In september ga ik voor een jaar naar Curacao. Nu heb ik gehoord dat het het beste is om een retourticket te kopen van een paar weken en geen gebruik te maken van de retour. Nu vraag ik me af welke vliegmaatschappij jullie voorkeur heeft. Ik zit te denken aan KLM of Martinair en dan heeft de laatste mijn voorkeur, maar dan heb je altijd een tussenstop op Aruba en dat vind ik weer een groot nadeel. Wie heeft er tips voor een vliegmaatschappij?
klm vliegt niet meer op aruba, dus wordt
je keuze erg beperkt ![]()
Ik wil naar Curacao dus dat scheelt …
Martinair is van KLM, dus met de veiligheid zit het wel goed.
Aruba ligt op 20 min vliegen van Curacao en totale tijd aan de grond is ongeveer een uur, dus vertraging valt wel mee.
Stoelen bij Martinair staan wel iets dichter op elkaar, dus minder beenruimte.
Als dat alles je niets uitmaakt, zou ik gewoon de goedkoopste kiezen. Alles bij elkaar is het (incl. tussenstop) net 12 uur en als je daarmee 100 of 200 euro kunt besparen dan is dat snel verdiend zeg ik altijd maar.
Hi,
Het scheelt maar 40 euro (martinair is goedkoper) maar ik ben juist erg voor de beenruimte. Ik had het idee dat Martinair wat meer beenruimte had, maar dat is volgens jou dus niet zo. Wij hebben al eens gevlogen naar Curacao met KLM en kregen het toen spaans benauwd van de krappe stoelen. Als Martinair dus nog erger is … brr. Je kunt wel tegen een bijbetaling van 60 euro extra beenruimte kopen bij Martinair dus daar zou mijn voorkeur dan naar uitgaan. Dan is het dus iets duurder dan KLM maar heb je als het goed is meer beenruimte. Ppff ik vind het lastig!
Zou wel even checken wat men precies bedoeld met ‘extra’ beenruimte. Als het bij de nooduitgang is dan heb je genoeg ruimt, maar die kun je ook bij de KLM kopen.
Martinair heeft natuurlijk de Comfort Class waar passagiers meer beenruimte hebben. Dit zijn niet de stoelen bij de nooduitgang, maar een aparte cabine in het toestel (ca. 110 Comfort Class stoelen in het toestel).
Bij KLM kan je idd stoelen bij de nooduitgang boeken (bij het online inchecken boekbaar, vanaf 30 uur voor vertrek), maar als je dan de stoel aan de zijkant hebt, heb je alsnog last van de ‘bult’ bij de deur…
Ik heb het idd over de Comfort Classe van Martinair, volgens mij scheelt dit wel aardig in de beenruimte. Alleen hebben we dan dus een tussenstop … en ik ben al niet zo dol op vliegen …
Stoelen bij de nooduitgang zijn altijd prettig, maar die kun je niet vast zetten. Als er iemand is die ze ‘nodig’ heeft of er voor betaald dan worden ze aan die persoon gegeven. Ik heb dat in december naar Suriname ook gehad. Toen hadden we voor de heen- en terugreis de nooduitgangstoelen gereserveerd en toen we gingen inchecken waren die opeens vergeven. Dat vertrouw ik dus niet zo
Ik ga het allemaal nog even uitzoeken en dan beslissen. Ik wil zo graag boeken, dan is het allemaal echt he ![]()
Ik heb geboekt, dus ik kom eraan hoor! Uiteindelijk is het toch Martinair geworden en ik hoop dat ik maandag kan omboeken naar comfort class. Ik heb een retourticket gekocht en maak dan geen gebruik van de retour … en de comfort kost extra per enkele reis maar ik weet niet of je ook per enkele reis kunt boeken, via internet in elk geval niet want dan is meteen de heen- en terugreis comfort. En das zonde want ik ga nog niet terug! Maar wel spannend want het staat nu echt helemaal vast ![]()
Via de website van Martinair kan je Comfort Class gewoon voor een enkele reis boeken, hoeft dus niet voor de retourvlucht.
Grt.
Dave
Hoi,
Waar zie je dat staan dan? Er staat op de website idd dat je per enkele reis die toeslag betaald maar als je dan in het scherm komt om comfort te boeken dan staan meteen beide data er (dus voor heen- en terug). Maar ik heb al mailtje gestuurd en ga morgen even bellen om te kijken of het alleen voor de heenreis geboekt kan worden. Ik hoop het!
Oke te gek het is gelukt! Ik durfde niet op de knop ‘bevestig’ te klikken toen ik het overzicht zag van je naam en de tickets omdat ik dacht dat je dan voor de heen- en terugreis zou boeken, maar dat was pas verder op in het programma. Dus het is gelukt
Dank!
Hé Chotje, gaaf dat je geboekt heb! Wanneer ga je?!
Heeft iemand informatie over kilroy travel?
17 september is de grote dag ![]()