FOX Vakanties is dé internet-reisorganisatie van Nederland. Als directseller verkoopt FOX zijn reizen rechtstreeks aan de consument. Dit levert de klant een groot prijsvoordeel op
FOX heeft een uitstekende reputatie opgebouwd met de verkoop van wereldwijde pakketreizen, waarbij een scherpe prijs tegen een goede kwaliteit de sleutel is tot het succes. FOX hanteert een geheel eigen concept: op FOX.nl worden kant-en-klare pakketten aangeboden die online geboekt kunnen worden. Verder biedt FOX haar klanten bij de meeste reizen de gelegenheid om de reis te verlengen.
Dit was onze 3 de reis met Fox, dus dat zat wel goed dachten wij!!
Nu wij hebben een reis gemaakt door Marokko, onze reisleider was meer dronken,dus totaal niet te verstaan laat staan enig aktiviteit van zijn kant. Daardoor is onze reis echt in duigen gevallen en zijn vele bezienswaardigheden niet gezien. We hebben direct een klacht ingediend bij Fox. Van de 10 medereizigers waren er 4 mensen die deze klacht hebben neer gelegd bij Fox. Fox heeft van begin af aan het ontkend. Bij de klachtencommissie is naar voren gekomen dat deze reisleider uiteindelijk maar 3 mnd schorsing heeft gehad! Een medereiziger heeft een reischeck ontvangen van 250 euro als vergoeding Terwijl onze klacht via de klachtencommissie is gelopen en daar Fox het advies heeft gekregen om ook de andere medereizigers, dus de ander 3 mensen dit bedrag alsnog te geven. Tot op heden, ruim 3 maanden nadien hebben wij deze vergoeding niet ontvangen!! Voor ons een rede om mensen te waarschuwen voor de afhandeling van Fox. Want zij volgen het advies van de klachtencommissie toch niet op!!
Lieke
Wij hebben in 2006 Syrie/Jordanie gedaan met Fox. Wat ons vooral irriteert is dat Fox met lage prijzen stunt en dat er dan uiteindelijk een heleboel geld bij moet. Geen duidelijke voorlichting wat prijzen betreft. Fox is o.i. vooral een organisatie voor jongere reizigers. Voor 50 + is b.v. Summum aan te bevelen omdat de opbouw oud en jong veel evenwichtiger is verdeeld. Wij zijn niet enthousiast over Fox en gaan niet meer mee.
Fox, 2 rondreizen gemaakt met deze organisatie, Vietnam en later China. Wat mij vooral opviel is dat het slagen van een reis vooral samenvalt met de reisleider. Zo hadden we in Vietnam een fantastisch reisleider, die de groep als uitgangspunt nam, wij moesten het naar ons zin hebben en wij bepaalden welke excursies, restaurants etc. De reisleidster in China was vooral bezig haar eigen portemonnaie en die van haar vrienden in de diverse steden, te spekken. En inderdaad, dan lijkt het aanvankelijk allemaal niet zo duur maar uiteindelijk komen er tijdens de reis zoveel kosten bij…
IK heb 2 reizen gemaakt met fox en nummer 3 over een paar maanden.
1e reis india -nepal geweldig verlopen
2e reis zuid afrika. probleem te kleine bus,klacht ingediend met de gehele groep, kregen pp 100 euro direct gestort, geen discussie over geweest.en broek die kapot was gegaan door een stoel die niet in orde was ook vergoed gekregen.
3e reis in de planning naar maleisie en borneo. durf t wel aan ondanks dat er de vorige keer iets niet helemaal goed verliep.
Dat er altijd zoveel geld bij komt, kan je van tevoren weten. overal staat vermeld wat je wel incl hebt en wat niet.
de optionele excursies staan vermeld met prijzen. onder de algemene informatie van een land kan je zaken terugvinden over t eten, er is een forum waar je vragen kan stellen aan mensen die er net geweest zijn. dus als je wil weten hoeveel een biertje kost of een diner, kan je t daar terug vinden. ik kijk wat ik kwijt ben voor de reis, tel daar bij op t aantal maaltijden dat ik zelf moet betalen(neem een gemiddelde), tel daar bij op wat ik aan excursies ga doen, klaar is kees . oja de fooienpot niet vergeten ook dat staat vermeld. tis inderdaad wel even tijd insteken om alles uit te rekenen, maar dan kom je niet voor verrassingen te staan.
En nu maar hopen dat mijn 3e reis onvergetelijk mag worden zonder al teveel problemen:)
ik ben nu een aantal keren met fox op reis geweest zowel individueel als in groepsverband naar malediven,java,bali,lombok,sumatra,maleisie nog een keer de malediven en alle keren was het gewoon goed niets op aan te merken, wat wel een feit is is dat er vaak een naheffing komt voor bijvoorbeeld brandstof maar dit gebeurt ook bij andere reisorganisaties momenteel dus kan je dit niet alleen aan fox wijten.
anneliene wat jammer dat je de leeftijd als jong hebt ervaren tijdens jouw reis, wij 55 en 59 hebben op onze reizen door indonesie en zuid afrika juist met leeftijdgenoten gereisd. dit kan je van tevoren nakijken bij smanestelling groep, staat t nog neit op t net dan even bellen voor info met fox. sommige reizen worden inderdaad meer door jongeren gedaan en t tijdstip in t jaar kan ook uitmaken. veel ouderen reizen buiten t hoogseizoen. bedankt voor de tip van summum ga ik daar ook eens kijken dacht juist dat zij meer een jongeren organisatie waren.
Ik ben met Fox 2x met een zogenaamde singlereis meegeweest, daar waren wel meer jonge mensen. Maar tijdens de rondreis kwamen we dan telkens de ‘gewone’ groep tegen en die mensen vond ik toch redelijk oud toen Je kunt inderdaad vantevoren op de site zien hoe de samenstelling van de groep is.
Ik ben naar Maleisië en naar China geweest en was beide keren erg tevreden. Ik vond het erg prettig dat de excursies optioneel zijn, dan ben je niet verplicht de hele tijd achter de groep aan te hobbelen. Maar als nadeel heeft dat inderdaad dat ze dus niet bij de prijs inbegrepen zijn.
WIj hebben verschillende reizen met Fox gemaakt. Er waren een aantal goede reizen bij maar 2 waren er wel selcht.
De eerste was Vietnam waar de lokale gids alleen maar aan het slapen was, niet met excursies mee naar binnen ging en zijn zakken aan het vullen was. Er was een Fox ambassadrice bij die alleen maar zenuwachtig werd bij het idee iets te moeten zeggen.
De 2e slechte ervaring was de reis Sumatra/Java/Bali, deze reis hadden we al een keer eerder gedaan en dit keer ging onze zoon met zijn meisje mee. Ten eerste werd er al 1 dag van Bali afgehaald vanwege de nieuwe regel op de Indonesische maatschappijen. Dat werd ons 6 dagen vantevoren medegedeeld dus een optie om op Bali te verlengen kon niet meer. Misschien handiger als ze dit eerder meedelen zodat je nog kan verlengen. Onze telefoontjes werden met veel irritatie afgedaan. Op sumatra alles perfect, prima gids, alles top. Op Java werd het ander koek, een gids die alleen maar lag te slapen in de bus, totaal geen interesse had in de mensen, bijna niets vertelde, hierdoor werd de reis flink verpest.
Op Bali aangekomen hebben we gelijk geklaagd en thuisgekomen gelijk een klacht ingediend met duidelijke foto’s van een meermalen slapende gids. Zelfs naar de geschillencommissie geweest maar alles wordt afgedaan met de mededeling dat we daar maar hadden moeten klagen want nu konden ze er niets meer aan doen. Fijne reisorganisatie dus voortaan valt er nog maar 1 ding te doen en dat is gelijk klagen ter plekke.:mad:
WIj hebben verschillende reizen met Fox gemaakt. Er waren een aantal goede reizen bij maar 2 waren er wel selcht.
De eerste was Vietnam waar de lokale gids alleen maar aan het slapen was, niet met excursies mee naar binnen ging en zijn zakken aan het vullen was. Er was een Fox ambassadrice bij die alleen maar zenuwachtig werd bij het idee iets te moeten zeggen.
De 2e slechte ervaring was de reis Sumatra/Java/Bali, deze reis hadden we al een keer eerder gedaan en dit keer ging onze zoon met zijn meisje mee. Ten eerste werd er al 1 dag van Bali afgehaald vanwege de nieuwe regel op de Indonesische maatschappijen. Dat werd ons 6 dagen vantevoren medegedeeld dus een optie om op Bali te verlengen kon niet meer. Misschien handiger als ze dit eerder meedelen zodat je nog kan verlengen. Onze telefoontjes werden met veel irritatie afgedaan. Op sumatra alles perfect, prima gids, alles top. Op Java werd het ander koek, een gids die alleen maar lag te slapen in de bus, totaal geen interesse had in de mensen, bijna niets vertelde, hierdoor werd de reis flink verpest.
Op Bali aangekomen hebben we gelijk geklaagd en thuisgekomen gelijk een klacht ingediend met duidelijke foto’s van een meermalen slapende gids. Zelfs naar de geschillencommissie geweest maar alles wordt afgedaan met de mededeling dat we daar maar hadden moeten klagen want nu konden ze er niets meer aan doen. Fijne reisorganisatie dus voortaan valt er nog maar 1 ding te doen en dat is gelijk klagen ter plekke.:mad:
Zeer, zeer slechte ervaring met FOX. Als je daar protesteert tegen een fout in de boeking er er samen niet uit komt dan zegt FOX gewoon je reis op. Klachten worden door dit zeer ARROGANTE bedrijf gewoon aan de kant gezet en als klant wordt je behandeld als een hond. Brieven aan de directie worden door een medewerkster beantwoord en de directie geeft niet thuis. Wij vragen ons af of de ANWB wel weet wat een slecht management zit daar op dat FOX, en hoe daar klachten afgehandeld worden. Jammer wij waren ook in de veronderstelling met een gerenomeerd bedrijf te maken te hebben. Advies: niet boeken bij FOX
Inmiddels meerdere keren met Fox op reis geweest: Noord-Thailand, Maleisie, Beijing, Guatemala & Mexico en Costa Rica. Alle vijf de reizen zijn prima verlopen. Goede begeleiding, mooie programma’s, goede prijs-kwaliteitverhouding.
Ik heb een keer bonje met Fox gehad over de reis door Guatemala omdat rond het meer van Atitlan een forse aardverschuiving had plaatsgevonden waardoor vele mensen vermist waren, dorpen van de buitenwereld waren afgesneden en meer ellende. Fox wilde in eerste instantie de situatie afwachten, waarop ik enigszins in opstand ben gekomen. Toch, voor vertrek werd een alternatieve route uitgestippeld, werd iedereen persoonlijk gebeld en is er een uitstekende oplossing gevonden. Had sneller gekund, maar begrijp ook wel dat ze het eerst even willen aankijken zolang er nog tijd is om de route te wijzigen.
Een paar opmerkingen nog:
De gidsen die ik heb meegemaakt waren super, maar er zijn misschien ook mindere goden. Dat zie ik ook weleens bij winkelpersoneel of bij stewardessen: er zijn toppers en er zijn tobbers.
De luxe van de accommodatie is wisselend per bestemming. Wanneer je je huiswerk doet weet je dat er in Azie veel luxere hotels voor een lage prijs te krijgen zijn dan in het binnenland van Guatemala. Daar moet je je op instellen, al heb ik nog nooit in een echt slecht hotel gezeten.
In de eerste jaren van Fox waren ze pioniers met hun website. Veel mensen hadden nog geen internet of durfden geen reis te boeken via het web, dus het waren vooral ‘jonge’ mensen (40-) die meegingen. Sinds de samenwerking en later overname door de ANWB, de opkomst van internet en de samenwerking met ANWB reisbureaus zijn er vaak veel ‘oudere’ mensen (50+) die met Fox meegaan.
Bij een rondreis zijn er vaak wat bijkomende kosten voor fooienpot, extra excursies en dergelijke. Mijn ervaring is echter dat je dit bij boeking allemaal kunt opzoeken en kunt incalculeren. Eigenlijk nooit verrassingen achteraf gehad.
6 maal zijn wij met Fox op rondreis geweest (Thailand, Sri Lanka, Indonesie, Mexico/Guatemala/Belize, Vietnam en Maleisie). In 1999 voor de eerste keer. De reizen zijn ons zeer goed bevallen en de reisleiding (met uitzondering van de Vietnam reis) was prima in orde. De hotels afwisselend mooi en minder mooi( dit omdat er op sommige plaatsen gewoon niet beter is). Wat wel jammer is dat er niet al te veel tijd word uitgetrokken voor de excursies en dat er soms te lang word gereisd, wat echter vaak een oorzaak is van de grote afstanden in een land.
Wat mij nu vooral opvalt is dat de prijzen van de reizen behoorlijk omhoog zijn gegaan. Fox vakantie is 4 jaar geleden verkocht aan de ANWB wat volgens mij de oorzaak is van de hoge prijzen en de mindere reakties op klachten. De klachten die wij in het verleden hebben gehad werden goed tot zeer goed opgelost.
Wij maakten in februari 2008 een groepsrondreis met Fox naar Mexico, Guatemala, Honduras en Berlize. In Guatemala raakte de bus defect (gebroken stuuras) net in een bocht in de bergen. Gelukkig liep het net goed af, maar een paar seconden later en we hadden het niet meer kunnen na vertellen. Kortom het lokale reisbureau maakt gebruik van oude bussen. Regelmatig was er een probleem met de koeling en was de chauffeur weer aan het sleutelen. Daarnaast verliep het allemaal heel erg rommelig met de fooienpot. De reisleidster heeft vanaf de eerste dag bij mij veel irritatie opgewekt en dat vond ik eigenlijk de grootste domper op de reis. Wij gaan nooit meer met een groepsreis mee en met Fox hebben we het ook gehad.
Vorig jaar in april hebben mijn man en ik een reis gemaakt naar Egypte, Sinaí en Jordanië.Een geweldige reis.Over het algemeen heel goed georganiseerd. Omdat wij tegen de zeventig lopen, zijn we kort na onze boeking opgebeld door Fox met de vraag : " Om teleurstellingen te voorkomen: Zijn jullie in een goede konditie? Vooral in Petra moet er een aardig eindje worden gelopen. Vaak moet je ook heel vroeg opstaan." Gelukkig was dit voor ons geen probleem .
Van Fox vond ik dit heel attent.
Wat de folder betreft: Daar hebben we ons aan geërgerd. Inclusief blijkt niet altijd inclusief te zijn. Als er bijvoorbeeld in de lijst met excursies staat: inclusief een tocht door de Wadi Rum, dan verwacht je toch, dat die tocht bij de reissom is inbegrepen. Niet dus. Zo waren er nog een paar excursies die als inclusief waren aangegeven in de folder en waarvoor we toch moesten betalen. In tegenstelling tot Egypte waren de hotels in Jordanië tamelijk slecht.We hebben dat in een brief aan Fox geschreven. Fox wildeaan de hotels aandacht besteden ,maar wilde niets weten van de , naar ons inziens , verkeerde voorlichting in de folder m.b.t. tot de excusies…Maar mensen, het was een boeiende reis. Een aanrader.
Als gehuwde alleenreizende ben ik van plan om in het voorjaar van 2010 een rondreis te ondernemen door Sumatra-Java en Bali . Ik heb ervaring met groepsreizen waar het meestal om een mix van koppels en alleenreizenden gaat .Omdat ik graag Sumatra wil aandoen ben ik op zoek gegaan en terecht gekomen bij Fox.nl Zij bieden zowel groepsreizen als single rondreizen aan .
Omdat de single rondreis net een iets mooier programma heeft ( bezoek aan het opvang centrum voor Oerang Oetangs ) zou ik kiezen voor deze formule .
Heeft iemand ervaringen met FOX ?
Hoi,
Ikben vorige jaar met Fox naar Indonesie geweest (S/J/B).
Alles was prima verzorgd door fox al vanaf de luchthaven.
Er was ook geen strak schema, als wij onderweg bij een plaatselijk markt
wilde kijken was dat geen probleem, ook ingelaste fotostops waren mogelijk. De reisleiding was erg deskundig en je kon er met al je vragen terecht. Ook over de accomodatie niet te klagen. Het ene hotel is beter dan het andere, maar we waren zeer tevreden. Het is een prachtig land en hele aardige mensen. Geniet ervan. Wij waren trouwens wel met de groepsreis, maar kwamen regelmatig de singlereis tegen in de hotels.
Jaren geleden (ik denk een jaar of 6-7) heb ik een single reis gemaakt met FOX. Alles was goed georganiseerd en de groep was heel leuk (naar mijn ervaring leuker dan andere groepsreizen). Omdat iedereen alleen reisde, was iedereen geïnteresseerd in de andere reizigers. Mijn ervaring bij gewone groepsreizen is dat koppels of vriend(inn)en toch al snel geneigd zijn om een beetje meer apart te blijven.
Ik had op voorhand schrik dat mensen die deelnamen aan zo’n single reis een partner wilde zoeken, maar dat was bij onze groep duidelijk niet het geval.
Wij hebben 3 reizen gemaakt met Fox, Jordanië, 4 landenreis Mex-Gua-Bel-Hon en Java-Bali.
Onze ervaringen zijn goed. In Jordanië was 1x ons hotel overboekt. Er werd gelijk actie ondernomen en we kregen een prima alternatief.
Op Bali moesten wij een dag langer blijven vanwege een tyfoon in China.
De opvang kwam pas op gang lang nadat wij hierover contact hadden gezocht met de foxbegeleiding. Daarna werd het goed afgehandeld.
Het thuisfront was al op de hoogte van onze vertraging eer wij hen hadden gebeld.
Nu gaan wij naar Zuid-Afrika maar niet met Fox, want daar kunnen max. 35 personen mee en dat vinden wij veel te veel.
Ben mei 2009 met Fox-single naar Indonesië geweest Java/Bali.
Ik wilde mijn reis verlengen met ± 2 weken omdat ik 17 dgn te kort vond. Ben op Bali op de bonnefooi in mijn eentje verder gegaan. Fox regelde voor mij dat het vliegticket omgeboekt werd naar de datum die ik wilde. Ik moest daarvoor E 45,- betalen maar dat vond ik redelijk gezien het gewoon goed geregeld was en ik er niets voor hoefde te doen.
Prijs-kwaliteit verhouding verder goed. Vooral als je single ben, ben je bij andere organisaties veel duurder uit indien je een eigen kamer wilt.
Java daar “vlogen” we doorheen naar mijn gevoel. Was in verwarring gebracht door de info van alles bezoeken, het was vooral erlangs rijden. Erg lange busritten dus. Te veel in een te korte tijd gepropt. (maar had dit achteraf gezien de lange afstanden en tijdsbestek kunnen weten als ik beter had gekeken naar de landkaart enzo, maar ja…) Vooral Borobudur erg kort, omdat het ook nog 'ns begon te regenen.
De gids vertelde enorm veel. Ook in de bus. Ik kon goed met hem opschieten maar hij vergat wel eens dat de meeste Nederlanders een andere interpretatie hebben van tijdsbesef en als hij zeggen waar het op staat. (daar draaide hij dan wel eens om heen, ik snapte dat cultuurverschil gezien, maar anderen vaak niet).
Ik merkte het voordeel van combi groepsreis en solo verder gaan. Toen ik alleen was en een uitstapje maakte wist ik veel meer van bijzondere dingen af omdat m’n gids dat al had verteld dan de anderen die zonder groep op reis waren.
Volgende keer vind ik dat ik klaar ben voor helemaal solo echter (ook weer op de bonnefooi), en ook weer naar Indonesie.