Welke Reisorganisatie?

Mijn vriend en ik willen in april/mei 2006 een georganiseerde rondreis van 3 a 4 weken door Mexico gaan maken. Waarschijnlijk door Zuid-Mexico (gecombineerd met Guatemala/Honduras/Belize), maar misschien kiezen we voor Noord-Mexcio. We hebben al een hoop brochures in huis gehaald, van o.a. Koning Aap, Djoser, Shoestring en Summum. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met één van deze of andere reisorganisaties. En hoe is dat bevallen?
Alvast bedankt voor de info. :slight_smile:

Ik ben zelf gegaan, wat erg goed mogelijk is (en misschien wel leuker)

Maar dat vraag je niet… De vier reisorganisaties die je opnoemt zijn allen goed. Djoser heb ik veel goede verhalen over gehoord.

Ik zou meer naar het programma kijken wat ze aanbieden.

En ik zou ik niet zijn als ik niet zou zeggen: vergelijk alle programma’s en maak zelf je route… wel zo leuk… :wink:

Bedankt voor je reactie. Wij kiezen toch liever voor een georganiseerde reis! En ik denk dat 't inderdaad een kwestie wordt van programma’s vergelijken.

Hoi Viola,

Ik heb vorig jaar met de OAD een rondreis door Mexico gemaakt en deze was echt fantastisch! We zijn in Mexico-stad begonnen en zijn in Cancun geeindigd, waar we nog een week ons lekker hebben laten verwennen in een all incl. hotel. Mocht je vragen hebben hoor ik het wel!

:stuck_out_tongue:

Hier nog een aantal organisaties waar je naar kan kijken.

WRC Reizen
www.trekamerica.com
www.gapadventures.com
Tuna Fish
www.travelsource.nl
www.vakantiekoning.nl

Wouter

Bedankt voor al jullie info.
Ik heb inmiddels aardig wat brochures doorgespit en heb nu een goed beeld van wat alle organisaties aanbieden.
De reizen van Shoestring en Koning Aap spreken mij op dit moment 't meeste aan. :slight_smile:

Hoi,
Shoestring en Koning Aap zijn één en dezelfde organisatie.

Check eens Sawadee reizen, www.sawadee.nl
oa 24 en 30daagse reis mexico/guatamala/belize (honduras) zij bieden een heel goed programma, en als je dat gaat vergelijken met bv Shoestring kom je op meer bijzondere plekken, in aanraking met plaatselijke bevolking en logeer je op bijzondere plekken en verblijf je bv naast de ruines ipv dat je ze onderweg bezoekt.
Daarnaast is de prijs ook primA.

groet
Asje

Hallo Viola,

We reizen al zo’n 14 jaar met zijn tweetjes, maar Ethiopië en Tibet hebben we georganiseerd gedaan met Koning Aap. Beide keren is dit zeer goed bevallen. Perfecte opbouw, kleine groepen, en een goede begeleiding.
Mexico kun je in mijn ogen heel goed zelf doen, maar ik kan me voorstellen dat je er door bepaalde redenen (tijd, taal, geregel) tegenop ziet.
Het voordeel van georganiseerd reizen is vooral tijd; zeker in landen waar het openbaar vervoer minder goed geregeld is. Bovendien weet je van tevoren vrijwel exact wat de reis je gaat kosten. Het “zakgeld” advies dat gegeven wordt is behoorlijk realistisch.
Het nadeel vind ik dat het avontuur-gevoel sterk wordt verminderd. Alles is nl geregeld, er zijn geen verrassingen meer; de route staat vast, je reist de hele tijd met dezelfde mensen (kan ook gezellig zijn) en je hebt minder contact met de plaatselijke bevolking (vaak eigen vervoer). Alles is een beetje minder spontaan.
Maar laat je vooral niet teveel door anderen beinvloeden; het is jouw reis. Je moet doen wat jezelf het prettigst vindt.

Veel plezier met de voorbereiding,
Mariëlle

Nou, de reis is inmiddels geboekt. Op 28 april vertrekken we met Koning Aap voor 29 dagen naar Mexico, Guatemala en Honduras. Ik heb er ontzettend veel zin in! :slight_smile:

Je kan ook contact op nemen met m’n zus www.Solanatours.com. Is een NL reisorganisatie in Playa del Carmen. Zij heeft jaren groepen begeleid voor Shoestring. 5 jaar geleden is zij voor haar zelf begonnen. Ze weet de weg daar heel goed.
Groet Alex