Dank jullie wel allemaal,
nou op hoop van zegen dan maar.
Inmiddels hebben ze nu wel maaltijden gezegt te betalen.
Zakgeld wat teven op papier staat.
daar zijn ze nu al ruim 3 weken weer over aan het zwoegen.
pffffffffffff nou stel dat ik nu gewoon een klant was lkkre indruk.
je wilt toch dat iemand volgende keer weer boekt neem ik aan.
je wilt reclame anders ga je niet een reis weggeven ,
mmmm nog 26 dagen voor vertrek …* zucht*
Ja, Baobab kan wel een mooie brochure heben en zeggen dat er geld naar goede doelen gaat, maar op onze reis werd het geld voor het goede doel afgeleverd aan de lokale agent, terwijl de hele groep het geld zelf wou geven aan het kindertehuis. Na de reis hebben wij zelf contact gezocht met het weeshuis en watbleek? Ze hadden niks ontvangen! Het blijkt dus dat Baobab en hun agent samen over de ruggen van straatkinderen geld proberen los te krijgen en daarmee hun eigen salaris opschroeven. We zijnvan plan hier een zaak van te maken, maar wanneer er mer mensen zijn die dergelijke ervaringen hebben, dan horen we het graag. Hoe meer klachten en bewijzen over deze schandalige fraude, hoe meer kans om Baobab aan te pakken. Nooit meer met deze oplichters mee…
Een keer weg geweest met Baobab. Reisleider was niet goed had zelf vakantie, dit idee had ik over hem. Hij had zijn vriendin uit Kenia meegenomen, en bestede meer tijd aan haar dan aan de groep , Ook allerlei perikelen onderweg werden door hem niet goed opgelost zoals problemen met een zeer slechte overlandtruck deze was erg budget(Tembo expeditie), vergeleken met andere bedrijven. Koppeling diverse malen kapot ,deur kon niet geopend worden van binnen uit,lekte brandstof,bedrading branden door, enz enz en achteraf werd erg begriploos gereageerd en puur op juridische argumenten geacteerd. Slechte smaak aan over gehouden en we zullen er dus nooit meer mee gaan met Baobab .
Nou inmiddels moet ik het volgende melden,
Baobab heeft excuus aangeboden.
En het personeel van baobab heeft zich na vele telefoontjes van onze kant wel ingezet.
En hebben inmiddels gedaan wat ze beloofd hadden.
Het zakgeld is inmiddels keurig gestort.
Het was bij ons puur een principe kwestie, als je iets beloofd hoor je je afspraken na te komen.
Al is het jammer dat er eerst zo’n strijd is geweest.
Maar we hebben nu wel zoiets van we geven het een kans.
Ik zal zeker na onze reis verslag doen.
Ik hou jullie op de hoogte …
:vak02:** Tot na de vakantie …**
Het personeel van Baobab heeft wel ingezien dat de naam van de reisorganisatie zo negatief in het nieuws is gekomen. Ik hop voor jullie dat het allemaal goed opgelost wordt.
Ik kan alleen niet zo begrijpen dat een reisorganisatie dit zover laat komen, ze moeten toch weten dat mensen meteen naar fora gaan op het internet om te klagen.
Succes verder!
Frank
Ik ben met Baobab naar Zuid-Afrika geweest. Tijdens deze reis hebben wij gebruik gemaakt van een locale organisatie, waar zij dus hun reis weer inkopen. Tijdens deze reis werden dus ook vervoersmiddelen gebruikt die totaal niet aan Nederlandse maatstaven voldoen, maar die ze in Afrika nog gewoon laten rijden.
Nu is pech onderweg niet zo erg, dat kan iedereen overkomen. Maar bij onze bus zijn tijdens een ritje door de bergen, opweg naar beneden van een berg, de remmen doorgebrand (of iets dergelijks). Lees: je gaat met een grote touringcar ban een berg naar beneden, haarspeld bochten met buiten de bocht eigenlijk alleen maar clif. Dus onze chauffeur wilde eerst de bus in een vangrail parkeren… gelukkig kwam onze reisleider er snel genoeg achter dat zo’n vangrail onze bus nooit ging houden en heeft hij de chauffeur opgedragen om de bus tegen een rijtje bomen aan te ‘parkeren’. Oftewel: we reden met de bus tegen de bomen aan, bomen hielden het echter niet meteen, pas na zo’n 100 meter kwamen we tot stilstand. Wij meteen allemaal eruit zo snel als we konden, de bus rookte als een dolle, en we zijn uiteindelijk zo’n 50 meter van een clif tot stilstand gekomen.
Dat was op dag drie van de vakantie… Toen werden we opgehaald door een andere bus, van een groep die in de buurt was, en dat was dus een prachtige nieuwe bus… vraag je je toch af waarom wij het met een oude en kapotte bus moesten doen. Anyway… we hebben tidjens de reis nog drie keer pech gehad en in totaal met drie verschillende, allemaal even oude, bussen gereist.
En wat doet Baobab als je op een van hun reizen net aan de dood bent ontsnapt… NIETS (ja, we kregen een bosje bloemen… maarja, wij willen gewoon dan ze die bussen niet meer laten rijden)
Ik raad dan ook ten zeerste af om met deze organisatie naar Zuid-Afrika te gaan. Een van onze reisgenoten had op dezelfde reis een aantal jaar daarvoor ook al veel bus problemen meegemaakt. Het is dus blijkbaar ook geen uitzondering.
Dat is mijn ervaring met Baobab… en dat blijft de enige ervaring die ik ooit met die maatschappij ga krijgen.
wat een verhaal dat geloof je toch niet,
idd erg apart met zulke oude bussen.:disgust:
Mijn ervaring achteraf is well goed geweest.
en tuurlijk zin er wel wat puntjes.
maar we hebben een heerlijke reis gehad, en na alle toestanden hebben ze we hun best gedaan.
de hotels waren goed ( behalve 1 die was minder)
wel erg lange reis dagen voor kinderen.
maar al met al een fijne reis.
:wereld:
Ik schrik van alle negatieve reacties en snap er weinig van. Vorig jaar in 2008 in Zuidelijk Afrika gekampeerd met Baobab en een fantastische reis gehad. Reisbegeleider, maar ook chauffeur en kokkin waren top! Voor mij is Baobab dé reisorganisatie om een leuke reis mee te beleven, zonder te veel luxe. Back to basic. Ik had 1 opmerking op de reis (inchecken op Schiphol verliep niet goed, KLM had overboekt, maar daar kan Baobab weinig aan doen) en die is zeer goed opgelost. Niets dan lof voor een goede organisatie!!!
Hoi,
Is er iemand die ervaring heeft met de groepsreis van Baobab naar Indochina-Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam?
Ik ben van plan om in juli met een groepsreis daarheen te gaan, maar ik twijfel tussen de reisorganisaties Baobab en Shoestring…
Alvast bedankt!
Groetjes, Jamie
Al met al hebben we een fantastischie reis gehad,
Met een goede gids die veel vertelde en perfect nl sprak .
Goede acomodaties dus na de enige onenigheden vooraf kunnen we terug kijken op een prachtige vakantie .
Jeetje, wat een negatieve reakties!
heb zelf 3x Baobab gereisd (campeer zuiderlijk Afrika, Peru, patagonie) en is allemaal goed gegaan. Leuke herinneringen.
Behalve de reisleider Patagonie ene JP genaamd.
en nee, het is niet allemaal luxe maar back to basic.
en ja, je hebt te maken met locale mentalitiet en vervoer maar dat maakt juist het ‘avontuurlijke’ (behalve dan de kapotte remmen in de bus).
en nee, ik reis niet meer met Baobab of andere organisatie. Waarom? vanwege de altijd mopperende NL’ers.
Dus,… is Baobab nu zo achteruit gegaan of zijn wij NL’ers zo verwend?
Edwin
wie heeft ervaring met deze reis van baobab Rondreis Oost-Afrika hoogtepunten Safari?
@marlou85
Wij hebben vorig jaar de Oost-Arfika reis gemaakt met Baobab, en hebben een super reis gehad. De reisleider was fantastisch, wist veel te vertellen over de landen. Dat is natuurlijk op zo’n reis wel belangrijk.
Onze reisleider heeft de ontstane problemen (iemand die binnen 24 uur naar huis moest) keurig opgelost.
De oost-afrika reis is wel echt back to basic, maar dat maakte het juist leuk. Midden in de natuur, met 's nachts een leeuw naast je tent.
Vanuit de organisatie van Baobab geen problemen ondervonden. En ja, de voorzieningen daar zijn wat minder dan hier, maar dat is ook je verplaatsen in het land.
Hallo,
Onze ervaringen met Baobab zijn ook niet al te best en dan zijn we nog niet eens aan onze geboekte reis begonnen!!!
Eerst heel klantvriendelijk ontvangen en informatie verkregen over onze toekomstige reis naar Argentinie.
Vervolgens krijgen we door een fout van Baobab het verzoek dat we 100,00 Euro extra moeten bijbetalen, omdat onze namen verkeerd zouden staan vermeld. Via telefonisch contact met zeer agressieve en klantonvriendelijke medewerksters, door dreiging met rechtsbijstand en goede argumenten kunnen bewerkstelligen dat we uiteindelijk nog maar de helft moesten betalen. Beloofd iets te gaan worden over een paar maanden als we daadwerkelijk gaan vertrekken.
Hou jullie op de hoogte!!!
En nog een reactie van mij. In september een reis naar Cuba gemaakt met Baobab, de 2e reis met deze organisatie. Opnieuw is het zeer goed bevallen. Een Cubaanse en Nederlanse reisleider en zij konden ons veel informatie geven over het leven op Cuba. Dat was écht een meerwaarde. Verder veel contact gehad met lokale bevolking (ook door de kennissen van onze reisleider). Goed reisprogramma, genoeg vrije tijd. Keuze of je met de groep mee wilt of niet (bijv. stadsrondleiding). Ik heb, ondanks dat het een hotelreis was (hou zelf meer van kamperen), niet het gevoel om echt in hotels te zitten. Kleinschalige hotels en bungalows. Het gaat meer om de locatie dan om een vijfsterren hotel. Voor mij weer een prima reis met avontuurlijke reisorganisatie!
Ik vind de verhalen over kapotte afgeragde bussen wel alarmerend (ben dat ook op andere sites tegengekomen).
Back to basic is in mijn ogen echt héél iets anders dan je laten vervoeren in een levensgevaarlijke bus.
ik zou graag de reis Thailand, Loas,vietnam en cambodja willen doen via Boabab! heeft iemand deze reis via Boabab al eens gedaan?
Hoe is de reis bevallen?
In september met Baobab naar Zuid Afrika geweest.
Reisleider Johan Nel was goed, wist veel te vertellen en er viel veel met hem te overleggen.
Accommodaties waren verrassend en bijzonder, de meeste in positieve zin.
Twee accommodaties waren ondermaats, in St Lucia erg vies en nabij Drakensbergen een spookhotel dat echt aftands was, Alles kraakte en lekte. Ik stond een keer te douchen en toen bleek het water door het plafond naar beneden te komen.
Jammer was dat er voor een kleine bus was gekozen met weinig ruimte. Ik had liever iets meer betaald en dan een grotere bus.
Er waren veel lange reisdagen en dat staat niet vermeld op de site.
Wel zat er airco in de bus, aangekondigd was dat dit niet het geval was.
Wat wij als heel vervelend hebben ervaren is dat wij niet op de hoogte waren van het feit dat we op de terugweg een tussenvlucht hadden van Kaapstad naar Johannesburg. Dit stond nergens vermeld, er stond alleen, u vliegt van Kaapstad naar huis. Ja,ja, erg slim geformuleerd.
Enne oh ja, de gemiddelde leeftijd was erg hoog.
Het blijft voor ons bij 1x Baobab.
Reisleider was Arjan Westra,:mad:
http://www.travelsitejohnenhannie.nl/
ik schrik van de ervaringen die ik hier lees. Wij zijn vorig jaar met baobab weg geweest op de Ruta Maya Reis (mexico, guatemala, honduras en el salvador)
We hebben een GEWELDIGE reis gehad!!!
Vooral de reisleidster was fantastisch, Hanneke. Zij woont zelf op Cuba en doet de midden-amerika reizen. Zij werkte eerder vlg mij voor Djoser.
Wij zijn van plan weer te boeken bij Baobab, de reis Sri Lanka Compleet.
Door al deze verhalen ga ik wel een beetje twijfelen, misschien hebben we de vorige x gewoon erg veel geluk gehad?!