Ervaringen met Martinair

Ik heb nu 3 keer met Martinair gevlogen. Altijd nog perfecte vluchten gehad. Prima service aan boord, vriendelijk personeel, en redelijk goed eten. Nog nooit vertragingen of iets dergelijks gehad. Ik vind het een goede vliegmaatschappij.

Ik vind het wel een goede maatschappij, tot nu toe geen problemen gehad!!

Met Martinair naar Costa Rica. Tot aan Miami geen problemen, prima geregeld. Maar dan komt de ramp: je vliegt verder met American Airlines. Vliegtuig kapot, onderdelen moeten worden overgevlogen, toestel is niet beschikbaar, je moet 48 (!!) uur wachten tot er plaats is naar Costa Rica, terugweg: AA te laat vertrokken in San José, je komt om half drie 's nachts aan en moet tot 5 uur 's morgens wachten tot je het vliegtuig uit mag, want er is nog geen douanekantoor open. Martinair toestel is natuurlijk al lang weg. En de service bij A&A? Niets maar dan ook niets, geen drankje wordt er aangeboden als je zolang moet wachten. Martinair doe er wat aan!

Ik ben meerdere malen met martinair gevlogen en vind het de beste nederlandse maatschappij voel me altijd veilig bij hun aan boord, stewardessen zijn zorgzaam en vriendelijk.Persoonlijk heb ik nog nooit vertraging met hun gehad die langer duurde dan een half uur.
Wat de ruimte betreft je weet dat je een bepaald aantal uren in een vliegtuig moet doorbrengen en je heb bij martinair genoeg keuze in verschillende klasse en dus ook keus in meer beenruimte en vind het dan ook niet reeel om te klagen over de beenruimte als je ong 2 meter ben terwijl je voor comfort klasse of star klass had kunnen kiezen.
Helaas is star klass er sinds kort uit dat is denk ik een gemis voor velen, maar comfort is een goed alternatief.

Heeft iemand misschien foto’s van de comfort klasse (door jullie zelf gemaakt of van andere vakantie gangers) ik ga namelijk naar mexico en zou graag best wel willen weten hoe goed echt
echt is.

Ps als je een schatting zou maken. Hoeveel % van het vliegtuig is comfort klasse?

Ik zou het zeker doen, is zijn geld wel waard. Stel je echter niet al te veel voor van de ruimte want economy is heel krap en dit is redelijk. Kijk ook op http://reservation.martinair.com/dxtra/dxtra.aspx?ln=nl Hoevel procent Comfort is zal wel per vlucht verschilen . Bij onze vlucht naar isla Maragarita schat ik dat op zo’n 40 %

Ik heb het geboekt. (begrijp wel dat ik het niet moet vergelijken met de business klass van klm bijvoorbeeld -wide body planes-)

Ik vernam dat er ook een aparte incheck bali is? (te schiphol)

Hoi,

Tot nu toe twee keer gevlogen met Martinair. De vlucht naar Samos was top en ook de vlucht naar Costa rica. Eten in overvloed. De dozen met broodjes konden m.i. niet aangesleept worden. Tot nu toe alleen maar lof daarover.

Groetjes Karin

Ik ben net terug van een 10 daagse reis naar Toronto met Martinair.
Nu heb ik al vaker gevlogen en ook ver weg (OZ-NZ) maar de heenreis met Martinair was echt TOP!
We hadden iets wat vertraging maar dat is netjes ingehaald, personeel aan boord verdient van mij een 10!
Het toestel is wel aan de oude kant maar heb me er niet onveilig in gevoeld.
Ik zou een volgende keer zeker weer voor Martinair kiezen.:finger:

Weet iemand of Martinair nu met 2-4-2 of 2-3-2 naar toronto vliegt.

Heb goede ervaringen met Martinair. Naar Suriname gevlogen en weer terug. Goede service, eten redelijk en niet zo duur. Terug vliegtuig niet vol, dus meerdere stoelen tot beschikking, erg prettig bij langere vlucht. Wel vertragingen.

Als het even kan vlieg ik nooit meer met Martinair. Ze hebben mij vervoerd naar Colombo en terug en voor deze reis had ik Comfort Class geboekt. Helaas zat ik op de heen- en terugweg op rij 19.

Uiteraard heb ik tijdens de boeking zelf voor rij 19 gekozen, maar als ik geweten had, dat dit wellicht de slechtste rij uit de Comfort Class is, had ik het nooit gedaan.

Het nadeel is namelijk dat de rugleuning van de stoelen niet te verstellen is. Dat is op een nachtvlucht nogal vervelend. Daarnaast lijkt de beenruimte ook minder dan de andere CC-stoelen en het mechaniek van de deur achter je neemt ook wat plaats in. Iedereen gaat in de nacht ‘plat’, wat een ieders goed recht is natuurlijk. Echter op rij 19 krijg je je voorburen op schoot, terwijl jezelf geen kant op kan.

Rij 19 mag m.i. nooit als CC verkocht worden.

Ik heb daarover geklaagd bij de, overigens heel aardige purser. Ze vond dat ik helemaal gelijk had, maar zij kon niets voor mij doen om dat de kist vol zat! Ik kreeg een klachtenformulier.

Klachtenformulier had echter weinig kans van slagen, omdat Martinair mij schriftelijk mededeelde dat ik gekregen heb waar ik recht op had: een plaats in de CC en een videospeler.

Kijk dus uit voor rij 19 in de Boeing 767

Ik ben afgelopen zomer vakantie van Amsterdam naar Cancun (Mexico) gevlogen ik kan nou niet echt zeggen dat ik confortabel heb gevlogen met martinair. Misschien had ik gewoon dikke pech en is het normaal een prima vluchtmaatschappij. Ik vlieg in ieder geval even niet meer met martinair.

Ik ben naar Cuba gevlogen met Martinair. De service aan boord is prima en de stewardessen zijn erg aardig, maar ben toch niet zo tevreden. We waren net aangekomen in Cuba of we kregen een telefoontje van het reisbureau: onze terugvlucht was een dag teruggezet! Wisten ze dat nog niet toen we, 8 uur daarvoor, bij ze voor de balie stonden op Schiphol? En als we niet wilden bijbetalen moesten we ook nog meteen zeggen of we akkoord gingen, anders kregen we een toeslag. Heel erg vreemd.

We hadden een transfer naar het vliegveld geboekt voor de terugvlucht en die hebben we moeten verzetten, ook het hotel dat we voor de laatste nacht hadden geboekt moest worden omgezet. Was een nacht eerder vol, dus verkassen naar een ander hotel Nog een heel gedoe. Niet echt leuk om ze je reis te beginnen.

Uiteindelijk hebben we wel een vergoeding gekregen van Martinair, maar kan niet zeggen dat ik tevreden ben over de gang van zaken!

ook wij zijn erg tevreden over Martinair nu 3 x gevlogen naar Curacao zonder vertraging, voldoende eten en drinken en het eten is zelfs lekker te noemen. economy is erg krap maar comfort class is prima te doen en je krijgt dan ook een personal entertainment player met recente films en series etc erg leuk. Deze is in economy ook te huren voor 12 euro.

Ik heb een paar jaar geleden met MartinAir gevlogen naar Mexico. Ik vond dit echt een heel goede ervaring, in vergelijking met onze terugvlucht die JetairFly Belgium regelde. Ik vond de cabin crew heel professioneel, ze kwamen geregeld rond met eten en drank en er werden goede films gespeeld.

Ook meerdere keren gevlogen naar Miami met MP.
Service was goed aan boord.
Vriendelijk!.
Service v.w.b. vertragingen: deze laat soms te wensen over. Als je dan na bijna 2 uur vertraging vraagt om opheldering en/of compensatie, dan wordt er heel snel aangekondigd dat het toestel bijna klaar is. Vervolgens laten ze je door bij het 2e gedeelte van de wachtruimt en kun je daar nog eens een 1/2 uur wachten (overigens zonder compensatie).
Dit is mij al 2 X overkomen. Klagen aan de balie helpt niet.
Ook 1 X gehad met een vertraging van 4,5 uur. Kregen pas na 2,5 uur compensatiebonnen voor een drankje.
Dus mijn ervaring bij vertragingen, wordt slecht op ingespeeld/gehonoreerd.
Voor de rest (personeel aan boord) vriendelijk/prima.

Martinair is niet meer…