Voor komende kerstvakantie ben ik van plan om de 16 daagse rondreis
met Fox reizen te gaan boeken.
Dit is een georganiseerde rondreis door Java en Bali.
Reisdatum, 23 december t/m 7 januari
Klik of plak de link en dan kan je het hele programma zien.
Nu is het zo als je alleen boekt moet je de 1 persoons toeslag betalen.
Nu zoek ik dus voor deze reis een toffe reisgenoot met wie ik ook de kamer kan delen, dat scheelt alweer ruim 300 euro.
Iemand zin om mee te gaan?
Laat maar een berichtje achter
Is het zo dat je bij Fox bij moet betalen als je alleen boekt? Ik zou in dat geval zeker ook eens naar reizen van Sawadee, Koning Aap, Shoestring e.d. kijken. Zij plaatsen namelijk mensen van hetzelfde geslacht die alleen boeken op dezelfde kamer. Je hoeft dus nooit een toeslag te boeken, tenzij je perse alleen wilt slapen (dan moet je wel betalen). Fox heeft bovendien grotere groepen dan de andere organisaties, daar moet je van houden.
Zelf heb ik geen interesse in groepsreizen in Indonesië, ik reis liever alleen.
Volgens mij werkt het bij de gewone groepsreizen net zo als bij alle andere organisaties: als je een eigen 1 persoonskamer wilt, betaal je een eenpersoonskamertoeslag, als je dat niet wilt betaal je het zelfde als mensen die met z’n 2en reizen, maar deel je de kamer met een andere reisgenoot.
Dat klopt helemaal.
Ik ben 2 jaar geleden met Summum naar Thailand geweest en daar werden we ook met 2 op een kamer ingedeeld.
Fox doet dit niet, je boekt alleen en je slaapt dan ook alleen maar je bent wel verplicht om die toeslag te betalen.
Ik wil voor Fox kiezen omdat dit precies uitkomt met mijn vakantieperiode>>>
Ah wat vreemd. Ik heb zelf alleen maar singlereizen met Fox gedaan, maar begreep van andere reizigers die ook wel eens groepsreizen doen dat als er meerdere mensen alleen reizen die gewoon op een kamer samen komen, maar dat is misschien veranderd of dat heb ik misschien verkeerd begrepen.
Ik wil zelf ook kerst en oud en nieuw ontvluchten naar Bali…maar liever geen groepsreis omdat mijn ervaring is dat je meer in de bus zit dan dan dat je ontspanning ervaart.
Zelf wil ik mijn ticket boeken rond 8 december tm ongeveer begin januari.
Mocht je aan willen sluiten om samen het eiland te ontdekken…dan hoor ik je graag. We kunnen eventueel via facebook contacten?!
Bedankt voor je reactie.
Ik heb nog niet geboekt.
Je schrijft dat je op 8 december al wilt vetrekken.
Dit gaat mij niet lukken omdat ik pas vanaf 23 december t/m 8 januari
vakantie heb.
Ook wil ik nog even wachten met boeken want de reis zit nog niet vol en wellicht dat deze dan nog goedkoper word.
In ieder geval succes.
Hai. Indien je een kamer voor jezelf boekt, betaal je altijd direct of indirect bij verschillende organisatie geld. Bij Fox singlereizen is dat in het totaal bedrag opgenomen, ga je met groepreis mee betaal een een toeslag. Indien je niet aangeeft alleen een kamer te willen wordt je bij iemand van hetzelfde geslacht ingedeeld zonder meerkosten. Alleen adviseer ik je niet met Fox te gaan. Zie mijn reactie in het ervaringenforum: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=790088#post790088