Ervaringen met Fox Singlereizen Maar Niet Alleen

Informatie Singlemaarnietalleen.nl

Er zijn in Nederland zo’n 2,5 miljoen alleengaanden: een enorme groep mensen waar in de reisbranche maar weinig rekening mee wordt gehouden. FOX Vakanties heeft een voor Nederland geheel nieuw concept op de markt gebracht: Single Maar Niet Alleen, reislustige singles die samen met andere singles op een ongedwongen en gezellige manier avontuurlijke en cultureelgetinte reizen willen maken.

Alle reizen van Single Maar Niet Alleen worden uitgevoerd door FOX Vakanties.

Ervaring met Singlemaarnietalleen.nl? Deel het hier!

Website Singlemaarnietalleen.nl

Nog geen mensen die hier mee zijn geweest?
Zitten best aardige reizen tussen, ben benieuwd.

Frank

Ik ben 2x met Fox Singlemaarnietalleen mee geweest.
De eerste keer was naar Thailand. Leuke afwisselende rondreis en super leuke begeleiding! Ik ging voor het eerst en alleen ver weg. De groep was heel hecht en gezellig! In een junglehotel konden we snachts toch nog nederlands elftal kijken tijdens het ek. (Bij de mensen thuis!!)

Tweede keer Maleisie Borneo. Weer helemaal geweldig. Leuke gezellige reisleidster die allemaal leuke ideeen en tips had. Voor herhaling vatbaar zou ik zeggen. Helaas dit jaar niet. Wil graag naar Zuid-Amerika. Ze hebben niet veel reizen daar naar toe.

Groetjes

Hallo…

Dat klinkt erg goed, ik vroeg me af wat de gemiddelde leeftijd was in deze groepen dan…?

Groetjes

Ook ik ben met Fox singlereizen naar Thailand geweest, afgelopen zomer. Van de 20 mensen waren er 14 onder de dertig, dus een behoorlijk jonge groep. Maar het verschilt wel in welke tijd je gaat en wat voor reis het is. Bij alle gegarandeerde vertrekdata kan je de groepssamenstelling zien en anders opvragen bij Fox.

Mijn ervaring zijn in ieder geval erg positief, alles was goed geregeld en vind het erg fijn dat iedereen een eigen kamer heeft. De prijs lijkt daarom op het eerste gezicht hoger dan bij andere organisaties, maar als je daar een eigen kamer neemt kom je honderden euro’s duurder uit uiteindelijk. En bij Fox reizen zitten vaak wel al enkele maaltijden inbegrepen. Veel plezier als je besluit ergens heen te gaan met Fox!

Eens met Dutchgirl. Je kunt zelf zien in welke leeftijdsgroep mensen hebben geboekt. Daarnaast is er een forum. Heel handig. Wij hebben bij beide reizen met zn allen afgesproken om kennis te maken. Zodat je er op schiphol en in het vliegtuig niet alleen voor staat.
Vond ik wel fijn, omdat ik voor het eerst alleen en ver weg ging.

De prijzen zijn over het algemeen exact gelijk aan de normale Fox-reizen plus de éénpersoonskamer-toeslag. En dan is Fox de ene keer inderdaad lekker goedkoop, en een andere keer juist absoluut niet, soms zijn ze zelfs ronduit duur.

Persoonlijk vind ik die verplichte éénpersoonskamer-toeslag juist een nadeel, ik heb (nog) geen problemen gehad met een kamer op indeling. En het scheelt je domweg een paar honderd euro, die geef ik liever aan andere dingen uit. Maar dat is uiteraard voor iedereen anders.

Ik vind het wel positief dat Fox actief bezig is met dat forum, Shoestring had tot voor kort ook wel zoiets, maar dat werkte voor geen meter, en is nu (tijdelijk?) verdwenen. Contact vooraf met medereizigers was daar eerder uitzondering dan regel. En dat is vooral jammer als je een aangepaste reis hebt geboekt, en achteraf blijkt dat een aantal medereizigers graag hetzelfde zouden hebben gedaan, maar in hun eentje dat niet aandurfden. Dus als ze dat nu vooraf hadden geweten…

Ik ben met Fox naar Joranië geweest. Reis, hotel, eten enz enz waren goed en zoals ik had verwacht. Het eten in de hotels en restaurant waar de reis naar toe ging werd gewassen met flessen water en niet met kraanwater. Wou je toch ergens anders eten dan kon dat natuurlijk ook.

Verder waren er een paar vrije middagen en avonden dat je zelf kon invullen door bijvoorbeeld een stad in te gaan of naar een markt.

De (vrouwlijke) fox reisleider en jordaanse gids konden volgens mij niet helemaal goed met elkaar overweg.

Zo bood de gids plotseling allerlei tours aan, die volgens de reisleider helemaal niet aangeboden mochten worden omdat ze niet verzekerd waren. Of moesten we volgens de gids wachten met kopen van souvenirs tot een heel goedkoop winkeltje, wat toch niet zo goedkoop bleek.

Dit klinkt even heel negatief maar alles samen ben ik wel tevreden over FOX, de reis, de reisleider en de gids.

Ik ben dit jaar voor het eerst met een fox singlereis meegeweest.
ben naar de westkust van amerika geweest.
het was echt super.
de reisleidster en de buschauffeur waren niet echt van onze leeftijd, maar dat mocht de pret niet drukken.
de groep was ook erg leuk.
en iedereen heeft een kamer voor zich zelf, dat vond ik erg fijn.
ik ga vaker met fox op vakantie.
gr

Ik ben in 2008 met Fox naar Maleisië geweest.
Persoonlijk zou ik niet meer voor Fox kiezen, dat ligt in principe niet direct aan fox, maar aan mijn eigen voorkeuren.

Fox had alles netjes geregeld, geen problemen gehad ofzo, maar ik vind Fox te ‘safe’ weinig actie en avontuur. Erg toeristisch en standaard.

Ik ga nu naar Costa Rica met Sawadee, ben heel benieuwd hoe dit zal zijn, klinkt in ieder geval allemaal geweldig.

Wat ik wel echt een voordeel vind van Fox is dat je een kamer voor alleen gebruik hebt, dat vond ik erg prettig. Sawadee heb ik ook een singlereis geboekt en hier is de kamer op indeling met hetzelfde geslacht, tenzij je paar honderd euro meer betaald natuurlijk.
Dan had ik liever de kamer voor alleen gebruik gehad, maar van de andere kant, zo maak je misschien weer sneller contact als je een kamer deelt.

Voor mij dus geen Fox meer, maar dat ligt niet zozeer aan Fox als wel aan mijn voorkeuren van reizen.

Dat is voor mij een reden om niet met organisaties zoals Sawadee te gaan omdat ik door mijn werk, en altijd een eigen kamer, veel in hotels overnacht en daar best wel gehecht aan ben om een eigen kamer te hebben.
Dat is wel een voordeel als je met Fox Singles gaat, je bent toch al de hele dag samen met de groep en heb toch ook de privacy van een eigen kamer zonder die hoge toeslagen die je ziet bij andere reisorganisaties, wat ik eigenlijk best wel schandalig hoog vind. Maar goed de winst wordt toch uit de kamers gehaald en ze willen zoveel mogelijk 2 personen op een kamer hebben dus wordt het boeken van een eenpersoonskamer een prijzige optie.

Ik denk wel dat er reizen tussen zitten bij Fox Singles wat ik wel zou willen boeken, op dit moment geef ik de voorkeur aan om zelf via internet alles te regelen, van tickets, hotels tot eventuele autohuur.

de kans bestaat dat ik volgend jaar met een groep weer op pad ga, afhankelijk wat ze in hun programma hebben op dat moment. In ieder geval wordt het wel een reis waar ik een eigen kamer heb.

Frank

Maar je kan bij vrijwel alle reisorganisaties, inclusief Sawadee, toch gewoon een eigen kamer boeken, dus wat is dan nog het bezwaar? Het enige verschil met Fox Single maar niet Alleen is dat zij je wel de keuze laten, kamer delen of toch een eigen kamer. Uiteraard tegen meerprijs, maar bij Fox Single maar niet Alleen zit die gewoon al in de prijs opgenomen. Vergelijk het maar met de reguliere groepsreizen van Fox, exact dezelfde reizen zijn dan (uitgaand van tweepersoons bezetting van een kamer) gewoon goedkoper.

Persoonlijk vind ik een eigen kamer wel prettig, maar geen absolute must, niet iets waar ik honderden euro’s voor bij zal betalen. En dan is Fox vaak gewoon veel te duur in vergelijking met andere organisaties, waar je wel op indeling kan boeken. Voor mij is die verplichte toeslag juist eerder een reden om niet bij Fox te boeken. Dat en het feit dat de excursies al bij de prijs zijn inbegrepen, als je besluit een keer je eigen gang te gaan ben je toch je geld kwijt. Eigenlijk is Fox dus alleen voordelig als je A) hoe dan ook een eigen kamer wil, en B) absoluut alle excursies gaat volgen. Indien je een van beide stellingen ontkennend moet beantwoorden zal je bij andere organisaties meestal goedkoper uit zijn voor een verder nagenoeg identieke reis.

Wel is het een voordeel van Fox dat ze naar veel bestemmingen ook wat kortere reizen aanbieden, terwijl bij veel andere organisatie het zwaartepunt op 3 of 4 weken ligt. Dat wordt in veel gevallen echter weer teniet gedaan door ongunstige vertrekdata, halverwege een week in plaats van in het weekend, zodat je voor een reis van 2 weken eigenlijk toch nog 3 weken vrij zou moeten nemen.

En het aanbod aan specifieke singlereizen is sowieso nog wat beperkter dan reguliere groepsreizen (niet alleen bij Fox, maar ook bij anderen), zowel qua bestemmingen als beschikbare vertrekdata. Nog een beperking die ik mezelf niet op wil leggen. Voor dit najaar kwam ik er ook zonder die beperking toch al niet uit, ga nu maar gewoon lekker in m’n uppie op pad…

Dit is bij niet alle reizen het geval, althans, bij de reizen die ik tot nu toe gemaakt heb met Fox, waren de excursies juist niet inbegrepen en moest je ze ter plekke boeken.

Dan heb ik me daarin vergist (ofwel hebben ze dat veranderd, ofwel heb ik bij de verkeerde reizen gekeken), en dan vervalt dat minpunt dus. Kan het helaas niet meer aanpassen.

Desondanks een goed aandachtspunt voor mensen die er zelf niet aan hebben gedacht. :wink:

Ik ben vorig jaar met Fox naar China geweest. Een enorm grote groep! Bijna 30 personen… Veel mensen die met harde koffers reizen. Prima eigen kamer maar wel over-georganiseerd. Gelukkig bestond er wel een mogelijkheid om zelf je eigen dingen te regelen. Ik vond de groep redelijk… niet de allerhipste mensen…
Fox heeft alles wel prima georganiseerd, maar je rijdt wel in een megatouringbus…

Afgelopen voorjaar gewoon alleen op vakantie geweest… natuurlijk alles precies zoals je wilt, maar een paar dagen vond ik het wel eenzaam alleen op Flores.

Daarom dit najaar toch maar weel singlereis geboekt… met Baobab naar Arika. Kleine groep: 8 personen. Uiteraard weer eigen kamer (gewoon extra voor betaald). Ben erg benieuwd naar type mensen en hoe Baobab de dingen regelt… 't lijkt in elk geval wel wat avontuurlijker… we shall see.

Ik heb vorig jaar de Indonesië reis (Sumatra, Java en Bali) met FOX gedaan. Hoewel ik positief ben over de FOX organisatie, heb dit jaar bewust gekozen om niet met FOX te reizen.

De Indonesië rondreis was uitstekend geregeld, en de reisgidsen op Sumatra en zeker op Java konden veel vertellen over het land en de gewoonten (beide Indonesiërs die redelijk tot goed Nederlands spraken). De groep was vrij groot (20, de maximale groepsgrootte). De hotels waren zo goed als je redelijkerwijs in zo’n land kan verwachten; in kleine plaatsjes eenvoudig maar wel schoon, in de grote steden aanzienlijk luxer dan ik verwacht had. Wel veel reisdagen, achteraf logisch als je het programma ziet en kijkt wat er allemaal bezocht is, maar niemand was zich eigenlijk bewust dat het er zoveel zouden zijn. Gelukkig waren de laatste dagen op Bali hoofdzakelijk ‘vrije’ dagen.

Deze reis was verhoudingsgewijs goedkoop; zeker omdat ik zelf sowieso graag een kamer voor mijzelf wil hebben. In tegenstelling wat hier eerder beweerd werd waren de excursies bij deze reis niet gratis of verplicht. Gelukkig maar, omdat ik persoonlijk ze lang niet allemaal de moeite waard vond, en soms liever zelf wat regel (bij voorkeur met een kleine groep) wat vaak een veel leukere ervaring oplevert. De optionele excursies waren overigens relatief duur als deze via FOX regelde; als je zelf even op pad ging kon je voor een kwart van de prijs een vergelijkbaar uitstapje doen.

Het grootste minpunt vond ik de sterke focus op standaard toeristische attracties en dat het allemaal wel erg binnen de gebaande paden bleef. Bij de ‘gewone’ dorpjes die we bezochten kreeg ik de indruk dat die meerdere keren per week een groep toeristen op bezoek kregen. Ik voelde mij af-en-toe echt toeristenvee; op het moment dat jouw groep op het punt staat naar de volgende stop te gaan zie de volgende buslading FOX toeristen alweer afgeleverd worden. Mij persoonlijk sprak dit aspect mij wat minder aan.

Wil je een perfect georganiseerde reis zonder zorgen en heb je geen behoefte om buiten de gebaande paden te komen dan kan ik FOX zeker aanbevelen. Ben je opzoek naar een wat avontuurlijker reis dan kan je beter elders kijken.

Ik heb soms het idee dat ALLE reisorganisaties dezelfde stops en dezelfde commissierestaurants inbouwen. Als je dat niet wilt, dan kun je beter niet met een groepsreis naar bv Indonesie gaan. Want inderdaad: al die ‘authentieke’ dorpjes worden minstens een keer per week bezocht!

Hoi allemaal,

ik wil graag de single reis in september gaan maken naar thailand 18 dagen islandhopping. ik zat naar de excursies te kijken bij de verschillende eilanden en dan staat er bij sommige excusies seat-in-coach.
weet iemand wat dat betekend?
groetjes Chris

Lijkt simpel maar misschien dat iemand er meer achter weet te vinden: transport is deels niet met eigen (groeps-)bus maar met openbaar vervoer, coach class oftewel economy. Kan bus zijn kan de gewone ‘postboot’ zijn. Maar er gaat dus wel reisleider/excursieleider mee.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]