Kenia mombasa hotel reef wat is er te doen?

Hoi Ik wil naar mombasa hotel reef met arke fly
Het is niet duur 1000 voor 16 dagen.
Krijg je eten drinken in vliegtuig?
Is hotel reef werkelijk zo slecht als ik ,soms,lees?eten en bv koelkast?
Zijn er echt geen eettentjes of dergelijks in de buurt
Ook geen winkel om flessen water cola bv te kopen?
En mag je het drinken mee naar hotel nemen?

Dan over uitgaan kun je daar uitgaan?
Of moet je dan met taxi en kun je eenvoudig een trip boeken naar massai
En naar wilde dieren?
:vak01:

Hoi,

Vliegen met arke fly:
Ik ben afgelopen oktober naar Mombasa geweest met Arke.
Tijdens de vlucht bij Arke heb je een tussenlanding in Hurghada zowel heen als terug.
De vliegduur naar Hurghada bedraagt ongeveer 5 uur,en vervolgens nog ongeveer 5 uur naar Mombasa.
Na de tussenstop in Hurghada krijg je 1 warme maaltijd die is inbegrepen en je hebt de keuze tussen 1 glaasje sinaasappelsap of water.
Je kan wel drinken en snacks bestellen tegen betaling.( hiervoor hebben ze een kaart)

Hotel The Reef:
Hier heb ik geen ervaring mee,wij hebben in Bamburi Beach gezeten.
Maar volgens mij zijn in dat hotel gewoon flessen water te koop.

Overigens is er een grote supermarkt Nakumat hier kan je met de taxi naartoe lopen is net iets te ver.

Wat te doen:

Bedoel je een dagtrip naar Masai Mara?
Als je dit bedoelt is dat niet te doen in een dagtrip.

Er zijn in de buurt van het hotel genoeg excursies en safari trips te boeken.
Je hebt safari trips van 1 dag of meerdere dagen.

Wij hebben een 2 daagse safari gedaan met prive gids.
Tsavo East en Taita Hills en zijn bij Tsavo op bezoek geweest bij een echte Masai stam. ( Dit hebben wij overigens gevraagd want zat niet bij de safari trip)

Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Groetjes,
Wendy

Hoi Wendy
Hoever ligt dat hotel dan van hotel reef af?
En kun je zo zwemmen daar ik las over zeeegels.
Zie je mooie vissen in zee?
Zelf hou ik van zonnebaden en dan wandelen langs strand en ergens even wat drinken.
Maar het schijnt er gevaarlijk te zijn na 1800 uur?
Zijn er ook discos ?
Lijkt me leuk wat dagtochten te doen met plaatselijke boeking op strand.
Ook wel naar mombasa haven ofzo.wacht de taxi dan of neem je heen en weer terug een taxi

Bamburi Beach - Reef is ongeveer 2-3 kilometer.
Zwemmen bij hoog water,
Vissen kijken met glass boat,
Na zonsondergang 1830 weer terug in het hotel
Disco’s: BOB’s, op de kruising Reef naar Mombasa, Tembo Disco richting Mtwapa, Casaurina in Mtwapa is elke dag open met om middernacht een show.
Winkeltjes richting doorgaande weg naar Mombasa, niet erg dichtbij, ook niet veel.
Taxi’s … naar Mombasa +/- 8 euro enkele reis, blijft de taxi wachten betaal je meer, spreek een heen-prijs af, een tijd, en bel voor de terugreis.
Tripje naar Masai Mara is te ver rijden (800 km+) dus vliegsafari.
Tsavo en Amboseli zijn vanuit Mombasa wel goed te doen.
Safari kan besproken worden op het strand, via internet, maar laat je wel meenemen naar een safarikantoor waar je afspraken kunt bevestigen en geldhandelingen veiliger zijn.

Oke dat is duidelijk
Maar om 1830 terug bedoel je omdat het dan gevaarlijk word?
En die discos kun je belopen of alles met een taxi?
Neem aan dat het weer prima is en watertemp ook iets van 25 graden?
Moet je oppassen voor slangen?

In Reef niet oppassen voor slangen maar voor apen :slight_smile: Reef is spotgoedkoop en voor de prijs een prima hotel. Lekkere desserts :slight_smile: Prima zwembad. Nakumatt en openbaar strand niet te ver weg. Personeel vriendelijk. Old town ( en lekker swahili eten) is ver weg, vind ik een nadeel, daarom ga ik er niet meer naar toe. Maar heb er totaal geen klachten over, voor een paar tientjes met 4 mensen all-in kunnen zitten voor bijna een week is echt geen geld voor wat je krijgt.

Hoi Sadaa
Heb je er fotos van en ook van het strand
Kan ik met een taxi naar old town.
En wat voor eten is er zoal Heb zelf half pension via kras
Maar zijn er eettentjes of barretjes of winkeltjes zodat ik eten kan halen en sigaretten
Ben wel wat gewend reis budget bv cuba thailand en bali kuta

Na zonsondergang verdwijnd iedereen van het strand, veel beachboys zitten 's avonds hier in Mtwapa in de kroeg, de toeristenpolitie doet de laatste ronde … er is weinig aan, geen gezellige strandbarretjes oid …

Bob’s is op loopafstand, maar de locatie van Reef is rustig 's avonds, rustig betekend hier: onveilig, overdag is er niets aan de hand.
Een taxi kost maar een paar euro, taxis zijn betrouwbaar en veilig … wel eerst de prijs vast stellen.

Watertemperatuur is tropisch warm, Reef heeft een hele goede prijs/kwaliteit verhouding en zeer behulpzaam en vriendelijk personeel.

Tip: de website van reef: http://reefhotelkenya.com/

Eten is een buffet, ik ben een heel kritische eter, maar ik vond het heel prima (wij hadden halfpension). Je kan van alles uitkiezen, net wat je smaak is. 's MOrgens uitgebreid, met heerlijk verse mahambri/mandazi, maar ook eieren, pannekoeken etc. vers fruit enz. Foto’s heb ik niet veel gemaakt, daar. Mooi zwembad, mooi strand. Rustig. Ik vind het lokale strand iets verderop leuker. Wij zijn wel met tuktuk of taxi teruggekomen uit old town naar Reef, maar nooit echt heel erg laat. Wel na zonsondergang. Voor het Reef staat een kiosk, niet de goedkoopste, maar je kan er water, sigaretten, kauwgom etc. kopen. Ook na zonsondergang, stond direct voor de ingang.
Ik weet verder niet heel veel in de buurt, die ene dierentuin (hoe heet ie ook al weer, help even?) is niet ver weg. Maar wij waren meer op old town Mombasa gericht. Dus wij hebben er nooit heel veel in de buurt gedaan. Ik vind het afgelegen, maar dat zijn al die ‘resorts’. Ik zit liever midden in de stad, maar daar is niet veel leuks kwa hotel :slight_smile:
Geniet ervan!

@ Kenya, waarom heb je het alleen over taxi’s ? Reis je zelf niet meer met matatu’s ?

Dagtripjes :
http://www.rinique.net/UITSTAP.html

(gewoon op een matatu stappen die de goede kant uit gaat en zeggen waar je eraf wil)

Leen even een rough guide of lonely planet in de Bib, je zal versteld staan van de overvloed aan accurate info.

Nakumatt (de grote supermarkt) is zeker wandelbaar, afhankelijk van de temperatuur (en dus welk deel van de dag :slight_smile: ) Ik wandel zo van Nakumatt naar Bamburi Beach, met de kinderen. Maar wij zijn wandelen gewend.

Have fun !
(en pas op, Kenya is verslavend)

.

Jawel, bijna dagelijks ga ik met de matatu… zover ik weet gaan er enkel een keer matatu’s door de straat waar Reef is, vandaar … vanaf de grote weg kun je inderdaad naar Mombasa of richting Mtwapa en Kilifie … Of zoals Saada met de tuctuc … ook 's nachts. Gewoon een keer proberen, pas goed op je spullen, you’ll love it or you hate it :smiley:

kenya geeft info over taxi ,daar de tourist die voor het eerst
komt het gemakkelijkst met taxi kan reizen, vooral als je met meerdere
personen bent , matatu wil zoals u weet s’morgens en tegen
de avond nog wel eens vol zitten

kimbo kenya reist natuurlijk met matatu en doet zijn
boodschappen om de hoek bij de locals

Hoi Jullie geven leuke informatie .
En wandelen langs strand lijkt me leuk.
Dus niet in donker wandelen word je dan overvallen of juist de wilde dieren
Waar je bang voor moet zijn?

Hebben jullie ook prijzen?bv matama of fietstaxi taxi?
Maar ook van een glas bier koffie en wat maagvullerij?
Sigarretten zijn 1,10 euro las ik ergens.:vak01:

Wilde eigenlijk dagtrips alleen doen naar old town met taxi of iets dergelijks

:slight_smile: voor wilde dieren hoef je niet bang te zijn tussen al die toeristen hotels…

De fietstaxi moet je zelf afspreken, ligt eraan wat je ervoor over hebt. Mijn gasten vonden het zoo tof dat ze de fietsman 400 Ksh hebben gegeven ipv de verwachtte 100.

De matatu heeft vaste prijzen, Kenya zal je de recente prijzen kunnen geven, want misschien is het duurder geworden omdat de benzine/diesel ook duurder is.(das in Machakos het geval)

Glazen bier heb je niet, wel flessen van een hlve liter Tusker, meestal tussen de 100 - 130 Ksh

Maagvullerij ? Das ook maar te zien wat je wil eten he…
Idee krijg je op de restaurant kaart op deze link
http://www.rinique.net/downloads.html

@ Murugi
er staat IK ga naar Kenya, dus ik ging ervan uit dat hij alleen is en alleen is er altijd wel een plaatsje in de Matatu. ALleen tijdens de spitsuren kan dat wel lastiger zijn :slight_smile:

@ Kenya je weet intussen wel wat ik denk van 's nachts reizen… :stuck_out_tongue:

grtz

.

Tuc Tuc was in thailand ook er stonden rijen te wachtten snachts
Dat zou dus ook in mombosa naar hotel reef kunnen
Wat kost een tuc tuc

En mende hoever is wandelen dan zie hieronder?

Ik wandel zo van Nakumatt naar Bamburi Beach, met de kinderen. Maar wij zijn wandelen gewend.

Als ik dit allemaal zie is hotel reef toch niet een verlaten hotel zoals men suggereerde

Reef is niet verlaten, er staan genoeg andere hotels omheen, overdag is er genoeg te beleven op het strand.
Die hotels zullen bvb ook wel animatie en disco’s hebben met andere toeristen, dat weet ik niet want dat is niet echt mijn smaak.

's Nachts wandelen zou ik gewoon niet aanraden, er gebeurt misschien 10x niets … er is verder ook niets op het strand te beleven na zonsondergang, geen strandbarretjes, geen boulevard, op het strand bij Reef althans.

Matatu Reef (vanaf de grote weg) - Mombasa centrum (postkantoor) 50 Shilling…
Reef - Mtwapa 40 Shilling …

Tuc-tuc in Mombasa stad, korte stukjes 50 shilling tot lange stukken 100 shilling.

Flesje bier (lokale bar) 130 - 150 shilling
Disco 150 - 200 shilling
Soda 60 tot 120 shilling

Eten met soda is lokaal vanaf 200 shilling tot toeristenprijs (pizza, buiten hotel) 8 euro.

Mombasa old town kan met taxi zonder gids, wil je ook weten wat je allemaal ziet, bij Ford Jesus staan gidsen, prijs ter plekke afspreken … Of Vraag Saada, zij, heeft goede contacten daar :zon02:

Hoi Sadaa
Als je contacten daar hebt zou welkom zijn.

Strand (laag water), zwembad en de tuin van Reef

Ik kan je een telefoonnummer geven van een familielid. Hij is tourguide, gaat mee met safari’s en doet officiele rondleidingen in Mombasa old town. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ken ook nog een stapel jonge mensen die graag wat willen bijverdienen. Jouw engels is neem ik aan goed?
Als je wil dat ik aan een touwtje ga trekken, moet je het maar zeggen :slight_smile: Ik moet je wel van te voren zeggen dat het niet gratis is. Ze willen natuurlijk wel graag iets verdienen :slight_smile: Zij zijn Swahili locals, dus uit Mombasa.

Hoi Sadaa
Lijkt me leuk een rondleiding door mombasa
Geef gerust wat telefoonnummers.
Ik ben 50 jr spreek redelijk engels en bespreek gewoonlijk
ook aan de strand een tripje bv turkije cuba thailand enz.
maar dit afrika is totaal onbekend voor mij.
Ben denk ik niet het type dat urenlang zit te wachtten op een olifant.
maar gewoon lekker rondrijden en indrukken opdoen altijd leuk.
misschien gaat er nog iemand mee dus dan zijn we twee personen.
groetjes>>>