Corondon houdt zich niet aan de aangegeven vluchttijden. Geboekt voor vlucht om 6 uur. Deze werd verplaatst naar 8.50, 6 uur voor vertrek naar 10.40 en uiteindelijk gingen we om 12 uur de lucht in. Geen reactie of excusses van Corondon.
Citytrip Istanbul geboekt via Corendon (kort :slywink:)
- Vliegtuig niet geschikt voor mensen langer dan 1.80 m en slechte service. Ondanks een half uur vertraging toch optijd aankomen.
- Prima hotel (goede service) maar in een afgelegen buurt
- Boek de excursies NIET, je krijgt geen waar voor je geld (langs veel gesubsidieerde bedrijfjes) en je kunt het makkelijk zelf doen. Een taxi is nog goedkoper! En je krijgt toch bijna geen uitleg over het land/stad e.d.
Verder is Istanbul een prachtige stad, zeker een aanrader om een keer naar toe te gaan!
Groet Wendy
Ik ben net sinds vanmorgen/vannacht weer terug van een geboekte pakketreis verzorgd door Corendon en mag zeggen⊠het was in een woordâŠgeweldig. De klachten hierboven herken ik gelukkig niet en misschien heb ik geluk gehad, want ik zeg heel eerlijk, dat ik er best wel tegenop zag na al die verhalen gelezen te hebben.
Heenweg precies op tijd weg. ( sâmorgens 4 uur ) en de terugreis was onder voorbehoud 11.30 en men wordt verzocht de infoborden in het hotel in de gaten te houden. Was in ons geval ook zeer nodig, daar de terugreis naar s,avonds 23.00 uur werd verschoven. Voor ons niet zoân punt. Paar uur langer vakantie gehad.
Conclusie⊠de vliegreis met Corendon Airlines met de Boeing 737/800 verliep zowel heen als terug prima, met vriendelijk personeel, waarvan een enkele Nederlands spreekt. Hotel in Alanya ook prima verzorgd. Alles met alles⊠wij hebben niets te klagen gehad.
Wij zijn vorige week met corendon naar Turkije geweest, de heen-vlucht niet prettig, maar ook geen ramp, vliegtuig was vies en niet gepoetst, oud vliegtuig met weinig beenruimte,2 uur vertraging
De bus naar het hotel was warm ,airco deed het slecht, de busreis duurde 2,5 uur, en we hebben moeten zeuren om in ieder geval de kinderen in de bus even naar de wc te laten gaan, dit mocht dan uiteindelijk.
Na 2 dagen in ons hotel ,wat wel uitstekend was, kregen we een brief dat we voor de terugreis overgeboekt waren , ipv Eindhoven landen op Amsterdam, (auto stond in Eindhoven) en dat met een kind van 3,er zou een bus klaar staan in Amsterdam,Waar???dat wisten ze niet.
OP Schiphol werden we niet begeleid naar de bus , we moesten zelf zoeken waar hij stond , bij de info-balie van corendon zat natuurlijk niemand, bij de balie ernaast (andere maatschappij) vertelde ze ons dat dit normaal was bij corendon , zij hebben voor ons gebeld, dit deden ze vaker , waren ze al gewend!!!
Uiteindelijk heeft iemand de bus gevonden,
De buschauffeur had van corendon niet te horen gekregen hoeveel mensen ermee moesten???
Na een tijdje gewacht te hebben zijn we naar Eindhoven gereden, Daar kreeg de chauffeur een telefoontje dat hij 2 passagiers vergeten was!!! door de slechte informatie die corendon hem gegeven had!!!
Maar het ergste komt nogâŠMin dochter is in Turkije, de dag voor vertrek haar baby verloren, ze moest met spoed geopereerd worden , Ik kon corendon DE HELE DAG NIET BEREIKEN OP HUN NOODNUMMER!!! we wisten niet of mijn dochter naar huis mocht of niet en we hadden dus eventueel onderdak en hulp nodig,maar geen corendon te bereiken,
Gelukkig mocht mijn dochter op eigen risico naar huis,
Ik vertelde ons verhaal aan de hostess van de bus die ons kwam halen bij het hotel, Volgens deze dame was het allemaal geen probleem en zouden we overal hulp met de koffers ed krijgen.
Bij het uitstappen op het vliegveld bleek deze dame niet meer te vinden en hebben wij zelf onze koffers moeten tillen , mijn dochter net geopereerd en zeer verdrietig, met een kind van 3 aan de
hand, ik zelf met reuma(dit was bij de hostess bekend),ook in Amsterdam enz was geen hulp , wat wel belooft was.
Dankzij onze medereizigers zijn we nog goed aangekomen, zij hebben onze koffers getild en ons op vele manieren geholpen, zonder hen zou ik niet geweten hebben hoe wij het allemaal hadden moeten doen,
WIJ GAAN DUS NOOIT MEER MET CORENDON!!!
Mensen moeten is wat beter gaan kijken voordat ze een reis boeken. Als je via internet boekt weet je inderdaad niet dat een pakketreis mt chartervluchten zijn. Een voordeel van een reisbureau is dat het je verteld wordt, als je een goed reisbureau hebt! Corendon is niet aansprakelijk voor het wijzigen van vluchttijden, omdat het een chartervlucht is, hier teken je ook voor! Het kan ook voorkomen dat je naar een andere luchthaven vliegt dan oorspronkelijk is geboekt, ook dit is dan jammer. Het is erg makkelijk om te zeggen, ik moet geld terug krijgen want dit heb ik niet geboekt, maar lees eerst de regeltjes eens even van Corendon en boek dan pas je reis! Niet te snel klikken op goedkope prijzen. Dit is overigens niet alleen bij Corendon, dit geldt ook voor Neckermann, Holland International etc⊠Ook deze vliegen met Transavia of Sunexpress, ook deze tijden en destinations kunnen wijzigen. Dus als je een pakkertreis boekt, dan weet je dat de vluchtgegevens kunnen wijzigen. Corendon is een prima, goedkope maatschappij. Ze proberen je van alle kanten te helpen, alleen je moet niet (onnodig) teveel gaan vragen. Alle waarden voor het geld.
je hebt al 1 post geplaatst hier op het forum. probeer je nu Corendon een beetje schoon te praten?
het is gewoon schandalig hoe ze omgaan met de mensen en al helemaal als ze niet bereikbaar zijn zowel op Schiphol en ook op hun noodnummer.
Wanneer mensen overgeboekt worden en op een ander vliegveld landen dan horen de zaken als bussen, bereikbaarheid en informatievoorziening goed te verlopen ongeacht of het hier een budget maatschappij betreft ja of nee.
iedereen weet uit eerdere klachten dat het misschien eerder iets kan gebeuren met Corendon, de beslissing om met deze club in zee te gaan is ook aan de reizigers zelf.
Gewoon jammer dat een organisatie zo met mensen omgaat.
Frank
Frank, ik loop toevallig stage bij Corendon. Gasten vragen soms echt teveel van je. Ik praat ze zeker niet goed en natuurlijk gaan er dingen fout. Soms bieden ze wel een oplossing, maar willen de gasten niet. Dat je op Amsterdam land en niet op Eindhoven, ja dat kan gebeuren met charter vluchten, teken hier dan ook niet voor. Maar verwacht ook niet dat dat bij Neckermann of Holland International allemaal top gaat. Mensen zien een goedkope prijs, Corendon is een Turkse maatschappij, alles wordt op een Turkse manier opgelost. Je zult je eigen toch een beetje aan moeten passen. En wat de klant soms wilt, dat gaat niet altijd. Ze proberen echt wel het beste voor je te regelen, maar nogmaals alle waarden voor zijn geld. Extra service, boek dan bij een andere maatschappij en betaal 100 tot 300 p.p. meer.
Corendon wil zich profileren als een reisburo en concurreren met andere organisaties door hun prijzen scherp te houden. Daar is niets mis mee alleen ik vind nog steeds dat je mensen fatsoenlijk dient te behandelen als er problemen zijn. Dit is een onderdeel van een reisburo en dat weet je als organisatie zijnde en dan kan er wat kosten optreden die van te voren niet gepland zijn maar de mensen zijn er wel bij geholpen.
Als de mensen fatsoenlijk worden behandeld en ze tevreden naar huis gaan heb je ook meer kans dat ze weer terug komen het volgend jaar.
En aanpassen aan de Turkse manier? Iedereen aan hun lot overlatend? Is dit de manier van werken van Corendon?
Ondanks dat soms niet alles goed gaat zijn er ook natuurlijk dingen die wel goed gaan. Het geluk van Corendon is dat ze vrij goedkoop zijn en dat raakt de mensen, problemen of niet ze blijven klagen en volgend jaar hangen ze weer aan de telefoon omdat ze graag weer naar Turkije op vakantie willen en vooral geen Euro teveel willen uitgeven.
Ze willen een vijfsterren vakantie voor een twee sterren prijs, dit gaat niet altijd op en daardoor krijg je zulke toestanden. Dit moeten ze weten zodra ze gaan boeken.
Dus aan de ene kant vind ik dat mensen recht hebben op een goede behandeling en informatie verstrekking en aan de andere kant weet je gewoon dat er zoiets kan gebeuren als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.
Succes nog met je stage,
Gr. Frank
Hoi Frank,
ik snap jou kanten ook en ook die van de gasten. Ik heb de service van Corendon in Nederland zelf niet meegermaakt maar in Turkije (antalya) proberen wij het iedereen echt wel na de zin te krijgen(en zover ik weet in nederland ook) en er zijn er dan ook heel veel tevreden. Het is ook wat jij zegt, je kunt niet op de 1e rang zitten voor 1 dubbeltje, dan betaal je gewoon veel meer. Maar ik blijf erbij , dat de tijden en destinations van chartervluchten kunnen veranderen niet een probleem is van Corendon.
En btw. boze gasten houdt je altijd! De prijs en kwaliteitsverhouding vind ik prima. En bedankt, me stage is bijna afgerond. Ik heb het super naar me zin gehad.
Gr. Roy.
Dat is dus WEL het probleem voor Corendon. De klanten maken een deal met Corendon, niet met de chartermaatschappij. Als Corendon zegt dat je vanaf deze luchthaven en om die tijd vertrekt en dan op die luchthaven land om zo laat, dan moeten de klanten erop kunnen rekenen dat dit ook zo is. Een vliegvakantie is nou eenmaal niet zo simpel als âwacht maar op de volgende stadsbusâ.
Mocht er onverwachts dus toch een wijziging van het vluchtplan komen, dan is het aan Corendon om haar beloften aan de reiziger waar te maken en te zorgen dat ze weer op het punt van vertrek terugkomen (bijvoorbeeld bussen inzetten als men terugkomt op Amsterdam ipv Eindhoven). Hier hoort ook een goede informatievoorziening bij.
De klanten halverwege een vakantie in de kou laten staan, is ronduit crimineel en op zân minst schandalig te noemen. Neem dan de klanten in bescherming en bied reizen iets duurder aan, zodat het bedrijf WEL deze beloften waar kan maken. Of zet met knipperlichten een banner op de website dat ze in geval van problemen deze zelf op dienen te lossen.
Dat is wel het probleem van Corendon? Waarom lees je dan niet eerst de voorwaarden? Er MAG gewijzigd worden in de vluchttijden en destinations. Het klopt wel dat Corendon voor bussen moet zorgen;
Om uiteenlopende redenen zoals bijvoorbeeld technische, organisatorische redenen of weersomstandigheden, kunnen tot op de dag van vertrek de vluchttijden, vliegtuigtype en luchtvaartmaatschappij wijzigen. Deze wijzigingen worden opgelegd door de chartermaatschappijen en wij zijn dan ook voor alle gevolgen (in het bijzonder het missen van aansluitingen van onder andere openbaar vervoer, immers de vervoersverplichting is beëindigd op het moment van aankomst op de luchthaven van terugkomst, alsmede persoonlijke omstandigheden zoals schade in de werksfeer) van deze wijzingen niet aansprakelijk aangezien wij op die wijzigingen geen enkele invloed kunnen uitoefenen.
Het is mogelijk dat de terugvluchttijd tijdens het verblijf nog wordt gewijzigd, het is dan ook uiterst belangrijk dat de terugvlucht informatie in de respectievelijke accommodaties een dag voor vertrek door de reiziger zelf wordt geraadpleegd. Gebeurt dit niet en de reiziger mist daardoor de transfer naar de luchthaven en/of de terugvlucht dan aanvaarden wij daarvoor geen enkele aansprakelijkheid en alle gevolgen zijn voor rekening van de reiziger zelf. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat u aankomt of vertrekt op een andere luchthaven dan oorspronkelijk geboekt. In dat geval zal er door de reisorganisator voor vervoer naar de oorspronkelijke luchthaven worden gezorgd. Maakt men hier geen gebruik van en gaat men op eigen gelegenheid naar de oorspronkelijke luchthaven, dan blijven alle hieraan verbonden kosten voor rekening van de reiziger.
Corendon is gewoon een gevaarlijke Turkse luchtvaartmaatschappij voor Turken en arme Nederlanders die naar Turkije willen voor een halve euro.
Ik heb mijn mening hier al een keer gegeven en die was goed.
Waar ik wel moeite mee heb, dat ze inderdaad de tijden en vliegvelden zomaar kunnen en mogen veranderen. Ik vlieg al jaren naar de bekendere vakantieoorden als Turkije en Spanje, maar heb nog nooit enige veranderingen meegemaakt als werkelijk op de ticket stond. Zowel heen al terug niet. Vloog dan in het verleden veel met Martinair en de laatste jaren veel met Transavia. Soms met Turkse charter als Onur en Pegasus.
Had hier vorige week nog een discussie over met een kennis, die volhoud, dat een charter dit altijd mag en kan doen. Oke, kan en mag waarschijnlijk dan, maar het is mij nog nooit overkomen, dan 1 x later terug door motorpech op Gran Canaria. Werden overigens heel goed opgevangen daar.
Wij hebben toch ook regelmatig gebruik gemaakt van de schipholtaxi en dan wil je toch ook graag wel de terugtijden goed doorgeven en dat is ons tot nu toe altijd goed gelukt.
Dus nogmaals⊠ik weet echt wel dat een charter altijd onder voorbehoud met de tijden vliegt, maar Corendon is heel goed in afwijkende tijden en vligvelden. Dat wil ik wel even zeggen, alhoewel ik mij er verder niet zo druk over gemaakt heb. De vlucht en het vliegtuig waren in orde en dat vind ik ook wel wat waard.
Even in ons geval. Je krijgt van je reisburo en later ook met de tickets zelf de tijden van heen en terug ( onder voorbehoud ) Terugaande zouden we om 11.30 uur terug vliegen, wat later 23.00 uur s,avonds werd. Dan moet je toch weer wat regelen voor het vervoer naar huis, want midden in de nacht rijden er deze kant op geen treinen. Met de auto gaan wij nooit!
Dan denk ik toch maar, je zal er maar met een stel kinderen midden in de nacht staan.!!! Dat vind ik dus bij nader inzien het nadeel van met Corendon vliegen. Ben vaker met Corendon op vakantie geweest, maar vlogen dan met Transavia en alles keurig op tijd als op de tickets staat aangegeven en het vliegtuig zat ook echt niet vol, maar gaat dan wel gewoon weg. Althans dan is mijn ervaring.
En de prijs⊠altijd wel wat voordeliger dan anderen, zelfs als ze met Transavia vliegen, dus dat is wel weer een voordeel. Ik blijf het volgen.
Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben medewerker van Corendon Vliegvakanties in Lijnden. We betreuren het zeer dat u deze ervaringen met onze maatschappij heeft. Wij doen altijd onze uiterste best om de reizen zo soepel mogelijk te laten verlopen. Helaas gaat er soms wel eens wat mis. Tot 1 maand na de reis kan (conform ANVR voorwaarden) schriftelijk een klacht bij ons ingediend worden, er is voor deze termijn gekozen omdat binnen een maand alle gegevens nog te achterhalen zijn. Hiertoe kunt u de klantenservice bellen 023-7510606 of een brief of email naar [EMAIL=âClientenservice@corendon.nlâ]Clientenservice@corendon.nl sturen. Met vriendelijke groet, Corendon Vliegvakanties
we zijn op 15-07-10 met corendon naar turkije vertrokken.perfect op tijd kunnen aan boord gaan,juist toen we in vliegtuig zelf zaten half uurtje vertraging,maar leek nog heel vlug voorbij te gaan.toch op juiste uur geland dat we moesten landen,mss wa vlugger gevlogen kweenie:tongue:.daar een uitstap met corendon zelf gedaan noemde âby nightâ in antalya,super verlopen,dan nog een paar uitstappen maar was niet met corendon.op hotel hadden we nederlanders als buren die een dag voor ons moesten vertrekken,maar sâmorgens op de dag van hun vertrek werden ze gebeld door corendon dat hun vliegtuig overboekt was en dat ze een dag later moesten vertrekken en op kosten van corendon een nacht langer hun kamer mochten behouden,ze zijn dan dezelfde dag als ons vertrokken.bij ons vertrek op tijd opgestegen en 10min vroeger geland dan gepland.
kortweg onze vakantie met corendon is supergoed verlopen en volgend jaar is het alvast terug met hun>>>
hopelijk heeft het een goede moed aan de mensen die nog moeten vertrekken met corendon,en veel succes met jullie vakantie:zon02:
Met dat email adres heb ik niet zoân goede ervaring. Onze reis met Corendon is afgelopen zomer zeer goed verlopen hotel Korumar prachtig,vermoedelijk veel geluk gehad met de vluchttijden want deze klopte zoals opgegeven.Ik heb al anders meegemaakt en dit zelf met lijnvluchten probeer bv maar eens op tijd te vertrekken met Air Canada.
Het enige probleem dat ik had is een dubbele betaling van 132 euro voor twee excursies omdat het de draadloze betaalterminal niet naar behoren werkte. Na contact opgenomen te hebben met die bewuste clientenservice is er tot op heden nog steeds geen oplossing dit terwijl ik van de hostess alsook van de bank de bewijzen heb dat het bedrag twee maal betaald is.Men beloofd elke week, sind half augustus, dat het in orde komt maar ik wacht dus no steeds. Dat de fout bij Peninsula Tours zit in Turkije weet ik ook maar de uitstappen zijn geboekt bij een hostess welke voor Corendon werkt.Blijkbaar zit er daar toch nog iets fout bij Corendon want dit zou veel vlotter moeten verlopen.
Even een verhaal waar andere reizigers misschien iets aan hebben.
Eind Juli gingen we naar Kusadasi in Turkije dit met Corendon Belgie als touroperator.
Ter plekke in het hotel (Korumar)boekten we twee excursies, die we op voorhand al gepland hadden, nl.naar Efeze en Samos. De hostess ter plaatse bracht alles zonder probleem voor ons in orde. Bij de betaling liep het echter fout, na eerst met de creditcard geprobeerd te hebben, wat niet lukte een tweede poging gedaan met de maestro kaart. In eerste instantie leek dit te lukken echter op het einde waar normaal een ticket werd geprint stokte het toestel. Dus de betaling was niet compleet ondanks we wel de code hadden kunnen ingeven. Dan maar cash 132 euro betaald. Omdat we het niet echt vertrouwden vroegen we aan de hostess een geschreven bewijs dat we cash betaald hadden en dat er niets van de rekening zou mogen gaan gezien de transactie was afgebroken. Dat bewijs hebben we ook zonder probleem gekregen.
Toen we echter terug thuis waren was er wel degelijk die bewuste dag 132 euro van de rekening afgegaan.
Dus een mail verzonden op 13/8 naar Corendon waar na 14 dagen nog steeds geen reactie was gekomen.
Een telefoontje op 25/8 ,naar hun, bracht aan het licht dat ze niets hadden ontvangen, raar want het mailadres was correct. Alles nog een keer verzonden zijnde mijn relaas,het bewijs van de hostess alsook het rekeninguittreksel van de bank. En ja de dag nadien een reactie dat alle mails waren doorgestuurd. Twee dagen later op 27/8 ontving ik een mail van Peninsula Tours in Turkije, wat blijkbaar de plaatselijke touroperator was waar ze mee samenwerken, dat ze het hadden uitgezocht en dat het geld uiterlijk binnen de twee weken zou worden teruggestort.
Op 15/9 dus meer dan twee weken na de vorige mail nog steeds geen geld. Opnieuw een mailtje naar hun waar ik dezelfde dag een reactie op kreeg dat de opdracht aan de bank gegeven was en dat ik zo spoedig mogelijk het door hun dubbele geĂŻnde bedrag op mijn rekening zou terugzien.
Weer een week later op 22/9 was het geld er nog steeds niet en kreeg ik ,na de zoveelste mail van mijnentwege, als reactie dat het allemaal wel in orde komt en dat de opdracht aan de bank wel degelijk gegeven was en dat dit zelfs gecontroleerd was met de verantwoordelijke ter plaatse.
We zijn nu 5/10, bijna twee maanden later na mijn eerste mail, en nog steeds is er geen terugstorting terwijl dit probleem klaar en duidelijk was en makkelijk op te lossen was . Zelfs heb ik op mijn laatste mail van 29/9 geen reactie meer gekregen. Ik hoop dat het alsnog in orde komt, maar vrees er een beetje voor. Waar ik nog naar toe kan om verhaal te halen weet ik niet gezien de reissector, bij problemen, een kluwen is waar een gewone persoon niet meer kan volgen. Voorbeeld: boeking bij Corendon België maar Corendon heeft zijn hoofdzetel in Nederland, Corendon blijkt niet verantwoordelijk te zijn voor uitstappen geboekt bij hun eigen hostess, dus nu hebben we weer te maken met een bedrijf uit Turkije nl Peninsula Tours.Waar je uiteindelijk terecht kan is zeker niet duidelijk. Daaruit blijkt nog maar eens dat je als consument weinig voorstelt.
Wij hebben alleen maar goede ervaringen met Corendon, hebben verschillende malen via Corendon geboekt en met Corendon gevlogen. De fouten die door
ons toedoen verkeerd zijn gegaan, werden heel correct door personeel van Corendon opgelost en ook tot onze volle tevredenheid.
We zien uit naar onze Meivakantie en hopen dat we wederom een goede keus hebben gemaakt.
Greta
Uiteindelijk na meer dan 3 maanden is het in orde gekomen en hebben we ons geld teruggehad.Waarom dit zolang heeft moeten duren is mij echter nog steeds een raadsel. Over het verkeerdelijk storten op een rekening ,die niet bestond, ga ik nog maar zwijgen, drie maal heb ik hen het rekeningnummer moeten bezorgen !
ik heb ook geen slechte ervaring met corendon.
de 2 laatste keren hadden we zelf ned. sprekende bemanning.
en beenruimte te kort , heb je in elk vliegtuig ,als je niet extra boek.
ook een paar keer met transavia gevlogen en dat was echt niet beter.
het was toen ook vertraging en een zeer slechte landing op groningen.
ook een tussen stop die niet bekend was bij boeking.:dag: