Wie weet een leuk hotel/pension of iets dergelijks met zwembad in de stad Mombasa? Dus niet buiten Mombasa stad, eigenlijk moet er te lopen zijn naar Old Town Mombasa. Evt een korte taxirit kan ook.
Aan het strand mag eventueel ook, maar dan niet heel erg ver van het centrum af en niet boven de 75 euro per nacht.
Wie weet daar iets over?
Wij zijn in het Voyager Beach Resort geweest, is ons erg goed bevallen. Met zwembad en aan het strand. Ong. 12 km van Mombasa.
Succes.
Vr. groeten.
Anneke
HOi Anneke,
Je kunt op internet een paar hotels in mombasa city vinden. Bijv.
Castle Hotel mombasa (4star)
Royal Court Hotel MOmbasa (3star)
Veel succes en fijn vakantie.
Gr. Helen
www.vakantiekenia.nl
Dank voor jullie tips. Castle ken ik, maar heeft geen zwembad, toch?
Voor een hotel met zwembad moet je denk ik toch net buiten Mombasa zoeken.
Bamburi beach bijvoorbeeld, op ongeveer 20 minuten rijden van de stad.
Daar heb je hotels aan het strand met zwembad.
In Mombasa… denk het niet.
Pfff wat een prijzen zeg, heb op Voyager Beach Hotel gekeken, maar moet daar 400 dollar per nacht betalen…Dat is me echt veel te duur.
En Bamburi kom ik uit op zo’n 100 dollar (als ik het laat boeken door een resident, want als ik het zelf moet boeken zit ik op 180 dollar per nacht)
Ik had echt iets voor ogen voor onder de 70 euro, maar ik geloof dat dat moeilijk wordt. Dan zal het toch iets in de stad worden, zonder zwembad:-(
We blijven er ook maar een paar dagen. We reizen daarna door naar Lamu.
Voyager beach resort is te boeken via het reisburo (losse nachten) ook kan de safariaanbieder in Kenia dit voor je boeken. In Februari vorig jaar betaalden wij € 47.00 p.p.p.n. all incl. De prijzen dit jaar zijn gelijk aan vorig jaar.
Groeten,
Anneke
Dank je wel voor de tip!
Ik heb in Mtwapa Creek ook iets gevonden, wel iets verder weg…
Heb via Arke geboekt, Reef Hotel Mombasa, inderdaad veel goedkoper dan bij het hotel zelf. Betaal nu maar 45 euro per nacht voor ons 3en, HP.
Ik geloof niet dat het een echt luxe hotel is
Maar we zullen zien.
Dank voor jullie meedenken. En ik hoor graag ervaringen hoor, van mensen die in het Reef Hotel geweest zijn. Ik begreep dat ze niet heel erg moeilijk doen over bezoek? Want wij hebben nogal wat familie in Mombasa en het zou fijn zijn als ze niet buiten hoeven te wachten maar gewoon binnen kunnen komen.
Mijn ervaring (maar dat is inmiddels ook al even geleden) is dat bij de duurdere hotels, ik zelf altijd naar binnen mocht voor een drankje/hapje, maar mijn ex-echtgenoot buiten moest wachten (Keniaan). Ik begrijp dat dit niet zo is bij het Reef Hotel.
Als je een privé huisje huurt met kok+askari+tuinman ben je stukken voordeliger uit en kan je invisteren wie je wil ![]()
Mwende, ik kon niet goed vinden wat ik zocht. Ik had graag een privehuisje gewild, dicht bij Mombasa stad.
Hoi !
Dichtbij is wat relatief he. Afhankelijk van je dagprogramma. ‘‘mijn’’ huisje is in Kilifi, dat is toch een klein uur rijden van Mombasa. 100 Ksh met de Matatu.
Ook weet ik dat er simpele huisjes zijn ACHTER Nakumatt (bij Nyali) van Glory.
Kijk een in de krant (daily nation) of je leuke advertenties ziet. Bamburi cottages maakt nu reklame met kamers voor 1250 ksh/n8.
:zon02:
Reef hotel doet niet moeilijk over bezoek van buitenaf.
Ze kunnen vragen om entreegeld voor gebruik van zwembad en dergelijke.
Ook kan het zijn dat bezoek van buitenaf niet op de kamer mag komen, omdat het hotel mede verantwoordlijk is voor de spullen die je daar hebt liggen.
Een kleine uitleg bij de receptie is waarschijnlijk genoeg…
Reef hotel doet niet moeilijk over bezoek van buitenaf.
Ze kunnen vragen om entreegeld voor gebruik van zwembad en dergelijke.
Ook kan het zijn dat bezoek van buitenaf niet op de kamer mag komen, omdat het hotel mede verantwoordlijk is voor de spullen die je daar hebt liggen.
Een kleine uitleg bij de receptie is waarschijnlijk genoeg…
Dank jullie beiden voor jullie reacties! Wij blijven niet lang in Mombasa, het is alleen voor familiebezoek en om de tijd wat aangenaam door te brengen wilde ik graag een zwembad bij onze locatie (voor mijn jongste zoon). Er zullen vast en zeker wel eens neefjes en nichtjes meekomen om te zwemmen, prettig om te horen dat die gewoon kunnen komen zwemmen tegen entreegeld.
Reef heeft een prachtig zwembad, heel geschikt voor kinderen, een leuk animatieteam om kinderen bezig te houden en een oogje in het zeil ;-).
Alvast heel veel plezier :zon02:
Hey,
ik wil misschien ook naar hotel the reef gaan van de zomer… Nu vroeg ik me af of het hotel/jullie vakantie bevallen is?? Hoe was het strand en de zee? kon je er ook snorkelen?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Pleuni