Ervaringen met Baobab

IK heb die ervaring ook, hoewel ik moet zeggen dat mijn ervaringen met KPN een stuk traumatischer waren. Uiteindelijk krijg ik wel gewoon iemand aan de telefoon bij Baobab…

Understood. Niet zo netjes om namen te noemen trouwens, slekkerjung. We hebben hem ook weleens gehad in oost Afrika: zeer ervaren, betrokken en deskundige knaap, vloeiend in Swahili, woont ook in Afrika volgens mij. Herken 'm niet in deze beschrijving eerlijk gezegd.

Ik ben twee weken naar Ethiopie geweest met Baobab. Het enige wat ik er over wil melden is dat het Baobab de drieweekse reis in 2 stukjes hakt en dat de begeleider de laatste week met de groep meegaat die de drieweekse reis hebben geboekt (naar de stammen in het zuiden) zodat je de laatste paar dagen in Addis zit met enkel de lokale agent als eventuele vraagbaak. De begeleider was verder prima. en de hotels naar afrikaanse standaarden waren ook prima.

1 like

Ben jij John Jennisen?

Ik? Nope… Mijn naam is Rico

Ok… Die John Jennissen met zijn vrouw Hannie maakt zich niet geliefd op allerlei fora op internet. Lijkt me een gefrusteerde en wat zure man als ik naar sommige reacties op reizen kijk. Niet echt gefundeerd, anyway, we leven in een vrij land.

:paranoid: Mijn reactie was toch niet zuur? Ik heb een leuke vakantie toen gehad met Baobab in Ethiopie… En die laatste paar dagen toen in Addis heb ik me toen ook best vermaakt. Het leukste was nog wel de Merkato markt en de taxi er naar toe, dat was de 1e keer dat ik een taxi (zo’n ouwe blauwe lada 1200) zat die een lekke band kreeg midden op een kruispunt, en de chauffeur ging vrolijk de band verwisselen terwijl wij in de taxi zaten te wachten midden op het kruispunt… lol2

Hallo,

Ik lees hier niet veel positieve verhalen over Baobab, maar op internet (Baobab - Ervaringen en Beoordelingen) juist weer wel. Ik denk erover om een reis naar Thailand met ze te boeken, maar twijfel daarom nog. Iemand ervaring met Baobab naar Thailand? Hoe is de reisleider? In mijn ervaring hangt hier een heleboel van af!

Hallo Henk,

Geen ervaring met Thailand en Baobab, maar wel twee keer eerder met ze weggeweest. Ga nu naar Uganda met Baobab, reis nummer 3. Mijn twee vorige reizen waren goed bevallen met prima reisleiding. Heb al eerder bericht geplaatst hier dat het mij verbaast dat iedereen negatief is. Ik heb tot twee keer toe zeebeer geslaagde reizen. Zeker op Cuba veel eigen vrijheid en prima reisbegeleiding die veel wist. Vriendin van me deed zelfde reis met andere reisorganisatie en daar was de gids zeer teleurstellend.
Ik zou het gewoon doen (Zeker als de route je aanspreekt, dat is toch altijd het belangrijkste).

Bedankt voor je antwoord Gien. Ik denk dat we het wel gaan doen, maar je gaat toch twijfelen als je dat allemaal leest…

Mijn vakantie in Uganda met Baobab was ook weer geweldig. Goede reisleiding, goede plaatselijke chauffeurs. Uganda is niet erg toeristisch, dus op bepaalde plaatsen was het back to basic (af en toe kamperen met/zonder water, toilet: gat in de grond), maar dat is toch niet erg? Volgens mij weet je dat van tevoren. Alles was weer prima.Eigen tijd invullen waar mogelijk (lastiger tijdens safarireizen, maar wel gedaan). Kleine groep en safari met minibusjes, zodat je echt ruimte had om te fotograferen. Dat vond ik echt een meerwaarde op deze reis. Met baobab ook wel een reis in safaritruck gedaan wat ook z;n charmes heeft, maar een busje waarvan het dak omhoog kan en waar je met slechts vijf personen in zit…ideaal.

Wij zijn ook met baobab naar tanzania geweest en het was een mooie reis. Alleen hadden we het hotelpakket er bij geboekt (ivm gezondheid) een dit betekende dat we 4 nachten een ‘upgrade’ zouden krijgen. Echter hebben we maar 1 nacht in een hotel geslapen…
Bij terugkomst hebben we een claim ingediend maar geen enkele reactie vanuit baobab teruggekregen :-s dus zelf weer contact opgenomen, gebeld. En weer gemaild. En nog een keer gebeld…inmiddels is de termijn van 1 maand verlopen, waarbinnen ze een reactie móeten geven, en hebben we nog steeds geen antwoord. We hebben alleen maar loze beloftes gehad van ‘morgen wordt u gebeld en krijgt u antwoord’, en ‘morgen zal de heer Viezee (directeur) u een antwoord geven’…dat was vorige week!
Dus wij zijn erg boos en vinden het zeer onproffesioneel dat een organisatie zoals Baobab hun klanten als vuil behandeld!
Géén goed ervaring dus!

Top!

http://goo.gl/vkSccW