ha ha daar kom ik nog op terug wij gaan maandag a.s. naar kenya als we terug zijn zal ik verslag doen over onze bevindingen.
ik wil alvast de mensen die op onze vragen hebben gereageerd bedanken voor hun tips
carin
Ik ben net 2 weken terug, weet niet goed hoe het is als je in augustus reist, ik verwacht namelijk behoorlijk anders! (weer, gedrag dieren). Wat betrefd geldzaken, je kunt op Mombasa airport je euro’s wisselen in Keniaanse Shilling. Dat is makkelijk rekenen want 100 shilling is ongeveer 1 euro! 1.10 geloof ik op dit moment.
Meer info heb ik niet voor je, maar dat zal je vast op het reisbureau kunnen krijgen of van andere wereldwijze mensen!
Imke
Goede tip, bij locals betaal je minder, heb je keus in welke lodges je wilt verblijven, prive of knokken voor de stoelen recht achter de chauffeur. Aanbiedingen voor een vluchten zijn er al vanaf 150 Euro (last minute). All inclusive hotels zijn handig als je met kinderen op vakantie gaat maar die vind je ook in Spanje In een huisje of cottage leer je Kenia en de mensen veel persoonlijker kennen.
Pollmans voert de safaris voor H.I. uit?
Dit is hun website: http://www.pollmans.com/
Zoveel mogelijkheden, ieder z’n keus.
Voor mij is het bijna zo ver, nog 19 nachtjes en dan gaan wij ook de Best of Kenya doen van HI.
Ik ben heel benieuwd.
Zijn er recente reizigers geweest? of die ook 20 okt gaan?
tips ??
Gr. Caroline
Hoi
Ben eind augustus geweest, was een hele mooie reis. heel veel gezien.
Tip, wissel euro`s op het vliegveld daar. is een goede koers en pinnen is soms erg lastig
Geniet ervan
Monique
Bij wisselen op het vliegveld, krijg je zo ongeveer 10-15% minder voor euros dan bij wisselkantoortjes elders … pinnen kan inderdaad erg lastig zijn op dit moment…
Pinnen kan inderdaad lastig zijn, mijn ervaring is dat de INGpas bij KCB wel eigenlijk altijd werkt. KCB zit zelfs in vrij kleine dorpjes wel met een ATM (zoals Mtwapa en in de Nakumatt in Mombasa-noord). In Mombasa stad zitten er meerdere en in Mombasa-zuid (Diani) zit er ook minimaal 1 voor zover ik weet.
Zo ik ben al weer bijna een maand terug. Het was heel bijzonder.
We hadden ook Pollmann tours en ons chaffeur was Salim.
Als in zijn geheel was geweldig om mee te maken.
De eerste drive dag hadden we al 4 van de Big 5. Heel bijzonder. en mooie Logde hadden we. Ik merkte wel dat we van Zeer mooi naar mooi gingen. Zo kan je zien hoe verwend zijn.
Uit eindelijk op de dag voor we vertrokken de Big 5 compleet gezien.
Wel was er een tegenvallers De flamingo’s waren er niet. te hoog water geweest dus waren ze verplaatst. ipv zatten er heel veel pelikanen. ook mooi dat wel. En de boortrip tussen de hippos ging ook niet door ivm regen. Dat was een hele grote teleurstelling. zn kans krijg ik niet meer.
Terug kijkent was het toch wel een heel bijzondere ervaring om de dieren te spotten en met mijn pa voor het eerst op vakantie.
Nu nog bezig mijn verslag af te maken en mijn 1000 foto’s te ordenen.
Gr. Cvb
Wij gaan as zondag naar Kenia voor de The best of kenia met aansluitend strandvakantie in de Reef.
Is het handig om voor vertrek de reistassen apart in te pakken ( strand en safari) of is er tijd voor om dit tijdens de eerste overnachting te regelen? gr Marion
als je een prive safari hebt kan je al je koffers meenemen,
anders is het verstandig om het te splitsen wat je nodig hebt op safari in eén koffer,
de andere koffer gaat dan direct naar hotel
de vele flamingo verplaatsen hun stop van lake nakuru naar lake bogoria
lake nakuru en ook lake naivasha worden vervuild met pesticiden
veroorzaakt door de grote en vele rozen kwekerijen
daardoor groeien er nu te weinig algen, het voedsel voor de flamingo´s
de natuur van kenia betaald een hoge prijs voor onze goedkope rozen
Hmm, toen ik in juni bij Lake Nakuru was zeiden ze dat het van de regen (in oktober) kwam waardoor het water minder zout was. (en daardoor minder algen). Het water stond toen ook heel hoog, je kon niet rond het meer rijden en de weg het dichtst bij het meer was helemaal onder gelopen
Klopt helemaal wat je hier schrijft; toen ik er in januari was waren er ook geen flamingo’s te bekennen vanwege de vele regens in oktober/november. Er waren wel ontzettend veel pelikanen en die zijn niet afhankelijk van algen maar wel van vis. Vissen zullen toch ook sterven als het water zo verontreinigd is?
ja de vele regens van afgelopen periode heeft ook effect op wegblijven van de flamingo
door de erg hoge waterstand veranderd de "samenstelling"van het water en is er minder algengroei,
het voedsel voor de flamingo
maar ook het vele gebruik van water voor de rozenteelt hoofdzakelijk bij lake naivasha
voor het telen van een roos is ongeveer 1 liter water nodig,
en het lozen van meststoffen en pesticiden in het meer remt de groei van algen
het is nog niet zo erg vervuild dat de vissen doodgaan, maar het is op lannge duur niet goed