Helaas ook geen ervaring met deze organisaties. Maar dit (fox) is een veel te strak schema voor mij! De eerste steden kan ik niet over meepraten, maar wel vanaf Uyuni. Vanaf Uyuni is het juist leuk om een meerdaagse jeeptour te maken en te eindigen in Chili. Vanaf hier richting Salta. In het schema staat 1 1/2 dag voor Buenos Aires, dit is echt niks! Daarna 1 1/2 dag in Foz, dat betekent ´s middags haasten om de Braziliaanse kant te zien en de dag erna de Argentijnse kant. En 2 dagen in Rio is ook heel weinig.
Ik zou dus aanraden om het zelf te regelen, backpack mee en er iets minder stops in te plannen. Ik neem aan dat je er maar 1x heengaat in je leven en dan is het jammer als je dingen moet overslaan tijdens de reis, omdat je er geen tijd voor hebt.
Een idee zou kunnen zijn:
vliegen naar La Paz 3 dgn (Santiago, Chili is ook leuk en vanaf hier richting Atacama, Uyuni)
nachtbus naar Uyuni, tour van 3 dgn (tijdens de tour in een zouthostel slapen, lama eten, in een hotspring zitten)
eindigen in San Pedro de Atacama, 2 dgn (droogste woestijn ter wereld, sterrenkijken, sandboarden)
nachtbus naar Salta, auto huren 5 dgn (veel outdooractiviteiten, dagje naar een fazenda, wijnproeven, cultuur)
vliegen naar Iguazu, 3 dgn (br kant, arg kant, stuwdam, ciudad del este)
vliegen naar Buenos Aires, 5 dgn (fietstocht, tango kijken, grote steaks eten, veel cultuur)
evt een dagje met de boot naar Montevideo
vliegen Buenos Aires naar Amsterdam
Op het Argentinie forum zitten enkele Nederlanders/Belgen die een reisbureau hebben en binnenlandse vluchten kunnen boeken, hotels kunnen aanraden, autohuur regelen. Soms kun je ook goedkoop binnenlandse vluchten icm een intercontinentale vlucht (bijv worldticketcenter.nl)
Busreis 1 dag van tevoren kopen, in atacama misschien 2 dagen.
Voor hotels in grote steden kun je ter plekke altijd op www.booking.com boeken. In de kleinere steden is een hotel vaak geen probleem, zo gevonden.
Excursies ook geen probleem, uyuni bestaat alleen uit jeeptour bureautjes. Kijk waar je een goede deal kan maken en vraag of je de auto mag zien (om te zien of deze in goede conditie is) voordat je betaald.
Atacama zijn ook heel veel aanbieders voor excursies.
Salta bekijk wat je wilt ga doen en ga met een kaart op pad.
Iguazu vaak kun je bij de receptie boeken.
Buenos Aires, kun je ook vaak bij de receptie boeken. Maar zoek ook het eea op inet op.
En laatste tip neem een Lonely Planet of Footprint South America mee. Hier kun je echt van alles in vinden qua hotels, restaurantjes, excursies.