Fly- Air

Ik zelf heb ook met FlyAir gevlogen. Dit op 18/08 en 25/08. Wij hadden deze reis geboekt via Orion. We begonnen met 2 uur vertraging om uiteindelijk nog een onbekende reden… Eerst stond het toestel aan de verkeerde gate, een half uur later moest het toestel nog landen… Uiteindelijk zijn we na 2 uur toch op het vliegtuig gestapt en moesten ze nog het eten en de drank binnen brengen. Dit alles zat in kartonnen dozen die op de eerste 3 passagiersrijen werden gezet gedurende de vlucht. (wat dan met de veiligheid?). Toen men de veiligheidsvoorschriften aan het uitleggen waren, bleek dat het personeel onvoldoende kennis bezat van het Engels noch een andere taal behalve het Turks en leek het meer op een modeshow dan een uitleg daar de stewardessen meer met hun haar bezig waren of alles nog goed zat enz…
Bij de terugvlucht vertrokken we dan wel op tijd maar eenmaal in het vliegtuig, konden we vaststellen dat er vanalles los ging zoals: de bedrading van de verlichting, de armleuningen van de stoelen,… Toen we opgestegen waren, hadden we last van een brandgeur die uit de airco kwam. Het personeel was onvriendelijk en deden geen enkele moeite om vriendelijk te zijn. Ook de drank was halverwege de vlucht al op.
Kortom: mij zie je nooit meer terug op een van de toestellen van FlyAir! Ook zal ik nooit meer boeken via Orion omdat ook hun personeel geen Nederlands verstaat en spreekt wat eigenlijk wel zou mogen voor een land die tweetalig is en de prijs/kwaliteit niet altijd klopt! De reisleider deed dan wel zijn werk uitstekend !
Verder kan ik jullie zeggen dat de andere Turkse maatschappijen waar ik al mee heb gevlogen veilig zijn zoals : Pegasus, MNG Airlines, …

Zelf heb ik al klacht ingediend tegen FlyAir en moesten meer mensen dit misschien doen die ook niet tevreden waren dan zou men misschien eens kijken naar de veiligheid van de vliegtuigen en er iets aan kunnen (willen?) doen…

Groetjes xxx

Originally posted by manuella.dejong@01-04-2004, 14:40:55
** we zijn net terug uit turkije,we hadden geboekt bij corendon en vlogen met fly-air
we zouden heenweg om 20.45 vliegen dat werd dus 0m 00.10,geen eten en drinken aan boord want ze hadden geen tijd gehad om vliegtuig weer te voorzien van eten &drinken !!!gevolg 7.30 aan in hotel dus weg 1e dag!!!
terugreis zouden we vliegen om 16.00 dat werd dus 05.00 is dus 10 3/4 uur eerder dus 23.45 opgehaald uit hotel !!!
dat betekend dus dat we van de 8 dgn en 7 nachten maar 6 dagen en 5 nachten zijn geweest met dus 2x een jetlag want 2x nacht overgeslagen
voor ons dus een hele nare ervaring **

Hoi,

ook wij hebben niets dan slechte ervaringen met FLY AIR en ik vind dat CORENDON hier dringend iets moet doen. Vertrek op 04/09 was voorzien om 20.45 uur vanaf brussel. Daar aangekomen bleek dit reeds te zijn uitgesteld tot 22.45 uur . na het inchecken kwam de melding delayed till 00.45. Daar we pas binnen boarden zijn om 00.10 is dit in werkelijkheid 1.15 geworden. aankomst in het hotel 8.00 uds weg eerste dag en nacht. Ook in het terugkomen van Turkye dezelfde zever. Daags voor vertrek in Alanya krijgen we doodleuk een fax van CORENDON met de melding dat we ipv 17.45 met bestemming brussel we nu moeten vliegen om 14.15 naar Eindhoven( opgelegd door FLY AIR) .Dus om 9.00 vertrek uit het hotel(dus weg laatste dag hotel). Aangekomen op antalya airport en net na het inchecken de melding dat er een vertraging is van 2 uur en dat we niet naar eindhoven vliegen maar naar maastricht. Om 16.00 melding GATE OPEN, daar aan de balie van de gate krijgen we de melding, "gaat maar rustig zitten het vliegtuig is nog onderweg en dit gaat zeker nog 1 1/2 uur duren . Om dan uiteindelijk om 18.30 op te stijgen in antalya richting maastricht aankomst om 21.00. Vandaaruit waren dan tranferbussen naar brussel alwaar ik om +/- 23.00 mijn wagen uit de parking heb kunnen halen om zo richting antwerpen te rijden. Deze manier van werken heeft mij op de heen reis 1 dag en 1 nacht gekosten en heeft van de terugreis een onderneming gemaakt die +/- 15 uur in beslag heeft genomen. 1ding is zeker NOOIT maar dan ook NOOIT vlieg ik nog met FLY AIR al geven ze me er nog geld bij.

Originally posted by starshine@13-06-2004, 13:37:23
** Fly air is niets mis mee…diegene die hebben het gewoon niet goed getroffen op dat moment…maar dat kun je met elke maatschappij hebben…

Ik werk als hostess in alanya en ook de nederlandse charters zoals martinair kunnen ongelukkige vliegtijden hebben.
**

Toen ik mij om de gang van zaken ging beklagen bij de hostess van corendon ter plaatse in Turkije vertelde deze mij dat ze dit jaar bijna gek geworden is van alle klachten die ze reeds had ontvangen over de vliegtijden en service (beter gezegd het gebrek aan ) van FLY AIR.

Verteld zij dit dan zomaar???

Ik heb dit jaar voor het eerst met fly air gevlogen en heb geen 1 sec verstraging gehad!! terwijl ik ook wel eens met een nederlandse maatschappij heb gevlogen en toen had ik het minder goed getroffen zowel heen als terug vertraging!! Het kan dus altijd gebeuren… en wat wil je anders?! :wacko: dat je dan met een kapot vliegtuig de lucht in gaat ofzo??! het is maar net wat je wil!! ik heb er geen problemen mee gehad! en een aanrader het eten is niet super (maar vind ik(mijn mening) in geen een vliegtuig) dus neem iets te eten mee als je daar behoefte aan hebt!!

succes er allemaal mee…

Moest het vliegtuig dan nog niet kapot de lucht in gegaan zijn dan zou ik er nog begrip voor gehad hebben maar… ons vliegtuig ging dus WEL kapot de lucht in (zie in mijn reactie hierboven). Anders hoor je me over andere maastchappijen niet klagen hoor… Ik vlieg al ieder jaar van mijn leven en nog nooit heb ik zo een slechte maatschappij gehad. Ik heb ook al veel vertraging gehad bij sommige maatschappijen maar dan wisten we tenminste direct wat er mankeerde terwijl we het nu nog altijd niet weten…

O ja en het is ook niet voor niets dat het eind augustus in de krant heeft gestaan…

Ik ben dit jaar via OGER Tours met SUN EXPRESS gevlogen…

Ik heb zowel heen als terug geen sec. vertraging gehad en het vliegtuig was prima!(Moderne tv-schermen uit het dak vandaan met daarop een film enz.Het eten was ook prima!)

Oja,wij hadden geen instructies meer door een stewardes,maar dat was op het tv-scherm te zien in meerdere talen…

Ik raad iedereen aan met SUN EXPRESS te reizen naar Turkije…

ik heb nu meerdere malen met 3 verschillende turkse maatschappijen gevlogen en heb geen op of aanmerking erop.

vind ze tot nu toe gewoon prima, ja je moet niet heel veel verwachten, want idd niet alle stuwardessen spreken perfect engels, enz enz, maar ook dat kom je bij andere maatschappijen tegen.

vind nederlandse maatschappijen juist weer niet zo fantastisch om mee te vliegen

Dan heb je zeker nog niet met Fly Air gevlogen. Andere Turkse maatschappijen zijn wel ok! nog nooit geen enkel probleem mee gehad zoals: onur air, pegasus airlines, MNG airlines, Turkish airlines enz… Maar fly Air? NOOIT meer!