Wat vind jij de 5 mooiste plekken die je gezien hebt en in het kort waarom. Ik ga daar een maand heen en hoor natuurlijk graag leuke tips!
Zo maken we een mooi lijst met reis tips voor iedereen!
Wie start?
Wat vind jij de 5 mooiste plekken die je gezien hebt en in het kort waarom. Ik ga daar een maand heen en hoor natuurlijk graag leuke tips!
Zo maken we een mooi lijst met reis tips voor iedereen!
Wie start?
We zijn pas een keer in Kenia geweest en zaten direct in een paradijsje. De huisjes in Diani van Trudi en Luc waren super. Het personeel fantastisch, heerlijk. De safari in Tsavo east en west was ook erg mooi net als de tocht naar wasini-eiland waarbij we veel dolfijnen gezien hebben.
Ook een bezoek aan Diani Childrens Village was erg leuk.
Maar het meest bijzondere, geweldige, fantastische waren de kinderen van Mtwapa. Zij hebben ons zo enorm geraakt, zo lief van alles ingestudeerd op een lege maag. Geweldig. Wat een positieve kindjes. En dat is echt dankzij de groep vrijwilligers die hen begeleidt.
We blijven in contact met deze groep en hopen snel weer terug te keren naar hen (voor de kindjes zie; www.faharifoundation.com )
De ferry was een belevenis op zich en wij vonden de spontaniteit, behulpzaamheid en vriendelijkheid van de plaatselijke bevolking alleen al de moeite waard om erheen te gaan. Wij zijn van Kenia gaan houden.
Ohw fantastisch! Als ik terug ben zal in mijn top 5 direct aanvullen!
Wie volgt?
Als voetganger op (de nieuwe :D) Likoni Ferry …
HAHAHA Goeie grap Kenya !
Ik ga mijn plekken niet verklappen,anders worden ze onder de voet gelopen door Watali :d
Lekker zelf ontdekken is de boodschap en … smaken verschillen enorm !
Je hoeft niet bang te zijn om niet onder de voet gelopen te worden HAHAHA … dat is gegarandeerd !
Er is altijd wel iets aan de hand op de Ferry, een vreemde predikant, acrobaten …
Dat chaotische heeft z’n charme … Smaken verschillen inderdaad …
Nummer 1, zonder twijfel, Samburu NP! Ver en heet, maar o, wat mooi! En wat een rust!
Nummer 2, Masai Mara, jammer dat het er altijd druk is tijdens het hoogseizoen.
Nummer 3, Lake Nakuru, vooral vanwege de flamingo’s en de neushoorns, die je tegenkomt!
Nummer 4, Tsao East en dan met name Satao Tented Camp. Geweldig kamp, geweldige locatie, vlakbij de Aruba-dam.
Nummer 5, ondanks alles eigenlijk: Diani, vanwege z’n paradijselijke stranden. Alleen in de periode Kerst/Oud en Nieuw moet je er wegwezen. Veel te druk! Verder is er altij wel wat te beleven. Voor de jongeren: Forty Thieves, geweldige beach bar.
Groetjes,
Diani
:vak02:
Dank je! Klinkt erg goed!
Is er een volgende?
Rik
Lake turkana is op zich wel indrukwekkend om even langs te rijden
Via Yvonne kreeg ik dit binnen!
Klinkt goed!
Dingen die je zeker moet zien in buurt van Mombasa zijn:
Als jullie aan de Noordkust verblijven, kan ik je Jackson aanbevelen, hij woont in Shanzu (naburig dorpje) en kan alle uitstappen voor je regelen/uitvoeren (hij heeft een eigen busje). Voor een goede prijs, is hij de hele dag je chauffeur en brengt je waarheen je maar wil. Je kan hem best bereiken via zijn gsm. Zijn nr.: + nummer bij mij bekend
Veel plezier in het mooiste land van de wereld.
Grtjs
Yvonne
Dat zijn wel de hele mooie plekken waar een heleboel toeristen altijd al komen. Kilifi (sorrie Mwende) is een leuk plaatsje waar niet erg veel toeristen komen.
In Kilifi zitten gerechtsgebouwen, rustige stranden en unieke sfeer.
Mtwapa is behalve de creek en avondleven ook overdag indrukwekkend om bvb op een zondag doorheen te wandelen.
Van de Moorings (drijvend restaurant) door de buurt die daarachter ligt.
Op elke straathoek zijn kerkjes (en nog meer barretjes, maar daar staat Mtwapa bekend om) en zogenaamde crusades, openlucht diensten met speakers en al.
Ik sprak laatst men een politieman die onlangs in Mtwapa is gestationeerd en die vertelde dat van alle plaatsen aan de kust, in Mtwapa (in verhouding) het minste criminaliteit voor komt.
Als je zin hebt om een uniek project voor weeskinderen te bezoeken waar bijna nooit toeristen komen, stuur maar een PM.
Iemand nog mooie tips over onontdekte plekjes bij Nationale Parken of stammen in Kenia?
Rik
Tja, onontdekte plekjes zijn erg lastig, aangezien ze dan toch al ontdekt zijn ;-)!
Wanneer ga je naar Kenia en waar? Misschien een leuk idee om ook Kisumu te bezoeken. Dit is de 3e stad van Kenia, maar weer totaal verschillend van Mombasa en Nairobi. Lake Victoria is erg mooi. En kisumu is nog niet overstelpt met toeristen, maar probeert zich daar wel meer en meer op in te stellen!
vooruit dan maar een paar dan
De heuvel bij Ngelani in Machakos waar het water uphill stroomt … vlak onder de koffieplantages. Gratis en veel jolijt, wel het water betalen en ze wat geven voor de lunch !
Kust:
Arabuko Sokoke forest (sowieso de binnenlanden van de kust)
Mida creek
Sibaki
Kipepeo butterfly park
Kilifi moest geheim blijven Kenya !!!
.
Hallo,
als ik dat allemaal weer lees, kan ik niet wachten totdat ik weer weg mag. Er is zoveel moois in Kenia, ik zelf vind al geweldig om er gewoon te zijn, weg van alle grote nationale parken, gewoon de cultuur en natuur opsnuiven. Lekker chai te drinken en chapati te eten in 1 van de vele hotels (geen hotels maar restaurants, waar je meestal uitstekend kan eten)
Ik ben zelf 6 maanden in Ruiri, vlakbij Meru geweest. Hier staan de olifanten in een groot bos, wel afgeschermd door stroomdraad, vooral voor hun eigen bescherming, maar ze kunnen vrij in en uit lopen, als je geluk heb steken er zo een paar over
Ik ben in Meru national park geweest, ik lees overal dat het je er niet veel dieren kan zien, maar wij hebben zowat alle dieren gezien en geen toeristen.
Maua hier heb je een indrukwekkende miraa markt.
Isiolo is niet heel bijzonder, maar daar in de buurt heb je wel wat grote parken zoals samburu en saba.
Safari chema
Ben je ook in Samburu NP geweest en zo ja hoe was dat?
Rik
Ik ben er wel in de buurt geweest, maar helaas nog niet in geweest. Maar het staat er om bekend dat het de moeite waard is en ook niet erg toeristisch is, net als alle parken in centraal Kenia.
Groetjes José
hallo kenia gangers.
wij willen met onze kinderen en aanhang naar kenia:wereld:.onder deze groep van 6 personen zitten 2 duikers,graag zou ik van iemand advies willen waar en hoe en met wie je goed kan gaan duiken.zou ieman mij ook kunnen vertellen welk hotel de moeite waard zou kunnen zijn???
we denken zelf een hotel op diani beach maar weten nog niet precies welke we willen we dit goed nakijken.kan iemand mij ook vertellen welke periode het gunstigste is???
volgend jaar febr.zijn we 30 jr getrouwd en in plaats van een big party willen we dit met de kids gaan doen.het moet dus ook voor hun een super belevenis worden.ik heb nu al voor pret want voor hen is dit een verassingsreis.
:vak02:
al vast vriendelijk bedankt voor jullie meedenken en tijd.
ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden.
groetjes:Dianne
Hallo Dianne,
Met Diani Beach heb je een goede keus gemaakt. Het is een leuke badplaats met een veelheid aan hotels. Een goed hotel is Leopard Beach Hotel, een fraai strand, mooi resort, voorzien van alle luxe. Neem liever geen hotel richting Galu, want dan zit je ergens in the middle of nowhere en moet je steeds met een taxi naar b.v. de bank. Ook wil je weleens buiten je hotel kijken, bij Leopard is alles op loopafstand.
Diving the Crab is een goede duikschool, die ook in Leopard vertegenwoordigd is.
Februari is een prima maand. Geen regen, maar het kan erg heet worden. Dit jaar was februari extreem droog en heet. In je hotel heb je er niet zoveel last van met goede airco en een zeebries.
Veel voorpret alvast!
Groet,
Diani:vak02:
hallo,
super vriendelijk bedankt voor deze informatie.
ik heb dus alweer iets meer op mijn lijst kunnen zetten met deze info.
mocht er nog meer info komen w.b.t een duikbasis e.d, laat maar komen zou ik dan zeggen.:vak01:
met vr.gr.Dianne