In oktober zijn we naar Marokko geweest, we boekten een hotel in Marrakech + vlucht bij Corendon, verder reisden we op eigen gelegenheid. We vlogen op Casablanca, wat op zich betekent dat je nog een paar uur in de bus zit om in Marrakech te komen, ik vond dat geen probleem. Het hotel was prima.
De terugreis verliep echter anders dan gepland. We werden met nog 4 personen + een reisleider van Corendon (die een groep ging ophalen) van Marrakech naar Casablanca gebracht. Op het vliegveld bleek de vlucht van AirArabia waar we tickets voor hadden niet te gaan. De reisleider heeft hard zijn best gedaan een vervangende vlucht te vinden, uiteindelijk vlogen we ipv 's avonds naar Schiphol (met AirArabia) de volgende ochtend naar Charleroi (met Jet4you), van daar gingen we verder met de bus naar Amsterdam. Het gevolg was dat we 15 uur later dag gepland aankwamen. We hebben Corendon gevraagd de extra kosten te vergoeden ( een dag gemiste inkomsten -omdat een van ons ZZP-er is-, telefoonkosten, maaltijd etc), zij wijzen echter alle verantwoordelijkheid af en vinden dat we ons tot Airarabia moeten wenden. Het is vanwege de manier waarop er gereageerd werd op onze klacht dat Corendon, waar we gezien ervaringen van anderen al niet veel vertrouwen in hadden, ons nooit meer als klant zal krijgen!
NB: in totaal ging het om een 20 mensen die geen vlucht hadden, sommigen van hen boekten bij Stipreizen, anderen bij DTI en zagen pas op de tickets dat er via Corendon geboekt was, dus ook als je niet bij Corendon boekt kun je met hen te maken krijgen…
Ook slechte ervaringen met Corendon hier! De eerste keer dat we naar Turkije gingen (15 dagen), wij kozen voor Corendon, omdat de rest eigenlijk op dat moment net boven het budget lag. We vlogen vanuit Amsterdam. Nou zijn wij woonachtig in België, we zouden vroeg vliegen (rond 7 uur smorgens) dus we moesten echt mega vroeg ons bed uit en in Amsterdam staan. Dat allemaal tot daar aan toe, want je gaat tenslotte op vakantie, je hoeft daar gewoon geen reet uit te voeren ![]()
We komen aan in de wachtruimte, wachten wanneer we kunnen boarden, krijgen we de mededeling dat er vertraging is, ok kan gebeuren denk je dan. Ineens om iets voor 10 uur smorgens (dus na 3 uur vertraging!!) moesten we halsoverkop het vliegtuig in…we werden er nog net niet in gegooid, bij wijze van spreken. Wat denk je dan…we vertrekken zo! Zitten we in het vliegtuig, wat echt kei krap is! En ik ben maar 1.62m en zelfs ik zat met mijn knieën niet lekker. Iets na 10en zat dus het hele vliegtuig vol…MOET DE BAGAGE ER NOG IN! Dus we zijn da vliegtuig met haast ingepropt, om vervolgens 2 uur krap te zitten wachten tot we eens kunnen vertrekken!!
Wij waren letterlijk midden in de nacht opgestaan, en dan om 12 uur heb je toch eigenlijk wel wat honger (we hadden al bijna niks gegeten). Dan vraag je wat er te eten is…IS ER NIKS!! Er waren voor het hele vliegtuig maar 4 maaltijden aan boord, broodjes, was niks, he-le-maal niks! Dat was echt ronduit schandalig! Eindelijk na een veel te lange tijd kwamen we aan op het vliegveld…moeten we nog ruim 2 uur met de bus. Normaal niet zo’n probleem, maar wel na een dag als deze. Wij konden ook pas fatsoenlijk eten rond 8 uur savonds in het hotel.
En dit was nog maar de eerste keer met Corendon. Mijn ouders, zusje en haar vriendje waren vorig jaar weer geweest (Ik was er niet bij, ik ging al naar Australië). Toen was het nog veeeeeeeel erger! Ze komen na nog meer vertraging daar de eerste keer aan in het hotel. Fout in de boeking, kei laat op de avond, hup naar een ander hotel. De dag erna terug naar het goede hotel, kregen ze een kamer waar de vochtplekken zo groot waren, dat je er U tegen zegt. Hotel wel netjes verontschuldigd naderhand. Maar omdat er weer zoveel gezeik was over Corendon zou er wel iemand langskomen. Nou die is langsgeweest maar mijn ouders zeiden dat het zeker te weten NIET iemand was van Corendon! Die vent had zogenaamd zijn “manager” bij. De vent was ten eerste niet gekleed als een manager en gedroeg zich er ook zeker niet naar! Constant aan de telefoon, lullen in het Turks en gewoon het hele gedrag was niet goed. Mijn ouders kregen ook totaal geen fatsoenlijke antwoorden, niks.
Die hebben daarom contact opgenomen met D-reizen waar wij de vakantie geboekt hadden (de eerste keer ook, en ook dit jaar weer bij hun). Ook D-reizen vond het belachelijk hoe er gehandeld werd. Toen mijn ouders terug kwamen zijn ze daarom naar D-reizen gegaan en werd er een klachten brief opgesteld. Nu is er veel meer voorgevallen dan ik hier hebt verteld, maar ik weet ook niet alle details, maar volgens Corendon was er niets aan de hand!!
Zelfs D-reizen is het niet eens met Corendon! Zelfs het hoofdkantoor van D-reizen niet. Degene die hen geholpen hebben zeggen ook, dat als mensen komen voor Corendon te boeken naar Turkije, ze zeker de klanten zullen waarschuwen! Dat wil toch wel wat zeggen. Het hoofdkantoor van D-reizen is ons tegemoet gekomen over onze klacht, ipv Corendon.
Dit jaar gaan we dus NIET met Corendon.
hallo ik ben vincent.
ik heb een week geleden een vakantie geboekt bij corendon nu ik dit gelezen heb, heb ik spijt dat ik daar geboekt heb. wel een beetje dom van me om niet eerst alles uit te zoeken.
maar dat is niet alles we moesten ook 150 euro extra betalen omdat we gunstige vlucht tijden hebben. maar als ik dit zo lees zijn er veel vertragingen. verder bieden ze een laagste prijs garantie aan deze is alleen niet van toepassing in de vakantie periodes (beetje raar).
hopelijk kom ik nog onder mijn geboekte reis uit.
groetjes vincent
Nou ik hoop echt wel dat het voor jou wel meevalt hoor! Het kan bij jou natuurlijk heel anders lopen
je weet het niet. Ik hou mijn vingers gekruist hoor! Laat het vooral even weten hoe het is gegaan!
Beste Vincent,
Ik heb er vorig jaar stage gelopen, dit jaar gaat waarschijnlijk een klasgenootje van me… Zelf ga ik misschien ook weer…
Wanneer ga je?
Groetjes, Roy.
23 julli vertrek ik sochtents om 10 uur. ik ga naar het crystal admiral resort in side.
Beste Vincent.
Goed dat je het zelf zegt, want daarom eerst altijd her en der lezen en dan pas boeken.
Ik ben vorig jaar 2 x met Corendon op vakantie geweest en ik heb echt geen enkele klacht gehad, dan wat ik hier eerder ergens in dit topic al aangaf, dat de tijden van de tickets niet altijd kloppen met wat erop staat. In ons geval juist geen vertragingen, maar i.p.v. s,ochtends weg, a’vonds naar huis. Wel zelf de borden in je hotel een dag van tevoren controleren.
Ik ga ook nu in Juni weer met hen op reis en heb ook zeer gunstige tijden( onder voorbehoud ), maar heb daar echt geen cent extra voor hoeven te betalen, dus dit begrijp ik niet helemaal goed.
Ik zou me niet al teveel zorgen maken… ze zijn op zich best goed en bij iedereen gebeurd wel eens wat.
OH heerlijk, lekker met mijn gezin in een leeg vliegtuig.
Als ik het zo lees heb ik in september het vliegtuig voor ons alleen,
geen krappe plaatsen maar lekker met mijn benen op drie stoelen
zitten/liggen.
![]()
Ik en mijn vriendin zijn vorig jaar met Corendon naar Turkije gevlogen, de prijzen vonden wij zeer laag en voor die 3 uur in een vliegtuig hoeven wij geen overbodige luxe.
Alles is zeer basic maar daar zijn de prijzen ook naar dit gold ook voor de beenruimte in mijn geval maar wat kan je verwachten voor deze prijzen?, jammer dat er geen stewardess Nederlands sprak maar goed ze spraken dan wel engels en goed te verstaan.
Het personeel was wel zeer vriendelijk naar ons toe en deden hun best om je op je gemak te laten voelen, tenminste dat hadden wij als gevoel.
Uiteindelijk houden we er een enorm goed gevoel aan over, aan de vlucht met corendon en de vakantie met corendon.
Uitstekende ervaring dus.
Ik snap niet waarom corendon zo afgezeikt wordt. Wij vliegen al 7 jaarmet corendon en vind prijs-kwaliteit zeer goed. Je wil weinig betalen maar wel een topservice ??? LUXE KOST GELD !!!
ik heb ook alleen maar goede ervaringen, echter één punt was ook even niet te verkroppen, gingen pas 's avonds kwart over negen vliegen, dus in de nacht aangekomen, dus twee dagen geradbraakt en de terugvlucht om 5 uur al weer in Nederland, daar op gereageerd te hebben naar Corendon, werd geen enkele reactie gegeven, dat is dan wel jammer want dat geeft toch een onprettige nasmaak, maar nogmaals de verdere begeleiding van en naar het vliegveld en hotel was prima in orde.
Nou wij kenden het helemaal nog niet tot 2008. Wij wisten niet wat voor maatschappij het was. En wij boekten bij het reisbureau en dat zat in het pakket bij. Luxe kost dan misschien geld, ik ben de eerste die het toegeeft, maar fatsoenlijkheid is geen luxe! En wij hadden zoiets van ok, de eerste keer, iets kan gebeuren, maar als het dan de 2de keer WEER gebeurd, is het voor ons genoeg. Wij vliegen nu met transavia.
Ik ga 7 juli voor de eerste keer vliegen met corendon naar side ik zie dat de meningen erg verdeeld zijn tot nu kan ik geen oordeel geven ik laat het helemaal over me heen komen :zon02:
wij zijn net terug van Antalya en hebben een voorspoedige reis gehad, vliegtuig vertrok alleen drie kwartier later , maar dat zal een reden hebben gehad, maar zijn veilig en wel thuisgekomen, dat was het belangrijkste. Er werd keurig gezegd dat het vliegtuig iets later vertrok. Verder geniet van het vooruitzicht van de vakantie, wij hebben er al minstens 14 keer van genoten en het reizen met corendon was prima, houd je daar maar aan vast en geniet van de vlucht en de vakantie. Goede reis.
Genieten ga ik zeer zeker doen en alle maatschappijen hebben wel iets zo heb ik vorig jaar in september meer dan 6 uur vertraging gehad en op de luchthaven gebivakkeerd (Arkefly) maar ben uiteindelijk toch veilig thuisgekomen indien het bevalt boek ik vaker bij corendon
Wij zijn vorig met Corendon naar Istanbul gevlogen,zowel op de heen- als terugreis geen vertraging.En het eten aan boord was prima,we hadden niet verwacht dat we een warme maaltijd kregen,zolang ben je nu ook weer niet onderweg.Personeel vriendelijk.
Maar zoals al eerder is gezegd,bij de meeste maatschappijen is wel eens wat,al zitten er natuurlijk slechte tussen.
Want ook bij Corendon lees je dat er weleens wat is.Alleen als er bijna 2 dagen van je vakantie afgesnoept wordt,doordat de vertrektijden veranderen,dat is niet prettig.Je hebt vaak zelf de vertrektijden aangegeven.
Nee 2 dagen is inderdaad niet prettig,hoewel bij de vertrektijden staat dat kort van te voren de definitieve tijden pas bekend zijn.
Inmiddels is ook mijn tijd gewijzigd van 04:00 s,nachts naar 08:00 s.morgens is alsnog gunstig aanstaande donderdag vertrek ik voor 15 dagen naar Side.
Vorig jaar heb ik met Arke 6 uur vertraging gehad op de terug weg dus inderdaad overal is wel iets.
Wij zijn vorige week van een weekje Alanya teruggekomen en alles was in ons geval weer heel goed geregeld. Ik had al eind november geboekt en in het voorjaar waren de tijden (onder voor behoud bekend) en die van ons klopten vanaf het begin. Vijf uur s,morgens weg en een week later s,avonds kwart voor twaalf weer terug. Acht volle dage vakantie gehad dus en heb daar geen cent extra voor hoeven te betalen, wat ik hier en daar ook weleens lees als de tijden veranderen.
Alles keurig op tijd, zowel heen als terug. Service aan boord is goed, vriendelijk personeel. Oke, het eten en drinken aan boord ( waar niet ? ) moet je zelf betalen, maar je hoeft natuurlijk niets te kopen. Is aan jezelf!
Wij hebben nu in zo’n 2 jaar tijd, drie maal met hen gevlogen en heb echt niets te klagen gehad en geen enkele opmerking. Overal is wel eens wat, maar ik heb het nog niet meegemaakt met hen.
Gelukkig maar dat zijn positieve berichten ik heb alsnog ondanks de gewijzigde tijd 15 volle dagen vakantie.
En inderdaad eten en drinken aan boord is niet gratis dat is helemaal aan jezelf.
Ik ben van plan om te gaan genieten.:zon:
Zelf vlieg ik regelmatig met verschillende maatschappijen, maar de laatste twee jaar ben ik prima te spreken over vliegen met Corendon. Was het in 2008 en 2009 nog een drama, tegenwoordig merk ik dat ze prima op tijd vliegen en ook de service aan boord ervaar ik alsgoed.
Overigens gaat Corendon Dutch Airlines met ervaren Nederlandse bemanningen vliegen, waardoor ook het taalprobleem voor een groot gedeelte opgelost zal zijn.
Prijs/kwaliteitverhouding wat mij betreft prima!