Nu zijn we al lange tijd aan het zoeken naar reviews en reisverslagen over Baobab reizen en kunnen gek genoeg maar heel weinig vinden over deze reizen en reisorganisatie.
We zijn hoofdzakelijk geinteresseerd in deze reis vanwege de extra excursies naar gorillas en chimpansees en Baobab schijnt daar de enige in te zijn?
Nu zijn wij qua reizen wel het e.e.a. gewend, (veel backpacken) dus het draait ons niet om luxe. Toch vind ik het wel prettig te weten dat alles bij een organisatie redelijk goed geregeld is.
Ik zou graag van mensen horen die deze reis hebben gedaan, of ervaring hebben met Baobab in deze regio.
Eind 2008 ben ik naar Zuidelijk Afrika geweest met Baobab. Daar kan ik je alleen over vertellen dat het prima geregeld was. Ik vond het een prettige organisatie. Tijdens safarireizen heb je niet heel veel individuele vrijheid (je kunt tenslotte niet op zo’n restcamp zomaar alle kanten op), maar waar mogelijk kon je je gang gaan. Ik had ook een kampeerreis waar best goede voorzieningen waren, maar reisleider (woonachtig in Nairobi) vertelde mij dat in Kenia de voorzieningen wel minder zijn. Maar zoals je zegt, is primitief niet iets waar je van schrikt.
Baobab is mij goed bevallen, zodat ik in september dit jaar mee met hun naar Cuba ga. Ik vind het een prettige organisatie met avontuur!
Zoals je op onze reisverslagen site kunt zien zijn wij in totaal 17 keer met Baobab op reis geweest.
Dat doe je uiteraard niet als je niet tevreden bent. Baobab is ons altijd goed bevallen. Ze zorgen meestal dat je na wat primitieve overnachtingen een iets beter onderkomen krijgt. Ondanks dat je met een redelijke groep op pad bent proberen ze de grootschalige groepsaccommodaties te vermijden (niet altijd mogelijk).
De laatste jaren gaan we minder vaak met Baobab, aangezien we ondertussen de meeste bestemmingen van hun al gezien hebben.
Wat betreft deze reis: Ook hier hebben we een gedeelte al gezien. Masai Mara en Arusha hebben we met hun gedaan in een andere reis. Uganda hebben we met een andere reisorganisatie gedaan.
De reis lijkt me in ieder geval heel erg de moeite waard!
Onze ervaringen staan op http://www.reisverslagen.net.
Groeten,
Martijn
Allen dank voor de reacties! We hebben ook een infodag van Baobab bezocht en hebben toch ook wel een goede indruk eraan overgehouden.
we moeten nog even alles regelen met werk e.d. maar zijn er toch wel uit dat we deze reis willen gaan doen.
We zullen tzt zelf ook een reisverslagje maken met onze ervaringen.
Het lijkt mij een enorme reis kwa afstanden in slechts 24 dagen en in de vrij hoge prijs zijn dan de bezoeken + entree van de gorilla’s en chimp’s NIET inbegrepen. (en het eten ookal niet)
Ik vroeg me af of jullie ook naar Thailand zijn geweest met Boabab. Ik wil daar met mijn vrouw heen, maar lees wisselende verhalen. Op Baobab - Ervaringen en Beoordelingen lees ik juist positieve berichten, maar in dit forum is met niet zo enthousiast. Hoe is de gids in Thailand? Heb er iig zin in! >>>