Uitstapjes / excursies vanuit Hotel Bamburi Beach(geen safari)

vanwaar die angstige verhalen van de ferry
ik ben reeds verschillende malen overgestoken
ja je hebt enig oponthoud maar over de weg heb je
ook kans op ongelukken waar het druk is op straat

in diani /ukunda heb je verschillende supermarkten
zelfs is er wat men daar noemt een baby akamba
maar wellicht is dit wel bekend bij u diani of is het
lampie dan kan ik abuis zijn maar het lijkt erop
het is gelegen tussen junction rongai en
showground/sportveld

http://www.millcoop.co.ke/

Wij zijn al een keer met de ferry overgestoken terwijl de klep niet dicht ging en het water dus zo naar binnen klotste. Geen leuke ervaring. Dat was nog met de oude ferry dus hopelijk is die tijd defnitief voorbij. De ferries hebben overigens wel gezorgd voor een wat negatief imago van de zuidkust.

Verder geen commentaar.

Diani:vak02:

ik heb geen ene keer moeilijkheden gehad met de ferry
alleen dat er weleens wachttijden zijn maar de vaste taxi chauffeur
heeft zo zijn contacten en dan je kan weleens vooraan in de rij
komen te staan
diani beach is toch wel erg gemoedelijk het is er niet overvol
en alles is toch redelijk dichtbij

hakuna matata

1)Ferries die overladen worden zijn niet enkel een Kenyaans probleem…
2) idd zelfs Rita die al 6 jaar in Kenya woont is onlangs twee keer beroofd van haar halsketingkje terwijl ze door Mombasa reed met haar chauffeur, bij het stoplicht gewoon van haar nek getrokken
3) idd, ben al eens uitgestapt toen ze een baal miraa achterin propten
4) ik ben al 4 keer (met ogen dicht en duimen gekruist) op het ding geweest en ik ben altijd blij dat ik er ben…

Nieuwsfeiten zijn gewoon wat het zijn : nieuwsfeiten

Have a nice day

Dat kan evengoed in een vliegtuig/trein/taxi gebeuren

Slaapgas spuiten in een taxi en mensen beroven is een nieuwe hobby in Nairobery

Er zijn ook gewone matatu mensen, je kan dat vaak al zien/horen, beetje kiezen in welke je gaat zitten

Om je te beroven hoef je niet alleen op een matatu te zitte, in Kilifi stonden er snachts om 00:00 opeens 3 gangsters naast het bed van een kennis , ze hebben zelfs de askari doodgeslagen. Op de dag dat wij vertrokken waren (de 27e july) en die mensen waren net terug uti Holland. Laptops,GSM’s,Geld, Juwelen, alles hebben ze mee…

Moraal van het verhaal ?

Gewoon opletten, en als je tij der is is je tijd er…

En vooral : ANTWOORDEN op de vragen die gesteld worden.

Excusies vanuit Bamburi Beach (in dit geval) als je maar 1 dag hebt ga je niet ff heen en weer helemaal over Likoni ferry (toch niet als je een relaxte dag wil hebben)

:dag:

Je spreekt uit ervaring en over nieuwsfeiten Mwende.
Naar mijn mening kun je nog altijd rustig buiten de hotels komen, een cottage huren zoals jullie doen, of zoals Diani 6 maanden in een tent verblijven.
Jullie hebben beiden veel ervaring in Kenia en weten welke voorzorgmaatregelen je moet nemen.

De gevaren in Kenia liggen anders dan in Nederland, het is niet zo dat de criminaliteit hoger ligt en zeker niet aan de kust.
Je moet alleen wel uitkijken en geen onnodige risico’s nemen.
Wat moet je met laptops, juwelen, dure gsm’s en onnodig veel geld tijdens je vakantie doen?
Loop daar AUB niet mee te koop, daarmee breng je alleen jezelf, askari (=politie) en security onnodig in gevaar.

Zo zie je maar weer, dat er zelfs mensen zijn met veel ervaring die beter hadden moeten weten.
Als het over veiligheid gaat geef ik liever goed advies dan dat ik later verhalen lees over dat het mis is gegaan bij mensen die niet wisten.

Terug naar het onderwerp.
Bij uitstapjes buiten je hotel, neem AUB geen grote geldbedragen, laptops, dure GSM’s sierraden en ander onnodige spullen mee.
Je kunt overdag rustig een wandeling over het stand maken, hakuna matata.
Ga je iets verder en ben je niet bekend, neem de eerste keer een gids mee die ook een oogje voor je in het zeil houdt.
’s Avonds vanaf zonsondergang, neem een taxi.

Hoi Kenya,

Kleine correctie: we verblijven niet zes maanden in een tent! Bewaar me, op ons 66ste kamperen… hoewel, als het één van de mooie tenten uit een tented lodge zou kunnen zijn, dan geen bezwaar.

We huren een appartement, mèt keuken, woonkamer, slaapkamer en badkamer en last but not least: een zwembad. Is voor zes maanden goed te doen. We hebben zelf het nodige aangeschaft om ons leven wat comfortabel te maken, zoals een tv en een dvd-speler. Na zonsondergang gaan wij de deur liever niet meer uit als het niet nodig is. Vertier vinden we binnen: we hebben een uitgebreide bibliotheek bijeengespaard in de loop der jaren en lezen graag.

Verder hebben we één grote passie: golfen. We zijn full members van de Leisure Lodge Golf Club, waar we minimaal 4 x per week onze 18 holes lopen.

Kortom: een rotleven!

Groet,

Ik nam je iets te letterijk met een tent opslaan Diani, excuus :smiley:
Er is een tented lodge aan de zuidkust, alleen de naam … ben het even kwijt.
4 maal per week golfen, lezen, zwemmen relaxen, dat wordt weer zwoegen he!

September is al bijna, heel veel voorpret alvast :vak02:

1 like

AH

Hebben Diani en ik toch iets gemeen : golfen.
Wij zijn full members van Machakos golf club :d

En Kenya, lees je me nu zo verkeerd dat, jij denkt,dat Ik denk dat het gevaarllijk is in Kenya ? Diani zei dat Matatu’s gevaarlijk zijn. IK niet ? Ik heb er nota bene zelf 1…en reis er ook steeds mee.

oa van Kilifi naar town op de 27e jl.

Regent het al wat minder ?
De meisjes heb toch geen malaria hoor, was blijkbaar een gewoon buikgriepje. Geen koorts meer gehad.

ALs je eens iets geks wilt lezen terwijl je surft :
The next major landmark on your journey along the north coast is Mtwapa, a small but neglected town just across the bridge over the beautiful Mtwapa Creek about 17kms north of Mombasa

BRON :
http://www.kenya-beachrentals.com/KENYA-COAST-BEACHES

Kila jambo na wakati wake

Hoi Monique,

Speel je zelf ook golf? Leuk! Een sport die je tot op zeer hoge leeftijd kunt blijven beoefenen.

Heb je de nieuwe golfbaan aan de Noordkust al bezichtigd? Vipingo Ridge, toppunt van decadentie met een eigen airstrip en villa’s langs de fairways. Voorzien van het mooiste en fijnste Bermudagras. We hebben er in maart een keer gespeeld, nog voordat de club officieel geopend was. Niet onze cup-of-tea, nog erg kaal, geen schaduw,:zon02: alles moet nog groeien. We zullen er in ieder geval geen vaste gasten worden… Het is wel goed voor de lokale economie. Zo’n golfbaan genereert toch weer werk.

Groet,
Diani :vak02:

Helaas

Ik put alleen , het swingen gaat me totaal niet af…
Ondanks intensieve lessen 1-1 , lukt het met nog steeds niet
maar naarts chijnt : de aanhouder wint.
Ja ik heb de opstart van Vipingo ridge meegamaakt. Nu al worden gronden rond vipingo duurder en hebben de lokale mensen helemaal geen kans meer op een stukje. Je hebt hun site toch he ? Om eens te kwijlen…
ALS de natuur strax helemaal volgroeit is zal het wel mooi zijn…

Voor wat betreft het leren van een goede swing: ik kan je maar één goede raad geven: neem in Nederland of Belgie een aantal lessen van een goede pro. Dan begin je bij de basis en ga je stap-voor-stap verder. Les nemen in Kenia heeft weinig zin, men beheerst de techniek niet. Hou me ten goede: de lokale profs slaan een aardig balletje maar met een zelf aangeleerde swing die voor henzelf prima functioneert, maar eigenlijk heel slecht is voor een ander. Het kost je een paar center maar je hebt er de rest van je leven plezier van, vooral als je de sport graag beoefent!

Succes en groet,

Hebben we gedaan. 20 lessen in een speciale aanbieding bij de opening van de baan hier in Oostende. Mijn dochter is Tiger woods…

'k Zal het bij zwemmen in de Indische oceaan houden en de 19th hole.