Ecuador - 24 dagen Rondreis: Shoestring

Hallo,

ik zou graag een groepsrondreis naar Ecuador boeken.
Toevallig kwam ik via internet terecht bij: Shoestring, djoser, sawadee, summum, Koning Aap,…

De reis die Shoestring aanbied vind ik - naar m’n eigen verwachtingen toe - de mooiste.

Heeft iemand enige ervaring met Shoestring?
Is dit een goede reisorganisatie?
Wat ook blijkt is dat bij Shoestring deze reis ongeveer 2OO euro minder dUur is dan bij de andere organisaties??? (Rekening houdend met wat inclusief en exclusief is natuurlijk)
Reden??

Of heeft iemand zin in deze reis?

Vertrek: 8 juli.

Groeten en dank bij voorbaat,

Canon (meiske, 23j, België)

Hai,

Ik ga ook met Shoestring naar Ecuador
Ik heb gekozen voor de 24-daagse reis,
en gaan op 29 juli weg.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik een rondreis ga doen,
dus kan je verder ook niet veel vertellen over Shoestring.
Wel dat er tot nu toe 4 personen zijn die geboekt hebben, dus nog 2
voordat de reis definitief is. Tot nu toe hebben we een jonge groep,
met boekers van 21,22,25 en 30 jaar.

Groetjes,
Erik

B.beste,
Ecuador is een goede keuze.
U zal zeker in contact komen met het Amazonewoud. Kijk op mijn site: http://www.bloggen.be/erico
Hier zal u ongetwijfeld enkele nuttige tips vinden die u van nut zullen zijn tijdens de tochten in de natuur.
Veel reisgenot.
Spijtig kan ik over Shoestring niet oordelen. In Nederland is vooral Summum een uitstekende reisorganisator.
Eric

Eric,

Bedankt om te reageren,

Ik zal zeker uw site eens bekijken!

Canon

Hoi Canon,

Ik heb geen ervaring met Shoestring, ik begeleid freelance wel eens Koning Aap, en andere Nederlandse reisorganisatie’s door Indonesie en Zuid Oost Azie.
Het typische aan Shoestring wat ik weet is dat zij zich richten op een jonge doelgroep, en altijd gebruik maken van lokale reisbegeleiders want goedkoop.
Dit levert wel eens problemen op voor de lokale agenten van de organisatie’s terplekke; communicatie van lokale reisbegeleider naar groep, cultuur/mentaliteits verschil…de lokale agent moet het eea dan gaan oplossen.
De lokale agenten moeten te pas en te onpas veel dingen regelen. Vaak is het enthousiast jong publiek wat voor weinig veel wil hebben, gebeurd er in de eerste week van een georganiseerde reis een paar keer iets waar dan door slecht communiceren een afstand wordt gecreeerd naar de lokale reisbegeleider vanuit de groep dan komt dat niet zo gauw meer goed en logischerwijs ga je dan een klachtenformulier invullen, en eventueel een geschillencommissie inschakelen, want je hebt betaald en wil je gram halen individueel of als groep tegen de organisatie.

De reisbegeleider is in georganiseerde reizen belangrijk. Vraag even na bij Shoestring, bel ze even op en vraag de ins and outs.