Iemand nog een mooie TOP 5? Wat mogen Kenia-gangers ECHT niet missen?
![]()
Iemand nog een mooie TOP 5? Wat mogen Kenia-gangers ECHT niet missen?
![]()
voor sommmigen (lees het commentaar) kan het heel eenvoudig zijn :
[ame]Ostrich lays an egg! - YouTube
.
Mijn top 5 is heel simpel
1 de Ngong Hills en lake Magardi
2 Het nationaal park Meru
3 de Abederan forest en solo ranch met de witte neushoorn
4 De mount Kenya met zijn uitzichten
4 Sagana met de rijstvelden
De meeste toeristen aan de kust verblijven en is er naar verhouding maar een klein percentage die werkelijk Kenya willen verkennen. Aan de ene kant is dit wel prettig voor ons maar aan de andere kant als er meer toeristen komen kan dat de lokale bevolking helpen.
Juist. Meru is prachtig. Gelukkig niet toeristisch, ligt wat ‘‘uit de route’’
Laten we dat maar zo houden, de tsavo’s en amboseli zijn druk genoeg.
Ook South en North Kitui parken zijn mooi, wel wat droog nu, ook veel gezien. Daar vind je ook bijna geen info over.
Maar nu is het :slapen:
Nog 4 nachtjes … en dan Safari Njema
1 lake nakuru
2 masia mara
3 stammen bezoek masai
4 mt meru
Mijn allerfijnste plek staat er niet bij en die ga ik ook niet verklappen :-)))
Mijn lekkerste (goedkope) plek is Islanddishes in MOmbasa (mishkaki met chapati en ukwaju mmmmmmmm), Doriani (rijp) van de markt of al kant en klaar op straat en suikerriet mmmmmmmmmmm!
En ik vind in Mombasa het stukje “strand” naast het fort, waar de jongens voetballen een leuk plekje.
Oh en vergeet vooral niet bij Islanddishes de heerlijke ijskoude tamarindjuice te bestellen en (als het de tijd er voor is) somosa’s met soldierfish…mmmmm
Zeker niet doen, moet je voorstellen wat voor gigantische hordes toeristen daarheen zullen gaan als jij dat hier op het forum zou zetten. Nee dat moeten we niet willen met zijn allen.
'k denk idd dat het niet zo’n vaart zal lopen hoor met de hordes.
De meeste mensen (ook op dit forum) willen alleen maar georganiseerd gaan en liefst vanuit hier al boeken.
De ‘‘gewone toeristen safaris’’ gaan naar de echte toeristen bestemmingen. Al kan je zelf natuurlijk altijd aangeven waar je heen wil gaan.
De beste plekjes houden de echte Kenyanen voor zichzelf , he Saada ??
.
Martijn 265, ik denk dat wat ik de mooiste plekjes van Kenya vind, wat andere plekjes zijn dan waar de mensen voor naar Kenya komen. Ze hebben namelijk niets te maken met Maasai Mara of iets dergelijks.
Ik vind een van de mooiste plekjes de atlantische kust van Manda, met de koraalrotsen en soms de dolfijnen in de verte en de zandduinen van Shela in de verte. Of het dorpje Kipungani, waar nog de traditionele Swahilihuizen staan in het groen. Ik hou van de markt in Mombasa, de stoffige en stinkende straatjes in oud Mombasa waar je langs de weg stukjes Doriani kan kopen en waar de sinaasappels mooi opgestapeld liggen. Er zijn zo ontzettend veel mooie plekjes in Kenya, vol met vriendelijke en mooie mensen, met mooie natuur om van te genieten…
Heeft allemaal niets te maken met the big five en dat soort dingen.
Het is vooral het niet te beschrijven gevoel dat je weer THUIS bent… (op je mooiste plek dus)
Nog maar een paar uur en ik mag weer naar huis !!
JOEPIE !!!
.
ik heb het over de atlantische kust van Manda, maar dat moet natuurlijk de Indische Oceaankust zijnlol2
Hallo Sada
Ik ben het volkomen met je eens er zijn meer plaatsen in Kenya waar je van kan genieten als je het wil zien gewoon de markt in Ngong met alle geuren en mensen of zomaar River road in Nairobi met alle shops dus geen bif five maar een bergtop in Kajedo of in central en dan maar genieten van de rust.:vak02:
Nog wat mooie plekken:
Mount Elgon waar je oog in oog kan komen te staan met giraffen op hooguit 2 meter afstand van je. Echt een hele mooie ervaring om hier een wandeling te doen
Kakamega rainforest daar kan je een overnachting doen in het rainforest in een huis op palen. Hier lopen de apen over het dak en veranda. En dan op de dag een wandeling te doen met een gids door het regenwoud.
De Rift Valley: hier zijn geen beesten maar spectaculaire vergezichten en hele vriendelijke en zeer gastvrije mensen
Zonsondergang bij lake Victoria in Kisumu
De Nandi Hills met de thee plantage’s in de buurt van Kericho
Ik heb van horen zeggen dat Saiwa swamp national park ook erg mooi is. Hier mag je lopend in en het schijnt een eldorado voor vogels te zijn
Dit zijn plekken waar je weinig of geen toeristen zal tegen komen maar die echt de moeite waard zijn. Dit is het gebied waar ik al jaren kom en waar ik nog niet uitgekeken ben en waar ik mij ook thuis voel.
Voor mij is Kenia mij tweede thuisland. Nog 39 dagen dan mag ik weer!!
@ varendonk
we kennen onderhand deze villas
maar voor menig kenya ganger is deze lokatie niet interesant
te luxe en te ver van het echte kenya vandaan
Zooo wij zijn net terug uit Kenia… Wat een ongelooflijk mooi en divers land is het, wow!!!
Shaba National park
Tana River Peimate Reserve
Matthew Mountains (Samburu Land)
Lake Magadi + museum eerste Humanoids
Watamu (heerlijke stand stad)
Na alle tips van de deskundigen hier nog een paar: