Misschien dat er hier iemand is die tips heeft voor mij…
Heb al heel wat gegoogled, maar ik ben er nog niet echt uit.
Ik ben op zoek naar organisatie’s die leuke groepsreizen aanbieden naar verre landen. Ik ben 25 en zit dus niet echt te wachten op een gemiddelde leeftijd van 40 :paranoid: . Ik kom er genoeg tegen, maar die zijn nogal gefocussed op ‘singles’. Ik ben niet single en zou graag met een gezellige groep een mooie rondreis maken…
Ik vind zelf Fox.nl erg goed voor verre reizen. Moet eerlijk bekennen, dat ik nog nooit met hun op groepsreis ben geweest, maar ik vind het er wel altijd heel goed uitzien. Kijk hier maar eens bij de groepsreizen!
Ik had Fox idd ook al eens bekeken, maar het geeft eigenlijk precies aan waar ik dus niet naar op zoek ben haha, ze hebben hele mooie reizen VOOR SINGLES, dat ben ik niet, ik heb een vriend en we maken ieder jaar samen een mooie reis, maar ik zou ook graag eens met een groep gaan in mijn eentje…:slywink:
Dan moet je echt die andere site eens bekijken, die de redactie getipt heeft, dat is speciaal voor stelletjes en vind ik er persoonlijk erg leuk uitzien!
Hoewel, als ik die bekijk… Zou ik toch eerder voor een groepsreis van Fox gaan… Heb er even kort door die couplesonly site gebladerd en dat is vrijwel alleen met hotelovernachtingen…
Bij die groepsreizen gaan ook vaak stelletjes mee. Een vriendin van me deed dat vaak met haar man. Beviel heel goed. Ik denk dat je het leeftijdsprobleem ook een beetje kan filteren aan de hand van de bestemming en accomodatie. Neem je een luxere reis, met hotelovernachtingen enzo, dan tref je een andere groep dan dat je ergens de rimboe ingaat en in tenten overnacht.
Fantastisch dat je zoveel moeite doet voor me! Ik denk alleen dat het nog niet helemaal duidelijk is wat ik zoek…
Ik zou graag in mijn uppie (dus zonder vriend) met een groep op reis willen, maar kom alleen singlesreizen tegen…Nou weet ik niet precies wat ik me daarbij moet voorstellen, maar ik zie wel dat er behoorlijk gefocussed wordt op het single zijn en dat ben ik dus niet…
Het komt erop neer dat ik graag met wat leuke jongen mensen een verre reis wil maken die dan gedeeltelijk georganiseerd is…Ik heb erg veel verlof per jaar en mijn vriend een stuk minder en ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die hier ook zin in heeft…
Yeps! Helemaal nu! Sorry, dat ik het niet gelijk begreep…
Lekker dat je vaker weg kan en dat je dat ook DOET!
Toch blijf ik bij mijn antwoord. Bij Fox heb je duidelijk verschil tussen de soorten reizen. Ga eens naar Fox.nl en open achter “Zoek uw reis” alleen de schuif met “Elke Reis”, daar zie je dat ze de optie SINGLEreizen, maar ook GROEPSreizen hebben. Kies je die tweede optie, dan is het dus gewoon groep, met singles en stelletjes gemixt.
Djoser hamert ook niet specifiek op singlesreizen. Koning Aap ook niet. En Baobab ook niet. Bij al deze agentschappen gaan zowel singles als stelletjes mee.
Ik denk sowieso dat als je je meer richt op de avontuurlijk ingestelde reisorganisaties, dat je meer kans hebt, dat dit onderscheid niet gemaakt wordt.
Heel erg bedankt voor die leuke links! Ik was er zelf al enkele tegen gekomen, maar moet eerlijk toegeven dat ik misschien nogal bevooroordeeld was, ik klikte vaak gelijk weg met het idee van: dat zijn vast allemaal 40’ers in zo’n groep, maar ik ga nu eens wat verder informeren, ik ben ook vast niet de enige die naar zoiets op zoek is haha!!
Tsja ik heb gewoon erg veel verlof en mijn vriend heeft al zoveel gezien van de wereld, ik wil er echt op uit, lekker ontdekken, ik denk ook dat in zo’n groep de reis heel anders wordt, ik ga er vanuit dat je over een behoorlijke dosis aanpassingsvermogen moet beschikken, ik heb verder geen enkele ervaring met ‘georganiseerd’ reizen, ik koop altijd een ticket en dan zien we wel, maar nu ik ‘alleen’ ga lijkt het me leuk om er echt een wat actievere vakantie van te maken, waarin je veel meekrijgt van het land waar je bent…
Ik zal je laten weten wat ik uiteindelijk ga doen, voorlopig veel surfen haha wat op zich eigenlijk al erg leuk is haha…
Leuk! Ik ben erg benieuwd wat het wordt! Ik vind het erg mooi dat je, ook al zit je in een relatie, er gewoon alleen op uit trekt. Het is erg belangrijk om niet alleen samen in de relatie te groeien, maar ook ieder afzonderlijk. Vind het heel goed dus wat je doet!
Ik wens je alvast veel voorpret met het zoeken van de geschikte reis! Ik lees hier wel wat het geworden is!
je kunt bij veel organisaties ook zien wie (geslacht, samenstelling gezeldschap en leeftijd) er al mee gaan met die reis…
op de manier kun je een beetje kijken wie er zich al heeft aangemeld voor die reis enzo…
mijn ervaring is (met zoeken) dat veel organisaties min of meer dezelfde soort reizen aanbieden en dat het dus heel erg van de groep afhangt hoe het allemaal verloopt. je bent er natuurlijk zelf ook bij om er wat van te maken.
toch heb ik niet het idee dat die singlemaarnietalleen een datingreis is, maar gewoon mensen die net als jij wel weg kunnen, maar niemand kunnen/willen vinden die mee gaat
ik ben nog nooit op groepsrondreis geweest, maar toch spreekt die me erg aan (behalve de prijs dan)
ben erg benieuwd naar wat het uiteindelijk geworden is!!
ik ben toen ik net 19 was met myway weg geweest naar thailand dat was een groepsreis speciaal voor jongeren, ik was toen wel de jongste en de meesten waren tussen 25 en 35, helaas heb ik echter al een hele tijd niet meer van deze organisatie wat een onderdeel van Kras was gehoord wat jammer is…
afgelopen jaar ben ik met Shoestringop reis geweest. Leuke organisatie met veel jonge mensen die mee op reis gaan, al verschild dat weer per bestemming bij ons in de groep zaten mensen van 20 tot 69 en het klikte super in de groep. Ik ben toen naar india en nepal geweest en het was een leuke actieve vakantie…
Als je met een avontuurlijk rondreis gaat zijn de medereizigers in ieder geval allemaal jong van hart.
Om het groepsgevoel te bevorderen en de prijs te drukken hebben veel organisaties (in ieder geval Sawadee) bedacht om de alleenreizenden samen een 2-persoons kamer te laten delen. (dus geen 1-persoons toeslag)
Heb dat bij onze laatste reis meegemaakt en gaat altijd in goede harmonie. Uiteraard mannen en vrouwen apart. Bij ongelijke aantallen wordt er gewisseld, om beurten een kamer alleen.
Bij onze laatste groepsreizen waren er steeds mannen en vrouwen alleen op reis waarvan de partners thuis bleven. Niets bijzonders dus!
Als je altijd zelfstandig hebt gereisd, kan het weleens tegenvallen dat de reis verder gaat en je eigenlijk wel wat langer had willen blijven of meer willen zien.
Daar tegenover staat de gezelligheid en het gemak van verplaatsing, je bezoekt altijd de hoogtepunten en geen tijdverlies met het zoeken van transport.
Zeker met organisaties als Djoser, Shoestring, Sawadee, Koning Aap e.d. zal het niet snel mis gaan. Kan volgens mij alleen maar meevallen!
bij shoestring hoef je ook geen 1 persoonskamer toeslag te betalen, wij waren ook met oneven aantal alleenreizenden, waarvan 1 stuk ouder was, we hebben haar dan de hele reis de 1 persoonskamer gegeven en ik heb me kamer met leeftijdsgenoot gedeeld…
er waren ook die wel de 1 persoonskamertoeslag betaalden om wat privacy te hebben en zo hun eigen kamer…
Hoi, ik ben zelf ook aan het rondneuzen voor een reis naar Madagaskar, heb al veel info. Wat ik gewoon gedaan heb is even gebeld naar de reisorganisatie en gevraagd of er alleengaanden zijn op de betreffende reis. Ze gaven me direct door of het om mannen/vrouwen ging en de leeftijdscategorie. Dus als er geen groepssamenstelling op de site staat, kun je ook gewoon even bellen.