Ervaringen Holland International ''Best of Kenya'' safari

En zijn jullie al terug…ben heel benieuwd wij gaan nml. dezelfde reis>>> doen op 27-9 incl. verlenging southern palms…:vak02:.

Hey,

Wij hebben ook best of kenia geboekt in juli waren maar 2550pp kwijt bij hi. Ook hebben wij een verlengin van 8 dagen in voyager. Dus vind het best meevallen.

Hallo allemaal,

Mijn tip is om niet hier de safari te boeken. Vaak ben je veel goedkoper uit als je lokaal je safari boekt (kan tegenwoordig al via internet). Die jongens komen vaak van dezelfde bureaus als waar de reisbureaus hier hun safari boeken, maar dan zonder alle tussenpersonen en winkels die winst willen maken. De jongens daar vragen vaak maar een kleine commissie.
Zo kun je het hotel en vlucht los boeken en dan bv een safari maken van 3 dagen voor 350-400 euro pp. Ligt wel aan welke safari, hoe lang, prive of met een mix gezelschap, welke lodge of kamp etc etc etc. Neem vooral contact op met Alex Mbui een zeer evaren gids. Hij biedt echt leuke prijzen, noem ook mijn naam als je info vraagt. Hij verzorgt al ruim 6 jaar (13x) mijn safari’s. +254721894111 of [EMAIL=“mbui-safari@hotmail.com”]mbui-safari@hotmail.com. Hij heeft tegenwoordig ook een nl site met zijn vriendin, maar die is geloof ik nog in ontwikkeling: www.mmsafari.com
Veel plezier! Tasja.

hallo!
Ik ben op 11-1-11 teruggekomen uit Kenia. Best of Kenya tour gedaan, inderdaad met pollmans. Onze gids/chauffeur Salim was echt een supergids. We vertrokken elke ochtend 10 minuten eerder dan de andere om zo de stof van andere busjes te voorkomen, perfect! De lodges waren prima, maar van de faciliteiten maak je weinig gebruik omdat je er niet bent. 2e week verbleven we in Reef, NOOIT MEER. Ons arke reisbureau raadde ons half pension aan, maar er waren geen eettentjes in de buurt waardoor we in de problemen kwamen. Ons toilet deed het drie keer niet (en daar kom je pas achter als je al geweest bent). Echt schoon was de kamer niet dus er is nog veel winst te behalen. Het eten was niet echt gevarieerd, veel Indische invloeden. Onze reisleidster ter plaatse verkocht ons 2 excursies, snorkelen en kanoen tussen mangroves. Snorkelen was echt heel gaaf, die andere was echt slecht. Helemaal geen kano waar je alleen of met 2 inzit, maar een sloep met schreeuwende motor en 8 opvarenden (die in ons geval allemaal kettingrokers waren…). Geen krokodillen gezien zoals beloofd…ach ja! We hebben met nog een duo uit het hotel een halve dag (4 uur) een taxi geregeld. Kostte 1000 shilling (11 euro) pp. We hebben een ziekenhuis bezocht waar we een uitgebreide rondleiding kregen. Mijn vriend is arts in opleiding dus dat heeft wel geholpen overal te mogen kijken. Daarna over de markt geslenterd, de slagtanden gezocht en de haven bekeken. Tot slot nog een opvanghuis voor jongens bezocht. Omdat zij net iets jonger dan wij waren zo tussen de 17 en 22 hebben we heel goed kunnen praten met ze, erg leuk!

Kortom, Kenia een 10, Best of Kenya een 10, Reef een 4 Mombasa een 7

Hé, wij hadden ook een gids/chauffeur met de naam Salim en werkt voor Pollmans. Inderdaad een superlieve man; hij had ook voor ons geregeld dat we in de Salt Lick lodge konden overnachten terwijl dat niet geboekt was, maar volgens hem veel mooier. En hij had gelijk; we hebben zo genoten van de olifanten die onder de kamers doorliepen. In die andere lodge (waar we oorspronkelijk zouden overnachten) hebben we een lunch gehad en ik was Salim dankbaar dat hij dit geregeld had.

Marike, gaaf!

Wij hebben die lodge niet gehad, balen! Hij vertelde ons dat de lodges steeds mooier zouden worden met als klap op de vuurpijl de Sopa lodge in Maasai Mara, daar waren we het niet mee eens maar goed het was allemaal super! We reden met 2 busjes, de andere had Paul als gids. Paul vertelde veel meer, Salim zei niet zoveel, we hebben van allebei t beste gehad. De verhalen van Paul kregen we 's avonds te horen in de lodges en de prachtige foto’s hebben wij dankzij Salim!

Wat voor cijfer geef je Polmans voor de safari en Holland International voor hun “uitmuntende” advies?

wij hadden heel veel geluk met onze gids/chauffeur. Alles was goed geregeld, hij was altijd op tijd en vertelde wat nodig was. Alleen over de dieren/locatie niets over Kenia als land of cultuur. Ik ben zeer tevreden over Salim en Pollmans, een 9

en HI krijgt helaas een zesje… Door onze onervarenheid in het reizen hebben we misschien niet de juiste vragen aan de consulente gesteld hierop het reisbureau… Van haar hadden we meer mogen verwachten.

Ik zou i.i.g. Pollmans een dikke 10 geven en H.I. een 8 omdat het toch wel O.K. was al met al.
Wij hebben de strandverlenging niet bij het Reef gedaan omdat volgens D-reizen Southern Palms beter was. Ik kan dat natuurlijk niet vergelijken maar wij zaten uitstekend in Southern Palms en we hebben er zeer lekker gegeten; geen klachten gehad over dit hotel.

Oh ja, ik heb Pollmans nog wel gemaild dat we heel erg blij waren met Salim. En ze hebben mij teruggemaild dat ze dit aan zijn manager hebben laten lezen en ook aan Salim.

Wat ons nog het meest aangreep was dat Salim stopte in de middle of nowhere om een vrouw een 5 liter can drinkwater te geven die daar langs de kant van de weg liep met een klein kind. Hij vertelde later dat hij iets goeds moest doen (vanuit zichzelf dus) voor een minderbedeelde
Ik heb nog nooit iemand zo ontzettend blij gezien om water te krijgen en dat terwijl Salim nog in de Ramadan zat.
We hielden het toen niet droog hoor, moesten echt een traan wegpinken…
Ook daarom een dikke 10 voor Salim!!!

hallo marieke

als het kan gaat iedereen overnachten in SALT LICK LODGE
en dineer je alleen in TAITA HILLS LODGE
deze lodges/hotels liggen dicht bij elkaar en behoren tot hetzelfde bedrijf
de ligging en het uitzicht in SALT LICK is veel mooier

Ja ik weet het; het is van de zelfde keten maar ik was echt blij dat ik de keuze heb gekregen; we moesten het wel ff checken of er plaats was.
Het uitzicht is bij de Salt Lick fantastisch; wat hebben wij genoten van een jong olifantje dat niet met z’n moeder mee wilde en telkens maar in de waterpoel dook en dat de hele family er zich mee bemoeide…
In de Taita Hills hebben wij de volgende dag gegeten (lunch) In de Salt Lick hebben we gedineerd en ontbeten.

wat jammer dat er bij ons helemaal geen sprake van was… in welk park ligt deze lodge?

In Tsavo-west

http://www.sarovahotels.com/saltlick/

ok! Wij hebben daar overnacht in ngulia lodge… was ook zeker prima, geweldig mooi gelegen in de vallei

wij gaan de 31ste januari naar kenya we met H.i. wij hebben ook allemaal ofertes aangevraagd via het internet(6 stuks die ook in dit forum genoemd worden), maar H.i bleef de goedkoopste.
met hele goede ervaringen.
wij vragen ons alleen af of je na de eerste nacht dus de ochtend voor je vertrekt op safari nog de tijd hebt om je spullen over te pakken wat mee moet op safari, en wat achterblijft om naar je geboekte hotel gebracht te worden.
en wat zijn jullie ervaringen met pinnen met je gewone rabo europas met masterlogo in bv nairobi en mombassa, want als je daar kan pinnen is het goed genoeg.
de bank en het reisbureau geven aan dat het minimaal is.

gaaf dat je gaat, geniet!!

Wij verbleven de 1e nacht in het reefhotel waar we (omdat we 3.5 uur vertraging hadden in Amsterdam) na middernacht aankwamen. Wij hadden in Nederland al de spullen verdeeld, een rugzak voor de spullen tijdens de safari (je mag geen harde koffers) en een koffer voor de spullen voor onze strandweek. Dit is ons prima bevallen. Je laat je koffers achter in het hotel en krijgt een bonnetje waarmee je ze na de safari weer op kunt halen. Ik moet er wel bij vermelden dat ik niet weet hoe het zit als je in een ander hotel verblijft de 2e week…

Pinnen kan bij de barcleys bank, wij pinden met een abn wereldpas, ging prima. Die banken zitten op elke hoek van de straat. Op het vliegveld kun je ook pinnen, hoewel bij ons dat kantoor dichtwas toen we vanaf nairobi terugvlogen naar mombasa!!

Misschien een tip…in elke lodge krijg je (vloeibaar) zeep, neem het mee een deel het uit op het strand!

veel plezier!

[quote=“andrecarin, post:37, topic:63446”]

wij gaan de 31ste januari naar kenya we met H.i. wij hebben ook allemaal ofertes aangevraagd via het internet(6 stuks die ook in dit forum genoemd worden), maar H.i bleef de goedkoopste.
met hele goede ervaringen.
wij vragen ons alleen af of je na de eerste nacht dus de ochtend voor je vertrekt op safari nog de tijd hebt om je spullen over te pakken wat mee moet op safari, en wat achterblijft om naar je geboekte hotel gebracht te worden.
en wat zijn jullie ervaringen met pinnen met je gewone rabo europas met masterlogo in bv nairobi en mombassa, want als je daar kan pinnen is het goed genoeg.
de bank en het reisbureau geven aan dat het minimaal is.

Hallo,

Wij hebben ook via HI gereisd en het was echt TOP!!
Het is wel het handigst dat je thuis in alle rust(minder kans om dingen te vergeten) een safari reistas en een verlengingshotel koffer. Een reistas voor de safari is beter ivm de beperkte bagageruimte in de busjes.

Wat het geld betreft, wij hadden contant geld mee en dat met name voor de 1e week. In de lodges betaal je drankjes nml. het makkelijkst contant en pinnen onderweg is niet te doen. Wij hadden nml. een stel die in nairobi probeerde te pinnen en bij 3 verschillende automaten geen resultaat.
Het is ook gewoon makkelijker dat je gewoon je geld bij je hebt voor de 1e week de 2e week in Mombasa kun je denk ik wel makkelijk pinnen, maar wij zaten in het Southern Palms en daar is buiten het resosrt om op loopafstand niets.
Daar komt ook nog eens bij dat de kenianen dol zijn op euro’s omdat deze beter zijn waarde vast houd.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik t wel.

Fijne vakantie en eerst zelf genieten en dan pas foto’s maken.

Gr. Ansjo

Hoi
Ik ga in augustus samen met mijn dochter de best of kenia maken, met een verlenging in een hotel in Mombassa. Kan je me wat tips geven wat mee te nemen en hoe kan je het beste je geldzaken daar regelen?

1 like