Ervaringen met Arkefly

Vlieg nooit met Arkefly als je je hond mee wilt nemen.

1. Hond wordt gewogen en je betaalt alsof het extra bagage is (9 euro de kilo!)
  2. Vooraf moet je formulier invullen dat je Arkefly niet aansprakelijk stelt voor het geval je hond wordt vermist of onderweg sterft.
    Uiteraard hebben we besloten NIET met Arkefly te vliegen, dus kan verder niets zeggen over “service” aan boord.

een elende ben er iets van 5 keer mee naar brazilie gevlogen en echt altijd wat.dikke vertragingen.toestel paar keer kapot.het is echt schandalig.dat ze nog mogen vliegen!!!

Hallo,

Er zijn heel weinig positieve reacties betreft Arke Fly.
Wij vliegen nu in april voor de eerste keer met deze maatschappij naar Bonaire en mijn zoon en zijn vriendin naar Jamaica ook met Arke Fly. We zullen wel zien.
Hoop toch echt wat positieve recaties te lezen snel !!
In ieder geval was de service bij Arke nl heel goed, dus de rest zal ook wel in orde zijn zeker …
Ik wacht op reacties, maar dan wel positief !!!

Groetjes, Karin.

Gelukkig weegt mijn hond maar 1,2 kg:)

1 Keer met ArkeFly geweest. Goed bevallen. Alleen was de landing op de terugweg een beetje angstig… Maar we hebben het gered. :wink:

Groetjes

@ Katharina

Vaak lees je alleen de slechte ervaringen. Vergis je daar niet in!
Je wilt het vaak eruit gooien als je iets slechts hebt ervaren om anderen te behoeden.
Dat is op alle forums het geval.

Mensen met goede ervaringen hebben geen behoefte om het van de daken te schreeuwen hoe het gegaan is!

Wij zijn in januari met Arke Fly naar Kaapverdie gevlogen, ze adverteren met een rechtstreekse vlucht in 6 uur. We hadden dus 2 tussenlandingen en hebben er 10 uur overgedaan. Entertainmentprogramma was niet aan boord, belastingvrije artikelen ook niet en ook geen sterke drank. Vreselijke slechte en luie bemanning. Wij zaten op rij 1, dus konden alles zien, de crew zat de meeste tijd te kletsen met de gordijnen dicht. Het enige voordeel is dat je comfort class kunt vliegen en lang van te voren je zitplaats kunt reserveren, wel tegen betaling natuurlijk.
Ton en Monique

Wij zijn 27 februari met Arkefly naar Mexico gevlogen!
We waren best huiverig na alle reacties maar het is allemaal perfect gegaan! Niks geen vertraging, alle frisdranken, koffie en thee waren de gehele reis gratis! Het was gewoon helemaal perfect. Echt niks op aan te merken.
Dit geldt ook voor de terugreis!
Aanrader voor ons!

Kunnden de armleuningen in de economy/comfort ook omhoog / ingeklapt? bij transavia is dat wel het geval.

Bij ons konden de armleuningen wel omhoog, rij 1, comfort class.cheer

Daar heb je zeker een punt. Natuurlijk gaan er best wel vluchten redelijk tot goed bij Arke, want het kan natuurlijk niet dat alle vluchten vertraagd zijn of anderzins matig uitgevoerd.

Feit is wel dat ze een piepkleine en vooral vaak defecte vloot hebben en de kans op oponthoud vele malen groter is dan bij grotere maatschappijen. Die kunnen toch makkelijker wat andere vliegtuigen inzetten bij defecten.

Daarnaast heb ik zelf mogen ervaren dat als er eenmaal poep aan de knikker is, Arke werkelijk ongehoord klantonvriendelijk is. Dit is bij andere maatschappijen vast ook aan de hand, maar de wijze waarop Arke meent geld te moeten verdienen, is voor mij reden om geen eurocent meer te besteden aan zó’n waardeloze (wan)organisatie, en een ieder die ik lief heb hetzelfde te adviseren.

Ik heb nu twee keer met deze maatschappij gevlogen en ben er tot nu toe erg positief over.
Vloog met economy class, maar vond de service prima. Beide keren netjes op tijd vertrokken, vriendelijk cabinepersoneel en alles goed geregeld.
Zou zo weer een vliegreis bij Arke boeken.

Hoi Nadia,

Ik heb ook met Arkefly gevlogen naar Aruba. Zaten wel Comfort Class omdat ik 1,85m ben en de prijs extra was niet zo duur. Maar de vlucht en service is echt niet slecht. We hebben wel 6 uur moeten wachten op onze terug vlucht, deze had vertraging op schiphol. Maar verder niks mis mee.
Groetjes Bas.

Arke Fly nooit meer. 10 uur vliegen naar Dom. republiek 1x te drinken en slecht eten. Krijg je een flyer waarop staat dat je genoeg moet blijven drinken, maar een flesje water kost 2,50. Je krijgt zelfs geen bekertje water als je een medicijn moet slikken, maar een grote mond van de stewardess.
Op de terugreis veel plekken dubbel ingedeeld, dus veel gedoe en boze passagiers.

heb 6 keer>>> gevolgen met arkefly langen en korte vlucht nooit vertragingen en vaak eten en drinken gehad.:wereld:

In juni 2010 heen en weer naar Natal,heenreis was top,de bemanning blijft dan een week over in Natal en zijn uitbundig,de meeste gaan naar Pipa om te feesten en dat merk je aan hun humeur:zon02:
De terugreis bemanning is chagrein omdat het feest over is en de klant is meestal de dupe,slechte service of helemaal geen,maar je het is nacht en dan doe je de ogen dicht:slapen:.
s’morgens wakker worden met oploskoffie en een sandwich… €7- aub.:mad:

Ik heb meerdere keren met Arkefly gevlogen en ik moet eerlijk zeggen SUPER! Ik vlieg het liefste met Arkefly.
Voornamlijk met verre vluchten. Ik ben ermee naar Aruba, Dominicaanse Republiek en Mallorca geweest. Geen één keer vertraging.
Ik haat normaal vliegtuigeten, maar van Arkefly was het echt goed!
Ben afgelopen zomer met Martinair naar Mexico geweest en dat was echt slecht! De service was slecht en het eten was nog erger!
Met avondeten kon je kiezen tussen risotto en kip in olijvensaus!! :S
Ik lust echt totaal geen champigon dus ik vroeg of dat in de risotto zat. Dat wisten ze niet. Moest dus de kip in olijvensaus nemen… Ben de rest van de vlucht misselijk geweest!!
Bij Arkefly hebben ze tenminste nasi met kipsate. En ze weten meestal ook wel wat erin zit. En zoniet kijken ze het na.

Ik heb een héél goede ervaring met Arkefly. In april dit jaar vlogen we vanuit Puerto Plata naar Punta Cana om andere reizigers op te pikken om dan zo samen naar Amsterdam te vliegen. Er was een probleem met de pomp dus het vliegtuig kon niet vertrekken. We werden heel goed op de hoogte gehouden door de verantwoordelijke van ArkeFly die er op dat moment was. We kregen ook op tijd onze bonnetjes om drank en eten te kopen. Toen het duidelijk werd dat we nog een nachtje in Punta Cana moesten blijven, heeft ArkeFly er voor gezorgd dat er vrij snel bussen klaar stonden om ons naar het hotel te brengen. Daar hebben we nog een paar uren kunnen slapen en de volgende dag zijn we op tijd vertrokken richting Schiphol.

Mijn ervaringen zijn erg goed te noemen. Ik ben er mee naar verschillende landen gevlogen in ZD amerika en kan het echt iedereen aanraden. Al blijft het natuurlijk wel zo ieder heeft zijn eigen standaard,zolang het personeel vriendelijk is en het eten goed ben ik tevreden

Wij zijn naar Curacao gevlogen met Arkefly, heen en terugweg allebei op tijd. Vlucht was niks mis mee, ja 8 uur lang turbulentie maar daar kan Arke niks aandoen. Enige minpunt was dat we geen film kregen gedurende onze 12 uur durende vlucht en dat de portable players opwaren.

Ik heb daar gewerkt met vakantiegangers die dagelijks met Arkefly moesten vliegen terug naar Amsterdam. Er was inderdaad nogal wat vertraging, maar de passagiers van Arkefly wisten altijd ruim van te voren van de vertraging af en werden goed verzorgd op kosten van Arkefly. Dit in tegenstelling tot Martinair, die de passagiers op het kleine vliegveld pas laat weten dat de vlucht nogal vertraagd is.
Maargoed zo is er over elke vliegtuigmaatschappij wel wat te zeuren.