Ervaringen met Baobab

heeft iemand ervaring met de reis naar cambodja, laos en vietnam via Baobab??

Ik lees allemaal negatieve dingen over baobab.
Wij hebben een reis naar Marokko geboekt, heeft iemand deze reis gemaakt en hoe was de reis en hoe waren de hotels

Ik heb de kampeer reis naar Oost Afrika bij Baobab geboekt. Hebben mensen hier ervaring mee? En je moet zelf een matje meenemen. Is het raadzaam om een zelfopblaasbaar matje mee te nemen?

Als ik dit allemaal zo lees wordt ik niet echt vrolijk :frown:

Ik wil in september een 22 daagse reis met Baobab naar West Canada maken.
Heeft iemand ervaring met deze reis (Baobab-Canada)?

Heel hartelijk dank vast.

Beste mensen,

In juli van dit jaar ga ik voor 2 weken naar Marokko met Baobab.

Al met al wat ik gelezen heb is in het algemeen negatief gesteld met deze reisorganisatie en vraag ik me af waar ik aan mee begonnen ben.

Wie kan mij uit het vuur helpen en mij uit eigen vertellen of het veilig is om met Baobab naar Marokko te reizen. Ik ga met mijn kind en vind toch belangrijk dat het goed is. Ik heb nu meer angst dan dat ik er mee echt vergeug eerlijk gezegd.

Wie heeft ervaring mee met Baobab reizen specifiek naar Marokko toe ???

mvdank,

Imany

Vorige week donderdag een e-mail gestuurd en tot op heden nog steeds geen antwoord.

Ik heb mijn beslissing al gemaakt.

Ik hoop dat de reis beter is dan hun communicatie, Imany.

Hallo,

Ik lees verontrustende berichtjes van ‘boekers’…daarom reageer ik. Ik heb nu twee keer met Baobab gereisd en echt twee keer hele goede reizen gehad (Zuidelijk Afrika en Cuba). Nu moet je altijd geluk hebben met de reisbegeleider, maar ik heb 2x echt zeer goede reisbegeleiders gehad. Ze wisten veel van het land, meer inside info gekregen, lieten je vrij waar dat kon enz.
Dit jaar ga ik niet met Baobab op reis, maar met Shoestring omdat zij een goedkopere reis naar Madagascar hebben. Toch heb ik al meerdere reizen gezien die ik zo ook weer met Baobab wil maken.
Laat deze berichten niet te veel invloed hebben op je vakantievoorpret…je moet maar zo denken, de meeste mensen die tevreden zijn reageren niet op zo’n forum, maar bij degene waar wat mis is gegaan…nou ja, lees hier het forum.

Oh ja, dat Baobab niet snel reageert oer mail…helemaal gelijk, dat vind ik ook, maar je krijgt meestal wel een berichtje waarin staat dat de beantwoording wat langer duurt.

Veel vakantie plezier!

Hallo Gien,

Wij hadden ook een goede reisleider in Zuid Afrika.:wereld:
Maar Baobab reageert heeeeeel erg laat op mailtjes.
Ik heb vorig jaar na onze vakantie, half oktober een mailtje verstuurd.
Twee keer met grote tussenpozen kreeg ik hierop bericht terug, dat het antwoord wat langer op zich zou laten wachten…totnogtoe niks meer gehoord.
Niet netjes toch?:confused:

Daar hebben jullie ook gelijk in…op mijn mails reageerden ze vorig jaar ook niet zo snel, dus dat kan verbeterd worden. Maar hun reizen heb ik als zeer prettig ervaren. Heb ook een keer met Fox vakanties gereisd en dat was voor mij echt een soort ‘strafkamp’ (heel weinig vrijheid, reisleider ging je overhoren…alles was gewoon te perfect geregeld en weinig nieuwe dingen, behalve de toeristische hoogtepunten: bus in en uit).
Wat dat betreft heb ik het met Baobab dus heel leuk gehad. En als je, en dat praat ik nu niet goed de minder snelle reactie, Baobab echt snel wilt spreken, dan moet je even bellen…

Hoi,

Iemand ervaring met de 23 daagse reis van Boabab door Vietnam?Zijn de hotels een beetje goed?

Dank voor de reacties!

Annelies

Wij zijn in juli met Baobab naar Sri Lanka geweest (Sri Lanka compleet) en dit is uitgelopen op een teleurstelling. We hadden er veel van verwacht, ook omdat onze vorige reis met Baobab (Centraal Amerika) zo goed is bevallen.

Op heel veel punten klopte de reisbeschrijving niet. Zo zouden we een olifantenrit kunnen doen in een Elephant Adventure Park. We kwamen aan met een groep van 14 mensen bleek dat het adventure park maar 1 olifant was…De dagen waren nauwelijks gevuld, meestal waren we rond 12 uur klaar maar zaten niet dichtbij de bewoonde wereld (daar zit je dan aan het zwembad). Ik zal niet alles hier reproduceren, maar al met al is het uitgelopen op een teleurstelling.

Wij zijn nu een klachtenbrief aan het opstellen, maar ik lees op dir forum dat daar vaak niets mee gedaan wordt. Heel erg jammer. Ik hoop dat ze er iets mee doen, want anders wordt het voor ons geen Baobab meer.

Reis al vele jaren met Baobab naar een diversiteit aan bestemmingen. Altijd goed verzorgd, goede reisleiding etc. Er zijn wel eens ‘mankementjes’ maar dat werd altijd goed opgelost, terplekke.
Nu echter een serieuze, ernstige klacht ingediend. Heel teleurstellend dat er niet adequaat op gereageerd wordt. Pas na lang aandringen een soortement reactie en dan nog niet fatsoenlijk afgerond. Wordt afgewimpeld, als kleinigheidje afgehandeld etc. Deze aanpak op het centrale kantoor is beslist geen goede reclame voor Baobab en de reisleiding die ik tot nu toe gehad heb. Dit laat een behoorlijke wansmaak achter.

Mij is achteraf alles super bevallen :hihi:

Indien je meer wilt lezen over m’n ervaringen dan kan je mijn blog hier lezen:
http://www.wootabulous.com/blog.php

:dag:

Voor de vragenstellers over de kwaliteit Baobab:
ik blijf erbij, altijd tevreden geweest en er zijn nog genoeg bestemmingen die ik met hen wil doen! Heb ook met andere organisaties gereisd, kan dus wel een beetje vergelijken.
Alleen de gang van zaken nu, nu er een serieuze klacht is, valt me tegen.

Hoi

Wij hebben een reis geboekt die niet voldeed aan wat Baobab aanbood. We kregen een NIET Nederlandstalige reisleidster. Baobabreizen adverteert hier wel mee, maar helaas. Vooraf is er door medereizigers meerdere keren gebeld of de reisbegeleiding Nederlandstalig was… ‘Ja’ zeiden ze, dus niet, en nu…je raad het al, moeilijk bereikbaar, laten niets horen, etc etc. Baobabreizen… niet meer doen dus… Mooie website, mooie pr, maar de realiteit is anders.

Hallo, oa. Dennis2
spijtig dat te lezen. Nogmaals, ik heb heel veel met Baobab gereisd en kan wat de reis en reisleiding betreft alleen een compliment geven. Natuurlijk zijn er wel wat kleinigheidjes, maar met een leuke groep en flexibele instelling, lukt het wel.
Nav. mijn klacht heb ik een wazig telefoontje gekregen, waarin alles vergoeilijkt werd, danwel op het bord van de reiziger gelegd. Baobab wast de handen in onschuld. Een toegezegde schriftelijke reactie kwam niet. De klacht ten aanzien van de directie gestuurd: geen reactie, slechts van de 1e behandelaar, met hetzelfde wazig verhaal en ontbrekende zelfreflectie.
De toonzetting was ook nog best denigrerend en klantonvriendelijk: niet flexibel genoeg, door de pre-info ben je gewaarschuwd, onvoldoende eigen incasserings-vermogen en sociale groepsvaardigheden en de reisorganisatie in het land zelf. Maar ik boek bij Baobab, dus die is verantwoordelijk. Je voelt je gewoon niet serieus genomen, terwijl je wel een aanzienlijk bedrag mag neertellen.
Spijtig, maar de handelswijze van het centrale kantoor, kraakt de eigen reizen en de reisbegeleiding terplekke onterecht af.
Hoe lang willen ze dan nog bestaan eer reizigers afhaken of andere mediakanalen gaan inschakelen om aandacht te krijgen???

Wij maken al ruim negen jaar reizen met Baobab. De negatieve toon in sommige berichten is niet helemaal terecht omdat mensen/organisaties achter de rug zwart gemaakt worden en de eravringen zeer gekleurd en persoonlij. Getuigt eerlijk gezegd van weinig respect en komt over als azijn-pisserij. Baobab ken ik als een organisatie van betrokken mensen en als ik naar de begeleiding van de Afrika-reizen kijk, dan kan ik louter positief zijn. Juist doordat we goede ervaren begeleiding hadden die lokaal de weg kennen, werd vaak erger problemen voorkomen. begeleiders van reizen in ontwikkelingslanden moeten vaak onder moeilijke omstandigheden hun werk doen. Natuurlijk kun je wel een keer kwalitatief minder transport treffen, maar dat kan overal en bij iedere reisorganisatie. Uit sommige zure reacties kun je opmaken dat mensen weinig moeite doen om zich in de mensen die een reis begeleiden verplaatsen. Zodra zaken over grove winst over de ruggen van reizigers worden genoemd, wordt vergeten te melden dat een gemiddelde reisbegeleider rond de 36 euro PER DAG betaald krijgt en voor slechts vier uur (dat is negen euro per uur inderdaad). Een beetje nuance van een een tevreden reiziger.

Over welke reis heb je het Dennis? Ik ben erg benieuwd…

Had de reisbegeleider de mogelijkheden om in Mozambique een truck te vervangen? Wij reizen al negen jaar met Baobab, doorgaans met tevredenheid. Door de mindere ervaring, realiseer je je hoe vaak het eigenlijk goed gaat. Een avontuurlijke reis met een avontuurlijke reisorganisatie is avontuurlijk.

Even ter herinnering deze definitie:

adventure |adˈvenCHər, əd-|
noun
an unusual and exciting, typically hazardous, experience or activity: her recent adventures in Italy.
• daring and exciting activity calling for enterprise and enthusiasm: she traveled the world in search of adventure | a sense of adventure.
• archaic a commercial speculation.
verb [ no obj. ] dated
engage in hazardous and exciting activity, esp. the exploration of unknown territory: they had adventured into the forest.
• [ with obj. ] dated put (something, esp. money or one’s life) at risk: he adventured $3,000 in the purchase of land.
ORIGIN Middle English: from Old French aventure (noun), aventurer (verb), based on Latin adventurus ‘about to happen,’ from advenire ‘arrive.’

Wij hebben 'm gemaakt en een matje is aan te raden. Ik zou niet bezuinigen op een matje. De reis heel erg mooi en wat ruigheid betreft heel goed te doen. Ik droomde altijd van zo’n soort reis en als je er dan eenmaal bent, dan is het echt heel bijzonder. Je hebt ook bijna overal warm water.