Thomas Cook - Onur Air Of Fly Air ?

Originally posted by nur@04-05-2005, 17:23:27
Kijk transavia heeft ook verouderde toestellen. Niet zo oud als Onur waarschijnlijk, …

Hoe kom je daar in vredesnaam bij? :huh:
Transavia vliegt uitsluitend met Boeing 737 Next Generation (B737 NG) toestellen, het nieuwste type dus.
Leeftijd van de Transavia toestellen:
2 x 7 jaar, 2 x 6 jaar, 1 x 5 jaar, 2 x 4 jaar, 1 x 3 jaar, 7 x 2 jaar, 1 x 1 jaar.

Kijken we nu naar de Onur toestellen, dan zien we de volgende leeftijden:

1 x 29 jaar, 1 x 26 jaar, 1 x 25 jaar, 1 x 24 jaar, 1 x 23 jaar, 2 x 13 jaar, 2 x 12 jaar, 2 x 11 jaar, 1 x 10 jaar, 2 x 9 jaar, 6 x 8 jaar, 1 x 7 jaar, 2 x 6 jaar, 1 x 4 jaar.
Een ratjetoe van (oude) Airbussen en MD80’s.
Dit zijn de vaste toestellen van Onur Air, in drukke tijden leasen ze extra toestellen, zoals die oude Lockheed Tristars, die afgelopen weekend in opspraak waren, van een onduidelijke maatschappij uit Jordanie.

En dat reisorganisaties met maatschappijen als Onur in zee gaan, is alleen maar om de prijs te drukken, want iedereen wil voor een dubbeltje op vakantie. Kijk bij het boeken eens goed in de reisgids, bij de ‘grote’ maatschappijen (en dan bedoel ik dus niet Correndon en zo) is het vaak mogelijk om voor 20 a 30 euro extra te vliegen met Transavia of Martinair, en dan heb je meestal ook nog veel betere vliegtijden.

Nur,

Betere service heb ik het niet over of het grondpersoneel vriendelijk is of niet. En ja ik weet dat de gene die onur air afhandelen los van Onur staat.

Ik bedoel hiermee wat ONUR doet in zo’n geval. Na dit incident was er totaal geen informatie. En denk je dat de vertegenwoordigers van Onur er waren?
Werd er voor iedereen een hotel geregeld? Kregen de passagiers een drink of een eetvoucher? Kregen ze hun bagage terug? NEE.

Dat bedoel ik met service. Niet de lach op het gezicht van een grondstewardess.

Er word zeker wel anders gehandeld bij een nederlandse maatschappij. En bedoel ik niet specifiek Transavia mee.

Originally posted by susanne@05-05-2005, 17:22:10
** Nur,

Betere service heb ik het niet over of het grondpersoneel vriendelijk is of niet. En ja ik weet dat de gene die onur air afhandelen los van Onur staat.

Ik bedoel hiermee wat ONUR doet in zo’n geval. Na dit incident was er totaal geen informatie. En denk je dat de vertegenwoordigers van Onur er waren?
Werd er voor iedereen een hotel geregeld? Kregen de passagiers een drink of een eetvoucher? Kregen ze hun bagage terug? NEE.

Dat bedoel ik met service. Niet de lach op het gezicht van een grondstewardess.

Er word zeker wel anders gehandeld bij een nederlandse maatschappij. En bedoel ik niet specifiek Transavia mee. **

Nu vraag ik mij af waarom Onur daarvoor zou moeten zorgen? Bij mijn weten is het nog altijd de taak van de tour operator en NIET die van de carrier om een hotel en al die andere zaken te regelen… Als je door overmacht niet zou kunnen opstijgen met een Nederlandse maatschappij, denk je dat de carrier zelf voor gratis hotelverblijf zou zorgen?? Nee… dat is de taak van de tour operator… Dus die opmerking van “Onur Air biedt geen goede service want er werd voor ons geen hotel geregeld etc” en “met een nederlandse maatschappij wordt er zeker anders gehandeld” raakt kant noch wal…

Misschien maar zover ik weet moet de airline dat regelen. Bij de touroperator kunnen passagiers later terecht voor vergoeding of bij reisverzekering.

En verder heb ik niets tegen de Onur Air. Ik vind zelf dat mensen niet zo moeten klagen over een turkse maatschappij. Iedereen wil naar Turkije. En alleen transavia en martinair kunnen dat niet aan. Dus moet er wel met turkse maatschappijen gevlogen worden.

Het enige dat ik heb aangegeven is dat je misschien iets meer service kan verwachten. Verder niets negatiefs.
Want zo’n incident kan met elke maatschappij gebeuren. En elke maatschappij kan overboekt zijn en vertraging hebben.

Als de klanten met een tour operator op reis vertrekken en er zijn onvoorziene omstandigheden zoals die toestanden met Onur, is het de tour operator die ervoor moet zorgen dat de klanten geïnformeerd worden, eventueel een hotelovernachting krijgen etc… Klanten kunnen nadien uiteraard nog een vergoeding krijgen van de tour operator zelf, maar het is ook de taak van de tour operator om (als een vlucht bv 12 uur vertraging heeft) een hotel te regelen voor die personen. Wij hebben ook problemen gehad met vluchten die enorm veel vertraging hadden opgelopen, en toen hebben we de klanten ook in hotels ondergebracht. Nu ja, als dit niet gebeurt, en de klanten moeten gewoon “hun plan trekken” en worden van niks op de hoogte gebracht, dan is dat grove nalatigheid van de tour operator in kwestie… En dan kun je mss wel verhaal halen bij de geschillencommissie reizen… want zo’n manier van werken is vrij onrespectvol ten aanzien van de klanten.

Bedankt voor al jullie reactie’s ! Ik apprecieer het enorm, maar toch zou ik me veiliger voelen bij een lijnvlucht…maar ja, veel te duur ! Dus, eventjes op de tanden bijten ! Groetjes aan iedereen ! Dikke zoen !

Fly Air is onder verscherpt toezicht gesteld. Om precies te weten wat dit betekent kijk even op www.ivw.nl . Verscherp toezicht betekent dat de vliegtuigen voldoen aan de Europese normen, maar ongeveer een 6 scoren op een schaal van 10.

Wij hebben een keer tot volle tevredenheid met Fly Air gevlogen. Geen vertraging, vriendelijke personeel, snelle bagage afhandeling.