Vliegen met Arkefly

Wij willen in maart 15 dagen naar hotel the Reef in Mombasa,we willen vliegen dan met Arke fly.We lezen en horen veel negatieve reacties ,wie heeft ervaring met de reis naar Mombasa ,welk type vliegtuig wordt er gevlogen.

arke vliegt naar kenia met de 737-800
een kleiner vliegtuig,
met altijd een tussen landing om bij te tanken
meestal in egypte hurghada
het comfort en service is niet geheel top

Ben in maart vorig jaar met Arke Fly naar Kenia geweest. All-inclusive reis. Vlucht viel wel mee, zeker voor die prijs! Toen een tussenlanding op Cyprus. Met KLM moet je in Nairobi overstappen voor een vlucht naar Mombasa. Nairobi is een vreselijk vliegveld. Arke-Fly is van plan om met een groter vliegtuig rechtstreeks naar Mombasa te vliegen. Was voor ons de 6e keer Kenia. Nu all-in hotel Malindi Beach club. Een kleinschallig prima hotel. Wat mij betreft beter vertoeven dan Diani Beach en helemaal veel beter dan in de buurt van Mombasa zoals Bamburi Beach.

Hoi,

Oktober 2011 met Arke naar kenia gevlogen.
Tussenlanding gehad op Hurghada.
Het is niet luxe tijdens de vlucht,maar daar is de prijs van het tickert/reis ook naar.
Je krijgt 1 warme maaltijd en 1 drankje.
Voor de rest moet je alles tijdens de vlucht betalen.
Ze hebben een redelijk assortiment aan drankjes en snacks.

Zowel heen als terug een goede vlucht gehad.
Ze vliegen idd met een boeing 737-800
Op de terugreis hadden wij een gloednieuw vliegtuig van maart 2011 met neonverlichting wat van kleur veranderde.

Als je in de technische details van de maatschappij geinteresseerd bent :

http://avherald.com/h?search_term=arkefly&opt=0&dosearch=1

Charters zijn charters, altijd wat minder comfort dan lijnvluchten en daardoor over’t algemeen een ‘‘betere’’ prijs.

Voor wat hoort wat.

.

29-1 vlieg ik weer met Arkefly naar Mombasa, wie weet deze keer wel in het grotere vliegtuig >>>
Het klopt wat ik hier lees, zeker niet luxe en echt comfortabel is het ook niet. Toch ben ik al verschillende keren met Arkefly gevlogen vanwege de prijs. De ongemakken neem ik wel op de koop toe, zo erg is het ook allemaal niet, als je eenmaal landt in kenya ben je het alweer vergeten. En ik wil er niet veel meer voor betalen dus zal het volgende keer ook Arkefly worden :vak01:

Heerlijke herinneringen aan de Reef en Arkefly heeft altijd een tussenstop in Cyprus of Hurghada, dan moet je wel in het vliegtuig (boeing 737-800) blijven. Wij deden er 11,5 uur over.
Vanaf vliegveld Moi met de bus naar de Reef +/- 30 minuten waar we laat op de avond nog eten kregen.
Over Arkefly is al meer geschreven hier.
Heel veel plezier in Reef hotel!

Hoi we gaan zondag met arkefly naar reef hotel
Dus vraag over 2 week hoe het ging.
Wie weet of ze de terugreis ook vertraging hebben?
Of landen ze precies om 0700 weer op schiphol?

Als je wind mee hebt kan het tot 30 minuten vroeger zijn. ALs er file is boven Schiphol kan het 10 minuten later zijn? Dat is allemaal niet zo voorspelbaar als jij verw8 …

>>>

.

Mocht Arke fly een groter vliegtuig gaan gebruiken vlieg ik zeker weer met ze.
Tussenlanding op Hurgharda en op de terugweg eerst naar Zanzibar en dan Hurgharda.
Was niet slecht vondt het beter dan bijv Transavia.
Alleen willen ze overal geld voor wil je films kijken kost het je 15 euro voor
retourtje.Van te voren online incheken 11 euro.
Op de terugweg waren er veel lege plaatsen dus heerlijk geslapen op de ruimte van drie personen.
Heen en terug geen vertraging gehad ging uitstekend.

Bij alle maatschappijen wordt er beknibbeld. Als je confortclass boekt heb je meer luxe maar dan betaal je meer.

Wie ooit met miami-airlines heeft gevlogen zal zeggen: Wat een luxe bij Arke-fly!!

Groter vliegtuig,meer verbruik, moeilijker vol te krijgen… Dus die kans is klein.

De pitch tussen de stoelen zal dezelfde zijn…Er zin websites waar je deze details kan vinden…
Liever Arke Fly met Nederlandse piloten dan Turkish airlines met een groter toestel… Liefst van alles natuurlijk… KLM (slechts 430 euro)
(Al zijn Egypt air en Ethiopian ook helemaal niet slecht)

.

Alle waar naar zijn geld.Heen Premium comfort met Arke gevlogen Niks op aan te merken.Terug helaas economy class en we zullen wel zien wat het wordt.Al met al een positieve indruk.Jammer alleen dat hun locale nummer niet bereikbaar is.