Ik wil graag boeken voor 28 feb naar The Reef. Ik ben wel alleenreizend (37 jaar, geen saaie geitenwollensok, maar een gezelligerd) en daarom twijfel ik over sommige dingen;
Overdag vermaak ik me wel, slapend op het strand :), maar ben bang me 's avonds te vervelen. Hoe is de sfeer daar? Makkelijk contact met andere gasten? Is de entertainment daar 's avonds leuk? Kan ik veilig in mijn eentje naar het stadje om wat te winkelen (lastiggevallen wordt je overal en altijd, maar ik bedoel echt de veiligheid)?
Als ik foto’s en filmpjes van The Reef bekijk op internet, valt het me op dat het daar heel erg leeg is. Volgens iemand van het hotel daar is het in feb juist druk?
Ik weet ook niet of ik 9 of 16 dagen zal boeken. Sowieso vind ik 9 dagen te kort, maar 16 dagen in mijn eentje misschien te lang. Het ligt dus aan het vermaak daar, contacten met andere mensen etc.
Wie heeft tips/advies voor mij? Graag z.s.m. anders is de reis volgeboekt :crybaby:.
Ik denk dat je mijn vragen niet begrijpt.
Tuurlijk ligt het aan iemand personality of men makkelijk contact maakt of niet, maar in elk hotel is de sfeer weer anders. Hangt ook af van de grootte van het hotel, het aantal sterren (= vaak verschillend volk), etc.
Ik heb hotel van 1* t/m 5* gezien en de verschillen zijn enorm. De 5* hotels zijn vaak kolossaal en daar verblijven mensen vaak “ieder voor zich”. Vaak zie je ook dat ze een ander slag mensen proberen te vermaken, door 's avonds pianomuziek of Frank Sinatra ofzo te spelen. De lokale muziek ontbreekt vaak. 1e keer in de Dom.Republiek (3*): bijna alleen maar westerse popmuziek, wel een heel gezellige sfeer (klein hotel), iedereen kende elkaar en het was altijd gezellig. 2e keer Dom.Republiek (ook 3*): helemaal geweldig, bij elk barretje of restaurant Latinmuziek, heerlijk. Er heerste daar echt een Dominicaans sfeertje. Daar kwam ik voor!
5* in Mexico: geweldig mooi hotel (resort), 's avonds oersaai en niemand bemoeide zich met elkaar, “ieder voor zich” dus. Tijdje terug in Cuba; 's avonds geen Latinmuziek, maar ouwe lullenmuziek, zoals dus die Frank Sinatra bijvoorbeeld en ook weer ieder voor zich.
Dat vind ik dus vreselijk.
Begrijp je nu beter wat ik bedoel? :nod: The Reef is ook niet kolossaal, dus dat gaat wel goed komen denk ik.
Ai, niet zo veilig in mijn eentje dus.
Ja, die beachboys ken ik wel van Gambia
By the way; ik heb al geboekt, maar wil toch nog graag wat reacties horen.
in augustus 2010 was ik 16 dagen in the Reef met een vriendin.
Over 9 dagen ga ik weer naar Kenya maar nu naar een ander hotel. En niet omdat ik the Reef niet prettig vond maar om een andere reden!
Het entertainment was vanaf 21.00 tot +/-23.30 . Elke avond een optreden van verschillende groepen, dans (Masai)/acrobatiek/zang. Afwisselend genoeg dus en meestal was de ruimte goed bezet met gasten.
Dat duurde een uur en daarna kwam er een dj die overwegend afrikaanse muziek draaide maar ook wel andersoortig. Elke avond een dj. Soms life tijdens diner.
Ik vond het heerlijk om de dansvloer op te gaan met mijn afrikaanse vrienden maar ik ben nu eenmaal dansgek! Kijken was ook leuk en aan de grote bar kun je gezellig zitten.
Contact met andere gasten…tja dat ligt ook aan jezelf natuurlijk. Het viel mij wel op dat er niet veel mensen alleen waren, je kon dat goed merken tijdens het diner. Maar aan een bar kun je altijd makkelijk praten met andere hotelgangers.
Ik weet niet of dit een rustige tijd is maar zou zeker nog eens kiezen voor the Reef. Vriendelijk personeel, behulpzaam. Heerlijk gegeten!
Je kunt op safari gaan, afspreken bij de reisleiding.
In het resort kun je best alleen naar het winkelcentrum Nakumat lopen, het winkelcentrum is beveiligd maar je kunt beter voor donker niet meer alleen buiten zijn (volgens de reisleiding) Zodra het gaat schemeren terug!
En wil je uitgaan savonds (disco) neem een taxi. Wij hebben enorm vaak van de taxi gebruikgemaakt maar deze keer pakken we de matatu. Veel goedkoper.
Ik hoop dat je een leuke tijd hebt in the Reef, de tuin is prachtig en ik noemde het een paradijs! :zon02:
Boos? Geirriteerd? Of…?
*BEIDE BEGRIJP IK NIET, IK STEL GEWONE VRAGEN OP EEN DAARVOOR BESTEMD FORUM TOCH?.. *Ik denk dat je mijn vragen niet begrijpt.
Jawel hoor MOOI Ik heb hotel van 1 t/m 5* gezien en de verschillen zijn enorm. De 5* hotels zijn vaak kolossaal en daar verblijven mensen vaak “ieder voor zich”. Vaak zie je ook dat ze een ander slag mensen proberen te vermaken, door 's avonds pianomuziek of Frank Sinatra ofzo te spelen. De lokale muziek ontbreekt vaak. 1e keer in de Dom.Republiek (3*): bijna alleen maar westerse popmuziek, wel een heel gezellige sfeer (klein hotel), iedereen kende elkaar en het was altijd gezellig. 2e keer Dom.Republiek (ook 3*): helemaal geweldig, bij elk barretje of restaurant Latinmuziek, heerlijk. Er heerste daar echt een Dominicaans sfeertje. Daar kwam ik voor!*
*Mijn ervaring is dat je in een westers georienteerd hotel sowieso weinig kans hebt om de lokale sfeer op te snuiven…ik erger me in hotels sowieso dood aan de muziek die verplicht door je strot geramd wordt en meestal ook zonder ontsnappingsmogelijkheid ! **MEE EENS, MAAR BEN OOK ECHT NIET VAN PLAN IN HET HOTEL TE BLIJVEN HANGEN,MAAR WAT BETREFT DE DAGEN DAT IK WEL IN HET HOTEL BEN, IS INFO VOORAF WEL BRUIKBAAR. WIL CULTUUR ZIEN EN LEUKE TRIPS MAKEN! *** GAAT WEL LUKKEN DAAR DENK IK
By the way; ik heb al geboekt, maar wil toch nog graag wat reacties horen.
Die reacties staan dus op zoover en consorten, daar dienen die sites immers voor* KLOPT, MAAR NIET ELKE REVIEW IS HETZELFDE, ALLES OP ZOOVER ETC. AL GELEZEN EN WAT EXTRA REVIEWS ZIJN MOOI MEEGENOMEN, ZOALS DIE VAN AMAVEE HIERBOVEN BIJVOORBEELD*
nog even een reactie op jouw vraag over the Reef.
Ik moet je zeggen dat ik blij was niet alleen te zijn daar, niet omdat ik me alleen niet goed kan vermaken maar het dingen delen met iemand vind ik prettig. Het was voor mij de eerste keer Kenya en het is toch anders dan een weekendje Limburg!
De ochtenden ging ik vaak alleen lekker zonnen en vriendin deed wat anders. Je praat wat met andere mensen maar nu ik even terugdenk waren er best veel setjes of stellen met kids. Die zitten vaak niet op ‘vreemden’ te wachten. Ik zou het geen probleem vinden met iemand die ik niet ken aan dezelfde tafel te eten!
Ik was overigens met een leuke vrouw die ik kort voor mijn vakantie had leren kennen, heb haar gevraagd of zij met mij een kamer wilde delen! Een gok dat wel maar heeft goed uitgepakt en we zijn goed bevriend geraakt. Deze reis maken we weer samen. Maar misschien ben jij iemand die graag alleen gaat. Je kiest daarvoor dus weet je dat je wellicht niet makkelijk aansluiting vindt.
Ik hoop dat je een fijne tijd hebt in the Reef!
Ik ga ook 28/2 weer, heerlijk naar de zon!
Bedankt weer!
Ik vind het samen met iemands anders ook een stuk gezelliger (vooral omdat ik een kletskous ben), maar heb niemand om mee te gaan, m.a.w. waar ik mee WIL gaan :). Aangezien ik er hoog nodig tussenuit wil, ga ik maar in mijn eentje.
Vorig jaar ben ik een week alleen naar Cuba gegaan en dat beviel prima. Alleen 's avonds was het daar erg saai, zoals je hierboven kunt lezen.
Ik ben gelukkig iemand die heel makkelijk aansluiting heeft, dus daar zal het niet aan liggen. Maar goed, Reef is niet kolossaal, maar knus en klein lijkt me, dus dat gaat wel goed komen. Overdag lekker zonnen en 's avonds zie ik wel :). Ook ga ik op safari en wat andere dingen doen (zie ik ter plaatse wel) en dan ben je sowieso al met een groepje, dus dat gaat ook wel goedkomen.
Ik wens je heel veel plezier, nog een paar nachtjes slapen! :vak02: Naar welk hotel ga je? Ga je ook 2 weken?
op de valreep nog een antwoord…druk aan het pakken net als jij denk ik!
Wij gaan naar het Bamburi en ook nog een cottage huren, lekker afwisselend! 3 weken deze keer. Maar weet zeker dat dit ook nog te kort is.
Ik hoop dat dit net zo prettig is als the Reef! Vliegen om 07.50 maandagmorgen. Kans is groot dat we in hetzelfde vliegtuig zitten.
Ik wens jou een geweldig tijd toe en ben benieuwd hoe je the Reef ervaart, hoor het graag nog eens. Heel veel plezier!
hallo
dan vliegen jullie dus met arke >>>
met een tussenstop om te tanken :mad:
op cyprus of hurgada in egypte :dag:
en landen in donker afrika
iets voor achten (tijd in mombasa) :cheer::cheer:
dus wel iets eerder dan op je reis informatie staat :idea::idea:
Hoe eerder hoe beter lijkt me maar waarom zou ik niet aanhouden wat in mijn reispapieren staat?
We komen aan om 21.50 mombasa lokale tijd, heb het nagevraagd bij het reisbureau.
amavee
ik weet het het staat al heel lang fout op je ticket
ik vloog ook met arke dus weet dat je eerder landt >>>:cheer:
je vertrekt om 07.50 zeg maar voor gemak 8uur
de vliegduur met tussenstop is 10uur (staat zelfs ergens op de arke site)
het is in kenia nu twee uur later
dus reken maar uit
dan douane afhandeling dan kan je voor negen in je taxi zitten
jaja de service van arke is niet meer wat het is geweest
je mag zelfs niet naar toilet gedurende de tussenstop
maar je kan ook beter niet eten in het vliegtuig
ugali with spinach in kenya is better
en als je in kenya bent is het van pole pole :zon02::slapen::zon02::vak02:
veel plezier
kwaheri
Vreemd dat Arke de tijden niet kloppend kan doorgeven!
Want wij worden afgehaald vanaf het vliegveld en dan kun je niet eens een goeie tijd doorgeven—pffff.
Nee Arke is het voor mij ook niet echt hoor, vorige keer was het water op, en dat op zo een lange vlucht, en het eten idd zozo. We wachten wel tot de ugali hihi.
Maar fijn dat ik het weet nu!
Het is sowieso 10 uur vliegen naar Kenia en we maken een tussenstop op Cyprus. Dus die 12 uur vliegtijd klopt gewoon lijkt me hoor. Gewoon 21:50 in Mombasa (19:50 Ned.tijd).
Arke sucks! Vorig jaar was ik naar Cuba maar mijn koffer stond nog in NL!!:finger: De helft van mijn vakantieweek mijn eigen spullen niet gehad + in het hotel was bijna niets te koop + wat er in de omgeving te koop was, was heel duur en allemaal kleine maatjes. Leuk joh! En dit is nog maar een heel klein deel van het verhaal. Ik heb nog steeds een zaak tegen Arke lopen en nu vlieg ik er weer mee, lekker ironisch :).
Laatst met KLM naar Cairo gevlogen en dat was 10x beter!
Heb je trouwens gelezen dat er geen parasols blijken te zijn op het strand? Lijkt me stug, op vakantie nog nooit een hotel met strand zonder parasols gezien. En op de luchtfoto’s van the Reef (bij de strandbar geloof ik) zie ik ook een paar parasols staan. Ik ben echt een strandmens maar wil niet verkolen dus ik hoop op wat parasolletjes. Gelukkig is daar wel een mooie tuin om het zembad met veel schaduwplekjes door de bomen enzo.
Ohhh dat is mijn schrikbeeld om zonder bagage te komen zitten, vreselijk! Maar wat doe je eraan? Niks dus. En nog even over de vliegtijd…vorige keer hebben we er ook 11,5 uur over gedaan maargoed ik zie het wel. Je ziet het net zoals met het visum, er zijn verschillende verhalen over! Ik doe 2 x 20 euro in mijn pas dan zit ik goed!
Het strand Sonaya ligt lager dan het grasveld/zwembad, je gaat met een trap naar beneden maar op het strand heb ik bijna geen mensen zien zonnen! Men liep daar wel (en ook de beachboys) en er was een kameel voor een ritje! Het waaide daar ook stevig en de meeste mensen bleven rond de zwembaden. Volgens mij waren daar wel parasols hoewel ik er niet zeker van ben.
Maar in de schaduw is het heerlijk toeven.
Ik zal verslag doen als ik terug ben!
Ja, de reistijd heeft ook met wind mee of tegen te maken. Ik zou 11 uur naar Cuba vliegen en heb er 9 uur ofzo over gedaan. Whatever, als ik er maar kom… MET KOFFER!! >>>
Geen hoge trap naar het strand hoop ik (slechte knie!)? Bijna geen mensen op het strand? Huh? Maar ja, ik vermaak me daar wel hoor