Mombasa Noord of Zuid

Hallo,

de plannen zijn klaar om in december 3 weekjes naar Kenia te trekken, bedoeling is om vanuit België/Nederland 3 weken te verblijven in een All Inclusive hotel en dan vanuit dat hotel twee keer enkele dagen op safari te trekken.
(bv. 3 dagen Masai Mara en 5 dagen Tsavo + Taita Hills)

Voorlopig lijkt de keuze te gaan tussen Sentido Neptune Village resort (Zuid) en Travellers Club (Noord), alle ervaringen met deze hotels zijn welkom.

Zouden jullie kiezen voor Mombasa Noord of Mombasa Zuid ?

mvg,
Karel.

Ik ben in 2003 en 2006 geweest in Neptune Village en ik zal zeggen: ik ga daar nooit maar dan ook nooit meer heen. Ten eerste ontzettend veel steekvliegen (mijn vader had 120 beten, mijn moeder 80 beten en ik rond de 60), het eten is erg indisch en daarmee niet echt afwisselend.

Met het noorden heb ik geen ervaring. Ik ben in 2009 in Diani Sea Lodge geweest en dat is echt een aanrader. Het eten is westers (eigenaar is een Duitser), prachtig strand, veel ligbedden, geen steekvliegen. Aan de overkant zit een disco en een soort kroeg.

hoi hoi,

wij maken in december een combinatie van noord en zuid. Een weekje aan de ene kant en een weekje aan de andere kant. Waarom? We zijn vorig jaar bij Trudi geweest en dat was fantastisch (zuidkust http://www.villa-kenya.com/site/nl/index.html) en daar willen we toch ook weer even naar toe, ook vanwege de fantastische stranden en ons hart ligt ook bij de noordkust (Mtwapa) omdat daar “onze” kindjes zitten die we met een groep mensen proberen te helpen. Deze kinderen willen we heel erg graag weer terug zien en ook alle vrijwilligers ter plaatse. (www.faharifoundation.com )

Ze hebben allebei hun charmes, het zou mooi zijn als je het zou kunnen combineren en daar tussenin de safari kunt doen… (http://www.kenyansafariholidays.net/)

Veel plezier met alle voorbereidingen…!!!

HALLO
ik ben zelf al naar travellers geweest 4 keer in 2 jaar , ik vind dat prijs kwaliteit goed zit maar ik zou persoonlijk geen all in nemen mits je op safari gaat ,en het drinken is zeker niet duur als je geen all in neemt . Het andere hotel in zuid weet ik niets

ik wens u het beste in een prachtig land

De stranden aan de zuidkust zijn vele malen mooier dan die aan de noordkust. Aan de noordkust zit je echter weer dichter bij Mombasa en hoef je niet met de ferry over. Neptune zou ik persoonlijk niet voor kiezen; te ver weg van het centrum, idd teveel zandvlooien/steekvliegen. Kies liever voor Leopard Beach Resort, vijfsterren resort, zeer centraal gelegen, bank/winkels op loopafstand en gezellig dichtbij b.v. Leonardo’s waar je verrukkelijk ijs kunt eten of een cappuccino kunt drinken. Wij verbleven ook aan de noordkust maar de zuidkust heeft duidelijk onze voorkeur.

de plannen zijn klaar om in december 3 weekjes naar Kenia te trekken, bedoeling is om vanuit België/Nederland 3 weken te verblijven in een All Inclusive hotel en dan vanuit dat hotel twee keer enkele dagen op safari te trekken.
(bv. 3 dagen Masai Mara en 5 dagen Tsavo + Taita Hills)

Voorlopig lijkt de keuze te gaan tussen Sentido Neptune Village resort (Zuid) en Travellers Club (Noord), alle ervaringen met deze hotels zijn welkom.

Zouden jullie kiezen voor Mombasa Noord of Mombasa Zuid ?

mvg,
Karel.
[/QUOTE]

Mombasa-Zuid dus!

Groet,
Diani:vak02:

Mensen verschillen, smaken verschillen.
De stranden bij de all-in hotels in het zuiden zijn mooier dan aan de noordkust.
Hier aan de noordkust is op kleine afstand meer te doen, zoals watersporten, zeker in de buurt van Travellers Club.

Ga je voor mooie standen en de rust: zuidkust.
Ga je voor een actievere vakantie: noordkust.

All in is comfortabel, maar zulke hotels zijn overal.
Ga vooral ook eens uit het hotel en bij de stranden vandaan … overal zijn toeristen altijd erg welkom.

grappig om te lezen hoe er over de resorts word gesproken. Ik persoonlijk zweer bij Sentido. Voor mijn gevoel kan niets aan dat resort tippen. Het personeel,de omgeving en ja zelfs het eten vind ik top. We zijn 4 keer in Sentido geweest en daar hebben we 1 keer last van de zandvlooien gehad. Ik dan want de andere van het gezin werden niet geprikt. We hebben ook een maand een particulier huis geboekt maar dan toch glipte ik met de kinderen bij sentido naar binnen.

We willen in maart weer naar kenia en ik zit toch alweer bij sentido te kijken terwijl we eigenlijk hebben afgesproken om een particulier huis te huren. Wat je ook kiest…heel veel plezier en geniet maar dat zal niet al te moeilijk zijn.

Hoi,

We hebben een villa in Diani te huur. Voor info kun je op onze site kijken. www.villakenya.info
Gr. Peter/Helen de wit

1 like

het huis van Helen is ook heeeeeeeel mooi!!!

Succes!!

@ handigje
heb je dan al meer resorts daar bezocht

en sentido beter bekend neptune ligt wel geheel aan eind van diani
in het centrum liggen ook nog enkele resorts
tevens linksaf bij barclays southern palm direction

Tja, toch een soort vingertje…waarom een all-in resort als de Kenianen in de omgeving ook iets kunnen verdienen als je lokaal ergens gaat eten? Waarom “westers” eten (douraque) als je in Kenya bent? Dat kan je toch het hele jaar doen?
Durf eens wat anders te doen dan een resort. Huur een prive-huisje met personeel en laat je boodschappen in de omgeving kopen en voor je koken. Ga uit eten in Mombasa bij een leuk restaurant voor locals (je wordt echt niet meteen ziek :-)) Ga in een kleinschaliger lodge zitten waar je veel sneller kennis maakt met Kenya en Kenianen, daar kom je toch ook voor?
Waarom naar Kenya gaan als alles zo als thuis moet zijn? Leeuwen kan je ook in de dierentuin bekijken :slight_smile:

Welke Sentino handigje?
Er zijn 4 Sentino resorts aan de noord en zuidkust.

Smaken verschillen.
Hotels zoals Sentino staan ook aan de middellandse zee.
Als dat je smaak is, prima, maar daarvoor hoef je niet helemaal naar Kenia op vakantie :wink:

Wat je eet is ieders keuze, ik eet alleen maar westers voedsel omdat ik bijna niets lust (je wilt niet weten hoe weinig ik lust). Maar idd huur een privé huisje, doe je boodschappen bij de lokale supermarkt

helemaal met je eens maar als ik een jaar of langer lang spaar voor bijv Kenia dan wil ik kunnen kiezen voor een mooi resort (in mijn ogen). Ik moet er persoonlijk niet aan denken om naar Spanje te gaan. Mij bevalt Neptune gewoon goed in Kenia.

Overigens Saada, heb ik ook een maand in een huisje met een kokkin gezeten en ben ik zelf de markten op geweest. We hebben ook in lokale restaurantjes gegeten en gedronken. Voor internet ging ik ook op pad. Safaries boek ik bij de “locals” en de matatu is mij ook niet vreemd.

Ook als ik een resort boek, gewoon omdat ik dat soms lekker EN handig vind, kom ik buiten de poorten. Ik vind alleen dat wijzende vingertje naar mensen die voor een resort kiezen zo vervelend. Ieder heeft zijn eigen manier van vakantie vieren. Ik ben de eerste 3keer naar een resort geweest en pas daarna “durfde” ik voor een particulier huisje te kiezen. Zeker met 4 kleine kids vind ik het belangrijk dat alles goed geregeld is en dat ik weet wat ik kan verwachten. Volgend jaar word het waarschijnlijk een gehuurd huisje simpelweg omdat ik nu weet dat dat ook perfect geregeld is.

De vraag was niet ‘resort’ of ‘huisje’ de vraag was Noord of Zuid.

Das ongeveer hetzelfde als vragen Amsterdam of Rotterdam…Of Zeeland of Friesland…Of Provence of Benidorm.

Ik vind de stranden in het Zuiden OOK mooi, maar zeker niet ‘vele malen mooier dan’’ Dat ligt er maar aan welk strand in het Noorden.

Ben van 4 tot 10 juli in’t Noorden geweest en van 11 tot 12 in’t Zuiden.

Voor mij nooit meer Zuiden, ik hou niet van Benidorm toestanden, ik wil liever alleen en zonder beachboys urenlange wandelingen maken op’ strand.

Smaken verschillen idd.

.

Sorry, maar het strand in North Coast heeft meer ‘Costa Brava ed.’ mentaliteit dan South Coast, en dit zeg ik niet omdat ik vakantiehuizen heb in South Coast. 't Is gewoon de realiteit en ik spreek uit ervaring. Luister, iedereen heeft zijn eigen mening over bepaalde situaties, maar, aub, breek niet altijd zomaar alles af omdat je er éénmaal geweest bent en het je niet bevallen is of in ‘verkeerde’ situaties beland bent… Ik wil hier niet gaan overtuigen, noch voor South noch voor North, elk zijn eigen keuze, maar zoals gezegd, breek niet zomaar iets af…

't Was niet mijn bedoeling om te veroordelen, meer om een lans te breken voor al die Keniaanse ondernemers, die ook graag iets aan toeristen willen verdienen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er graag comfortabel bij wil zitten of iets wil eten dat je lekker vindt, wil ik ook :slight_smile:

Eeh ? Trudi, was dat tegen mij ?

Das te zien WAAR in South coast en WAAR in North coast ?!!???!!!

http://www.mawenibeach.com (south) is 3 jaar onze stek geweest
Vorige maand waren we in Diani zelf. ( http://dianibeachalets.com ) kort na Kilifi en ervoeren het verschil als DRAMATISCH.
End at is een persoonlijke mening waarop ik recht heb en die ik meedeel. Wat iemand ermee doet moetie zelf weten…

Bij North heb ik het niet over Kikambala, Shanzu of Bamburi of Milano… (idd Costa Brava)

De fotoos op mijn sites/blogs spreken meer dan deze woorden.

:vak02:

kunt u nagaan hoe groot de verschillen kunnen zijn

maweni-cottage gelegen in tiwi beach
diani beachchalets gelegen bijna aan eind van diani beach

hemelsbreed ongeveer 8km van elkaar

op het kortste stukje liggen tiwi en diani niet meer dan 2km
van elkaar gescheiden door de kleine rivier Congo

u kunt ook diani voorbij rijden en naar Msambweni gaan, ook erg mooi

zo kunt u zien erg veel verschillen in een relatief klein gebied
dit zult u hebben in zowel noord als zuid

hoewel mombasa-noord natuurlijk veel groter is
van mombasa tot lamu

en zuid strekt van mombasa tot luga lunga aan de grens met tanzania

Sommige volwassen Kenianen hebben nog nooit een strand of oceaan gezien … leuk als je ze de eertse keer mee neemt.
Soms zijn ze bang voor al dat water, denken ze dat er geesten rondzwerven over de zeeen …

Het openbare strand bij Pirates (noordkust) is niet het allermooiste strand, maar op zaterdag of zondag druk met locals, weinig hustlers en kun je zien hoe doorsne Kenianen weekend vieren.
Bussen vol met scholieren uit Nairobi, Moslims, Masai, een bonte mix van mensen zoals je dat in Europa nergens zal zien …

In Big Tree, een beach bar, zijn op zondag optredens van lokale artiesten.
Afgeladen met Keniaanse gezinnen, de mensen staan aan de hekken op het strand, heel indrukwekkend en hier en daar een enkele mzungu (blanke) …