Thomas Cook - Onur Air Of Fly Air ?

Kan er mij aub iemand helpen ? Daarnet las ik dat FLY air geen goede maatschappij is. Ik moet zoal een kalmeerpilletje nemen alvorens ik opstijg! Vorig jaar heb ik met ONUR air gevlogen en was heel tevreden ! Ik had er rij 7 gereserveerd, want ik heb ook last van claustrofobie :unsure: pffff, nu alles is toen naar wens verlopen. Dit jaar ga ik naar Antalya met Thomas Cook, weet er iemand met welke maatschappij ze vliegen ? We hadden een premium service geboekt, voor meer beenruimte enzo, maar naar het schijnt kon het niet met die maatschappij ? Vreemd toch ? Ik heb echt schrik dat het fly air wordt ! Ik ben mijn leven nog niet beu ! By the way, fly air heeft toch al ongevallen gehad hé ? Ik weet dat je er niet bij stil mag staan, dit is ook het enige vervoermiddel om naar het prachtige Turkije te gaan hé ! Groetjes, Marifer.

Wij boeken meestal met Thomas Cook en zij vliegen met Pegasus of MNG Airlines meestal, goede vliegtuigmaatschappijen. Fly Air met Thomas Cook zal je niet tegen komen, je hebt er meer kans op als je met Orion boekt… Als je vliegangst hebt dan raad ik je Fly Air niet aan.

groetjes Sevgilim xxx

Mng goede maatschappij???
Anyway t kan voorkomen dat thomas cook met fly air vliegt…
Vorig seizoen had thomas cook vluchten van fly air naar bodrum…
Wat is er mis met fly air…Vlieg er al jaaaaaren mee, nooit problemen gehad…

hallo allemaal even voor de duidelijkheid, er is niets met fly-air alleen er zijn financielle problemen, even goe lezen svp
groet jan

wij zijn al een aantal malen met fly air gevlogen en er is niets mis mee hoor.
Je moet er van uit gaan dat als de vliegtuigen niet veilig zijn er ook niet opgestegen mag worden vanuit nederland.

Fly air zal echt niet slechter zijn dan iemand anders, maar met een Martinair of Transavia kan het toch ook fout gaan? Maak je geen zorgen!! B)

Ik heb met Fly air, Pegasus en Onur Air (op Istanbul) gevlogen. Met geen van allen had ik problemen. Sterker nog; ik vind ze beter dan de gevestigde orde. Goedkoop boeken doe ik meestal via Corendon of Hotticket.

Groetjes,

Ricardo
Turkije links

Ik heb al vaak met Fly Air gevlogen en ik heb nergens last van gehad. Als je meer beenruimte wil dan vraag je toch een plek bij de nooduitgang? Ik begrijp eigelijk niet waar je je druk om maakt. Als je bang bent dan moet je niet gaan vliegen. Maar je denkt toch niet echt dat het personeel van Fly air zelf mee vliegt als het toestel niet veilig is? Kortom, maak je niet druk en stap het vliegtuig in.

Kan me wel voorstellen dat je ff in de stress schiet als je slechte reacties leest over een luchtvaartmaatschappij en je ook nog nooit hebt gevlogen en er een beetje angstig voor bent. Maar de wereld lonkt he, en je wilt toch graag een keer iets verder weg…Maar door alle reactie zal Marifer nu vast wel zijn gerustgesteld :smiley:
Ga vast lekker aftellen meid, voor je het weet is het mei!!

Groetjes, Diamond

Ik denk dat al die berichten over een zogenaamde ‘slechte luchtvaartmaatschappij’ maar heel betrekkelijk zijn…

Vaak worden erg snel overbodige conclusies getrokken die nergens voor nodig zijn, ik lees wel eens van die sites waar vliegtuigmaatschappijen worden beoordeeld door de mensen die er al eens mee hebben gevlogen… je krijgt dan van die verhaaltjes als ‘Met deze super gevaarlijke maatschappij vlieg ik nooit meer! de landing was verschrikkelijk, het leek wel of we teveel gewicht aan boord hadden, en zo tegen de grond smakten. Verder was het eten ook niet om te pruimen!’

Ten eerste heeft zo een persoon 9 van de 10 keer 0,0% verstand van een vliegtuig, en de eventuele gebeurtenissen waar een vliegtuig dagelijks mee te maken heeft, bijvoorbeeld weersomstandigheden!
Dus de vraag is of je op zo een verhaaltjes kunt vertrouwen, geloof maar dat het antwoord ‘nee’ is! En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Je moet er, zoals al eerder gezegd, altyd goed bij nadenken dat je ook vanaf een nederlandse haven vliegt, met de nodige controles.
Als de maatschappij onveilig zou zijn lieten ze het er echt niet landen!

Verder kun je je bedenken dat je absoluut niet de enige persoon aan boord bent, en dan doel ik met name op de piloten en stewardessen, denk je echt dat deze mensen van plan zijn te werken bij een vliegmaatschappij waarbij ze het einde van het jaar niet halen?!
Dan is het ook nog eens zo dat deze mensen een heel aantal meer uurtjes in dat vliegtuig doorbrengen dan jijzelf, bereken de kans eens dat het misgaat…

Verder moet je eens goed nadenken…hoevaak hoor je nu dat het ECHT heel erg fout gaat…zelden toch? B) :slight_smile:

Ik heb bijna met alle vliegtuigmaatschappijen gevlogen en er zijn altijd wel goede en minder goede punten!
Ik ben zelf wel fan van Turkish-Airlines!

Groetjes…
~Deniz~

Heeft iemand wel eens een reis geboekt naar Turkije geboekt via speedtravel.nl?

Hai Marifer,

Maak je maar niet zo ongerust hoor.
Wij vliegen al jaren met Fly Air, maar hebben nog nooit ongemakken gehad.
Toevallig ben ik in februari een keer met Transavia gegaan en ik merkte wienig verschillen op.

Ik wens je een goede vlucht en een lekkere vakantie.

Groetjes, Fransijn. :wub:

Gister stond in de krant een heel artikel over maatschappijen die op schiphol met slechte en oude toestellen komen. Zo kon Onur Air het afgelopen weekend niet meer aan en hebben ze hele oude toestellen laten komen die ze ergens uit afrika vandaan hebben gehaald. Toestellen die echt nooit op schiphol hadden mogen landen!
Gisteravond een Onur Air toestel terug gekeerd naar Amsterdam. Na een kwartier in de lucht knallen en vlammen uit de motor.

Tja of je nou beter met een turkse maatschappij of een nederlandse maatschappij vliegt maakt toch wel uit. Transavia zou nooit met zo’n oude kist aankomen.

En als zoiets als gisteravond gebeurt zouden de nederlandse maatschappijen veel betere service geven.

Lees even het verhaal van iemand die gister zou vertrekken met Onur Air op het Trosradar forum, bij touroperators/vliegmaatschappijen. Nou, daar word je niet vrolijk van, wat die hebben meegemaakt.

Mvg. Roanna

Originally posted by susanne@04-05-2005, 16:18:19
**Gister stond in de krant een heel artikel over maatschappijen die op schiphol met slechte en oude toestellen komen. Zo kon Onur Air het afgelopen weekend niet meer aan en hebben ze hele oude toestellen laten komen die ze ergens uit afrika vandaan hebben gehaald. Toestellen die echt nooit op schiphol hadden mogen landen!
Gisteravond een Onur Air toestel terug gekeerd naar Amsterdam. Na een kwartier in de lucht knallen en vlammen uit de motor.

Tja of je nou beter met een turkse maatschappij of een nederlandse maatschappij vliegt maakt toch wel uit. Transavia zou nooit met zo’n oude kist aankomen.

En als zoiets als gisteravond gebeurt zouden de nederlandse maatschappijen veel betere service geven.**

Hoezo zouden de nederlandse maatschappijen veel betere service geven?

Kijk transavia heeft ook verouderde toestellen. Niet zo oud als Onur waarschijnlijk, maar daar kunnen ook dingen mee gebeuren. Ik vind het niet zo gek. Onur Air kan de vraag naar vluchten heel moeilijk aan inderdaad. Steeds meer mensen willen op vakantie naar Turkije. Het is absoluut niet goed dat ze met oude vliegtuigen vliegen, dus ik vind het ook wel goed dat ze onder curatele staan.

maar dat nederlandse maatschappijen betere service geven? denk het niet. Het grondpersoneel is van een ander bedrijf dan Onur Air is. Die mensen doen van verschillende maatschappijen de vluchten. Tuurlijk hebben ze stress als zoiets gebeurt. ze moeten ineens allerlei mensen opvangen, ze krijgen zelf ook niet heel veel informatie, moeten opeens maar gaan improviseren. En omdat ze zelf niet Onur Air zijn kunnen ze ook geen toegevingen doen naar de passagiers toe. Jammer, maar zo is het nu eenmaal.

Maar wat gisteravond met het toestel gebeurde dat mag niet voorkomen nee… maar (en misschien ben ik daar wel heen nuchter in) maar zoiets kan met meerdere maatschappijen voorkomen.

Originally posted by Faya@14-02-2005, 00:12:37
** Mng goede maatschappij???
Anyway t kan voorkomen dat thomas cook met fly air vliegt…
Vorig seizoen had thomas cook vluchten van fly air naar bodrum…
Wat is er mis met fly air…Vlieg er al jaaaaaren mee, nooit problemen gehad… **

Waarom al die vraagtekens na MNG goede maatschappij?

Werk bij Jetair en alle Turkse bestemmingen worden met MNG aangevlogen, nog geen enkele klacht ontvangen… zelf ook al paar keer met MNG gevlogen en vond dit dik in orde…

Met Bosphorus (in mijn pre-jetairtijdperk :D) nog met Onur gevlogen… is mij ook goed bevallen… vriendelijk personeel, lekker eten (voor zover vliegtuigeten lekker kan zijn natuurlijk ;)) en ziehier… ik loop nog altijd rond op deze aardkloot :slight_smile:

:frowning: hoi ik wil nog even reageren ik heb vorig jaar met thomas cook gevlogen vanaf dusseldorf duitsland is me goed bevallen wel een klein vliegtuig maar verder heb ik van de vlucht genoten naar tenerife is me goed bevallen
:unsure: :unsure: :unsure: even een ander vraagje ik lees allemaal van die negatieven berichten over onur air ik vlieg in oktbober voor het eerst met onur air maar ben nu al bang want op de radio was er negatieve berichten over ht onderhoud van onur air dat die slecht waren is dat echt zo kan iemant mij dat krante artikel mailen zodat ik naar het reisbureau kan gaan om te vragen of ik met een andere maatschapij kan vliegen? :frowning:

Als je meer info wilt Miss Piggy, kun je terecht op o.a.
www.reiskrant.nl

Klik het artikel aan: opnieuw problemen met Onur Air.

Miss Piggy, maak je niet al teveel zorgen. Ook wij gaan later in het seizoen met een turkse charter en ik neem aan dat mijn touroperator en alles aan zal doen om met veilig materiaal te vliegen. Tenminste daar ga ik van uit!

Mvg, Roanna

niet alleen de touroperator. Onur air heeft er weinig aan als een vliegtuig neerstort dus na dit incident zullen ze denk ik ook wel wat beter op hun materiaal gaan letten :wink: