Vraagjes: Lekker weer?/ Leopard Beach Resort & Spa

Hallo Luitjes,

Even een paar vraagjes.

Ik en een vriend willen 5april voor 9 dagen vertrekken naar Mombasa/ Leopard Beach Resort & Spa.

Nu zijn wij afgelopen jaar in de regenperiode naar Costa Rica geweest, en hadden wij gedacht dat het alleen einde van de dag 1 a 2 uur zou regenen (dat werd ons gezegd), maar helaas hebben wij in alle 19dagen 1 dag zon gehad en verder bijna hele dagen regen… De schrik zat er toen wel een beetje in.

Nu is mijn vraag of dit ook geldt voor de regenperiode in Kenia/Mombasa? Want dan zouden we misschien even moeten heroverwegen… :frown:

En mijn tweede vraag, heeft er iemand ervaring met Leopard Beach Resort & Spa???

Alvast mijn dank voor de reacties!!

Groetjes,

Selma

Ben in de afgelopen 4 jaar 3 keer rond april/mei in Mombasa geweest en altijd mooi weer gehad. Soms was er 's morgens vroeg een bui maar die waaide snel weer over en even later lag iedereen weer aan het zwembad. Dit is natuurlijk geen garantie maar ik ga met plezier eind april weer naar Mombasa.
Het hotel ken ik niet dus hopelijk zal iemand anders daar op antwoorden.
Heel veel plezier gewenst met je reis. Het is de moeite waard!

Hallo,

Wat fijn om te horen! Ik snap dat er geen garanties zijn met het weer, maar positieve verhalen geven wel wat meer hoop haha

Mag ik vragen naar welk hotel je zelf bent geweest? En heb je misschien nog tips om te doen?

Alvast bedankt!

Neptune Beach (noordkust), Bamburi Beach (noordkust), LTI Kaskazi (zuidkust) en een keer een huis gehuurd. (oeps, ben er dus 4 keer geweest ipv 3). Alle hotels en het huis waren heel erg goed. Het ene hotel iets luxer dan het andere maar allemaal uitstekend met een perfecte service.
Vandaaruit safari’s gemaakt naar Shimba hills, Tsavo-West, Amboseli. Een trip met een dhow naar Wasini Island is prachtig, veel dolfijnen en snorkelen.
In Mombasa zijn Fort Jesus en de oude wijk de moeite waard.
Hiermee zijn de negen dagen snel gevuld, ben ik bang.

Haha wat een luxe, 4x Kenia!! Hoe beviel de Zuidkust?
Kan je daar een beetje snorkelen?!
En zijn er restaurantjes in de buurt, of ben je echt afhankelijk van je hotel??

Wij zijn inderdaad van plan om een snorkeltocht te gaan doen, heb veel goeds gelezen over Wasini.
Verder wilden we ook een 2daagse safari naar Tsavo West gaan doen. Bij wie heb jij geboekt? En weet je nog in welke lodge je hebt gezeten??

Ik hoor het weer graag van je! :smiley:

Het hotel ben ik zeg maar geweest in de spa. Ik logeer namelijk tijdens mijn vakantie bij mijn vriend en als ik wil zonnen ga ik naar Leopard beach, kan je tegen 450 shilling naar binnen en de hele dag zonnen en zwemmen.

Het hotel is mooi, ongelofelijk rustig, zeer vriendelijk personeel. Ik heb daar af en toe geluncht en het eten is lekker. De spa is echt een aanrader als je naar de sauna wil of een heerlijke massage.

En qua eten, je hebt ongeveer er schuin tegenover een italiaan restaurant (Leonardo’s) en is ovenheerlijk. Volgens mij ernaast zich een Swahili restaurant ook lekker (en goedkoop). Voor de rest kan je de matatu of taxi nemen naar bijv. Forty thieves (goed / goedkoop lunchen aan het strand) of Ali Barbour (ondergronds restaurant). En een echte aanrader is Nomad, dat is een echte beleving. Dat is een restaurant aan het strand, maar van het wat chiquer karakter (maar dan weer niet zo dat het overdreven duur is, 13euro voor een grote steak). En zo kan ik nog wel effe doorgaan

Douraque,

Ook erg bedankt voor jou reactie… Goed om te horen dat het een fijn hotel is… zal je restaurant tips zeker in gedachten houden!! :slight_smile:

Ben je er ook een keer in april geweest??

ja prima hotel gelegen aan de rustige kant van diani
met mooi strand
bij leonardo kan je goed eten en een lekere cappucino drinken
ook bij ushago kan je prima vertoeven
eten bij africa pot in diani of ukunda is ook goed
er zijn ook vele cottage maar het hotel is ook prima

Idd Ushago was het (was de naam kwijt), maar daar heb ik lekkerste filet mignon gegeten ooit (en ben heel wat gewend hoor, ben namelijk de meest moeilijk tevreden te stellen eter)

In april ben ik nog niet geweest, maar wel begin tot halverwege maart. Veel zon, af en toe regen maar wel benauwd

Haha oké, bedankt!! :slight_smile:

Die regen die viel, waren dat korte buien, of regent het dan uren achter elkaar??

Heel eerlijk … het is heel warm aan de kust, de voorbode van regens. In het binnenland schijnt het al flink te regenen, de kust is altijd als laatste aan de beurt.
Het oorspronkelijke regenseizoen is april en mei, vorig jaar was het regenseizoen laat, duurde langer en de regens waren minder heftig dan normaal.
Dit jaar lijkt het erop dat het een normaal regenseizoen wordt, april en mei, en de warmte voorspelt dat het best eens heftige regens zouden kunnen worden.
Knoop me er niet op vast, ik ben geen weerman :smiley:

Kenya,

Bedankt voor je antwoord! Ik hoop dat je ongelijk hebt haha
Maar ik vind het niet erg als het regent, maar onze ervaring van afgelopen jaar in Costa Rica was gewoon echt echt niet leuk! Dat was regen non stop… wat we ook niet hadden verwacht…

Groetjes

Ik hoop ook dat ik ongelijk heb svn … en als er wel regens zijn, dat het niet overdag is. Het is heerlijk 's morgens na een regebui 's nachts als het zonnetje op komt. Niet te warm en niet te koud …

Net terug van een 7e keer Kenya. Voor het eerst in Malindi ten Noorden van Mombasa in het Malindi Beach hotel. Kleinschalig rustig all-inclusive hotel. Fantastisch eten! Er kan gebruik gemaak worden van de faciliteiten van de naast gelegen grote en drukke hotels Coconut en Tropical Village. Er zijn wel erg veel Italiaanse toeristen in Malindi. Het stadje Malindi is vlakbij en heeft veel restaurants, bars en winkels. Ging voor het duiken naar Watamu waar een veel mooier strand is.
1e Keer in Kenya bij Bamburi Beach, is niets dat strand. Wel dicht bij Mombasa.
5x In het zuiden Diani Beach geweest. Ook 1x in het Leopard Beach hotel. Is een groot hotel waardoor het eten maar zo zo is. Ruim opgezet, kamers simpel maar redelijk.
Atijd in december of februari in Kenya gweest omdat dat goede maanden voor duiken zijn.

Hey,

Bedankt voor je bericht!
Wij gaan nu naar dit hotel omdat het een mooie prijs had, en de reacties goed zijn! :slight_smile: dus ben benieuwd!

Je schrijft dat je 5x in Diani beach op vakantie bent geweest, is het strand inderdaad zo mooi als de meesten zeggen??
En hoe is het snorkelen voor de kust??

Is het te doen om vanaf Diani beach naar Malindi/ Watamu te gaan!? Hoe duur kost een eventuele taxi daar?

Wat een vragen he… Hoop dat je ze wil/ kunt beantwoorden! :slight_smile:

Thanks alvast!!

Greetz!

In Diani zijn over het algemeen de stranden inderdaad mooier dan op de meeste plaatsen aan de Noordkust van Mombasa… Malindi en Watamu liggen op ongeveer 140 kilometer van Mombasa ten noorden van de stad, Diani ongeveer 50 kilometer ten zuiden van Mombasa stad.

Malindi en vooral Watamu is een uitzondering aan de noordkust … de stranden horen tot de top 10 van de wereld en het marine park is 1 de oudste en best beschermde van oost Afrika …

Je hoeft echt niet perse naar Watamu of Malindi om te snorkelen als je in Diani zit, dat kan heel goed in Diani, maar het kan een idee zijn voor een volgende keer Kilifi, Watamu of het drukkere Malindi te bezoeken … je zou er dan ook voor kunnen kiezen om niet in een massaal hotel te gaan zitten, maar in een cottage is nog leuker.

Een taxi zou ongeveer vanaf een 70 tot 80 euro zijn, enkele reis.

er zijn vele touroperators die het Leopard Beach hotel aanbieden. Strand is prima bij Diani Beach. Vooral vanuit het hotel rechts afslaan naar het zuiden. Bij Malindi is het strand wat minder, bij Watamu prachtig. Er zijn zat van die beach boys die je naar het rif kunnen brengen om daar te snorkelen. Heb ik nog nooit gedaan daar ik met een motorboat ga om te duiken met de fles. Malindi is veel te ver weg, kost je 2x 3 à 4 uur.
Aanrader is om een dagje naar het zuiden naar Kisite Marine Parc (Wasini) te gaan om te snorkelen en een lekkere lunch te hebben bij Harm (NL) en Selena. Zie http://www.pillipipa.com/index.htm
groet Eric

Hoi Selma!

Op de valreep even een reactie: Leopard Beach is een zeer goed hotel, 5 sterren. Het strand in dat deel van Diani is wisselen: soms prachtig wit, soms ligt er wat wier en soms heel veel zeewier, dan is het wat minder.
Wij zijn deze week teruggekomen uit Diani waar we zes maanden hebben gewoond. Het was erg heet maar nog steeds gortdroog en de info die ik ontvang: nog steeds droog.

Bij Leonardo’s kun je heerlijk ijs eten of cappucino drinken. Je kunt er ook redelijk goed eten. We vinden het persoonlijk geen topper! Bij Leopard kun je trouwens wel weer heerlijk lunchen met een schitterend uitzicht.

Probeer je tempo laag te houden i.v.m. de hitte. Drink! Veel! Water!

Als je van golfen houdt: er is 400 meter verder een 18-holes golfbaan. Start om 06.30 uur anders is het momenteel te heet. Wij spelen 4 x per week.

Heel veel plezier!

Diani

Hoi Diani,

Bedankt voor je reactie!! Dat is een goed vooruitzicht!! :slight_smile:

We vliegen morgenvroeg naar Kenia!

Dus we zijn heel erg benieuwd!!! :slight_smile:

http://www.mddm.co.uk/Mnarani/mnarani_information.htm

http://www.divethedream.com/TheAdventure/Kenya/Kilifi.htm

Sterker nog, als je vanuit Diani naar Malindi gaat, speciaal voor het mooie strand, dan zal je super teleurgesteld worden.

Als het om te snorkelen/duiken is, en je vind het niet leuk in Diani, of je wil nog een spot zien terwijl je in Kenya bent, kan je echt beter gaan duiken onder Belgische begeleding desnoods, bij Mnarani in Kilifi.

.

.