Ervaringen met Shoestring, Summum en Koning Aap

Ik ben van plan om volgend jaar september/oktober de reis Peru en Bolivia te gaan maken.
Zijn er mensen die deze reis met bovengenoemde reisorganisaties hebben gemaakt?
Graag zou ik hierover uw ervaringen willen lezen.

Groetjes,

hoi, mijn naam is davy vanhorenbeek en ben 3 maand door zuid amerika gaan trekken en dus ook door peru en bolivia. Ik heb gekozen voor gap adventures als reisorganisatie en is een absolute aanrader ! alles tot in de puntjes geregeld en zeer veel vrijheid. Met shoestring ben ik naar maleisie geweest en is minder goed meegevallen, shoestring lijkt goedkoop maar er komen zeer veel verborgen kosten bij ter plaatse zelf en daardoor is het duurder dan bijvoorbeeld djoser waarvan ik trouwens ook zeer tevreden was.Ook riksja online is zeer goed, maar is niet in groep dus ideaal als je met een partner of met een paar vrienden gaat.
summum ken ik niet en koning aap lijkt mij zeer duur maar hier heb ik geen persoonlijke ervaring mee.
Alvast een prachtige reis gewenst

1 like

Ik heb zelf geen ervaring met deze organisaties maar er zijn wel sites op internet waar je ervaringen kunt lezen van reizigers die wel met hen op vakantie geweest zijn. Op Reisgraag bijvoorbeeld:
Shoestring: 8,3
Summum: 8,4
Koning aap: 6,4

Zelf ben ik ooit naar Brazilie geweest; maar dit was met Fly Brazil. We zaten met een groepje van 6 personen en hadden begeleiding van 2 mannen die in Brazilie wonen. Op die manier leer je het beste het land kennen.

1 like

hallo

Wij zijn in 2008 met Shoestring naar peru geweest en in 2009 naar india / nepal, beide keren erg goed bevallen, goed georganiseerd. Accomodaties prima (helemaal in Peru) en de mogenlijkheid om zowel in groeps as individueel verband wat te gaan doen. Ik vond het erg leuk dat we een lokale gids hadden die veel over het land kon vertellen.

gr chantal

1 like

Hoi

Afgelopen oktober ben ik met Shoestring naar Bolivia en Peru geweest. Dit is erg goed bevallen en zeker aan te raden. Meerdere keren met Djoser op vakantie geweest en ook altijd goed bevallen. Omdat mijn voorkeur uitging naar de route die Shoestring aanbod, Djoser al vol was geboekt en er een enorm prijsverschil was heb ik toen de keuze gemaakt voor Shoestring.
Let Op! Bij de reis die Shoestring aanbied leg je veel kilometers af in 3 weken tijd, in de route die Djoser aanbied is het qua kilometers wat minder. Bij beide reizen bezoek je andere steden/ gebieden, ik zou zeker naar de route kijken voordat je een keuze maakt.

Angele

1 like

Ik heb geen ervaring met die reis, maar wel met een andere reis.
Ik ben naar Zuid-Marokko en India&Nepal geweest via Shoestring.
Ik vond Shoestring een leuke en vooral goede reisorganisatie.
Lowbudget, lekker vrij (dus niet zo’n heel strak programma), voldoende aanbod gedurende de reis.
Ik zou Shoestring zeker wel een 8 geven als punt.

groetjes
Najia

1 like