Uitstapjes / excursies vanuit Hotel Bamburi Beach(geen safari)

Van 3 tot 9 augustus maken wij een safari van Nairobi naar Mombassa. Vanaf 10 augustus zijn wij in Mombassa Hotel Bamburi Beach. Heeft iemand nog tips voor uitstapjes / excursies vanuit Hotel Bamburi Beach (geen safari)

Haller park, een cementafgraving waar Bamburi Cement een ecologisch park heeft gemaakt met giraffes, nijlpaarden, buffels, enkele enorme landschildpadden en veel vogelsoorten.

Butterfly Pavilion, waar je kleurrijke vlinders aan treft, met Nature Trails daarachter waar je wandel - en fietstochten door het bos kan maken en ook gazelles en heel veel vogels.

Met een glasboot het rift bewonderen (of wandelen), Jetskieen, duiken en snorkelen bij watersportcentra.

Reptielen (??), naam ben ik even kwijt maar je treft er slangen, kamelions, krokodillen en dergelijke aan. Er is ook een Krokodillenfarm in de buurt.

Ngomongo Villages, daar kun je zien hoe de verschillende stammen van vroeger Kenia leefden, heb begrepen dat je daar ook cameel of paard kan rijden en lokaal eten proeven.

Er is genoeg te doen hier aan de noordkust :cheer: :cheer:

Kenya: Kun je ook aan de zuidkust kameel of paard rijden?

Heb ooit in Tunesië op een kameel gereden en zou het leuk vinden om dat nu ook met 2 van onze kinderen te doen.

Alvast bedankt!!

www.faharifoundation.com

Op het strand aan de zuidkust (Diani) loopt men dagelijks minimaal driemaal met kamelen langs waarop je een ritje kunt maken. Ook paardrijden is mogelijk.

Geniet ervan!

Diani:vak02:

Ik heb volgens mij dromedaris gereden op het strand van Diani. Volgens hun eigenaar zijn het Somalische dromedarissen…
Was best een leuke ervaring en ze stinken niet zoals veel kamelen in Egypte.

Groetjes, Marike

1 like

ja je kan op verschillende plaatsen in diani een camel ritje maken
onder andere bij forty thieves bar/restaurant liggen een paar,
ook op het strand bij neptune hotel zijn ze aanwezig.

Ik heb geen idee waar we ergens bij in de buurt zitten, het enige wat ik weet is dat we in diani zitten in een van de huisjes van Trudi (www.villa-kenya.com ).

Het is volgens mij wel op een wat rustiger stuk strand maar dan kunnen we de drukkere stukken ook op gaan zoeken natuurlijk.

over 2 weken landen we zo ongeveer…het komt echt dichtbij!!!

>>>>>>

hallo gilling
volgens mij ligt je huis in galu beach in het zuiden van diani
ligt je huis op mango park of coconut groove 1 of 2 ?
het ligt tegenover hotel neptune
hier is ook het eindpunt van de matatu
dan kan je gemakkelijk de matatu nemen naar het centrum van diani
of als nog even blijft zitten naar ukunda,kan je daar eventueel
iets kopen of een hapje of drankje nemen
hierbij een plattegrond van diani/ukunda
http://www.dianibeach.com/map/index.htm

en ook een site met veel info waarop je kan doorklikken

veel vakantie plezier
hakuna matata

Dank je wel!!! Het strand zou inderdaad dichtbij galu beach zijn. Nu je het zegt, weet ik het weer. Ben je daar bekend?

Enorm bedankt voor de extra info!!!

Galu ligt aan het einde van Diani, dus te voet is het centrum van Diani wat ver (hoewel langs het strand en flink doorlopen wel te doen), maar heeft wel de mooiste stranden van Diani!

Ga er vreselijk van genieten!

1 like

Dank je!! Enig idee hoe ver het is naar Diani centrum? Het lijkt me heerlijk om 's ochtends lekker langs het strand te lopen naar de winkels. Een paar km vind ik niet erg, alhoewel alles met warm vochtig weer een stuk verder lijkt hi hi.

Ik heb de kriebels!!!

gilling
als je eens de matatu neemt tot het centrum van diani en de matatu
conductor vertelt tot diani posta office dan kan je naar het strand gaan
of je neemt de grote zandweg en wandelt langs de airstrip
over het voetbal/sportveld genaamd playground naar het kruispunt
in ukundaonder weg kom je dan langs de nieuwe school van katrien
(mama rainbow) en ook een weeshuis van kebene leuke samen werking
van kenia-belgie-nederland
veel wandel plezier en dan zie je nog eens wat onderweg

http://www.rainbow4kids.be/

1 like

gilling
van neptune tot centrum diani ongeveer 7km en tot ukunda 11km
mijn tip neem eerst een stuk met de matatu en stap uit waar je wilt
en maak dan een wandeling langs de weg of strand
of hou onderweg eens een tuk tuk aan
lekker knorren in die koffiepot

of heb je een nummer van een taxi nodig die vlakbij neptune staat
je zegt het maar,wel even een simkaart van safaricom kopen is erg goedkoop en het is ook goedkoper als je een sms naar nederland wilt sturen

Dank je wel!! 7 of 11 km lopen in die warmte is wel veel ja. Je moet ook nog terug he?
Goede tips zeg!! Ik denk dat ik deze pagina maar ga printen…
Ik ga jullie alles vertellen als we terug zijn!!!

:dag:

Gilling, als je van je huisje naar het strand loopt dan moet je volgens mij tussen 2 resorts van Neptune door. Als mijn herinnering goed is met waar je zit tenminste (wij hebben 3jaar geleden daar particulier een huis gehuurd). Ik weet dat 3 jaar geleden veel lokale mensen winkeltjes tussen de 2 resorts hadden staan. Je kon er veel houtsnijwerk etc kopen. En niet te vergeten je kon er altijd voor een praatje terecht. Na een paar keer heen en weer lopen weten ze wie je bent en krijg je een erg leuk contact. Ze hielpen me zelfs met de kinderen over de rotsen/muur naar het strand tillen!

Toen wij er zaten was er ook een heel klein houten winkeltje aan de kant van de weg waar ook maar net 1 man in kon staan. Hij verkocht van alles. Ik haalde af en toe waterflesjes bij hem. Even verderop het straatje naar de huisjes in stond vaak een fruitstalletje met het heerlijkste fruit. Let wel dit was 3 jaar geleden en ik weet niet of het nog zo is. Het is zo leuk om bij de lokale zelf te kopen ipv in de supermarkt in Diani.

DE ORIGINELE vraag ging over Bamburi Beach wat niet aande zuidkust ligt maar aan de noordkust.

Er staan hier wat tips die evengoed vanuit Bamburi kunnen. Met de matatu kom je overal.

Prijsvoorbeeld : Kilifi - Mombasa = 100 Ksh
Kilifi - Malindi = 120 Ksh

http://www.rinique.net/UITSTAP.html

Het reizen met de matatu is goedkoop en snel, maar er kleven wel wat nadelen/gevaren aan:

er wordt vaak idioot hard gereden; een wedstrijdje onderling tussen twee matatu-chauffeurs is geen uitzondering; er gebeuren veel ongelukken;
het risico van bestolen te worden in een overvolle matatu zonder dat je dat merkt is behoorlijk groot. Nu zal niemand kostbaarheden bij zich hebben, maar een mobieltje en wat geld wel altijd en juist dat wordt vaak gejat.

Bovenstaande hebben we overigens zelf ervaren…

Ben het met je eens Diani.
Als ervaren Keniaganger vergeten we wel eens de risicos, en hoe daarmee om te gaan, voor ons vanzelfsprekend zijn.
Dat zal niet altijd hetzelfde zijn voor nieuwe bezoekers.

Ga je de straat op, over het algemeen best veilig, dan heb je dure sierraden en grote geldbedragen niet nodig.

Voel je je onveilig in een Matatu, die vaak ook een gevaar opleveren voor ander weggebruikers, dan mag je de bestuurder daar best flink op aanspreken.

Dat doe je niet zo snel in een land waar je op vakantie bent…
En Mwende zelf (leuk mens by the way) is zelf een beetje angstig om de oversteek te maken bij Likoni Ferry, mensen zijn verschillend…

Ach Kenya, ook wij zijn altijd blij en opgelucht als we aan de overkant zijn van het Likoni-channel, maar hoe vaak moet je nu echt oversteken? Wijj vinden een dagje Mombasa al lang geen uitje meer en vermijden de stad als het enigszins kan. Alleen voor de verlenging van ons visum is het noodzakelijk en natuurlijk wanneer je goede medische hulp of een ziekenhuis nodig hebt. Tegenwoordig beschikt Diani over een eigen Nakumatt (wat een heerlijke luxe!) en kun je vrijwel al je inkopen dus in Diani zelf doen!

Groet,

Zo geef ik de voorkeur aan de levendige noordkust, net als Mwende…
Naar Mombasa gaan, of de Nakumat in Nyali bezoeken… misschien eens per maand is mij genoeg.
Je kijkt je ogen uit in Nakumat wat betreft luxe.

Ook hier zijn verlaten strandjes die je alleen met boot kan bereiken en traditionele vissersdorpjes waar de locals toeristen hartelijk verwelkomen, maar verder met rust laten

De ferry (gelukkig zijn ze nu nieuw) is een avondtuur op zich … maar kost minder dan een safari :smiley: