Ervaringen met Djoser

Informatie Djoser

Djoser organiseert al ruim 20 jaar actieve groepsrondreizen over de hele wereld en is hiermee marktleider in Nederland.

De formule: Djoser organiseert groepsreizen met een actief en avontuurlijk karakter. De reizen zijn geschikt voor iedereen die houdt van een actieve manier van reizen en die graag wat meer ziet van de cultuur en natuur dan alleen de gebaande paden. Men combineert de voordelen van een groepsreis (vervoer, accommodatie, reisbegeleiding en de belangrijkste excursies zijn goed geregeld) maar daarnaast heeft men veel individuele vrijheid.

Ervaring met Djoser? Deel het hier!

Website Djoser

Persoonlijk nooit geboekt met Djoser.
Wel heb ik met een “reisleider” gesproken van Djoser tijdens mijn trip met de Mongolië expresse.

Djoser schijnt het volgende beleid te hebben:
Een reisleider leidt een groep van A naar B en hoeft het gebied niet te kennen. Oftewel het is geen gids.

Zo deed deze reisleider de Mongolië expresse voor de eerste keer…

Persoonlijk vind ik dit slecht, want reizigers willen ook een verhaal bij de bezienswaardigheden.
En wat is er dan mooier dan een reisleider die een verhaal verteld bij datgene wat je ziet.
Dit is voor mij een reden om nooit een groepsreis met djoser te boeken in eider geval.
Ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

Hier vind je reizen van djoser:
http://www.wereldrondreis.nl/verrerondreizen/djoser.php

Hallo,

Ik denk ook dat het beter is dat een reisbegeleider een verhaal heeft en enige kennis heeft van het gebied en/of land. Al lijkt het me logisch dat deze persoon dat binnen de kortste keren wel zal hebben.

Zelf heb ik ook nooit geboekt maar ben wel naar een open dag geweest in Leiden waar gellof ik hun hoofdkantoor is. Zag er allemaal erg verzorgd uit en heb er verder veel goede verhalen over gehoord.

Groet

Ik ben een keer met Djoser naar Syrie/Jordanie geweest. Het was op zich allemaal goed verzorgd. Misschien gaat het bij alle rondreizen zo, maar ik vond het niet zo geweldig om in een busje te worden gestopt en vervolgens karren maar. Uitleg van de (jonge) reisleider vond ik niet zo geweldig, de hotels waren redelijke 2 sterren hotels. Was al wel weer zo’n 9 jaar geleden.

Geen eigen ervaring, maar tijdens m’n beide China-reizen (met Shoestring) kwamen we in de trein een keer een groep van Djoser tegen, en dan heb je toch tijd zat om wat te kletsen. Wat ik van hen hoorde was dat de reisleider juist elke dag een programma aanbood, en dat je zelf uiteraard bepaalde of je daar aan meedeed. En ook op de vakantiebeurs werd door enkele reisleiders van Djoser eenzelfde verhaal verteld.

Wij hebben al behoorlijk wat reizen met Djoser gemaakt onder begeleiding van meestal zeer goed geĂŻnformeerde Nederlandstalige reisbegeleiders. Louter positief dus. Wel heb ik gehoord dat ze voor kampeerreizen de begeleiding tegenwoordig overlaten aan de chauffeur van het busje dat je van A naar B brengt, en als dat klopt zou ik dat niet plezierig vinden. Maar aan de andere kant: we hebben toch allemaal de Lonely Planet in de rugzak???

Hallo,
Ik ben vorig jaar met Djoser naar Canada geweest voor een 23 daagse rond reis van west naar oost. We reden daar zelf in auto´s met daar in 4 personen. je bepaalde zelf per dag waar je ging stoppen, van de reisbegeleider kreeg je wel een route beschrijving en een kaart van die staat.
De reisbegeleider was nieuw en kon niet veel van de omgeving vertellen en het was ook een nieuwe reis. De excursies vond ik wat tegen vallen, omdat je het zelf maar moest doen en plannen. bijv. dagexcursie naar Ottewa. met behulp van de lonely planet of ander boek.
Maar daar tegen heb ik een hele leuke vakantie gehad en veel gezien.

Ik heb twee reizen gemaakt met Djoser, allebei zeer goed geregeld. De reis naar Sri Lanka hadden we een gids welke van oorsprong uit het land zelf kwam, dus die wist echt veel te vertellen. Naar Midden-Amerika hadden we een Nederlands meisje van een jaar of 26. Op zich ook prima, maar minder kennis. Al met al ben ik tevreden over Djoser. Als je meer wilt lezen over mijn beoordelingen over Djoser kan je ook op Djoser - Ervaringen en Beoordelingen tercht. Hier heb ik wat meer verteld.

In 2005 heb ik via Djoser een kampeerreis “Van Kaapstad naar Nairobi” gemaakt. Ik vond een erg goede reis, vooral de afwisselende samenstelling van het reisprogramma.

Wel is het zo dat deze reis door Djoser was uitbesteed aan een plaatselijke (Keniaanse) organisatie en de begeleiding was dan ook in handen van drie Kenianen (één chauffeur / gids, één kok en één stagiair / manusje van alles). Dus misschien zeggen mijn ervaringen meer over de betreffende organisatie dan over Djoser zelf…

Wij zijn in 2007 met Djoser naar Suriname geweest. Hier hebben we 2 gidsen gehad. Beide lokale jongens met veel kennis over het gebied, de flora en fauna. Het was een schitterende reis.De accomodatie in het binnenland was erg sober, maar hier hadden we ook geen luxe verwacht. De schitterende lokaties maakten wel heel veel goed. In het donker alleen met olielampen poedelen op een grote platte steen in een rivier waar je de waterversnellingen wel hoort, maar nog niet hebt gezien omdat het een nieuwe lokatie was, onder een sterrenhemel is een onvergetelijke ervaring! Onze groep bestond uit ca. 15 man van 27 tot 72 jaar. Het was voor ons de eerste keer dat we een groepsreis maakten. En het is ons erg goed bevallen. Moet zeggen dat het in de goep ook wel moet “klikken”. We zijn ons nu aan het voorbereiden op een reis naar de molukken januari 2010. Hoop nog het e.e.a. aan info te krijgen via wereldwijzer.

ik wil graag iets toelichten. Ik werk niet voor Djoser dus ik weet niet hoe het daar gaat maar het is soms wel goed als mensen beseffen hoe dingen in elkaar steken.

Ten eerste heb je REISLEIDERS en REISBEGELEIDERS
daar zit een verschil tussen. De duurdere organisaties werken met reisleiders. Die fungeren als gids.

Een reisbegeleider heeft nooit als taak om als gids op te treden. In de basis is het diens taak om te zorgen dat het achter de schermen soepel verloopt. Dus dat de hotelkamers idd gereserveerd zijn, dat de bus op tijd klaar staat, dat je geholpen word als je ziek bent of als je onverwacht terug naar huis moet etc etc
Meestal zal een reisbegeleider proberen er een mooie vakantie van de te maken dus ook informatie geven over het land en de gebruiken.

Vaak ook worden suggesties gedaan voor tripjes maar wanneer dit geen onderdeel is van de reis die je hebt geboekt is het niet altijd mogelijk dat de reisbegeleider die tripjes ook helemaal voor je regelt. Je koopt eigenlijk ter plekke een tourtje dat je inpast in je reis. Dit doe je bij een lokaal buro waar de reisbegeleider verder niets mee te maken heeft.

In de meeste landen is het overigens verboden om als nederlander op te treden als gids (of uberhaubt om te werken). Dit is ook waarom meer en meer organisaties (moeten) kiezen voor locale begeleiders.

als het belangrijk voor je is dat iemand veel weet van een land en alle uitstapjes regelt en begeleid moet je kiezen voor een organisatie die met Reisleiders werkt

Van een Reisleider mag je verwachten dat hij/zij veel weet. Van een Reisbegeleider mag je verwachten dat ze veel reiservaring hebben en echte regelneven zijn. Maar soms gebeurt het idd dat een reisbegeleider voor het eerst een trip doet. Dit wil nog niet zeggen dat die persoon nog nooit in dat land is geweest. Eens moet de eerste keer zijn.
Een reisbegeleider gaat over het algemeen naar een land of gebied dat hij al goed kent. Dat wil nog niet zeggen dat ie ook al iedere stop op de route kent.

ik hoop dat het nu wat duidelijker is wat je van de begeleiding mag verwachten

Inderdaad Lamaha, Djoser heeft reisbegeleiders. Dat staat trouwens ook zo omschreven in de brochures, dus vreemd als men daar dan achteraf niet tevreden over is. Een kwestie van goed lezen en weten wat je kan verwachten, dat voorkomt teleurstelling.

Ik heb zelf 3 reizen gemaakt met Djoser: Egypte, Kenia, Canada.

In Kenia inderdaad rondgereisd in niet altijd even comfortabel busjes, maar ja in vergelijking met andere organisaties is de reis behoorlijk goedkoper dus wat denk je dan te verwachten? Je moet daar zelf dan vooraf ook wel over nadenken he? Typisch Nederlands ook weer om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.

Ik ben zelf met Djoser in 2008 naar West-Maleisie geweest. Supermooie reis en goed georganiseerd. De reisbegeleider wist wel het één en ander over het land te vertellen, maar er was vaak ook een plaatselijke gids bij.
'k Zou zo terg een reis met Djoser boeken omwille van de uitstekende prijs/kwaliteitverhouding !
Een aanrader volgens mij dus !

Alle waar naar zijn geld, maar zo goedkoop is Djoser nu ook weer niet. Je komt wel op plaatsten waar anderen niet komen. Typisch een organisatie voor mensen die van "kamperen"houden. Hotels vond ik vaak zeer matig en het verhaal over de reisbegeleiders is inmiddels bekend. Wil je echt waar voor je geld dan kom je al snel uit bij KRAS, maar daar zijn de groepen weer veel groter en is de reis vaak aan de korte kant. Kiezen blijft dus moeilijk

Ik heb het als een zeer prettige organisatie ervaren.

Leuk dat er iemand de groep leid die Nederlands is maar dat er ook een local is die goed Engels spreekt!Wij hebben echt een top tijd gehad en heerlijk dat je soms zelf een programma kon doen.

Mijn vriend en ik willen in september 2010 de 15-daagse rondreis Egypte en Jordanie gaan maken met Djoser. Zijn er hier mensen die deze reis al eens gemaakt hebben? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes
Wendy

Hallo,

Ik wil 12 mei 2010 de 3 weekse rondreis naar Kenia gaan maken met Djoser.
Zijn er mensen die deze reis al gemaakt hebben? En is het goed te doen
om alleen mee te gaan?

Groetjes Laura

Hoi Wendy wij gaan deze reis boeken. 4 september. @2maal eerder gereisd met Djoser. Erg naar ons zin gehad prima vakanties, ondanks 2 maal een reisbegeleidster die inviel. Prima organisatie. Misschien zien we we elkaar nog wel

hallo
ik en mijn man zouden een reis willen boeken naar costa rica in april, maar we kunnen niet beslissen met djooser of koningaap .
kan iemand mij daar bij helpen?
groetjes myriam

hoi,

wij hebben een aantal reizen met Djoser gemaakt, twee naar tevredenheid, de derde (en laatste) echter niet. Wij hebben daarover een klacht bij Djoser neergelegd die zeer slecht behandeld werd. Ze gaven gewoon geen antwoord. Pas na veel bellen en schrijven en op den duur dreigen om met de klacht naar de geschillencommissie te stappen en toen was het ook nog een antwoord waar ik helemaal niets aan had.

Door deze slechte klachten afhandeling ben ik helemaal afgeknapt op Djoser. Het enige wat ik wilde was erkenning van mijn klacht en misschien een excuus en hopen dat het de volgende reizigers niet zou overkomen, want het is zo zonde dat je dure reis waar je een jaar naar uitkijkt niet goed verloopt (en niet door onvoorziene omstandigheden maar door zaken die door de reisorganisatie makkelijk geregeld hadden kunnen worden)