Ervaringen met Shoestring

Informatie over Shoestring

Shoestring.nl biedt verre groepsrondreizen aan op basis van het vijheid-blijheid principe. We laten onze reizigers zoveel mogelijk de vrijheid om te gaan en staan waar ze willen op onze reizen maar zorgen er natuurlijk voor dat de reis gladjes verloopt.

Ons aanbod varieert van kampeerreizen in Afrika tot trekkings in Nepal en van boottochten op de Sunda eilanden tot een relaxte rondreis in Costa Rica. Onze site geeft online informatie over de beschikbaarheid en is voor klanten direct boekbaar. We verkopen direct aan klanten wat betekent dat er geen reisbureau’s tussen zitten.

Ervaring met Shoestring? Deel het hier!

Bekijk hier het hele reisaanbod van Shoestring

ik ben vorig jaar met shoestring naar india en nepal geweest en heb een heerlijke reis gehad
 qua periode van het jaar had ik een aantal dingen in het programma zelf anders gedaan omdat er nu buiten het seizoen niets te beleven was in vb nagarkot het was daar vooral koud en klam en alleen maar mistig :wink: Wat ik wel jammer vond is dat ze ons in een hele smerige nachttrein hebben gezet met veel muizen etc
 de 2e nachttrein schijnt stukken beter te zijn geweest maar die heb ik niet genomen want ben van kathmandu naar delhi gevlogen ipv trein. wat daaraan minpunt was, was dat onze vlucht niet door ging en ze ons voorhielden dat we diezelfde dag een vlucht kregen uiteindelijk toen we niet anders meer naar delhi konden was het paar dagen later en hebben we maar net aansluitende vlucht naar NL gehaald als zze ons meteen van dit op de hoogte hadden gesteld dan waren we wss allemaal met de trein gegaan


maar goed je kan leuk goedkoop reizen en je hebt lekker veel vrijheid om dingen zelf te ondernemen

Ik ben tot nu toe twee keer met Shoestring naar China geweest en ga half mei ook met hen naar Japan. Tot nu toe weinig reden tot klagen gehad. Tijdens de eerste reis ging weliswaar erg veel mis (paspoorten in slaaptrein “verdwenen”, vlucht vertraagd, boot met panne midden op Erhai-meer, bagage die uit bus valt, probleem met boeking trein, om maar even de ergste zaken te noemen), maar alles is uitstekend verholpen. De tweede reis verliep gelukkig een stuk soepeler, maar toen een stel tijdens een 27 uur durende treinreis te horen kreeg dat een van de ouders ernstig ziek was werd alles ook uitstekend geregeld, de volgende ochtend vlogen ze direct naar huis.

Over de reizen op zich ben ik ook zeker enthousiast, het is weliswaar niet luxe, maar daar is de prijs dan ook zeker naar. De hotels zijn weliswaar simpel, maar wel schoon en over het algemeen prima gelegen.

De reisleiding vond ik in beide gevallen ook prima, en dan doel ik niet alleen op de al eerder genoemde problemen. Doordat het locals zijn kunnen ze je van veel nuttige informatie voorzien en ook regelmatig dingen “regelen”, wat vooral met de diverse treinreizen soms erg praktisch bleek. Wel is de afstand tussen de reisleider en de groep wat groter dan met een Nederlandse reisleider, er blijft nu eenmaal wel een flink cultuurverschil.

Er wordt een beperkt aantal (optionele) excursies aangeboden, verder is er erg veel vrijheid, je word zeker niet de hele reis aan het handje meegenomen. Maar als bijvoorbeeld iemand gelezen heeft dat je ergens een ballonvaart zou kunnen maken dan wordt ter plekke een excursie geregeld, geen enkel probleem.

M’n volgende reis naar Japan heb ik met een week verlengd, hoewel dat op zich geen probleem was merkte ik wel dat ze daar minder op ingesteld zijn. Het meeste contact ging via de email, de informatievoorziening ging prima, maar toen het op boeken aankwam kreeg ik ineens met meer mensen te maken. En toen er nog een op zich klein foutje werd gemaakt met nog meer mensen. En al die mensen gingen ineens toch enigzins langs elkaar heen werken. Maar uiteindelijk is ook dat allemaal goedgekomen


Ik ben heb in de zomer van 2007 met Shoestring de Mayaroute gedaan (Mexico, Guatemala, Honduras en Belize). De reis duurt eigenlijk 23 dagen maar we hebben hem verlengd met 3 daagjes. Ik ben erg tevreden over Shoestring! We kregen een leuke, jonge, Nederlandse reisleidster die veel ervaring had in dit gebied. De groep bestond toevallig uit bijna allemaal mensen tussen de 18-28 jaar. Het verlengen van de reis was ook binnen no time geregeld! Bij het boeken van de reis gaven we aan dat we wilden verlengen, waarop we van Shoestring een mail kregen dat we binnen 14 dagen een voorstel zouden ontvangen. Wij waren echter nogal nieuwsgierig of het zou lukken en hebben ze binnen een dag al gemaild en toen konden ze ons gelijk al een goed voorstel aanbieden. Prima hotels, mooie afwisseling van cultuur, natuur en ontspanning. Al met al een geslaagde reis!

ik ben vorig jaar een weekje naar Jordanie geweest met Shoestring
Ik ga niet lopen muggensiften op wat fout is gegaan. Dat hoort nu eenmaal bij reizen en niet alles is tot in de puntjes te regelen van te voren. Vertragingen kunnen voorkomen net als een jammere ligging van je kamer.
Het is goedkoop en de accomodatie is dat ook af te zien. ik heb daar geen moeite mee.

Wat ik wel merkte is dat de locale gids inderdaad door een cultuurverschil niet altijd begreep wat we wilde of bedoelde. dat was wel eens jammer
Echt jammer was dat hij ons verbood om alleen naar Petra te gaan terwijl in het programma van Shoestring staat dat je die dag zelf vrij mag indelen.
Dit was een typisch gevalletje van commissie scoren voor de gids.
Heb ik normaal ook geen moeite mee als ik maar niet verplicht word om dingen te doen waar ik geen zin in heb
en die volgens het programma optioneel zijn.

Hoi,
Heeft iemand ervaring met shoestring en de landen, Mexico, Guatemala,Honduras,Belize,Costa Rica, Nicaraqua en Panama? Ben van plan om in juli met een groepsreis die kant op te gaan.
Gr

Hoi,

Met Shoestring naar Jordanie geweest. Topreis, met een topgroep en een topgids.

Groet,

Ton

Hoi,
Heeft iemand ervaring met de reis van Shoestring naar Laos, Vietnam en Cambodja?
Ik ben van plan om in juli met een groepsreis daarheen te gaan en ik twijfel tussen de reisorganisaties Shoestring en Baobab, vandaar.
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Groetjes, Jamie

hoi,

heeft iemand ervaring met de reis 24 dagen midden amerika overland (CR, NIC, GUA, HON, MEX)?
lijkt mij geweldig om al die landen te zien maar ik twijfel over de reisafstanden.

groet,
frederieke

Hallo

Afgelopen jaar met Shoestring naar Marokko geweest, wat super goed geregeld allemaal. eenvoudig maar goed. Onze gids was een beetje paranoia mbt waar je wel en niet moest eten, drinken en souvenirs kopen maar we hebben ons eigen plan getrokken en dat beviel uitstekend!

komend jaar weer maar dan 2 weken China.

Iemand met ervaringen van deze reis?

Groetjes Mini Mar

Dat is waarschijnlijk het rondje Beijing - Pingyao - Xi’an - Yangshuo - Guangzhou? Die heb ik in 2007 gedaan, na een jaar eerder ook al de 3-weekse reis te hebben gedaan. Is me ook toen weer erg goed bevallen, zoals je zelf over Marokko al aangeeft, eenvoudig maar goed. Uiteraard is twee weken te kort voor een land als China, maar op zich heb je met die reis overal genoeg tijd om het nodige te zien, het is niet alleen maar van hotel naar hotel racen met snel nog even een excursie tussendoor.

Zo’n paranoïde reisleider herken ik ook wel een beetje, vooral van mijn eerste bezoek aan China. Dat moet je een beetje aanvoelen, weten wanneer je zijn/haar raad moet opvolgen en wanneer je het er best op kan wagen.

1 like

Klinkt positief! Goed om te horen.

Ik heb voor het eerst een reis geboekt bij Shoestring naar Indonesie (Sumatra-Java-Bali). Heeft iemand al eerder deze reis gemaakt?

Het wachten is nog op 1 boeker, voor een gegarandeerd vertrek.
Geen prettig gevoel, volgens Shoestring hoef ik me geen zorgen te maken!

Rebecca.

Ik wil graag naar Suriname, maar ben geen groepsreizen gewend en daarom leek Shoestring me wel wat gezien het vrijheid blijheid principe. Het programma lijkt alleen toch wel druk, iemand ervaring?

Ik heb van het zomer een rondreis gemaakt door zuid afrika, namibie, botswana en Zambia. Het was echt een geweldige reis. De chauffeur moest veel rijden, soms te veel. Ik vond dat soms niet verantwoord voor hem en erg zwaar! Ze zeiden dat het normaal gebruikelijk is dat er twee chauffeurs zijn dit was nu niet zo. De chauffeur die we hadden deed dit werk al een tijdje en wist ook veel te vertellen! Als er iets geregeld moest worden deed de chauffeur dat meestel i.p.v de reisleidster. Echt een geweldige man. Onze reisleidster wist daar en tegen weinig te vertellen tijdens de rondreis. Dit wisten wij van te voren, maar toch vond ik het wel erg jammer Wel had ze reisboeken mee dus dat maakte het wel een beetje goed. De reisleidster was vaak heel chagrijnig dit vond ik echt niet kunnen.

Maar voor ons mocht dat de pret niet drukken! we hadden een geweldige groep en het was echt een super reis! wij zouden het zo weer doen. Sterker nog we missen de groep en iedereen in Afrika nu al!

Ik ben in 2008 met shoestring naar noord-India geweest. Een heerlijke reis die het echte India liet zien dus geen verwesterde toestanden.Het was een spirituele reis die zodang niet meer bestaat maar de plekken aandeed waar ik graag naar toe wilde zoalso.a. Risikesh en Dharamsala.We hebben in armoedige (met een beslapen bed)maar ook wat betere hotels geslapen.Het liet ons India zien zoals ik graag wilde.Een super herrinnering !

Hebben net een reis met Shoestring achter de rug naar Zuid India. De reis op zich verliep goed met een leuke groep. Heel veel mooie dingen gezien en plaatsen bezocht. Prijs kwaliteit zat het goed al vonden we sommige hotels toch wat ‘goor’. Minpunten waren onze reisleidster (heel vriendelijk) maar die organisatorisch zwak uit de hoek kwam. Wij vertrokken 's ochtends nooit voor 7 uur 30 wat te laat was voor verre verplaatsingen, met gevolg dat we vaak toekwamen na invallen duisternis. Heel lange reistijden die niet klopten met informaties gegeven in de reisbeschrijving. Bvb van Hassan naar Hampi hebben we 14 uren gereden daar waar beschrijving en reisleidster het hadden over 8 uurtjes.

Ik heb in 2009 de Transsiberië-Express + China-reis gemaakt met Shoestring.

Erg goed bevallen, geweldige groep en onze reis begeleider in China was heel erg leuk. Hij wist ook veel te vertellen over het land en nam ons ook mee naar bijzondere plekken die niet in de reis gepland stonden.

Eenvoudige, maar daarom zeker niet mindere, accommodaties. Ook de treinreizen waren prima! Shoestring had op een bepaald traject de verkeerde treintickets geboekt, toen mochten we een nachtje eerste klas ipv hardsleeper.

Ik ben aan het overwegen deze zomer weer een reis te maken met Shoestring, alleen welke dat het word weet ik nog niet helemaal zeker


hoi,

Ik wil dit jaar ook die reis gaan doen en ik zit ook te twijfelen tussen baobab of shoestring.
Heb jij inmiddels deze reis al gemaakt? En wat was jou keus? Hoe is het bevallen?

groetjes Marlou

Over welke reis heb je het Marlou? er zijn er meerdere die hier genoemd worden. Er is vast wel iemand die al je vragen wil beantwoorden.

Afgelopen jaar ben ik met shoestring naar China geweest, mij is het goed bevallen. Zowel de reis als shoestring. absoluut geen klachten over hen.

wat mij bij shoestring opvalt in de reisomschrijvingen is dat er heel veel vrije tijd is. Dit kan natuurlijk een voordeel zijn, maar impliceert toch veel bijkomende kosten als je iets wilt gaan doen?
Als je de prijzen ziet dan vind ik de reizen erg goed geprijsd, maar aan de andere kant zijn er met alle vrije tijd en alle optionele excursies toch veel verborgen kosten?
wat zijn jullie ervaringen daarmee?