Fly- Air

we zijn net terug uit turkije,we hadden geboekt bij corendon en vlogen met fly-air
we zouden heenweg om 20.45 vliegen dat werd dus 0m 00.10,geen eten en drinken aan boord want ze hadden geen tijd gehad om vliegtuig weer te voorzien van eten &drinken !!!gevolg 7.30 aan in hotel dus weg 1e dag!!!
terugreis zouden we vliegen om 16.00 dat werd dus 05.00 is dus 10 3/4 uur eerder dus 23.45 opgehaald uit hotel !!!
dat betekend dus dat we van de 8 dgn en 7 nachten maar 6 dagen en 5 nachten zijn geweest met dus 2x een jetlag want 2x nacht overgeslagen
voor ons dus een hele nare ervaring en vind dus ook dat d-reizen hier ons op had moeten wijzen want dit schijnt altijd te zijn met turkse vliegmaatschappijen voor ons dus nooit meer met turkse maatschappij!!!

Hallo Manuella.

Jeetje, wat een pech dan en wat een korte vakantie zeg! Daarom bieden ze die reizen zo goedkoop aan in de krant en op ,t net. Ik weet natuurlijk niet, of dat bij jullie ook het geval was! Maarja, des te erger dan als je er ook nog veel voor betaald hebt.

O ja, nog even een vraag? Had ik het uit je vorige schrijven hier op het forum begrepen dat jullie ook voor het eerst naar Turkije waren? Hoe is het jullie daar bevallen? Wij waren vorig jaar voor het eerst en vonden het heel leuk. Wij waren er dan wel in Mei en hadden toen heerlijk weer. Iedere dag de zon en zo,n 30 graden.

Wij gaan nu in Juni een weekje naar Spanje en willen dan in September nog een weekje Turkije doen. Maar ik wacht wel op aanbiedingen tegen die tijd! Wat ik wel zeker weet, dat ik wel kies voor een Nederlandse vliegmaatschappij. Vooral nu ik ook weer jou verhaal hier heb gelezen. Het zal heus niet altijd zo zijn, maar ik kies toch voor het zekere.

Gr. Roanna.

heel verstandig dat je dan voor een ned. toestel kiest.
wij hebben dus de volle mep betaald want ik kan voor mijn werk niet uitgaan van een last minute. maar als ik het had geweten dan had ik nog wel iets meer willen betalen en dan met normale tijden vliegen en je weet natuurlijk als je met basic air vliegt je geen eten en drinken krijgt maar dan kun je in iedergeval iets mee voor onderweg nemen ons werd verteld dat we eten en drinken kregen en dat dat goed verzorgd was ,dus niet ,terugreis wel lekker chips enz ingeslagen

wij waren dit jaar dus ook voor het eerst ,zaten in club paradiso(alanya) dit was echt super, de temp waren op dit moment zo`n 25 gr dus lekker

wij gaan zeker terug naar turkije

jeetje mijn dochter en ik vliegen 29 mei met fly air.
we konden al niet veel over deze maatschappij vinden maar ik weet nu waarom.
ik ga proberen of ik nof kan overboeken naar een nederlands maatschappij.
wij zijn 2 jaar geleden in club paradiso geweest, geweldig hotel he.
wij vliegen nu naar bodrum.

groetjes bomax

Originally posted by bomax@02-04-2004, 18:18:35
** jeetje mijn dochter en ik vliegen 29 mei met fly air.
we konden al niet veel over deze maatschappij vinden maar ik weet nu waarom.
ik ga proberen of ik nof kan overboeken naar een nederlands maatschappij.
wij zijn 2 jaar geleden in club paradiso geweest, geweldig hotel he.
wij vliegen nu naar bodrum.

groetjes bomax **

ja heel verstandig om te proberen het om te zetten in een ned maatschappij!!
dan heb je misschien ook wel eens een vroege vliegtijd er bij maar weet je in iedergeval wel waar je aan toe bent,er zit dan in iedergeval niet 10 uren tijdverschil in vliegtijden
en als je dan met basic air vliegt dan weet je gewoon zeker dat je wat lekkers voor onderweg mee moet nemen

ben heel benieuwd hoe het gaat met jullie laat het nog ff weten als jullie terug zijn

Even een kleine correctie: Basiq Air vliegt niet naar Turkije, Transavia wel. Ze vliegen welliswaar met dezelfde toestellen, maar Basiq Air is de lijndienst tak, en Transavia de charter tak.
Service bij beide is hetzelfde: geen gratis eten aan boord.
Ook Martinair vliegt op Antalya en Bodrum.

Mijn vriend zou eigenlijk 16 april terug moeten naar Turkije maar die vlucht is verplaats naar zaterdag 17 april maar goed dat we effe belden voor de juiste tijden anders hadden we daar gestaan een dag te vroeg.
Fly air staat inderdaad niet zo goed bekend.
Weet een van jullie hoe Onur air is ik vlieg daar 29 mei mee naar Bodrum.

groetjes sarah

Ik heb al 3 keer met deze maatschappij gevlogen zonder problemen hoor ! Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de crew gebrekkig engels spreekt maar ze zijn wel erg aardig. Heb steeds redelijk op tijd gevlogen, in tegenstelling tot Transvertragia !

Om even terug te komen op de eerste post: wanneer je na 00.00 uur vertrekt heb je volgens de ANVR regels recht op teruggave van 1 reisdag!

Ik vlieg 2 mei met Fly Air, en ik zie het wel.
Ik hoor ook dat Inter Airlines nu met " Nederlandse tijden" vliegt…
Transavia heeft ook wel eens vertrekken om 21.45 uur en retour om 11.00 uur, dus…

Originally posted by hansv@18-04-2004, 22:01:37
**Om even terug te komen op de eerste post: wanneer je na 00.00 uur vertrekt heb je volgens de ANVR regels recht op teruggave van 1 reisdag!
**

Dit is gewoon onzin.
Stel dat je vlucht gepland staat om 23:50. Als je dan 15 minuten vertraging hebt zou je een dag vergoed krijgen.
En andersom, stel dat je om 05:00 zou vertrekken en de vlucht is vertraagd naar 23:00 uur (dus 18 uur vertraging), dan zou je niets vergoed krijgen.
Let wel, we hebben het over vertraging, niet over een geplande vlucht na 0:00 uur.

Zelf een keer een vertraging van zo’n 14 uur gehad. We zouden vertrekken om 15:00 uur, dat werd 05:00 uur de volgende dag.
Via de annuleringsverzekering kregen we 1 dag vergoed, want volgens de regels krijg je 1 dag terug bij een vertraging tussen de 8 en 20 uur. Maar dan moet je dus wel een annuleringsverzekering hebben afgesloten.

wij zijn net een week terug uit turkije en wij hebben gevlogen met fly air.
Hier is niets mis mee, de vliegtuigen zijn dan misschien wat ouder en er is geen tv aan boord maar die 3 en een half uur vliegen kan je wel zonder.
De service was goed en de bemanning sprak gewoon engels.
Wij zijn precies op tijd vertrokken, zowel de heen- als terugreis.
Je kan zelfs aan boord heel goedkoop sigaretten kopen, tegen turkse prijzen dus dat was in ons geval ook lekker. :

Fly air is niets mis mee…diegene die hebben het gewoon niet goed getroffen op dat moment…maar dat kun je met elke maatschappij hebben…

Ik werk als hostess in alanya en ook de nederlandse charters zoals martinair kunnen ongelukkige vliegtijden hebben.

Ik sta geregeld op een vlucht met martinair te wachten savonds laat op de luchthaven en dan heb dat onding nog 2 uur vertraging erbij ook.

Fly air komt in het algemeen altijd keurig op tijd aan soms zelfs wat eerder soms wat later, maar niet meer als 15 min verschil.
Daar kan martinair nog voorbeeld aannemen.

hoi hoi even reageren,
Ik heb zelf geen ervaring met Fly-air,
maar niet iedere turkse vliegtuig maatschappij is zo…

dit jaar zijn we met Onur Air gevlogen. zijn netjes op tijd vertrokken zowel heen als teugweg.
In tegenstelling tot vorig jaar toen vlogen we met Martin-Air en hierbij hadden we 5 uur vertraging.
Dus het heeft echt niets te maken of het een turkse of nederlandse maatschappij is.
Jullie hebben nu gewoon ontzettend veel pech gehad.

groetjes linda

nou manuella, ik had vorig jaar precies het zelfde maar dan met transavia… dus ik denk niet dat het aan deze maatschappij ligt. :stuck_out_tongue:

wij vliegen dit jaar naar turkije of met transavia of met fly air nu is mijn vraag serveren ze nog eten en drinken of doen ze daar niet meer aan?
groetjes kim

Hallo Allemaal,

Wij gaan volgende week naar Gumbet Asarlik beach hotel. Wij zouden vliegen met onurair, echter dat is inmiddels 3x veranderd en gaan nu uiteindelijk met Flyair vanaf Eindhoven 09:10 's-ochtends en komen 13 dagen later terug en vliegen dan weer op Eindhoven en lande daar om 08:10. (hebben 1 dag langer gekregen (gratis) hebben 12 dagen geboekt maar hebben ons gevraagd of we 13 dagen wilde (zullen wel geen terugvlucht hebben gehad) (we hebben voor alle veranderingen ook nog een € 20,00 p/p vergoeding gehad dus tot. € 60,00. (hebben geboekt via HTC-reizen). 1 minpuntje kregen een week of 3/4 geleden dat we p/p € 10,00 brandstoftoeslag moesten bijbetalen. Maarja.

Ik ben toch wel blij dat ik in de laatste berichten lees dat Fly-air toch wel goed is…

Als iemand nog info heeft over reisorganisatie, hotel of vluchtmaatschappij dan hoor ik dat graag.

Groetjes.

hoi,

Even op de vraag wat betreft eten aan boord bij fly air, wij kregen gewoon eten en drinken aan boord was dus prima

Ik ben er al zo een maandje weer van vakantie uit Turkije en ben er ook heel erg blij mee! (waren beetje ziek van t eten enzo). Ons vliegtuig (Fly Air) Had ongeveer 8 uur vertraging zogenaamd wegens druk verkeer op Schiphol (wat achteraf gewoon gelul was!) Het Fly Air toestel waarmee wij pas in de ochtend (na de heeeeeeele nacht op het vliegveld te hebben doorgebracht) gingen vliegen had er de hele nacht gestaan! Met niets of niemand erbij, waarschijnlijk geen geld voor benzine of zoiets onzinnigs. 10 uur lang op dat vliegveldje in Bordrum zonder thee of koffie (die 5,50 euro koste!!) Waren dan nog wel zo gul dat we met onze ticket broodjes konden ophalen. Ik weet wel dat we nooit meer met Fly Air zullen gaan vliegen.

Hoi allemaal

Dit ligt niet perse aan fly-air of transavia, martinair of onur!

Wij hebben, pak 'm beet, 20 keer op turkije gevlogen, met behalve fly-air, zo’n beetje alle maatschappijen!

Heb al die keren misschien 3 keer vertraging gehad die mee mocht tellen( de ergste van 8 uur, terug zonder dat dit op teletekst vermeld werd, en mobieltjes nog net niet gewoon waren!!!).

Ik moet stellen dat de turkse maatschappijen door de boot genomen het meest precies waren!

Wij vliegen dit keer( over 14 dagen :smiley: ) met Martinair, dit omdat we met een invalide reizen(mijn moeder), en we daarin de beste ervaring met Martinair hebben.

Nou maar hopen dat de vertragingen dit keer ook meevallen!

Groetjes

Hallo,

Wij hebben ook gevlogen met fly-air (31-7 tm 12-8). Hebben 7 uur en 20 minuten vertraging gehad. Zouden vanuit Eindhoven naar A’dam vliegen en vanuit daar naar Bodrum airport. Helaas problemen. Werden in bussen gezet (ca. 1 uur ingezeten, voordat we naar A’dam reden). Daar een aantal uren gewacht (wel een voucher gekregen voor luch) en eindelijk naar Bodrum. We zouden 's-middags aankomen, helaas is dat pas 's-avonds laat geworden. Terugkomst is goed gegaan. Eten was slecht een droog stokbroodje met kip. Beenruimte perfect. Bemanning aardig. Tja ik denk dat je met iedere maatschappij welleens vertraging kunt hebben. (het vliegtuig had een defect noodlicht werd verteld).

Groetjes Mascha