Ervaringen met Shoestring naar India

Lieve reisgenootjes,

Volgend jaar wil ik een rondreis maken naar India met een reisorganisatie.
Na heel veel speurwerk zat ik te twijfelen tussen de reisorganisatie Sawabee of Shoestring. Nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met Shoestring naar India?
Ik heb namelijk gelezen dat Shoestring heel laat is met het regelen van een visum en het retourneren van paspoorten. Hebben jullie dit met Shoestring ook gehad?
De site en de programmas zien er wel heel veelbelovend uit. Ook komt Shoestring als een van de beste uit de bus, als je vergelijkt met andere reisorganisaties.
Maar ik zou het fijn vinden om jullie ervaringen met Shoestring naar India te horen?!

Groetjes! :dag:

Shoestring doet over het algemeen niet aan nederlandse begeleiders, dus je krijgt er een indier bij die engels spreekt, van de lokale agent waar Shoestring de reis bij heeft ingekocht. Dat is denk ik 't grootste verschil met Sawadee… Ik heb een 2 weekse rondreis gedaan met Shoestring in India, is me prima bevallen. Het visum gedeelte hadden ze gedaan via het visum bureau in Amsterdam, https://www.visumonline.nl/ en dat ging prima voor zover ik nog herinner (was 2007)
De begeleider was een indier die prima te verstaan was, hij vroeg wel dagelijks of iedereen comfort-table (nadruk op table…) was ipv comfortable.

Ik ben net terug van een reis door India en Nepal met shoesting. Misschien dat het in 2007 (toen mrweird ging) anders was maar nu is de lokale agent Kuoni Destination Management. Shoesting is een onderdeel van Kuoni. De visa worden nu geregeld door visum2GO, had ik geen enkel probleem mee.

De reisleider die wij hadden sprak goed engels. Wou ook echt wel afwijken van het excursieprogramma als we als groep wat wouden zien of juist overslaan. We hadden een kleine groep dus dat ging redelijk makkelijk.

Hij beheerde ook de fooienpot voor bagage-dragers / toiletten enz. Daar deed hij ook kleine extra’tjes van. Zoals een stop bij een kraampje langs de weg voor wat vers fruit. Aan het eind van de reis had hij een overzicht waar hij iedere roepie aan had uitgegeven.

De restaurants leken altijd betrouwbaar, zag er schoon uit. Niemand in onze groep is echt ziek geworden van het eten. Een paar dagen wat buikkramp heb je vrij snel te pakken.

De hotels waren eenvoudig tot heel basic. Warm water was er lang niet altijd.

Hou er rekening mee dat je bij shoestring heel veel vrije tijd hebt. Eigenlijk zijn alleen de tickets, overnachtingen en het vervoer tussen de hotels geregeld. Er word in iedere plaats wel één of meer excursie’s aangeboden, maar daar kun je voor kiezen. Boek je vooraf geen enkele excursie bij, dan ben je dus de hele reis aan het bijbetalen. Voordeel is dat je geen excursie’s betaald die je toch niet wilt doen.