Flyair

wij vliegen met flyair, heeft iemand daar ook ervaring mee,ik lees alleen maar andere turkse vliegmaatschappijen
ik begin nu dus enorm te twijfelen

Flyair is het voormalig Air Anatolia. Dat zegt je waarschijnlijk meer. Het bedrijf is overgenomen of helemaal opnieuw opgestart, dat weet ik niet precies. Ik weet wel dat het nog precies hetzelfde personeel heeft.
Turkse maatschappijen zijn gewone nette toestellen, met een service van het cabinepersoneel waar Nederland nog wat van kan leren! En als je het onderhoud van de toestellen niet vertrouwd, dan moet je zeker bang zijn voor een nederlandse maatschappij als Martinair. Om geld uit te sparen, wachten ze veel te lang met het vervangen van oude onderdelen en reparaties. Zo is laatst nog een toestel van Martinair door z’n neuswiel gezakt op het platform van Schiphol.
Mensen betalen grof geld extra boven op hun vakantiebedrag, om met een nederlandse maatschappij te mogen vliegen ipv een turk, maar of ze beter uit zijn valt echt te bezien! :unsure:

Gr, Caatje

Ik vlieg bijna altijd met fly air…meedere keren per jaar…toevallig gisteravond ook weer met ze terug gekomen…
bediening super…je wordt volgepropt…service ok…vliegen ok…en de tijden ok…

**En als je het onderhoud van de toestellen niet vertrouwd, dan moet je zeker bang zijn voor een nederlandse maatschappij als Martinair. Om geld uit te sparen, wachten ze veel te lang met het vervangen van oude onderdelen en reparaties. Zo is laatst nog een toestel van Martinair door z’n neuswiel gezakt op het platform van Schiphol.
**

Ik volg al jaren al het luchtvaartnieuws op de voet, en dit is de eerste keer dat ik deze bewering hoor. Mijn eerste reactie is dus: dat heeft hij zelf verzonnen, of dit heeft hij een keer gehoord op een feestje waar onder invloed van alcohol dergelijke grootspraken soms gepleegd worden.
Dus daag ik je uit, kom met bewijzen: bron, documenten, internetadressen…
Verder heb ik nog nooit gehoord dat een Martinair toestel door z’n neuswiel is gezakt op het platform. Ook hier: wanneer was dat?
En als dat al zo was, dan is dit nog geen bewijs van slecht onderhoud.

Ik heb op dit forum in andere threads mijn vraagtekens gezet bij Onur Air en Fly Air, maar heb daarbij verwezen naar rapporten van de luchtvaartinspectie.

Dus nogmaals: als je zulke beschuldigingen uit, kom dan ook met bewijzen. Anders hoort dit bericht thuis in de categorie: loze opmerkingen.

Nou, ik kan toevallig bevestigen dat Martin Air een ontzettende slechte maatschappij is, in mijn ogen!!
Bijna alle vluchten van hen hebben fikse vertragingen, kijk maar op teletekst, de meeste vertragingen komen voor bij Martin air.
Mijn broer is overigens dit jaar met Martin air bijna neergestort.
Op de heenweg naar tenerife hadden ze 24 uur(!!!) vertraging vanwege een technisch mankement, daarna zijn ze met hetzelfde toestel naar Tenerife gevlogen.
Op de terugweg hebben ze in de lucht drie doorstarten moeten maken, alle mensen in paniek en iedereen dacht dat ze gingen neerstorten.
Toen hebben ze op Dusseldorf een noodlanding gemaakt en zijn vanuit daar met de bus naar NL gegaan.
Ik heb een keer met Transavia gevlogen, nou dat was echt een hele goede vlucht; zeer tevreden.
Verder vlieg ik bijna altijd met een Turk omdat het simpelweg goedkoper is, de service is heel goed, je krijgt een goede maaltijd aan boord en de vliegtuigen daar is niks mis mee.
Als ik een doodswens heb zal ik met Martinair vlliegen, anders kies ik gewoon lekker voor Transavia of een Turkse maatschappij als Fly air, Anatolia air, of Sultan o.i.d.
Bewijzen heb ik niet, daar ik geen deskundige ben of iemand die hiervan een dagtaak maakt om deze dingen te controleren.
Ik weet alleen wat mij opvalt, en wat ik uit de eerste hand te horen krijg en wat ik zelf ervaar.

Alle maatschappijen hebben te maken met vertragingen.
Als je andere threads in dit forum leest over Turkse maatschappijen, dan worden de vertragingen telkens genoemd.
Vanaf Schiphol vetrekken dagelijks tientalle vluchten van Martinair, uiteraard zal je dan vertragingen zien. Per dag vertrekken er misschien 2 Turkse toestellen, ja, daarvan vallen die vertragingen niet zo op.

Overigens zijn de meeste vertragingen niet de schuld van de maatschappij.
Het is gewoon te druk in het luchtruim. Een toestel krijgt dan geen toestemming om te vertrekken. Ze moeten eerst een klaring krijgen van alle luchtverkeersleidingen op de hele route. Het is dus mogelijk dat ze voor 10 gebieden toestemming hebben, en voor de 11e niet. Dan kan je weer van voren af aan beginnen voor een nieuwe klaring door alle gebieden.
Vaak komt het ook door te laat komende passagiers, die te lang zijn blijven winkelen. Zelf ook een keer meegemaakt. Een passgier kwam te laat, waardoor we ons tijdslot kwijt waren (de periode waarbinnen het toestel toestemming heeft te vertrekken). Er moet dan een nieuw tijdslot aangevraagd worden, en dat betekend dat je zo een uur vertraging hebt. Je moet eens weten wat dat kost. En uiteraard heeft dat gevolgen voor alle vluchten die daarna nog met dat toestel gemaakt moeten worden.

Als er al een keer wat gebeurd, dan komen gelijk de wildste verhalen: paniek, we dachten dat we zouden neerstorten.
Zelf heb ik laatst een afgebroken start meegemaakt. Niets mis mee, de piloten reageerden prima op een waarschuwingssignaal en braken de start af.
Op verjaardagsfeestjes gaan we dat even lekker aandikken: Daar raasden we met grote snelheid over de baan, gingen de piloten vol in de remmen. Alles begon de schudden en iedereen begon te gillen, alle stewardessen in paniek, we dachten dat van de baan af zouden schieten. Vlak voor het einde van de baan kwamen we, met rokende banden, nog net op tijd tot stilstand. Al krijg ik geld toe, ik vlieg nooit meer met …

Wat zijn drie doorstarten in de lucht? Een doorstart is dat je (bijna) landt en gelijk weer vol gas de lucht in gaat, bijvoorbeeld omdat je niet recht op de baan terecht komt.
Ik denk dat het toestel in de hold is gezet. Dan ga je rondjes draaien in de buurt van het veld, totdat jij aan de beurt bent om te landen.

Ik begrijp trouwens niet waarom is uitgeweken naar Dusseldorf. Dat ligt helemaal niet op de route Tenerife - Schiphol. Als er dus al problemen waren, dan hadden ze beter gewoon naar thuisbasis Schiphol kunnen gaan.
Al met al lijkt het er meer op dat het toestel, bijvoorbeeld door het weer, niet kon landen op Schiphol, waarna het toestel is uitgeweken naar Dusseldorf waar het eerst in de hold werd gezet om te wachten om zijn beurt. Sommige mensen met vliegangst waren bang, en het sterke verhaal is geboren.

En zo wordt de goede naam van een maatschappij, zonder bewijzen, weer door het slijk gehaald.

Dus Fly Air is een uitstekende maatschappij? Qua veiligheid is er wegens alle verplichte voorschriften toch sowieso niets te vrezen? Of wel?

Wij vliegen ook met Fly Air, op 5 mei van Amsterdam naar Turkije. We gaan in Bodrum in het Hotel Rixos op vakantie. Mijn vraag is: Waar landt het vliegtuig van Fly Air in Turkije? Ik hoop in Bodrum, en niet in Izmir of ergens anders, vanwege de reistijd van vliegveld naar hotel.
Weet iemand waar de vliegtuigen van Fly Air doorgaans landen?

Wij vliegen 5 mei ook met Fly air naar turkije :smiley: en ons is gezegd een rechtstreekse vlucht naar Bodrum… Dus ik denk dat je dan indd naar Bodrum gaat. Echter krijg je pas week voor vertek de indicatie van vertrektijden…Wat nog kan veranderen.

Als jullie je zo druk maken om al die vliegtuigen, ga dan eens in Azie met een binnenlandse vlucht. Ik weet wel zeker dat jullie dan helemaal nooit meer willen vliegen.
Zo zijn de vliegtuigen die hier in Europa vliegen goed en als je richting Azie gaat zijn er zelfs vliegtuigen die niet eens naar “Het Westen” mogen komen omdat ze totaal afgekeurd worden, omdat ze niet aan de eisen voldoen die er hier aan een vliegtuig worden gesteld.

Dus waar maken we ons druk om. Ga hier lekker in je vliegtuig zitten en kom op tijd aan bij je GATE zodat je op tijd kan vertrekken en je minder kans hebt op vertragingen door passagiers, door weersomstandigheden daar kunnen we helaas niets aan doen.

Dus geniet ervan dat we lekker het vliegtuig kunnen pakken

Bedankt voor je reactie Doetgen!

Groetjes!!

ik vlieg op 2 mei met Fly Air
Air Anatolia had anders geen beste naam…

Wij zijn net een week terug uit turkije en hebben ook gevlogen met fly air, hier is niets mis mee hoor.
Wat kleinere vliegtuigen en geen tv aan boord maar diat zal toch geen probleem zijn?
De servisce was prima voldoende eten en drinken en de bemanning sprak gewoon engels.
Dus laat je niet gek maken.

ik ga volgende week zaterdag met fly aire
het enige nadeel vind ik dat rare tijden zijn heen om 20:15 en terug om 04:30 dus we zijn 2 dagen kwijd en ik ga maar 8 dagen :angry:

Hallo,

12 juli vliegen wij met Fly Air naar Dalaman, er stond ergens eerder dat de tijden ok zijn.
Onze tijden zijn helemaal niet ok. Sávonds 22 uur weg, en sóchtends 6 uur weer terug. Vind ik een echte vakantieroof, en ook nog eens met twee kinderen.
knap waardeloos. :frowning:

Het is inderdaad vervelend dat jullie zo laat pas vliegen en vroeg terug moeten!

Echter is het niet zo dat dit alleen bij Fly Air het geval is. Zowel martinair, KLM en veel meer grote luchtvaartmaatschappijen hebben deze vliegtijden. Kortom het is niet zo dat Fly air hier bekend om staat.

Ik vloog zelf om 4 uur in de ochtend heen en om 8 uur in de avond terug. Dus ik had prima tijden. Het kan wel!

Wij zijn ook een paar weken terug naar Spanje geweest met Martinair. Ook wij vlogen pas s,avond 19,40 uur, maar gingen ook met dat zelfde vliegtuig de week erop weer 22,55 uur terug.

En wat jij bedoelt, dat is niet alleen met Flyair, maar over het algemeen met al de turkse maatschappijen zo. Laat weg en vroeg terug. Enkele uitgezonderd! Zou eigenlijk niet moeten kunnen, vind ook ik!

Gr. Roanna

het is inderdaad vervelend die tijden die wij hebben (zie vorig bericht van mij) Maar ik laat er mij vakantie niet door verpesten.
Maar ik vind dat het eigenlijk niet zou moeten mogen.
Wel terecht als je bevoorbeeld laatweg gaat en dan ook weer laat terug zou komen, daar had ik wel opgerekend.
Maar helaas het is nietzo, en we proberen er even goed wat van te maken. :unsure:

Hallo,

Over de slechte vliegtijden kan ik zeggen dat het niet perse te maken heeft met de vliegmaatschappij zelf. Ik werk op schiphol en handel zelf een aantal turkse charters af. (toevallig fly air dus niet <_< )

Vaak kunnen reisorganisaties zelf mensen indelen op vluchten (als er meerdere gaan) maar vol is vol.

en over fly air durf ik zelf te zeggen dat 66% voor 12 uur 's middags vertrekt (vaak zelf voor 9 uur in de ochtend) dus het heeft lang niet altijd slechte tijden. Vaak zijn ze wel iets vertraagd. (zelf denk ik dat dit te maken heeft met goedkopere staan plaatsen om deze tijden op schiphol)

Verder weet ik vrij weinig over Fly Air. Ik vlieg zelf zaterdag 10 juli met fly air. Ik vertrek om half negen in de ochtend (de terugweg vertrek ik 5 uur in de ochtend)

Groetjes Roy

heey ik heb eigenlijk een vraag over het eten, wij vliegen 14 juli waarschijnlijk ook met fly air maar serveren ze tijdens deze vluchten wel eten?

groetjes kim

Ik vloog om 20.15 en om 16.30 en toen kregen we eten aan boord. Maar verwqacht er niet veel van, want het si echt gatsie. Typische turkse dingen moeten het zijn, naja goed het eten in Turkije is een stuk beter dan in het vliegtuig.