Een klein vraagje: kan iemand ons adviseren over een goed strand hotel in de omgeving Mombasa noord?
We gaan 14 augustus voor twee weken naar Kenia en zoeken een hotel wat niet te duur is, maar wel geschikt voor een gezinnetje van drie.
We hebben op verschillende sites gekeken en ook in reisgidsen maar die lijken allemaal een beetje verouderd.
Is er onlangs nog iemand in hotel Le Soleil, Kenya Bay of Neptune beach geweest?
Ook willen we ter plaatse een safari boeken, kan dat op het strand of is het beter via internet te regelen?
Hoi,
Voor degene die een prachtige vakantie willen beleven aan de kust in Kenia.
Wij hebben een geheel ingerichte villa in south coast (diani beach) te huur voor 350euro per week. Als u interesse hebt kunnen wij u een paar fotos sturen. U kunt vanuit diani beach een safari boeken naar tsavo national park enz. Mijn email add is: [EMAIL=“dewitpeter172@gmail.com”]dewitpeter172@gmail.com (naam: de Wit)
Hallo,
Wij zijn van 9 juli tot 21 juli met z’n vieren in Kenia op vakantie geweest, ook als gezin. Wij verbleven in Voyager hotel in Mombasa noord wat achteraf een uitstekende keuze is gebleken, juist vooral in verband met de kinderen. De kids club was echt geweldig en de twee hebben zich daar dan dag in dag uit ook prima vermaakt. Personeel was echt super vriendelijk, vooral Susan van de kidsclub en ons vaste kamermeisje Sylvia waren kanjers. Het eten was gevarieerd, naast het gangbare buffet was er elke avond hadden we een thema: chinees, italiaans, indisch. Ook was speciaal een vegetarisch buffet wat voor mij ideaal was. De kamers werden elke dag grondig schoongemaakt en we hadden een heerlijk uitzicht over de zee. Hoogtepunt van onze vakantie was de safari: vier dagen Tsavo en Amboseli. Hoewel het rijden tussen de parken langer was dan verwacht en dit erg veel van de kinderen vergde hadden we gelukkig een geduldige gids die zelf ook kinderen heeft. We hebben vier van de big five gezien (de neushoorn helaas niet) cheetas, nijlpaarden, zebras, luipaarden te veel om op te noemen. We hadden pas in Kenia onze safari geboekt nadat we eerst via de mail contact hadden gemaakt met een aantal lokale safari bedrijfjes over de prijs en de mogelijkheden. Uiteindelijk zijn we met Magical Safaris op safari geweest, die kan ik je dan ook van harte aanbevelen. Je kunt contact met hen opnemen via hun website www.magical-safaris.webs.com
Kenia is echt een prachtig land en we hebben alle vier heimwee om weer terug te gaan, twee weken was echt te kort.
Alvast heel veel plezier in Kenia!
Groetjes,
familie van Zaan.
hallo
Ik heb vorig jaar in kenya bay hotel gelogeerd.Het was in mei,een prachtig hotel en niet duur.Ik was daar wel één van de weinige gasten,samen met mijn vriend die vandaar is.
Maar het is niet echt voorzien voor voor kinderen.Het is ook tezien wat je verwacht. Ik wens jullie alvast een goede reis.groetjes ann
Bedankt voor jullie reacties!!
Kenya Bay ziet er inderdaad goed uit en niet te duur, we hebben inmiddels ook even op tripadvisor gekeken.
Als er in de omgeving maar wat te doen is, (en all inclusive) dan vermaken wij ons wel. Nu alleen nog wat navraag doen i.v.m. een safari…
Hoi,
Ook ik ben op zoek naar een betaalbaar evt lowbudget hotel in Mombasa. In december ga ik 2 maanden backpacken in kenia/tanzania en ga (als vrouw 24 jaar) alleen. Ik land in Mombasa en wil mijn eerste 2 dagen alvast een hotelletje (liefst eentje waar ik evt door opgehaald wordt op het vliegveld; anders pak in een taxi). Heeft één van jullie een tip hiervoor?
Alvast heel erg bedankt!