van onze 17e keer Turkije waarvan nu de 11e keer met Corendon reizen. Wij zijn nog steeds erg positief.
Eigenlijk hebben we nog nooit geen echte problemen gehad. Deze 15 daagse reis vertrokken we om 4 uur s’nachts heen en zouden de laatste dag om 23.45 uur terugvliegen…uiteindelijk werd dit voor ons vertrek veranderd in 17.00 uur. Wij kunnen daar prima mee leven. Ook de opvang op de luchthaven en begeleiding tijdens de vakantie…prima…niks dan lof…niks was ze teveel.
Ik word altijd snel ziek in een bus…ook dit keer was er weer op mijn verzoek netjes een plek voorin de transferbus gereserveerd… Toppie.
Kortom…voor ons in april 2012 wederom een reis met Corendon…en voor die mensen die ontevreden zijn…boek gewoon KLM en betaal honderden euro’s meer…misschien is het dan wel naar je zin want je mag nog steeds niet verwachten voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
En NEE ik heb geen aandelen bij Corendon.>>>

@Zon_netje1970: Ik zie je schrijven eerlijk gezegt nu pas, maar wil daar nog wel even op reageren. Waarom het bij ons wel goed ging met de tijden? Geen idee. Ik denk gewoon omdat ze de kist vol hebben en dan op tijd kunnen vliegen Het jaar ervoor, dezelfde reis, zelfde hotel, met vertrek ook volgens de tickets 11.30 uur terug en dat werd 23.45 uur. Toen moest ik ook de kamer aan zien te houden, want heb geen zin om zolang van te voren al klaar te staan en moest voor vervoer midden in de nacht vanaf Schiphol zorgen om thuis te kunnen komen. Daar word je ook heus niet vrolijk van.

Maargoed, zo langzamerhand heb ik de tactiek van Corendon nu ook door. Kist niet vol… dan combi’s met andere vliegvelden of geheel andere tijden. Als je dat nu incalculeerd, heb je toch nog voor een leuke prijs een leuke vakantie. Zo denk ik er nu over. Wat niet wegneemt, dat het bij andere touroperators nooit zal gebeuren. Ook heus wel hoor!

@Seldom: Tja… en dat jullie altijd een goede reis en vakantie hebben gehad, wil niet zeggen dat anderen dat ook hebben gehad. Dat lees je hier en op diverse fora’s maar al te duidelijk. Die mensen mogen ook hun verhaal kwijt, met misschien wel in de hoop dat Corendon hier ook meeleest en zich dit aan kan trekken, voor zover ze dat al doen, want heb het idee, dat Corendon weinig oor heeft voor klanten die problemen hebben gehad.

Ik ga gewoon weer met hen op vakantie… als de prijzen leuk blijven en voor de rest hou ik overal rekening mee. Kan het ook niet zo tegenvallen.
Ook ik heb geen aandelen. Geven ze die eigenlijk wel uit dan? :wink:

ze hebben een stuk of 6 vliegtuigen volgens mij

ik heb dus preies het zelfde beleeft eerst laat weer weg toen ineens heel vroeg. heb 3 kwartier met de manager aan de telefoon gezeten van hun call center… maakt allemaal niks uit ze gooien je dood met hun voorwaarden en dat het dan enkel is zo kan voorkomen. volgens mij is het meer een laffe manier van geld innen. ook een brief verzonden… zelfde domme a la voorwaarden terug … nooit weer met hun mee

Ik vraag me ook af wat je mag verwachten van een prijsvechter.
Het is net zoiets als bij de Aldi en de Lidl, de mensen willen de boodschappen zo goedkoop mogelijk, maar als er een lange rij bij de kassa staat gaan ze klagen.
Het komt uit de lengte of uit de breedte, denk ik dan maar.
Het scheelt als je je flexibel opstelt en het op de koop toe neemt, dat is de prijs voor een goedkope reis. :vak01:

Ja daar zit wel een kern van waarheid in… wat ik dan wel bedrieglijk vind is dat ze het wel verkopen als een 11 daagse vakantie ik heb er zo meteen maar 9 dagen. als ik het van te voor wist dan had ik liever 1000 euro op de totaal prijs (we gaan met 7 man) meer betaald. transavia had de zelfde reis voor 800 euro meer dan ga je jezelf toch af vragen waar dat geld in zit. maar ik weet het nu.:vak02: maar goed zo lig ik er zometeen ook 9 dagen bij denk ik dan maar lekker int zonnetje aan de zee… lol2

Misschien bent u dan een geluksvogeltje dat u 11 keer de mazzel had met alles. Gemiddeld weg wat ik hier lees en als we dan gaan turven zijn er meer mensen die andere verwachtingen hadden dan gekregen als mensen die alles perfect naar de zin hadden. En ik denk idd ook dat een ieder ze ding moet kunnen melden. KLM zal ook heus ze dingen hebben maar is ook denk ik een beetje er is een probleem en wat doen we er aan corendon doet er dus helemaal niks aan de problemen die er zijn.

een heel verhaal vraag mij af hoelang corendon nog bestaat. dit kan toch geen stand houden zo. Volgens mij word je al snel reislustig als je in nederland woont het weer hierzo, we hebben in de herfst wel beter weer gehad dan nu

hey zo iets heb ik nog niet eerder gelezen… het meeste gaat over de vlucht tijden die waren bij jullie wel in orde? corendon zegt tegen jullie dat jullie liegen…?? het moet niet mooier worden haha klant is koning volgens mij en geen leugenaar zelfs al zal het wel zo zijn geweest kan je dat niet zeggen. maar ik geloof jullie eerder dan corendon daar is de klant geen koning maar zei zelf en we moeten buigen en ze wat dankbaar zijn ook nog.