Ik ben van plan om binnenkort naar Australie te vertrekken, ik vraag mij alleen af hoe de Djoser reizen bevallen. Ik zat er namelijk aan te denken om misschien zo’n reis te doen, en daarna verder te backpacken. Iemand ervaring?
Wij hadden een reis, 1 jaar voor de aanvang, met Djoser geboekt naar Nieuw Zeeland en Australie samen.5 weken voor vertrek kreeg ik melding dat de reis naar Australie niet doorging wegens te weinig deelnemers.Aangezien onze vliegtickets geboekt waren moesten wij dus gaan.Australie-online heeft ons dan uit de nood geholpen en wij zijn dan toch naar Australie kunnen gaan.De reis is ons heel goed bevallen maar met Djoser zouden we op meer plaatsen geweest zijn.De reis in Nieuw zeeland hebben we dan toch met Djoser gedaan en is heel goed meegevallen.Ons verslag van Australie kan je zien op onze website:
Naar australie zou ik niet de voorkeur hebben voor Djoser. Australie is gewoon een westers land, dus erg makkelijk om rond te reizen. Er zijn wel speciale organisaties, die alles voor je regelen zoals vliegticket, visum en bijvoorbeeld een paar dagen in sydney. Daarna kan je je eigen gang gaan.
Vooral voor de mensen die niet de stap durven nemen om alleen naar australie te gaan is dit een mooie optie.
Als ik mensen hoor praten over Djoser hoor ik altijd positieve berichten. Dus zal deze ook wel goed zijn.
In Australie kun je heel goed rond trekken. Heb je niet perse een organisatie voor nodig. Eventueel kun je in de diverse plaatsen waar je komt een dagtocht boeken naar leuke bestemmingen.
Ook in Australie zijn organisaties die meerdaagse reizen organiseren. Een die mij nu te binnen schiet is AAT Kings echter er zijn er zeker nog meer.
Kijk evt eens op de site van STA travel australia, tours en tracks. Schijnt ook goed georganiseerd te zijn.
Tickets kun je overal kopen. Is goed zelf te doen. Ook het Visum aanvragen gaat via de website heel goed.
Ik denk dat Djoser ook meer iets is om mee naar wat moeilijkere reislanden te gaan.
Zelf ben ik in 2007 met Djoser naar Marokko gegaan. Dit is zeker heeel erg goed bevallen. Je ziet met deze organisatie heel erg veel en het is allemaal prima geregeld. Een reisgenoot hiervan was ook met Djoser naar Nepal geweest wat der goed bevallen is.
Mijn ouders zijn dit jaar nog eens met Djoser naar Suriname gegaan (incl de binnenlanden) en dit beviel ze ook heel erg goed.
Mijn ervaring is dat je met Djoser ook veel op de niet-toeristische plekken komt wat je bij een aantal andere organisaties niet hebt. Dit is mijn inziens echt een pluspunt.
Djozer is en goede reisorganisatie. Helaas is het wel zo dat als er niet genoeg medereizigers zijn de reis een maand van te voren afgezegd wordt. heel vervelend als je er op rekent.
Over Intrepid Travel heb ik ook goede dingen gehoord. Dat zijn losse georganiseerde trips die je met een groep doet. Je koopt dus zelf je vliegticket en boekt dan losse groepsreizen.
Als je na de georganiseerde reis zelf verder wil gaan backpacken zou ik dat meteen doen. De rondreizen gaan vaak erg snel langs de highlights terwijl Australië heel goed zelf te doen is. Alles is op backpackers gericht. En zoals er hierboven al wordt gezegd zijn er ook organisaties die wat dingen voor je regelen en je bij aankomst een paar dagen wegwijs maken in Australië. Kijk bijvoorbeeld eens op www.australianbackpackers.nl Heb ik de eerste keer geboekt en is goed bevallen.