We gaan dit jaar voor het eerst met Pasatours en we vligen met fly air. Voorheen hadden we altijd de jong Intra en Suntravel, en we vlogen dan met air holland of met transavia. Dus als iemand ervaringen of tips heeft?
selam, kahya
We gaan dit jaar voor het eerst met Pasatours en we vligen met fly air. Voorheen hadden we altijd de jong Intra en Suntravel, en we vlogen dan met air holland of met transavia. Dus als iemand ervaringen of tips heeft?
selam, kahya
Ik heb alle reisbureaus hier in de buurt afgezocht, en ben er eindelijk uit!
heb die hele fly air toestand weer afgezegd!
we vligen nu met MArtinair, via de HTC.
het is wel vanaf amsterdam, maar dat maakt niet uit. En ja, het was voor dezelfde prijs dan dat ik bij pasatours met de fly air ging, dus ik ben toch niet gek? ik vlieg altijd met martinair!
selam, kahya
wat is er fout aan fly air? twee maal mee gevlogen, niets fout mee, alleen catering wat minder, tja je zit toch niet voor de food in vliegtuig.
bij transavia bijvoorbeeld moet je voor catering betalen plus nog extra toeslag, waarvoor?? niet voor de koffie in ieder geval
Ik heb ook een aantal keer met Fly-air gevlogen…
De eerste keer was wel freaky maar dat lag niet aan het eten of het personeel maar aan het vliegtuig… Het was een Sudan-Air vliegtuig… Niets mis mee dacht ik… maar dat ding pleurde bijna uit elkaar van oudheid… Maar ik leef nog en het was hoogseizoen en dan zetten ze volgens mij gewoon alle mogelijke vliegtuigen in… De andere keren ging het prima!
Pasatours… Ik heb er een prima vakantie bij gehad… niets mis mee!
xx
Vlieg nooit met FlyAir, tenminste als je je leven nog niet beu bent !
Ik heb eind augustus met FlyAir gevlogen via de touroperator Orion en nu moet ik zeggen dat ik ff dacht dat ik nooit meer levend uit dat toestel ging komen. De bedrading boven ons zat helemaal uit en los! De leuningen van de stoelen zaten ofwel los ofwel gingen ze bij sommige er niet meer aan, bij het opstijgen kwam er een brangeur in de cabine, het personeel kon geen woord engels en foto’s trekken mocht helemaal niet ook al waren we nog niet opgestegen! En ja ook de vloerbekleding zat los! Hoe moet het dan met de veiligheid? Daar kwam je gewoon niet levend uit moest er zich iets voorgedaan hebben en een noodlanding nodig was!
Nu ja ik boek nooit meer met Orion omdat we een slecht hotel hadden terwijl het reisbureau zei dat het een prima hotel was en we hebben volgens mij véél te véél betaald voor wat me maar gekregen hebben! O ja en ons vertrekuur is met 3u vertraagd, op zich niet erg maar eerst stond het toestel volgens de host al op de grond maar vonden ze het niet terug, de tweede keer toen we het gingen vragen moest het nog landen en de derde keer stond het aan de verkeerde gate!
Nu ja gelukkig had ik goed gezelschap en kon onze reis tenslotte toch niet meer stuk, maar ik ben er een week na thuiskomst niet goed van geweest, door FlyAir! Dus voor mij hoeft het niet meer !
Liever 100€ meer geven en meer zekerheid!
Groetjes Sevgilim
hmm nu ik dit lees kan ik ook wel iets meer op de details ingaan!!
Ook bij mij lag de vloerbedekking half los… en die stoelen waren helemaal geen succes… Ik had me toch een beenruimte want omdat het vliegtuig half leeg ging ik achterin zitten en trapte ik die stoel voor mij zo ver naar voor dat ik heeeeeeerlijk kon liggen! maarja het is niet echt normaal dat de stoelen kunnen bewegen en dat de leuningen los hangen… maar ik heb wel relax geslapen TOT DAT er turbolentie kwam… man man ik dacht echt IK GA DOOD!! want dat hele vliegtuig begon te shacken en het was nogal gammel… dus die vakken ,waar je handbagage in moet, pleurde open… iedereen in paniek… nou dak er af!!! uiteindelijk toch geland… en ‘’‘’‘veilig’‘’'…
Ik had verder geen last van dat ze geen engels spreken daaro… Maar ik ben na die keer toch ook een hardere fan van Onur Air geworden…
Aan de andere kant… de andere keren met Fly-Air… Geen problemen… Ja!..> ik kon niet meer zo lekker pitten! dit keer zat alles goed vast… Ik heb even gedacht dat ik de eerste keer niet veilig zou landen maar alles is goed gegaan en als het Moet zou ik zo weer met Fly-air vliegen…
xx
WIJ ZIJN AL 2 MAAL MET FLY AIR GEVLOGEN EN ALLES GING NAAR WENS.
HET PERSONEEL SPRAK GEWOON ENGELS EN WAS ZEER VRIENDELIJK.
HET KLOPT DAT HET NIET DE NIEUWSTE VLIEGTUIGEN ZIJN, MAAR ALS ZE ONVEILIG WAREN DAN ZOUDEN ZE GEEN TOESTEMMING KRIJGEN OM OP TE STIJGEN, DUS HET ZAL WEL MEEVALLEN.
WIJ HEBBEN IN IEDER GEVAL GEEN KLACHTEN EN WIJ HEBBEN BEIDE KEREN GEEN VERTRAGING GEHAD GINGEN ZELFS EERDER WEG.
OK DIT JAAR VLIEGEN WIJ WEER MET FLY AIR.
Het blijft een leuk onderwerp, wie vliegt met wie?? Wie is er bijna(?) uit de lucht gevallen, wie had geen veilig gevoel, maar vooral…bij wie was het het aller ergst???
Oke, de toestellen zullen oud geweest zijn, en je gevoel dat is iets wat niemand anders je kan afnemen, maar zoals al eerder gezegd, als het echt onveilig is gaan ze de lucht niet in.
Is niet alleen met de ‘onbekende’ maatschappijen, maar ook met bekende. Mijn zus vloog afgelopen zomer met Marinair, en kreeg 6 uur vertraging omdat het vliegtuig afgekeurd werd! En dan moet er een ander vliegtuig gezocht worden, en dan ben je ook niet blij, geloof me.
Wij hebben met bijna alles gevlogen, en ik heb een bij Alfa Airlines gezetten dat ik koude lucht langs mijn benen kreeg, die zooo koud was, dat ik er bijna van overtuigd was dat er een lek in het vliegtuig zat. Bij Onur hebben we 4 uur in de lekkage van de airco gezeten. Bij Pegasus rammelde de middenconsol zo, dat je hem elk moment op je kop verwachte!
Zo kan je op elke maatschappij wel iets hebben, en kan je nergens meer heen!
We gaan weer lekker weg, met Onur dit keer, en ik zie wel met wie we eind van het jaar gaan, want ik maak me niet meer druk.
Ik hoop dat jullie, ondanks alle berichten, een veilige vlucht vinden, en we allemaal volgende winter weer veilig kunnen mopperen!!
Annemiek
Ok moesten ze onveilig zijn dan zouden ze niet vliegen, dacht ik ook eerst bij het instappen maar de dag voor het vertrek vanuit Turkije ben ik kotsmisselijk geweest omdat ik moest denken dat we snachts weer met hetzelfde toestel zouden vliegen ! Zelfs mijn familie die me belde de dag voor we vertrokken wist dat er iets aan de hand was… En toen ik thuis kwam las ik in de krant (België) van een gezin die een klacht had gestuurd naar FlyAir, Orion én naar de krant. Heb ik bij deze ook gedaan op de hoop dat ze in de toekomst meer aandacht besteden aan de veiligheid.
Nog iets: de broodjes moesten nog aan boord gebracht worden toen wij erop zaten en werden gewoon op de voorste 4 rijen geplaatst, idem met de drank! En bij het landen hebben we er ongeveer een uur over gedaan vergeleken bij andere maatschappijen. Nu zaten we een kleine 4 uur op het vliegtuig om te landen op Izmir terwijl bij andere maar een 3 uur!
Nu ja voor mij hoeft het dus niet meer, krijg er nog nachtmerries van!
Hopelijk doen ze er wat aan dat er nooit ongelukken moeten gebeuren voor de mensen die er in de toekomst op dergelijke toestellen zullen zitten!
Groetjes xxx
:lol: , hahahahaha
fly air is voormalig air anatholia, wat is een oud vliegtuig, als je lekker zit, dan is het toch goed, alle vliegtuigen die in nederland landen, worden grondig gecontroleerd is iets niets ok, dan krijgen ze geen toestemming om op te stijgen
ik ben het met bart eens, kom op mensen laten we elkaar nou eens niet bang maken.
ik heb mij nu 2 jaar geleden ook bang laten maken en ben alles gaan doen om over te boeken, dit ging toen niet meer, dus met angst en beven stapte ik in een fly air toestel en er was dus NIETS aan de hand.
er kan met elk vliegtuig iets gebeuren dus 100procent zekerheid heb je nooit.
voor iedereen dus een veilige reis.
Maar wij zaten nie lekker, en dan nog wij stegen op vanuit België !
en een ongeluk is snel gebeurd !
nou, nou is dit niet een beetje overdreven.
als je zo gaat denken kun je nergens meer naar toe, zelfs niet met de auto.
vooral als er angst bestaat om te vliegen, wil de omgeving er best er aan toe dragen dat je met angst en beven in vliegtuig stapt.
ook met nederlandse vliegtuigen gebeurt ook wel eens wat, wil er best over schrijven, maar ik denk niet dat iedereen dit leuk vindt, dus dit doe ik ook niet.
zou zeggen nogmaals stap dat vliegtuig in, ga zitten en relax, het gaat om de vakantie.
waarom zou een nederlandse touropperator zon vliegtuigmaatschappij inhuren anders?, als ze echt slecht waren dan gingen ze er echt niet mee in zee, ook zij hebben een naam hoog te houden, denk eens na wat voor gevolgen er zouden zijn als er wat gebeurde, dan kan ik je vertellen dat de reiswereld instort, en wat heb je dan, nou dan heb je feest, want bijna alle maatschappijen, touropperators vliegen met buitenlandse maatschappijen.
kort samen gevat
het zit tussen de oren, wat de boer niet kent eet hij niet
Originally posted by bart1@16-01-2005, 10:04:12
waarom zou een nederlandse touropperator zon vliegtuigmaatschappij inhuren anders?, als ze echt slecht waren dan gingen ze er echt niet mee in zee, ook zij hebben een naam hoog te houden
Was dat maar waar.
De reisorganisaties doen alles om aan zo goedkoop mogelijke stoelen in te kopen. Alle huidige toestanden met het zo goed als failliete DutchBird en het in financiele moeilijkheden verkerende Exel zijn mede te danken aan de de idioot lage prijzen die grote maatschappijen als Tui (Arke, Holland International, Kras, …) en Cook (Neckermann, Vrijuit, …) hebben afgedwongen.
Het interesseert de reisorganisaties echt niet met wat voor toestellen wordt gevlogen. Bij een ongeluk zijn zij niet verantwoordelijk, maar de vliegmaatschappij.
Gast, ik ben het volledig met je eens! Ik zelf zit in het toerisme en hoe goedkoper je ticket is hoe minder de kwaliteit van het vliegtuig. Daarvoor moet men niet in de reissector zitten om zoiets te weten. Het is niet mijn bedoeling om iemand bang te maken maar ik verwittig enkel de mensen die in de toekomst met FlyAir willen vliegen.
de malaise in vliegtuig branche is niet te wijten aan reisorganisatie alleen, mede door, firmas als easy jett, die zijn er mee begonnen om goedkopere reizen aan te bieden, en met aller recht, jarenlang had klm, eigenaar van transavia en martinair het alleen recht om chater te vliegen, is helemaal niet erg dat er concurentie is, verschil van mening moet er zijn, maar wat jullie schrijven is niet helemaal de waarheid, zelf ook in toerisme gewerkt, en ik zou die vooroordelen van buitenlandse charters maar niet te snel serieus nemen, en als jij contract afsluit met vliegmaatschappij, dan heb je een contract, en geloof mij maar dat to’s wel degelijk aansprakelijk zijn als er ongelukken gebeuren, bah wat een gezwets hierzo
hmm…
Het gaat toch gewoon over ervaringen met onderandere fly-air… bij sommige mensen is die goed en bij andere niet… dat is volgens mij geen ‘‘gezwets’’ en ook geen bangmakerij… Dat is gewoon de ervaring van die gene… En ik vind het leuk om ervaringen te delen maar laat me hier niet door beinvloeden… ik zou gewoon weer met fly air vliegen en anderen niet… nou niets aan de hand toch… Ik hoop dat we het gezellig kunnen houden hiero… met z’n allen?? Ik vond het wel een leuk onderwerp namelijk!!!
@bart1;
Ik reageerde op jouw opmerking over Nederlandse reisorganisaties en hun beleid t.a.v. vliegmaatschappijen.
Een reisorganisatie is gewoon een commerciele instelling die zoveel mogelijk winst wil maken. Dus als ze bij ‘een wat mindere’ organisatie goedkoper uit zijn, dan hoef ik jou toch niet te vertellen wat ze kiezen. Ga de reisorganisaties nu niet heiliger maken als dat ze zijn.
Uiteindelijk kan het al die reisbureau’s ook geen bal schelen dat je met Turkse maatschappijen op onmogelijke tijden vliegt. Met een beetje pech (op dit forum zijn er genoeg voorbeelden van te vinden) vlieg je heen om 23:00 uur, en vertrek je de laatste dag 's ochtends om 06:00 uur (2 dagen verloren).
Bij een aantal reisorganisaties kan je er ook voor kiezen met Transavia of Martinair te vliegen, dan moet je zo’n 40 euro per persoon extra betalen. Ik heb het er graag voor over: meer kans op normale vliegtijden en (persoonlijk) toch een veiliger gevoel.
Overigens hebben de door jou genoemde goedkope maatschappijen als Easyjet hier niets mee te maken, dat zijn lijnvluchten, en ze bepalen zelf de prijs. Waar wij het over hebben zijn chartervluchten waarbij de reisorganisaties een zo laag mogelijke prijs per stoel afdwingen.
Inderdaad dit hier is een forum waar ieders mening telt. Onze reacties zijn louter informatief bedoeld voor de mensen die er interesse in hebben. Ik persoonlijk laat me niet snel beïnvloeden door een mening die hier staat. Iedereen komt gewoon zijn eigen verhaal (ervaringen) vertellen. Mag toch?
Daarvoor dient een forum. Blijkbaar kunnen bepaalde mensen niet tegen een beetje negatieve kritiek wat dan nog niet eens zo slecht bedoeld is. We wonen in een land van vrije meningsuiting! Iedereen haalt hier gewoon zijn informatie uit die hij/zij nodig heeft, meer niet.
En het moet geweten zijn dat er altijd een negatieve kant aan dingen zit. Die mogen van mijn part ook geweten worden zodat mensen zich niet bedrogen voelen.
ho,ho
ik regageerde alleen of genoemde personen, ieder mag zijn/haar mening vertellen, het spijt me dan, ik zal niet langer op dit forum verblijven, ondanks blijf ik wel eerlijk , de groeten bart