We zijn ondertussen 1 weekje terug thuis van 1 week Mombasa. We hadden een goedkope strandvakantie geboekt voor 1 weekje betaalden we 760 euro per persoon all-inclusive. We verbleven in Ukunda beach Zuid-Mombasa. Het hotel was super, lekker eten mooie tuin waar je kan relaxen enz… Enige nadeel, het strand is niet toegangkelijk zonder lastig gevallen te worden door de vele ‘beach-boys’. Kerels die je vanalles willen aansmeren, een boot trip ; schelpen ; een daguitstap enz… Ik begrijp dat die mensen van de toeristen moeten leven maar een simpele ‘no thank you’ willen ze niet verstaan. Ik probeerde ze zoveel mogelijk te negeren als ik dan toch eens wou gaan zwemmen in de zee.
We hadden ons voorgenomen om tijdens de vakantie eens niks te doen, maar na enkele dagen kregen we toch zin om een safari te maken. We hebben gekozen voor 1 1/2 dag tsavo east. Was een prachtige lodge met een waterhole die je vanop het terras van je kamer kan bewonderen.
Ook hebben we 1/2 dag Mombasa gedaan, we hebben dit niet zelfstandig gedaan omdat we toch 45 km van Mombasa zaten en het vervoer duurder zou uitkomen. De laatste dag hebben we nog een fietstocht g emaakt naar kleine dorpjes in de buurt, dit was echt een aanrader.
Kortom een prachtige kennismaking met Kenia voor een belachelijke prijs.
Als je wil kan je enkele foto’s bekijken op mijn site : www.zondagen.be
hallo
een weekje kenia is ook zo voorbij
ja de beachboys proberen ook te handelen,
maar als velen all inclusief boeken kan men ook geen
frisdrank of fruit verkopen dat is de schaduwkant van het systeem
ik zag dat je in hotel neptune verbleef,
zat het hotel redelijk vol deze periode?
ik was daar enige jaren geleden en kan me ook nog herinneren
dat de reisadviseur ons ook waarschuwde om niet te veel uit het hotel te gaan, grote flauwe kul natuurlijk maar zijn reden was natuurlijk
om safaritrips en dagtrips te verkopen voor een hoge prijs,
vlak buiten het hotel kocht je dezelfde trip voor veel minder
Het was er redelijk rustig, het hotel zat zeker niet vol naar mijn mening. Wij zijn regelmatig eens buiten het hotel gegaan, zelfs met het lokale busje eens inkopen gaan doen in Diani beach. 0.5 cent per persoon voor de bus heen en terug. Deze manier van reizen is normaal ons ding niet, gaan meestal voor een self-drive. Maar aangezien mijn vrouw maar 1 week verlog meer over had en ze toch nog eens weg wou hebben we voor deze reis gekozen.
prima
met het busje naar diani beach
dus met de matatu
of met het hotel busje?
ik hoorde dat het hotel nu een busje heeft om de gasten gratis
naar de shopping centra brengen, klopt dit?
de lokale taxi is er niet blij mee want die moet standgeld aan het hotel
betalen om binnen de poort te staan
Ik kon op de juiste benaming niet komen was idd de matatu.
Van een busje in het hotel heb ik geen weet. De neckermann man heeft er ook niks van verteld, enkel dat je de taxi kan nemen die klaar staat op de parking voor je.
Geef mij maar de matatu lekker tussen de locals altijd een avontuur
Hallo Christophe,
ik weet dat er veel tijd tussen zit maar weet je toevallig nog waar en bij wie je die fietstocht hebt geboekt? Mijn man zou graag een dagje op de motor of op de fiets weggaan maar ik kan nergens iets vinden over fietstochten (motor eigenlijk ook niet).
Alvast bedankt,
Alice
Ik weet de naam niet meer van de zaak maar we hebben dit geregeld via de shop rechtover ons hotel het SENTIDO Neptune Paradise Beach Resort. De fietsenverhuur was dacht ik in dezelfde straat ongeveer 1 km voor het hotel.
Hoi Sunnybeam,
we hadden al bij dianibikes gekeken en vonden het er erg goed uitzien. Vooral ook de kinderzitjes,geweldig. Misschien toch met het hele gezin op pad dan. Mijn man zou graag de beachtour doen. Met het hele gezin lijkt idd de village tour wel leuk. Ik ben al een keer bij die medicijnman (van de foto op de site) geweest en kan me nog herinneren dat de omgeving erg mooi is. Heel erg bedankt voor het uitzoeken!!