Vliegtuigen van Arkefly, stoelbreedte

Mijn vrouw en ik gaan op 08 november voor de eerste keer naar Curacao. In het verleden zijn we vaker op vakantie geweest. Wat ons altijd opviel was de geringe stoelbreedte en de afstand tot de stoel voor je.
Als je een ietwat gezet type bent levert dit behoorlijke problemen.

Hoe zit dit met de vliegtuigen van Arke?

Arke fly heeft een economy class waarbij je amper bewegen kunt en voor een paar tientjes extra kun je comfort class boeken en dat scheelt aanzienlijk! Wij zijn met Arke Fly naar Jamaica geweest en dat beviel ons prima. Je kreeg ook een eigen (hoewel kreeg … je moest er 10 euro voor betalen!) een eigen tvtje waar je ook spelletjes op kon doen en dat was een leuke afleiding. Verder was er goed te eten en te drinken en heb je wat voordeeltjes bij comfort. En ik vond het echt meer beenruimte, zeker als ik de normale stoelen zag.

De extra prijs voor comfort was het zeker waard. Ik zou dan ook zeker Comfortklasse boeken.

Ik ben zelf in mei naar Curaçao geweest met arkefly en hebben comfort class gezet. Heerlijk ruim zitten en ook wij hadden een tv’tje gehuurd waar je films e.d. op kon kijken. Ik zou zeker voor comfortclass gaan want om nou al die uren krap te gaan zitten, lijkt mij niks.

Nee en tis een heel eind … en die tvtjes zijn lekker he, de tijd vliegt (letterlijk en figuurlijk) als je lekker filmpjes kan kijken en spelletjes kan doen. Ik heb best een beetje last van vliegangst en tel de uren echt af dus een beetje afleiding is voor mij wel erg welkom.

Inderdaad iig de comfortclass want anders zit je echt opgevouwen. zou alleen wel nadenken of je wel met arke fly gaat gezien de enorme vertragingen die ze hebben ( al 3 x meegemaakt meer dan 10 uur vertraging ) Martinair veel beter bevallen, ieder zijn eigen keus het gaat ook wel eens goed maar geen economy dat is een ramp

@ Reub: Bij arke is het naar mijn mening iets ruimer maar voor het lange aantal uren dat je moet zitten zou ik aanraden om toch iets meer te betalen voor comfort classe.

De stoelbreedte is niet ruimer in Comfort Class; stoelen zijn precies even breed. Wel heb 8 cm extra beenruimte en kan de rugleuning verder naar achter en is de afstand van rugleuning tot rugleuning iets ruimer.

Nee de stoelbreedte is niet ruimer, je hebt idd meer beenruimte! Wij hadden bij Arke idd wel ook enorme vertraging en daar staan ze wel ‘bekend’ om, maar ja dat hebben meer maatschappijen. Tis lastig en een vreselijke vlucht dus je moet er het beste van maken. Succes!

Weet iemand hoe het zit met de KLM toestellen… Ik ben vrij lang (1.96), maar normaal gesproken mag ik bijna altijd bij de nooduitgang zitten… Hopelijk deze keer weer;)

Dan hoop ik dat die plekken nog vrij zijn anders heb je een probleem als je zo lang in een vliegtuig moet zitten =P

Ik ga 9 uur lang door het gangpad wandelen

Is ook een plan ja! Have fun :wink:

hahaha nee… maar hmm

ruimte in KLMtoestellen is dus ook gewoon niet echt veel…

even belletje doen dus

:slight_smile:

volgens mij boeken veel maatschappijen je automatisch in een stoel met meer beenruimte als je langer bent. mijn vriend is 1,92 en toen we naar portugal gingen hoefden we er niet eens om te vragen, was echt ideaal. dat was overigens niet met klm. ik ga btw ook met klm… dit weekend eens boeken!! :smiley: dan kan ik echt niet meer terug (wil ik ook niet, hihi)
ik vind vliegen echt heerlijk. vooral het stijgen en dalen! mijn bewustzijn draait op halve toeren en de tijd gaat razend snel, haha! echt grappig hoe dat verschilt per persoon.

voorstel datum borrel: eerste vrijdag/zaterdag van oktober? (is 2/3 oktober)

Ik ben zelf ook 1.92 maar helaas heb ik nog nooit zonder te vragen meer beenruimte gehad dus ik denk dat je vriend mazzel had.

Je moet er gewoon het beste van maken.

Je krijgt dat idd niet automatisch, alleen als je er meer voor betaald. Maar je kunt het altijd vragen natuurlijk. OF gewoon comfort class boeken bij Arke of Martinair, dan ben je er zeker van dat je extra beenruimte hebt. Ik vind vliegen echt verschrikkelijk en zit een beetje tegen het randje van vliegangst aan. Maar ja als je ergens wilt komen dan moet je wel, dus ik zet me er maar weer overheen. En het grote voordeel is nu dat ik pas een jaar later weer hoef ! :slight_smile:

Hallo, ik zou uberhaupt niet met Arke Fly vliegen ze hebben nog steeds vreselijke lange vertragingen en de ruimte is beperkt comfort class is beter maar die heeft martinair ook en is niet veel duurder wij gaan iig nooit meer met Arkefly na 3 x enorme vertraging maar met wie je ook gaat iig comfort class nemen maakt de reis een stuk aangenamer