De Baobab reizen gaan naar alle continenten. Je hebt in totaal keuze uit 69 bestemmingen in Noord-, midden en Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Oceanië, het Midden-Oosten en Europa. Natuurlijk bezoek je met Baobab in elk land de must see plekken. Maar Baobab gaat net even verder, net even dieper. Baobab brengt je in contact met de bevolking, neemt je mee de natuur in. Echt meemaken, daar gaat het om bij Baobab. Al 35 jaar lang.
Een keer weg geweest met Baobab. Reisleider was goed, maar allerlei perikelen onderweg werden door de centrale organisatie niet goed opgelost en achteraf werd erg begriploos gereageerd en puur op juridische argumenten geacteerd. Slechte smaak aan over gehouden en we zullen er dus niet meer mee gaan.
Ik heb onlangs een rondreis van 23 dagen in Marokko gemaakt met Baobab.
Positief:
interessant programma met goede mix van stad en platteland. Leuke bergwandelingen. Hotels waren ok, netjes.
goede prijs-kwaliteit.
Negatief:
versleten minibus die niet meer dan 40km/u kon rijden, waardoor we veel tijd verloren hebben tijdens het reizen.
slechte reisbegeleiding, vooral uit op extra verdiensten (commissie op etentjes, winkelen, geen correct beheer van groepspot)
weinig vrijheid in keuze van eetgelegenheden. slechte keuze van restaurants (op basis van commissie ipv op basis van kwaliteit)
slechte sfeer tussen reisbegeleiding en chauffeur (o.a. discussie over verdeling commissies)
Wij zijn 2 keer met Baobab op reis geweest. De eerste maal een rondreis door Egypte. De reis was mooi en afwisselend, we reisden met een eigen bus met chauffeur en Egyptische gids de eerste week… Alleen de reisbegleidster had tijdens de reis meer oog voor de gids als voor de groep.
De 2 de keer met Baobab was een Eclipsreis in Turkije. Prachtige reis, alles goed geregeld en de reisleiding was nu wel perfect. Hij wist echt veel over het land te vertellen daar hij al jaren lang zelf in Turkije woonde.
Ben ook een keer met Baobab op reis geweest en vond de reisleiding heel goed. Wist veel van het land (Venezuela) en probeerde echt de groep erbij te betrekken. Mooie wandelingen, genoeg cultuur en veel vrijheid.
Het enige minpunt was dat de hotels wel een tikkie beter hadden gekund. Ik heb zelfs in een hotel geslapen met bedvlooien en een kamer met gaten in de muur zonder glas. Ik ben gewend dat het minder luxe is dan in Nederland, maar de basics dienen er wel te zijn. Verder een en al lof
echtgenote en ik zijn 2x met baobab op reis geweest. de Ruta Maya in Mexico, Honduras, Guatemala en Belize.
Goede reisleiding (Mica), veel gezien. door de vele grenzen wel vaak een ander vervoermiddel.
bij baobab minder vaak naar toeristische attracties, wel veel interessante doelen.
tweede reis was door zuid-afrika (5000 km). Ook hier niet zoveel toeristentrekkers, maar wel heel veel gezien. reisleider Koen was zelf nog een jonge hond, maar hield de zaak goed in de gaten.
bij baobab wordt je er duidelijk op gewezen dat er nogal wat geld bij de reissom moet worden opgeteld. het geschatte bedrag aan maaltijden en (extra) excursies staat in de uitleg over de reis.
Al met al: goede ervaringen.
als Koen nog een jonge hond was ben ik benieuwd hoe lang geleden jullie die reis hebben gemaakt…haha
ik had hem in 2003 al niet meer die titel gegeven. Toen deed ie dat werk al een jaar of 5 en kwam ie erg ervaren op me over
Ik ben vorig jaar met Baobab reizen naar Peru geweest en het was een ramp. een reisleidster die geen Spaans sprak, dure excursies, terwijl ze veel goedkoper elders waren, en zeer rommelige en vieze hotels. Nooit meer! Een vriendin van mij had dergelijke ervaringen in Afrika, en op onze klachten is door hen nooit gereageerd! Waardeloze organisatie!
iemand toevallig ervaringen met familiereizen bij boabab?
wij gaan 25 juli ,
en hoop dat alles netjes is zeker omdat we met onze 2 kids gaan.
verleden jaar met fox geweest dat was super.
hoop dat er iemand meet kan vertellen.
we gaan trouwens naar turkije
Ook ik heb hele nare ervaringen met Baobab. Niet eens zo zeer over de inhoud van de klacht als wel de manier waarop je als klant wordt behandeld. Terwijl men in eerste instantie toegeeft een (grote) fout te hebben gemaakt, word je vervolgens met leugens en bedrog belazerd. Nee, wij zullen nooit meer een reis met Baoabab maken. Dan liever met Djoser en Koning Aap, waar we wel goede ervaringen mee hebben.
Cees Smit, Castricum
Dat is mijn ervaring ook: zolang er nog geboekt moet worden is men uiterst vriendelijk. Als er een probleempje is word je met een kluitje in het riet gestuurd. Sterker nog, je wordt behandeld alsof je een kleuter bent, die het allemaal niet snapt. Nooit meer
Marianne
inderdaad, zo gaat het bij veel reisorganisaties, de excursies kosten bijvoorbeeld maar 15 euro per persoon en worden voor 20/25 aan de groep verkocht, tel uit de winst voor de reisbegeleidster en dit een aantal excursies op een reis maal het aantal reizigers in de groep.
Dus vind je dat je veel betaald voor de excursies dan weet je waarom.
inmiddels verloopt het met boabab niet zoals het wezen met ,
zal het even kort uitleggen,
onze zoon van 11 heeft een volledig verzorgde reis gewonnen tanzania,
boabab stelde die beschikbaar,
komt nu het leuke wij moesten wel even ruim 4000 euro bijbetalen excursies eten enz want ja in bepaalde gebieden moest je 280 pp betalen voor het eten ja aangezien er in velden of wegen geen alternatief zou zijn.
aangezien wij daar niet opgerekend hadden dit jaar, hebben we met de organisatie bij wie mijn zoon gewonnen had het voorgelegt en aan baobab,
ok goedkopere reis mochten we,incl maaltijden excursies en zakgeld
ok was ons idee was dan cuba, of costa rica zeker omdat het een soort gewonnen prijs was waar een stuk natuur in zat ( ivm waar hij de prijs gewonnen had)
uhhh nou nee zei baobab dat kon niet.
we hadden keus uit turkije of egypte incl alle maaltijden , ecxursies, fooien en souveniers en telefonisch is gezegt het zakgeld .
later is dit op mail gezet door baobab.incl alle maaltijden , ecxursies, fooien en souveniers .
nu 7 weken voor vertek word er even medegedeeld uh wel maaltijden , ecxursies,
maar geen zakgeld.
terwijl de reis tanzania 13,400 euro zou kosten .
en ze nu voor 5500 de reis alleen en dan excurcies klaar zijn kosten voor hun nu 6000 euro.
een lachtertje dus.
tja toch even rechtbijstand gebeld en tja wij staan in ons recht baobab vertelde even dat ze al coulant genoeg waren.
dus we hebben nu een probleem en vinden dit te schofterig voor woorden zeker omdat mijn zoontje van 11 jaar dit gewonen heeft en zijn eerste echte reis word.
hoe bedoel je vakantie voorpret.
Als dit een geheel verzorgde reis moet zijn dan is het wel erg. Aan de andere kant zijn de reizen van dit soort organisaties toch altijd exclusief maaltijden en overige uitgaven, of heb ik het mis?
Frank dat klopt,
maar dit is een gewonnen reis,
en daar zijn afspraken over gemaakt.
en als je afspraken maakt zoals je in het hele verhaal kan lezen kan je niet opeens zeggen o nee dat doen wij niet.
vooral als je als organisatie ook afspraken hebt gemaakt met een instelling en contracten hebt getekend dat je een prijs ter beschikking stelt incl alles.
dan had je als organisatie moeten zeggen ik stel een reis ter beschikking zoals in de brochure klaar.
nu hebben wij dus tanzania opgegeven voor turkije en houden hun zich niet aan op schrift gestelde afspraken.
zoals je in bovenstaand eerder bericht kan lezen.
en ik baal hier zo erg van.
Ik en een aantal vriendinnen hebben sowieso besloten om Baobab links te laten liggen. Zoals gezegd, de kosten voor excursies zijn exclusief, maar ze verplichten je wel vaak om bij hun agent te boeken. En over die bussen dat klopt. Baobab rijdt echt in oude bussen, waarbij de chauffeurs in hun bus moeten slapen. Wanneer je de bussen van Sawadee ziet of Djoser zijn die veel beter. Kortom Baobab is duur voor zijn geld, terwijl ze juist zeggen goedkoop te zijn.
Helemaal mee eens. Je kunt beter met Djoser / Koning Aap gaan, want dan ben je beter en goedkoper uit. Bovendien reageert Baobab op het moment dat je klacht hebt op een zeer onvriendelijke manier. Dan zijn ze opeens niet meer zo klantvriendelijk. Kortom: ga niet met Baobab in zee.
Cees
Ik heb ook zeer slechte ervaringen met Baobab. Ik ben een keer op een presentatie geweest, en ene meneer Gijs de Graaff, die zei dat hij de directeur was beloofde mij en korting, wanneer ik gelijk zou boeken. Dat deed ik dus, maar bij de factuur moest ik het volle pond betalen en wist hij zich niks meer te herinneren van de afspraak. Als de directeur al niet deugt, hoe kun je dan vertrouwen hebben in de organisatie. Daarnaast leek hij vooral geinteresseerd te zijn in mijn twee dochters. Een nare mentaliteit…