Wij gaan in januari 2010 2 weken naar Kenya met Holland International. Een week safari en een week strand in hotel Voyager Beach Resort.
Nu is mijn vraag of er iemand is die ervaring heeft met de safari Best of Kenya van Holland International? Is dit met een internationaal gezelschap of met allemaal Nederlanders? Heb je een Nederlandse gids? Zijn de lodges goed tijdens de safari?
Wij vliegen met ArkeFly en hebben een tussenstop in Hurghada.
Wij hebben er erg veel zin in en zijn benieuwd naar ervaringen van andere mensen.
Nee, helaas geen ervaring. Wij boeken altijd rechtstreeks bij een local (Alex Mbui) voor goede prijzen en het stimuleren van de lokale economie.
Zeker is wel dat je een geweldige tijd gaat hebben!
Heel veel plezier en succes met het “jagen” op de big 5. Neem gerust contact met me op voor meer info over het locale leven en dagtripjes.
Hoi Tessa,
Wij zijn in september naar Kenia geweest via Holland International en het was super !!!
Mooie en goede lodges (vooral de Salt lick lodge), die staat op hoge palen en de olifanten lopen onder je kamer door.Was een fantastische ervaring.
Wij hadden een lokale gids van Pollmann tours/safari (ook via H.I.) De gids spreekt goed Engels en het reisgezelschap was internationaal(wel leuk hoor)!! We zaten met 6 personen in een busje (dak kan omhoog tijdens safari).
Het kostte wel een paar centen maar het was zeer de moeite waard!!
Groetjes, Marike
wij gaan deze reis boeken in september 2010
We twijfelen nog tussen verlenging op mombasa of zanzibar
is er rondom diani beach buiten het normale strand gebeuren nog wat te doen? en hoe is het met de veiligheid in mombasa?
Het werd in ons hotel afgeraden als het donker was alleen op pad te gaan; beter een taxi nemen. In Diani Beach zijn wel wat uitgaansgelegenheden en je kunt bij Ali Baba eten in een grot (hebben wij niet gedaan)
Wij zijn ook naar Mombasa gegaan (overdags) en we hebben ons absoluut niet onveilig gevoeld.
Beste Tessa,
wij hebben ooit onze eerste reis naar Kenia geboekt bij Holland International. Lang geleden, 1995? Werd toen uitgevoerd door Pollmann Tours een van de grootste en oudste touroperators in Kenia. Prima in orde. Zie pollmann.com Alleen zo’n road safari, per busje van park naar park is vermoeiend. Maar goed ik ben wat ouder. Ons eerste strandhotel was vlakbij Mombasa. Bamburi Beach. Als jullie duikers zijn (of duiken willen leren) moeten jullie echt naar Diani Beach gaan. Mooiere stranden, zee schoner, frissere lucht. Bijvoorbeeld hotel Leopard Beach. Wij gaan in februari voor de 6e keer naar Kenia en wel naar het kleinschalige Kinondo Kwetu in het zuiden van Diani Beach.
groet Eric
Wij (als gezin met 2 kinderen van 9 en 15jaar) zijn ook aan het kijken voor deze zomer naar Kenia. Nou was de prijs voor 2 weken via arke naar Voyager Beach redelijk gunstig geprijsd. Maar ik wilde vragen hoe hebben jullie geboekt met 1 week hotel en 1 week safari? Rechtstreeks en losse tickets?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Gr Sandra
Beste Sandra,
wij hebben alles bij Jambo geregeld. Onze keuze’s, hotel en safari op maat gemaakt.
Zie dat er ook speciale Kenia reizen zijn voor kinderen. Zie bv. http://www.djoserjunior.nl/. Op dit moment wordt de Vakantiebeurs gehouden. Van woensdag 13 t/m zondag 17 januari 2010 in de Jaarbeurs te Utrecht. Ga daar eens heen.
Het Voyager Beach hotel ligt vlakbij Mombasa. Wij gaan het liefst meer naar het zuiden nml. Diani Beach. Hier heb je bv het budget hotel Neptune Paradise. Voor ons te massaal maar wel goedkoop. Ooit bij Neckermann all-in. Voor ons nooit meer.
groet Eric
Wij hebben alles in 1 geboekt bij Holland International. Het zal vast goedkoper kunnen, dat weet ik niet. Ik vond in ieder geval de prijs me op deze manier nog wel meevallen. Waarschijnlijk omdat er met Arkefly gevlogen wordt, eigen luchtvaartmaatschappij. Maar dat maakt me niet uit. Wij zijn ook nog nooit naar Kenya geweest, dus ik vond het ook nog een beetje eng om op de bonnefooi die kant op te gaan en zelf daar op het strand nog excursies te boeken. We wilden niet het risico lopen dat de safari die we graag willen doen, niet meer beschikbaar is.
Ben benieuwd of jij op dezelfde safari en hotel uitkomt
nou ik kwam dus inderdaad ook op hetzelfde hotel uit, maar dan via arke zelf. Ik vond de prijs ook redelijk maar bij Arke had ik geen optie om excursies bij te boeken. Misschien toch nog maar ff de gidsen van HI halen. Mag ik vragen wat je voor de excursies betaalt bij hun?
Sorry ik heb nu gezien op internet dat jullie dus de 1e week op safari gaan en dan heb je je vakantie verlengd ofzo met dit hotel?
Gr Sandra
Arke/ HI zijn in principe hetzelfde. HI is echter niet zelf te boeken, maar moet via het reisburo. En via Arke heb je geen mogelijkheid om een safari te boeken. Dan verwijzen ze je door naar HI. Wij gaan de eerste week de Best of Kenya safari maken, die eindigt in Nairobi. Dan vliegen we terug naar Mombasa en dan blijven we nog 1 week in Voyager Beach Resort. Ik weet alleen de totaalprijs, dus incl vlucht, hotel (all incl.), transfers, safari (volpension) en dan betalen wij € 2138 pp
In was er inderdaad achter gekomen over HI, gelijk ff de gidsen gehaald maar wij gaan in juli en dan zijn de prijzen gelijk een stuk duurder helaas. Dus ik denk dat ik toch maar voor 2 weken Voyager boek en dan maar los de safari. Bedankt voor je reactie. En heel veel plezier in Kenia, spannend hoor.
Gr Sandra
Je zou natuurlijk ook eens navraag kunnen doen wat een losse vlucht kost, en dan de safari en het hotel bij een lokale aanbieder boeken.
Dan betaal je mischien iets meer per dag voor je hotel, maar betaal je niet voor de dagen dat je geen gebuik maakt van je hotelkamer, als je op safari bent.
Vaak zijn safaris die je direkt bij een lokale aanbieder boekt zowiezo stukken goedkoper
Ik heb daar inderdaad ook naar zitten kijken maar ik wil wel een rechtstreekse vlucht en dan kom ik uit bij Martin Air op 4.689 en arke comfort class incl allin hotel op 6400 (dit zijn reissommen voor 2 volw. en 2 kinderen) dus in mijn idee kan ik dan toch beter voor arke gaan?>>>
Mbt de safari ben ik met Magical en Julius Safaris bezig. Aan de recenties te zien zijn deze wel betrouwbaar.
Maar naar welk park en lodge vind ik wel een hele zoektocht hoor. Ik wilde alles gaan uitspitten welke mij het meest aantrok maar ik zie bijna door de bomen en bos niet meer hahah er is zoveel aanbod.
Maar goed leuke bezigheid en het gaat vast goedkomen.:zon02:
Vergeet zeker niet (ja, inderdaad dagelijks) de rechtstreekse vluchten naar Mombasa te checken vanuit Brussel bij de volgende 3 maatschappijen. Zij charteren namelijk samen de rechtstreekse vlucht en concureren nogal met de prijzen (ze vliegen niet tussen eind maart en eind juni = regenseizoen):
www.jetairfly.be
Bij Neckermann geven ze op donderdag ook altijd ‘dolle donderdagen’ wat vliegtickets betreft (voor degenen die in de mogelijkheid zijn om te wachten tot het laatste moment).
Wij kunnen normaal gezien een rechtstreekse vlucht boeken (Brussel-Mombasa) tussen € 400,00 en € 600,00).
met holland international.
eerst 9 dagen de safari best of kenya
en dan nog 7 dagen all inn, aan het strand in het southern palms beach resort.
wij kwamen op een totaal prijs van 4500 euro.
dat vind ik erg meevallen voor het hoogseizoen.
je kunt dit ‘pakket’ vinden in de prijsbijlage van holland international.
bij de safari best of kenya: 16 dagen.
je kunt dan kiezen uit 2 resorts. wij hebben de meest luxe gekozen, dus je kunt nog goedkoper!!!
Wij zijn vandaag teruggekomen van onze reis naar Kenya en ik kan niks anders zeggen dan dat het onbeschrijvelijk mooi is geweest. Alles was tot in de puntjes verzorgd. De reis werd inderdaad uitgevoerd door Pollman’s. We hadden een Engelstalige, zeer vakkundige, gids. Het was een zeer vermoeiende, maar prachtige safari die al het geld en vermoeiende dagen meer dan waard is geweest. Wij hebben van elke minuut genoten en weet zeker dat jullie het ook goed zullen hebben. De lodges waar je in slaapt zijn stuk voor stuk prachtig gelegen en zeer goed verzorgt. Alleen het eerste overnachtingshotel (the Reef) was slecht, maar ja daar ben je ook alleen maar om even te overnachten. Van onze groep ging ook iedereen naar het Southern Palms hotel, wij hebben gekozen voor hotel Voyager Beach Resort (stond niet als standaard hotel aangegeven bij de safari, maar daar wouden we graag heen) en daar kan ik alleen maar lovend over zijn. Over Southern Palms heb ik overigens ook geen slechte verhalen gehoord, maar daar kan ik dus niet over oordelen. Het is wel aan te raden om minimaal 2 flesjes met deet mee te nemen en wij vonden het ook erg prettig om safaribroeken te hebben, Je kan dan namelijk sochtends gewoon een lange broek dragen en die makkelijk en snel afritsen als het wat warmer wordt. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten, ik vind die broeken wel heel erg oubollig, maja je komt er niet om mooi te zijn
Ik heb een vraag aan jou, ik en mijn moeder zijn aan het twijfelen.
Of we doen 9 dagen the best of kenya en dan weer naar huis
Of we doen 4 dagen The mombasa rendez vous (safari) en dan 4 dagen strand (mombasa)
Wat zou jou tip zijn om te kiezen?
Is er in mombasa zelf veel te zien/doen wat je niet kan/mag missen.
Of is het veel verstandiger om de dagen die we hebben te besteden aan wat meer zien van de safari?
Heb je een goede tip voor mij?