Ik kan je er over een paar weken iets over vertellen, ik ga er ook een paar dagen heen. Maar kijk eens op tripadvisor, dan zie je heel veel reacties over het Reefhotel Mombasa.
en heb je toen toevallig gezien of er de mogelijkheid is om excursies te boeken vanuit het hotel?
ik bedoel dan excursies van 1 dag of een deel daarvan.
is er misschien ergens een lijstje met prijzen van de betreffende excursies?
en zijn er in de buurt van het hotel restaurants? waar je kunt lunchen
wij hebben namelijk niet all inclusive.
Voor een dagtrip kun je afspraken maken met locals op het strand of voor het hotel.
Verdienen zij er ook nog iets aan ipv Kras alleen.
Kras, en andere europese organisaties bieden meestal dezelfde safaris aan.
Ze kunnen jullie dan samen in een busje plaatsen, tot een man of 8/9 en zo de winst van de kostendeling opstrijken.
Voor een prive safari kun je beter bij de locals boeken, of een groep van 4 tot 6 man.
Let wel op of de locals je meenemen naar een kontoor voor je boeking en of ze een vergunning hebben om trips te verkopen.
ik denk wel dat we stoer genoeg daarvoor zijn.
het is eerste keer kenia, maar zijn wel al in sri lanka en gambia geweest waar we ook nogal wat dingen ondernomen hebben.
ik bedoel met dagtrips :
rondritje mombasa
vissen in een rivier of op zee.
vogelwandeling
boottocht.
of zoiets dergelijks
ander vraagje. tijdens de rondreis hebben we een vrije dag in nairobi.
weet iemand of het prijzig is om in het carnivore restaurant te eten?
In het hotel zelf komt een hostes van kras ,die stelt je excursies voore en geeft je de nodige inlichtingen
Verder kan je makkelijk all in bijboeken in het hotel zelf is helemaal niet duur
Wandel je voorbij het zwembad kom je op het strand daar kan je ook bij de beachboys boeken (komt wel wat goedkoper uit)
zelfs geld kan je bij hen wisselen en het is nog betrouwbaar ook
verder zou ik zegge mombasa ontek hetcheer
onze hotels/lodges van de kenia highlights reis zijn inmiddels bekend,
dit was niet zo toen we de reis boekten.
dag 1 hotel indiana beach, mombasa
dag 2 lodge ngulia bandas, tsavo west
dag 3 lodge kibo safari camp, amboseli park
dag 4 hotel silver spring, nairobi
dag 5 hotel Jacaranda, nairobi
dag 6 + 7 hotel Mara Sopa, masai mara
dag 8tm15 Reef hotel, nyali beach
is er iemand die kan vertellen of dit mooie/goede hotels zijn en of ze de moeite waard zijn.
niet dat ik de reis dan annuleer, maar dan weet ik waar we terecht komen.
Volgens mij hebben wij 30 pp betaald om te eten bij Carnivoor.
Duur maar ach ja, je bent er maar een keer.
Dat was overgens een van de weinige keren dat we het eten zelf moesten betalen met KRAS.
Het is wel een vervelend gevoel dat je je daar kunt volstouwen met vlees terwijl ze buiten de poorten verhongeren.
Hey!!
hoe was het hotel the reef??
Ik ben van plan te gaan boeken, maar ben toch even benieuwd of het ook daadwerkelijk zo mooi is als het er uit ziet! En de zee kun je er snorkelen/zwemmen? nog last van zee-egels?
hotel is wel redelijk mooi.
alleen de service is slecht
we hadden all inclusive bijgeboekt.
nadat we betaald hadden en we drinken wilden bestellen bij een bar kregen we te horen dat je maar in 1 bar drank kon bestellen voor de all inclusive. ook moet je elk drankje aftekenen wat erg lastig is bij de all incl.
de laatste 3 dagen toen wij daar waren was er een congres voor doktoren dus het hele hotel zat vol en die kwamen een paar keer per dag langs het zwembad heen gelopen met een paar honderd man tegelijk, dan lig je niet op je gemak kan ik je vertellen. Gelukkig hadden wij 2 van die dagen nog een safari dus dat scheelt.
wij hebben achteraf geen spijt van het hotel omdat we toch niet beter wisten.
Qua service zijn wij erg makkelijk en snel tevreden, dus daar maak ik me geen zorgen over… hebben jullie nog in de zee gezwommen? Kon je mooi snorkelen bij het hotel?
Bedankt!
wij zijn zelf niet in de zee geweest. want hij was te ruw. maar de mensen die ook in het hotel zaten en wel gingen snorkelen deden dat ergens anders, maar waar weet ik ook niet.
Pleuni, heb je al geboekt? Ik ben nog aan het twijfelen, omdat ik alleen zal reizen. Overdag vermaak ik me wel slapend op het strand :), maar ben bang me 's avonds te vervelen. Al eerder meegemaakt namelijk. En dan nog 9 of 16 dagen…moet er nog even een nachtje over slapen.
Hoop dat de Reef gezellig en knus is, veel leuker dan een 5* luxe hotel waar niemand met elkaar praat.
Iemand nog leuke tips m.b.t. de Reef?