Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.
Martinair…tja
De toestellen zijn eerlijk niet de meest recenste, maar voldoen aan alle normen en ik voel me veilig als ik met Martinair vlieg. Meermaals gevlogen tussen AMS en HAV en HOG zonder noemenswaardige problemen.
Entertainment is OK, hoogstens dat de afstand tussen de hangende tv´s soms net wat te groot is zodat je soms op een slecht plek beland qua stoel en er een tv boven je hoofd hangt en de volgende net te ver weg is. Heb gehoord (maar nog niet ondervonden) dat ze nu ook entertainment schermen aanbieden op de vluchten die je kunt huren… vind dat ze die eigenlijk gratis aan moeten bieden aan hun passagiers.
Martinair is niet slecht, maar ik ben niet weg van nederlandse vluchten. Dat ligt overigens vaak niet aan de maatschappij, eerder aan het volk wat je er gelijk op aantreft, terug naar huis… Soms geldt dat ook voor de bediening aan boord…
Ik vlieg Martinair naar Cuba, dus net als Igor, naar Holguin en Havana. De toestellen zijn inderdaad de nieuwste niet meer, maar ze voldoen. Het eten vind ik best goed en de beenruimte ook. Zat de laatste keer in het middengedeelte helemaal achteraan, dat was wel vreemd, want dan kun je dus echt niets buiten zien.
Wat betreft de entertainment, daar was ik de laatste keer zéér over te spreken, want dat hebben ze nu veranderd. Voor vluchten langer dan 7 uur heb je nu de mogelijkheid om een dvd-spelertje te huren waar je de keuze hebt voor een film of 10. Huurprijs is wat aan de hoge kant (12 Euro is behoorlijk als je ook al een leuk bedrag voor het ticket betaalt…), maar de oplossing vind ik best goed. De hangtv’tjes vertonen nu alleen nog maar series en documentaires.
Toch moet ik bekennen, dat als ik op een andere manier voordelig naar Cuba zou kunnen komen, dan denk ik wel dat ik dat zou doen. Ik heb Martinair als goed behoordeeld omdat ik op zich geen klachten heb, maar ik heb er niet altijd een goed gevoel bij.
Liefs,
Carolina
Marinair is goed en goedkoop, voor € 259 (exclusief toeslagen) heb ik al een nonstop ticket naar Toronto. Ik heb er meerdere keren mee gevlogen en het was altijd prima.
En dat DVD-spelertje neem ik zelf wel mee. ![]()
Tsjaaa…als IATA-medewerker heb ik veel ervaring met MP…en vooral met de vertragingen van hen…zeer regelmatig hebben ze lange vertragingen (soms wel een dag) op intercontinentale vluchten. Dit omdat er ergens weer een kist van hun aan de grond staat vanwege technische problemen…de MP-vloot is dan ook niet een van de nieuwste meer…
Met Martinair naar dominicaanse rep. geweest. 2x 9 uur vliegen
Service aan boord is goed. Perfecte vluchten gehad. Wij zijn zeer tevreden over Martinair. Vliegtuig was netjes schoon. Dekenens + kussens al je dat wil.
Dvd speler te huur. Eten niet zoals thuis, maar voor op zo`n vlucht gewoon goed. Vriendelijk personeel.
groetjes Ton.
Een vlucht van arecife (lanzerote) naar schiphol
Heen reis was prima geregeld
Ik ben boven de 2 meter en mijn vriendin is 1.84 mtr
We kregen keurig een plek bij de nooduitgang (extra been ruimte)
Ons werd verteld dat we voor de terugreis ook deze plaatst konden reseveren bij een speciaal loket op schiphol
Wij dit NATUURLIJK gelijk gedaan.
Maar op de terugreis waren ze deze reservering schijnbaar vergeten.
Wat krijg je daarvoor terug… een plaatst op de achterste rij (hier kunnen zelfs de leuningen niet verzet worden)
Toen de sterwardessen er achterkwamen dat ze er niet met hun wagentje doorheen konden omdat,
ik met mijn lange stelten in het gangpad zat kwam er eenmaal in de lucht een complete stoelendans opgang.
(dus wie zijn probleem werd er nu opgelost ?)
Dus Martinair , doe eens onderzoek hoe lang de gemiddelde Nederlander is en hou hier aub een beetje rekening mee.
Groeten Patrick en Yvonne
Wij hebben het zelfde meegemaakt ,op de terugweg van Mexico wij kregen een plek in het midden kregen wel een stoel extra kon mijn man zijn benen. op mijn benen liggen en dat 10 uur lang we waren kapot ,we hebben wel een klacht ingediend maar dat help ook niet .gr lenie
Vlieg alleen maar met Martinair, omdat ik erg huiverig geworden ben van ArkeFly… Vloog altijd StarClass met Martinair, echter die is er af :crybaby:
Dit jaar gaan we naar de Dominicaanse (Punta Cana) en vliegen we ComfortClass. Ben zeer te spreken over de service en hebben werkelijk in de 11 jaar Carribean maar 1 x vertraging gehad !!
Die DVD-player is in de ComfortClass gratis en ik vind het een uitkomst. Heb alleen bij de vlucht naar Cuba te lang gezeten, omdat ik 4 films had gekeken. Gevolg -> trombose en longembolie… Voortaan dus toch maar de tijd verdelen en meer lopen.
In januari willen we graag naar een RIU-hotel op Jamaica (Negril), dus dat zal wel ArkeFly worden:disgust:
Hallo Allemaal,
Eigenlijk vliegen wij met Martinair omdat die enige is die rechtstreeks naar Havana of Miami gaat met een beetje goede verhouding tussen prijs en kwaliteit, helaas met 2 kleine kinderen is dat het beste, maar heel tevreden zijn wij niet, elke keer vertraging en vooral nooit afspraken nakomen, dat is hun grootste probleem, jij belt dagen van tevoren om plaatsen te reserveren met extra beenruimte en voor de baby, en na bijna half uur te moeten wachten aan de telefoon denk je dat je alles geregeld hebt tot je ga inchecken, dan wordt elke keer weer ruziemaken, huilen, gillen, totdat wij onze wensen vervuld krijgen, het lukt bijna altijd na zon drama, maar daar heb je niet elke keer zin in, vooral als ik uit cuba terug komt, al moeilijk genoeg om afscheid van de familie te nemen en dan nog gaan ‘vechten’ met Martinair…
Diverse malen met Martinair gevlogen. Beviel prima. Aan de vertragingen die er soms waren konden zze ook niets doen.
1 keer met Martinair gevlogen :
heenreis van Amsterdam naar Cuba : 4.5 uur vertraging
terugreis van Havanna naar A’dam : 2 uur vertraging
Bediening is wel ok.
Zo 4 keer met martinair gevolgen naar Turkije en de Canarische eilanden. Telkens hebben wij een goede vlucht en service gehad. 1 keer hebben wij meegemaakt dat wij ipv van een martinair vliegtuig met een Klm jumbo naar Dalaman vlogen en dit was ook prima verzorgd door Martinair.
een keer hebben wij een vertraging van 2.5 uur gehad en een vluchtwijziging van een vroege vlucht naar een hele laat. Maar dit was op de terugreis. Dus opzich vonden wij de vluchtwijziging niet erg.
Martinair is nog wel steeds een van de weinige maatschappijen die de allinclusive service aanbiedt. Dat is opzich ook wel handy.
2 x met martinair gevlogen naar turkije
Eerste x was perfect…
maar dit jaar iets minder… We kregen ineens een buitenlands toestel MiamiAir, We wilden niet voor niets met een nederlands vliegtuig!
Ook kwam daar nog is 4,5 vertraging bij!
En terugweg hadden we een superklein toestel… Het opklaptafeltje kon net naar beneden, zo krap!
Maar bediening is wel goed, en all in is ook wel handig!
Op meerdere bestemming heeft martinair buitenlandse toestellen ingehuurd, omdat hun eigen toestelen zelf aan de grond staan ivm met reparaties en met de problemen rond martinair.
AMS-SJO (Costa Rica). MP tot aan Orlando, van daar wordt vlucht naar SJO door andere maatschappij overgenomen.
Inchecken schiphol: Bagage op de band en moest 30 euro per kilo overgewicht betalen. Max. toegestaan is 20 en ik zat er 6 Kg boven, dus 180 euro bijbetalen. Absurd toch? En de oudere incheckdame was ook nog zeer onvriendelijk. Ik ben weggelopen en heb de 6 Kg aan mijn fiets (die ik meenam voor 80 euro enkele reis, plus 12 euro voor de fietsdoos) geplakt en doos dichtgetaped. Bij andere balie inchecken zonder problemen.
Na 2 uur vertraging het vliegtuig in: Ik ben 1.90m (niet extreem lang dus) en zat met mijn knieen aan de stoel voor me, niet prettig. tv scherm zag ik voor 60% te wijten aan de overhead handbagage compartments. Eten was goed, stewardessen eveneens.
Terugvlucht: voor 49 euro/65 USdollar extra heb ik Comfort Class geboekt ( iets meer beenruimte en een dvdspelertje). Dit heeft in mijn geval goed uitgepakt omdat ik 3 stoelen voor mezelf kreeg, met dus de ‘extra’ beenruimte! Dat maakte de terugvlucht zeer aangenaam.
Ik vind de MP bagagepolicy heel krampachtig. Ik vlieg morgen weer met MP, alleen omdat er geen betere opties waren. Als de stop over in JFK geen 9 uur duurt met American Airlines, had ik voor hun gekozen. Bij AA mag je 2 x 32 Kg meenemen en als handbagage 10 Kg + laptoptas + gitaar. MP alleen 20 Kg + handbagage (mijn gitaar laat ik dus achter).
Ik ben benieuwd hoe ik morgen de vlucht ervaar. Keep you posted…
hoi
ik heb meerdere keren met martinair gevlogen, en het is prima bevallen, ik betaal nu extra om met martinair te vliegen in plaats van arke fly.
op de terug weg van dominicaans republiek was ik ziek, is goed voor me gezorgd, we mochten niet lopen vanwege turbelentie en toch mocht ik ergens anders zitten (waar de stewards zitten) zodat ik meer lucht kreeg.
Genoeg eten en drinken gehad, eigenlijk meer dan genoeg. Was eigenlijk best goed te doen.
We zijn in februari naar Isla Margarita gevlogen en hadden gekozen voor comfortclasse. Dat was beslist de moeite waard. Lekker gegeten goede verzorging en ook nog eens keurig op tijd.
Ik vind het maar zozo. niet te vergelijken met de betere vlieg maatschappijen. slechtere service(meededeling dat er de komende 2 uur niets rond gebracht wordt ivm de rusttijden wet)