Ervaringen met Djoser

Je vermeld niet welke reis en welke klacht! Zo kan ik niet beoordelen wat je klacht is en hoe serieus hij is. Graag meer info

Hoi Vulture,

Het betrof hier een reis naar Suriname. Alleen snap ik niet goed waarom je de klacht wil beoordelen? Dat heeft Djoser al gedaan en ik was (en ben) nog steeds niet blij met de uitslag ervan en de manier waarop dit is gebeurd .

Is vervelend at je niet blij bent met de afhandeling van de klacht. Maar voor ons om te waarderen of je klacht serieus is is het wel handig om te weten wat de klacht daadwerkerkelijk is. Sommigen klagen dat er geen koffie of kroketten zijn. Vind ik geen serieuze klacht. Maar een instelling. Tot nog toe kan ik jouw klacht niet beoordelen! En dus Djoser ook niet!

Hoi,

Wij zijn zeker geen klagers en reizen ook genoeg om flexibel te zijn, maar als we een georganiseerde reis boeken willen we ook wel dat ze in ieder geval hun best doen om het programma te volgen want dat is toch de reden waarom je voor een bepaalde organisatie kiest (onvoorziene omstandigheden daar gelaten, maar die waren er tijdens deze reis niet). Hieronder een aantal klachten:

• Er was structureel te weinig eten voor de hele groep (Op de factuur was het eten apart belast voor tijdens de tocht naar de binnenlanden)
    -we werden in hotels geweigerd omdat de organisatie een grote betalingsachterstand had er niet voor de kamers betaald was (al een aantal maanden niet)
    -we werden overal uren te laat opgehaald, zodat we nog niet de helft van het geplande programma hebben kunnen doen
    -we hadden een reisleider die duidelijk geen zin had om deze reis te begeleiden en dan ook niets heeft uitgevoerd.

een personeelslid van Mena eng (de organisatie in Surimane) die zich nog een beetje om ons bekommerde bevestigde dat er veel te weinig eten was meegegeven op onze tocht (we hebben zelfs bij een andere organisatie die daar ook was om eten moeten vragen) en dat de hotels niet waren betaald en ook dat onze begeleider helemaal geen zin had om deze groep te begeleiden (omdat hij de problemen waarschijnlijk al had voorzien). Door haar toedoen werden we in ieder geval nog wel in andere hotels ondergebracht want onze reisleider maakte meestal dat hij weg was zodra we ergens aankwamen

Nu is de klacht duidelijk! Dank je!

graag gedaan!

Ik heb de reis naar Suriname in sept. 2009 gemaakt en kan vertellen dat de reis nu aan een andere organisatie in Suriname is uitbesteed en dat het echt een super reis was. Oke, we hebben wel eens een uurtje moeten wachten of dat het progamma (in overleg met de groep) gewijzigd of in een andere volgorde werd gedaan maar dit werd altijd goed geregeld. Ook was er meer dan genoeg eten.

Hier dus een super ervaring naar Suriname.

Gelukkig dat het nu wel goed gaat, want Suriname is een erg mooi land. In ieder geval goed dat ze van Surinaamse organisatie veranderd zijn, die onze reis toen iov Djoser organiseerde bakte er in ieder geval helemaal niets van. Misschien hebben de klachten dan toch wat opgeleverd.

Hopelijk reageren ze nu ook beter naar de klanten toe op klachten.

ik ben in 2008 met djoser door canada getrokken, per 4 personen werd een eigen wagen gedeeld, dus je moet wel met uw medereizigers overeen komen.de hotels lagen vast maar de daginvulling was volledig vrij. De reisbegeleidster ging al enkele jaren naar canada en gaf suggesties wat er de moeite was en wat overroepen was. Heb er 1 van de beste vakanties ooit meegemaakt.Ik was wel de enige belg maar heb er een aantel nederlandse vriendinnen aan overgehouden

Ik heb in 2008 een rondreis door het westen van de USA gemaakt. Een geweldige reis, goede (amerikaanse) reisbegeleider, die veel leuke details wist te vertellen over de natuur en steden. Tevens wist hij de leuke plaatjes te vinden, waar de ‘normale’ toerist niet komt.

Op de terugreis hadden we 2 dagen vertraging (door noodweer). Hier kon Djoser uiteraard niets aan doen, maar toch stond er bij thuiskomst een bos bloemen klaar.

Geen negatieve ervaringen met deze organisatie gehad.

Hoi,

Ik ben momenteel aan het denken om een rondreis Nieuw-Zeeland en Fiji (28 dagen) bij Djoser te boeken.
Maar graag had ik willen vragen of iemand deze reis al gedaan heeft en wat zijn/haar ervaringen hierbij waren?

Is het een aanrader? Wat waren de positieve en eventueel negatieve punten.

Hopelijk krijg ik snel een antwoord.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Mountain

We hebben in augustus een rondreis met Djoser door Thailand gemaakt.
Mooie afwisselende reis, prima Nederlandse reisbegeleider en Thaise reisgids. De Thaise reisgids wist heel veel te vertellen en beiden probeerden de reis zo goed en leuk mogelijk te laten verlopen.
Ik zou zo weer met Djoser op pad gaan.

Hoi Mountain,

vraagje, wanneer ben jij van plan om deze rondreis te doen? Ben je alleen of met partner? Ik zit zelf naar de rondreis van Sawadee te kijken, die is in totaal 38 dagen met Fiji erbij, heb je net iets meer tijd om wat van NZ te zien. Nadeel van Djoser vind ik dat je als je in je eentje gaat dat er 800 euro bijkomt aan toeslagkosten.

Grtz 2-Tall

1 like

Hey Tootall,

Een exacte datum heb ik nog niet.
Maar het zou wssc voor eind dit jaar zijn (2010).
Waarom?

Het is idd duur als je een éénpersoonskamer wilt bestellen bij djoser, maar ik heb er dat wel voor over om een beetje privacy te hebben :slight_smile:
Na een drukke dag reizen denk ik dat ik graag alleen op mijn kamer zal willen zijn! :slight_smile:

Ik weet niet hoe dat bij iedereen zit? Kiezen de meesten voor een apparte kamer? Of vinden ze dat niet erg om met iemand anders/onbekend heel de reis door te slapen?

groetjes,

Dag Mountain,

Ik reis al een aantal jaren met Djoser (dus ik denk dat je me in de ‘tevreden’ categorie kunt scharen :slight_smile: ).
Gemiddeld kiezen de meesten voor het delen van een kamer, maar zijn er ook vrijwel altijd een paar die een kamer alleen hebben.

Allebei heeft zo zijn voor en tegens. Ik heb wel eens een kamergenoot gehad die me de neus uitkwam, maar het kan ook heel gezellig zijn en het begin van een goede vriendschap.

Als je zoals je zegt graag wat privacy wilt, zou ik zeker een kamer alleen aanraden. Je ziet de groep tenslotte al de rest van de dag.

1 like

Dag Marieke!

Dank u wel voor je antwoord!
Ik denk dat ik zoiezo een kamer alleen zal nemen, want ik denk dat het ook goed kan doen om even alleen te zijn als je gedurende een lange periode op reis gaat met een groep.

En heb jij mssc al de volgende rondreizen gedaan van djoser:

• Nieuw-Zeeland en Fiji
  • Indonesië: Java, Bali, Sumatra en Lombok
  • Dominicaanse republieken

Want ik zoek al héél lang naar iemand die me hierover meer informatie zou kunnen geven… wat zijn ervaring was gedurende die reis, hoe het eruit ziet ter plaatse enz.

Ik hoop echt dat er hier iemand me zijn ervaringen zal kunnen geven…
Want ik heb al veel opgezocht op internet via reisverslagen enzo, maar ik vind bijna niets of niemand die deze reizen al heeft gedaan…

Groetjes,

Mountain

Ik heb de reis naar Nieuw-Zeeland gedaan, exclusief de Fiji eilanden, in 2003.

Oktober/november, als me nog goed bijstaat…
Prachtig land, maar ik heb wel wat wisselend weer gehad (heel mooi maar ook af en toe koud of regenachtig).

Relaxte sfeer, mooie natuur. Pokke-end vliegen.

Hey Marieke,

Ik heb je een privé-bericht gestuurd. Heb je deze ontvangen?

groetjes,

Mountain

Yep, en beantwoord.

Wij hebben helaas niet zo’n goede ervaring met Djoser.
In 2007 hebben wij hier de 3 weekse rondreis, Sumatra, Java Bali gedaan.

Een opsomming van wat ons tegen viel:"
[ul]
[li]na een lange reis van NL naar Sumatra moesten we volgens het boekje nog maar even met de bus… helaas duurde deze reis 5 uur en kwamen we pas veel later aan dan de bedoeling was.[/li][li]De volgende dag om 7 uur vertrokken bij het hotel. De hele dag hebben wij in de bus gezeten richting ons 2e hotel. We hebben deze dag totaal 14 uur in de bus gezeten![/li][li]Tijdens deze rit hebben wij in een oncomfortabele bus zeer gevaarlijke situaties meegemaakt. De bus kreeg tijdens deze rit problemen met een rem op de achterwielen. Hiervoor heeft de chauffeur zelfs gestopt om dit probleem tijdelijk te verhelpen. Wanneer wij onze reisleider vroegen wat er aan de hand was negeerde hij onze vraag. Wij hebben toen zelf met handen en voeten aan de buschauffeur moeten vragen wat er aan de hand was! [/li][/ul]
Klachten over de reis(bege)leider:
[ul]
[li]Klachten over de reisleider:[FONT=Arial]Hij had geen ervaring met het begeleiden van reizen, dit was zelfs zijn eerste reis in Indonesië! Hij was 2 dagen eerder dan ons aangekomen en heeft alleen even op en neer gereisd naar het eerste hotel en weer terug.[/FONT][/li][li][FONT=Arial][FONT=Arial]Heeft ’s avonds tijdens een diner letterlijk te kennen gegeven dat het voor hem ook maar vakantie is. Ticket en overnachtingen worden door djoser betaald dus lekker makkelijk.[/FONT][/FONT][/li][li][FONT=Arial][FONT=Arial]Niet betrokken bij zieke reizigers.[/FONT][/FONT][/li][li][FONT=Arial][FONT=Arial]Kon geen uitstapjes regelen, terwijl hij dit wel zelf aanbood![/FONT][/FONT][/li][li][FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]Is totaal niet pro-actief. Onderneemt zelf geen actie, komt alleen op gang als groepsleden hem direct aanspreken.[/FONT][/FONT][/FONT][/li][li][FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]Lag tijdens de busritten te slapen![/FONT][/FONT][/FONT][/li][/ul]
[FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]Klachten over de accomodaties:[/FONT][/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial]
[ul]
[li][FONT=Arial]Kamers waren vies en stonken.[/li][li]Badkamers waren te vies om in te douchen.[/li][li]Bedden leken vaak niet verschoond.[/li][li]Handdoeken waren ontzettend vies en stonken.[/li][li]Meerdere malen geen warm water aanwezig[/li][li][FONT=Arial]Kamers lagen vaak aan een weg of open riool.[/li][li]In het hotel in Bandung keken we tegen een hoge muur met prikkeldraad.[/li][li]Het hotel in Pangandaran is vorig jaar nog getroffen door een tsunami. Wij vinden dat Djoser ons dit hotel niet had mogen aanbieden. [/li][li]Omdat in onze reis een dag Tuk Tuk geschrapt is hebben wij een dag langer in Jakarta door moeten brengen. [/li][/ul]
[FONT=Arial]Tijdens de reis hebben we een e-mail verzonden naar Djoser en onze klachtenkenbaar gemaakt. Ook onze medereizigers uit de groep hebben dit gedaan. Echter voelden wij ons niet serieus genomen aangezien wij een simpele kopie van een e-mail terug gezonden kregen die eerder naar een medereiziger is verstuurd. De klachten worden dus niet individueel behandeld. Het contact met Djoser vóór de reis vonden wij positief en erg duidelijk vooral de ‘mijn djoser’ pagina. [/FONT]

[FONT=Arial]DUS nooooooooooit meer Djoser voor ons! :mad:
[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]

1 like